Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(61)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje naukowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(60)
Pracownia cymeliów
(1)
Autor
Kutzner-Kozińska Maria
(3)
Mika Stanisław
(3)
Gajda Janusz
(2)
Homplewicz Janusz
(2)
Kołodziej Jerzy
(2)
Kołodziej Krzysztof
(2)
Momola Irena
(2)
Mądrzycki Tadeusz
(2)
Owczarek Sławomir
(2)
Wlaźnik Kazimiera
(2)
Włodek-Chronowska Jadwiga
(2)
Adamczyk-Świnicka Grażyna
(1)
Bargieł Anna
(1)
Bondarowicz Marian
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Czerniewski Z
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dauber Heinrich
(1)
Doleżal-Nowicka Irena
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dziak Artur
(1)
Fischer Ernst
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Fudali Jan
(1)
Gawlina Zofia
(1)
Gerula Maria
(1)
Godlewska Anna
(1)
Grulkowski Bronisław
(1)
Huxley Julian
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Karolczak-Biernacka Barbara
(1)
Kasperczyk Tadeusz
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kobierski Konrad
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Kozakiewicz Mikołaj
(1)
Kravchenko Olena
(1)
Krzywosz-Rynkiewicz Beata
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Kübler-Ross Elisabeth
(1)
Mieszalski Stefan
(1)
Niezabitowski Grzegorz
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Osik Danuta
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Pająk Radosław
(1)
Pokora Tadeusz
(1)
Pradela Jacek
(1)
Rejzner Cezary
(1)
Romanowska Alicja
(1)
Ross Alistair
(1)
Smyła Joanna
(1)
Soroka-Fedorczuk Anetta
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Szaniawski Tadeusz
(1)
Szczygielska-Majewska Maria
(1)
Sękowski Andrzej Edward
(1)
Turczeniewicz Maria
(1)
Warzała Paweł
(1)
Wasilkowski Andrzej
(1)
Werfel Roman
(1)
Wolny Jakub
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Zaborowski Zbigniew
(1)
Zadworna-Cieślak Magdalena
(1)
Zalewska Anna
(1)
Ziemska Maria
(1)
Świderski Leonard
(1)
Żłobicki Wiktor
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(21)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(61)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Postawy
(18)
Młodzież
(9)
dziecko
(7)
gimnastyka lecznicza
(7)
wady rozwojowe
(7)
postawy społeczne
(6)
postawa ciała
(5)
Humanizm (postawa)
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Postawy (psychologia)
(4)
psychologia społeczna
(4)
Osobowość
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie
(3)
człowiek a grupa
(3)
Autyzm
(2)
Chorzy
(2)
Etyka
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Integracja społeczna
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika
(2)
Postawa ciała
(2)
Testy
(2)
Zachowanie
(2)
młodzież
(2)
nauczyciel
(2)
postawy
(2)
postawy ciała
(2)
Śmierć
(2)
Aktywność prospektywna
(1)
Antropologia
(1)
Asertywność
(1)
Badania porównawcze
(1)
Biologia
(1)
Cele życiowe
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko upośledzene umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Emocje
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Głusi
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język angielski
(1)
Karność
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Koncentracja (psychol.)
(1)
Kościół a państwo
(1)
Kraków
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczyciela a młodzież szkolna
(1)
Nauka
(1)
Netnografia
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Opinia publiczna
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polski Czerwony Krzyż
(1)
Postawy ciała
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Prawo
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia społeczna a wychowanie
(1)
Publicystyka szwajcarska
(1)
Religia
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Tożsamość zawodowa
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wady postawy
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Więź społeczna
(1)
Wojna 1939-1945 r.
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Związek Młodzieży Socjalistycznej (1957-1976)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Monografia
(3)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
61 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Korekcja wad postawy / Maria Kutzner-Kozińska. - Wyd.2 uzup. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986. - 272 s. : il. ; 24 cm.
Streszczenie: Przedmowa. Maciej Demel; Wprowadzenie; 1. Rozwój postawy w toku ontogenezy; Część pierwsza. Ogólne podstawy postępowania korekcyjnego: 1. Podstawy anatomiczne; 1.1. Część ogólna; 1.1.1. Kręgosłup; 1.1.1.1. Rola podporowa; 1.1.1.2. Rola amortyzacyjna; 1.1.1.3. Rola kinetyczna; 1.1.2. Rola składowych postawy związanych z kręgosłupem; 1.1.2.1. Głowa; 1.1.2.2. Klatka piersiowa; 1.1.2.3. Obręcz barkowa; 1.1.2.4. Obręcz miedniczna; 1.1.3. Stabilizacja postawy; 1.1.3.1. Stabilizacja czynna; 1.1.3.2. Stabilizacja bierna; 1.2. Część szczegółowa; 1.2.1. Mięsnie właściwe grzbietu; 1.2.2. Obręcz barkowa, jej powiązania z klatką piersiową i odcinkiem kręgosłupa; 1.2.3. Obręcz miedniczna jako ogniwo łączące kończyny dolne i odcinek lędźwiowy kręgosłupa; 1.2.4. Mięsnie brzucha; 2. Podstawy fizjologiczne; 2.1. Fizjologiczne mechanizmy zarządzające postawą i równowagą; 2.2. Fizjologiczne podstawy ruchu korekcyjnego; 2.2.1. Wpływ obciążenia i ruchu na układ kostny i stawowy; 2.2.2. Wpływ ruchu i obciążenia na układ mięśniowy; 3. Metody badania i zasady oceny postawy; 3.1. Kryteria oceny postawy; 3.2. Metody badania postawy, klasyfikacje postawy; 3.3. Uproszczone badania ortopedyczne; 3.4. Określenie stanu ortopedycznego; 3.4.1. Zasada oględzin; 3.4.2. Warunki obserwacji; 3.4.3. Wyposażenie badającego; 3.4.4. Wymogi stawiane badanemu; 3.4.5. Oględziny od przodu; 3.4.6. Oględziny od tyłu; 3.4.7. Oględziny z boku; 3.4.8. Badanie zakresu ruchomości w poszczególnych ogniwach ruchomości kręgosłupa; 3.4.9. Ruchomość całkowita użytkowa; 3.4.10. Ruchomość całkowita rzeczywista; 3.4.11. Wykrywanie w stawach przykurczów rzutujących na postawę ciała; 3.4.12. Inne metody badania postawy; 3.4.13. Próby siłowej wytrzymałości podstawowych zespołów mięśni antygrawitacyjnych; 3.4.14. Ocena prostowników grzbietu i stawu biodrowego; 3.4.15. Ocena zginacz stawu biodrowego i mięśni brzucha; 3.4.16. Ocena prostowników stawu biodrowego i mięśni grzbietu odcinka lędźwiowego; 4. Trójtorowość metod korekcji odchyleń; 4.1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy - reedukacja posturalna; 4.1.1. Fazy reedukacji postularnej; 4.1.2. Rola zwiększenia ruchomości stawowej i wzmacniane mięśni w procesie reedukacji postularnej; 4.2. Korekcja odchyleń w sferze morfologicznej; 4.2.1. Pozycje; 4.2.1.1. Pozycje wyjściowe i ćwiczebne; 4.2.1.2. Pozycje stabilizujące odcinki sąsiednie w stosunku do ćwiczonego i lokalizujące ćwiczenie w określonym odcinku kręgosłupa; 4.2.1.3. Pozycje korekcyjne i hiperkorekcyjne; 4.2.1.4. Pozycje odciążające kręgosłup od ucisku osiowego i obciążające go; 4.2.1.5. Pozycje izolowane i niskie; 4.3. Ćwiczenia; 4.3.1. Ćwiczenia ogólnokształtujące; 4.3.1.1. Ćwiczenia oddechowe; 4.3.1.2. Ćwiczenia rozluźniające; 4.3.2. Ćwiczenia specjalne; 4.3.2.1. Ćwiczenia zwiększające ruchomość odcinkową kręgosłupa; 4.3.2.2. Ćwiczenia zwiększające ruchomość w stawach barkowych i biodrowych; 4.3.2.3. Ćwiczenia wzmacniające wybiórczo zespoły mięsni osłabionych; 4.3.2.4. Ćwiczenie mięśni grzbietu i obręczy barkowej; A) Dobór rodzaju pracy w zależności od rodzaju wady. Dobór ćwiczeń w zależności od ustalenia przyczepów mięśni. Dozowanie intensywności ćwiczeń. Mięśnie grzbietu a oddychanie i krążenie. Mięśnie grzbietu a statodynamika ciała; 4.3.2.5. Ćwiczenia mięśni brzucha; B) Dobór rodzaju pracy w zależności od rodzaju wady. Dobór ćwiczeń w zależności od ustalenia przyczepów mięśni. Ruch nóg w stosunku do ustalonego tułowia. Ruch tułowia w stosunku do ustalonych nóg; 4.3.2.6. Ćwiczenia mięśni skośnych i mięśni poprzecznego brzucha; 4.3.2.7. Mięśnie brzucha a oddychanie; 4.3.2.8. Mięśnie brzucha a krążenie; 4.3.2.9. Mięśnie brzucha a statodynamika ciała; 4.4. Wyrównywanie ujemnych wpływów środowiska zewnętrznego; 4.4.1. Elementy 24 -godzinnego systemu przeciwdziałania wadom postawy; 4.4.1.1. Sen; 4.4.1.2. Rozruch poranny; 4.4.1.3. Dojście do szkoły; 4.4.1.4. Praca w szkole; 4.4.1.5. Ćwiczenia śródlekcyjne; 4.4.1.6. Lekcje wf w szkole; 4.4.1.7. Zajęcia pozaszkolne; 4.4.1.8. Odrabianie lekcji; 4.4.1.9. Odżywianie; Część druga. Charakterystyka wad postawy oraz postępowanie korekcyjne w poszczególnych rodzajach wad: 1. Wady postawy w płaszczyźnie przednio-tylnej ( charakterystyka kliniczna, gimnastyka korekcyjna ); 1.1. Plecy okrągłe; 1.1.1.1. Etiologia; 1.1.1.2. Lokalizacja zmian; 1.1.1.3. Stopień zaawansowania zmian; 1.1.2.Hiperkifoza piersiowa; 1.1.2.1. Krzywizny kręgosłupa; 1.1.2.2. Układ mięśniowo-więzadłowy; 1.1.2.3. Klatka piersiowa; 1.1.2.4. Ćwiczenia korekcyjne; 1.1.2.5. Dobór ćwiczeń i pozycji wyjściowych; 1.1.2.6. Ćwiczenia reedukacji postularnej; 1.1.2.7. Ćwiczenia rozciągające mięśnie piersiowe; 1.1.2.8. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu i obręczy barkowej; 1.1.3. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od stopnia ruchomości kręgosłupa w odcinku dotkniętym wadą; 1.1.3.1. Kifoza patologiczna wrodzona; A) Kostno-pochodna; B) Konstytucjonalna; 1.1.3.2. Kifoza patologiczna nabyta; A) Pourazowa; B) Krzywicza; C) Gruźliczna; 1.1.3.3. Kifoza młodzieńcza ( choroba Scheuermanna ); 1.2. Plecy wklęsłe; 1.2.1.1. Etiologia; 1.2.1.2. Lokalizacja zmian; 1.2.1.3. Stopień zaawansowania zmian; 1.2.1. Hiperlordoza lędźwiowa; 1.2.1.1. Krzywizny kręgosłupa; 1.2.1.2. Miednica i staw biodrowy. Ich stabilizatory; 1.2.1.3. Ćwiczenia korekcyjne; 1.2.1.4. Dobór ćwiczeń i pozycji wyjściowych; 1.2.2. Ćwiczenia reedukacji postularnej; 1.2.3. Ćwiczenia rozciągajże zespół mięśni nadmiernie napiętych; 1.2.4. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie osłabione; 1.2.5. Ćwiczenia wzmacniające odcinek piersiowo-lędźwiowy; 1.3. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od etiopatogenezy, rozległości, lokalizacji i ukształtowania lordozy; 1.3.1. Lordoza lędźwiowa bez zwiększonego przodopochylenia miednicy; 1.3.2. Lordoza niska, krótka; 1.3.3. Lordoza długa, rozległa; 1.4. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od stopnia ruchomości lędźwiowego i stawu biodrowego; 1.4.1. Usztywnienie stawu biodrowego; 1.4.2. Nadmierna ruchomość hiperlordozy lędźwiowej; 1.4.3. Usztywnienie lordozy lędźwiowej; 1.5. Lordoza patologiczna wrodzona i nabyta; 1.6. Plecy wklęsło-okrągłe; 1.7. Plecy płaskie2. Boczne skrzywienia kręgosłupa ( skoliozy ); 2.1. Rodzaje skolioz; 2.2. Badania skolioz; 2.3. Leczenie skolioz; 2.3.1. Gimnastyka korekcyjna; 2.3.2. Gorsety korekcyjne; 2.3.3. Leczenie operacyjne; 3. Wady kończyn dolnych; 3.1. Budowa i czynność kończyn dolnych ze szczególnym uwzględnieniem stopy; 3.1.1. Morfologiczne odchylenia rozwojowe w budowie kończyny dolnej i stopy; 3.2. Metody badania stopy; 3.3. Rodzaje zniekształceń kończyn dolnych, ich charakterystyka; 3.4. Stopa płaska statyczna; 3.4.1. Stopa płaska podłużnie; 3.4.1.1. Stopa płaska niewydolna; 3.4.1.2. Stopa płaska wiotka; 3.4.1.3. Stopa płaska przykurczona; 3.4.1.4. Stopa płaska zesztywniała; 3.4.2. Stopa płaska poprzecznie; 3.4.3. Postępowanie korekcyjne i lecznicze; 3.4.3.1. Obuwie dla stóp prawidłowo ukształtowanych; 3.4.3.2. Obuwie specjalne; 3.4.3.3. Wkładki ortopedyczne; 3.4.3.4. Ćwiczenia wysklepiające stopę; 3.4.3.5. Zasady doboru ćwiczeń; 3.4.3.6. Ćwiczenia korygujące; 3.4.3.7. Ćwiczenia rozciągające mięśnie przykurczone; 3.4.3.8. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie krótkie stopy i zginacze palców; 3.4.3.9. Ćwiczenia wzmacniając mięśnie długie; 3.4.3.10. Nauka poprawnego chodu i ćwiczenia w marszu; 3.4.4. Przeciwwskazania i zalecenia; 3.4.5. Kształtowanie stopy na lekcjach wf w szkole; 3.4.6. Stopa płaska a ćwiczenia fizyczne i sport; 3.4.7. Stopa wydrążona; 3.4.8. Kolano koślawe; 3.4.9. Kolano szpotawe; 4. Organizacja postępowania korekcyjnego w zespołach specjalnych; 4.1. Formy organizacji i metody prowadzenia zajęć; 4.2. Zajęcia indywidualne w domu; 4.3. Pływanie i ćwiczenia w wodzie; 4.4. Letnie kolonie zdrowotne o profilu ortopedycznym; 4.4.1. Okres przygotowawczy w organizacji kolonii; 4.4.2. Nabór kandydatów na kolonie, kwalifikacje; 4.4.3. Obiekt kolonijny i wyposażenie; 4.4.3.1. Wyposażenie i sprzęt; 4.4.4. Organizacja i metodyka pracy kadry instruktorskiej; 4.4.5. Instruktor wiodący - organizacja pracy i jej dokumentacja; 4.4.6. Instruktor; 4.4.7. Uwagi na temat organizacji i metodyki poszczególnych rodzajów zajęć; 4.4.7.1. Gry, zabawy i atletyka terenowa; Słownik podstawowych terminów fachowych; Bibliografia; Aneksy ( Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania z dnia 18 lutego 1980 r. w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami statyki ciała i obniżoną sprawnością fizyczną; Kwalifikacja uczniów do zajęć wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w szkole; Karta uczestnika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Ocena i uwagi prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35722, 34307, W.35723, W.34306 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1: Jakość życia a terminy pokrewne Jakość jako kategoria określająca życie; Terminy pokrewne pojęciu "jakość życia"; Szczęście, radość i zadowolenie - przegląd poglądów filozoficznych, psychologicznych i socjologicznych; Poczucie szczęścia i nieszczęścia a jakość życia; Rozdział 2: W poszukiwaniu pedagogicznej koncepcji jakości życia; Geneza terminu Koncepcje jakości życia w literaturze i badaniach naukowych; Pedagogiczna koncepcja jakości życia; Rozdział 3:Wybrane wskaźniki oceny jakości życia; Kształtowanie oceny jakości życia; Wartości a ocena jakości życia; Cele życiowe a ocena jakości życia; Motywy a ocena jakości życia; Rozdział 4: Przegląd badań nad jakością życia nauczycieli studiujących; Rozdział 5: Metodologiczne podstawy badań własnych nad jakością życia; Analiza i uzasadnienie tematu badań; Cele pracy i problemy badawcze; Hipotezy, zmienne i wskaźniki; Metody badań; Osoby badane i tereń badań; Charakterystyka badanej grupy; Rozdział 6: Jakość życia w ocenie nauczycieli studiujących; Obiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących; Subiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących; Satysfakcje cząstkowe z życia nauczycieli studiujących; Rozdział 7: Wnioski z badań nad jakością życia nauczycieli studiujących; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43236 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43214 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3945 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41539 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41046 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38873, W.38874 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40450 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu JagiellońskiegoPrace Pedagogiczne ; Z.15)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest zorientowana na poznanie kategorii znaczących dla współczesnej rodziny dziecka z niepełnosprawnością w obliczu zachodzących zmian społecznych. […] Moją pracę oparłam na wyznaczonych przez Halinę Borzyszkowską kluczowych kategoriach funkcjonowania rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością. Starałam się jednocześnie zachowywać otwartość na poznanie bądź wyznaczenie kategorii nowych. Dokonałam analizy społecznej rzeczywistości posttransformacyjnej z uwzględnieniem zmian uwarunkowań funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością oraz jego rodziny. Przeprowadziłam również badania uwzględniające nowe trendy cywilizacyjne oraz zmiany w obszarze komunikacji społecznej. […] Książka ta stanowi pracę pedagoga specjalnego, dla którego temat rodziny dziecka z niepełnosprawnością jest ważny z dwóch głównych powodów: po pierwsze ze względu na jego implikacje teoretyczne w obszarze pedagogiki specjalnej; po drugie zaś w związku z codzienną współpracą z rodzicami w obszarze działań praktycznych autora (praca w przedszkolu specjalnym).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44073 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41861, W.41790 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4301 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9980, W.p9978, W.p9977, W.p9979 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Rozdział 1. Pojęcie oraz historyczne i etyczne wymiary humanizmu; Rozdział 2. Wyznaczniki humanizmu w polskiej szkole: 1. Charakter świata współczesnego i miejsce człowieka w tym świecie; 2. Tradycje polskiej myśli humanistycznej w zarysie; 3. Aktualność teoretycznych założeń humanizmu socjalistycznego ichrześcijańskiego w Polsce; Rozdział 3. Zarys naukowych podstaw szkolnego systemu wychowania humanistycznego: 1. Rozważania wstępne; 2. Rola różnych teorii pedagogicznych w budowaniu szkolnego systemu wychowania humanistycznego; 3. Ideał, cele, metody, etapy i proces wychowania humanistycznego w szkole zawodowej; Rozdział 4. Charakterystyka założeń programowych szkolnictwa zawodowego różnych krajów w świetle humanistycznych celów wychowania: 1. Rozważania wstępne; 2. Założenia programowe szkół zawodowych w ZSRR. NRD i w Polsce; 3. Charakterystyka szkolnictwa zawodowego w RFN; 4. Rozważania końcowe; Rozdział 5. Z badań nad funkcjonalnością i możliwościami doskonalenia polskiego modelu wychowania humanistycznego w szkolnictwie zawodowym: 1. Uwagi wstępne; 2. Rola orientacji zawodowej w urzeczywistnianiu humanistycznych ideałów wychowania; 3. Charakterystyka najbardziej typowych rozwiązań pedagogicznych eksperymentujących szkół w racjonalizacji metod wychowania humanistycznego; 4. Zarys zbiorowego portretu młodzieży szkół zawodowych w świetle badań ankietowych; 5. Rozważania końcowe; Rozdział 6. Planowanie i kierunki racjonalizacji metod wychowania humanistycznego w szkole zawodowej: 1. Wprowadzenie; 2. Możliwości wykorzystania przedmiotów zawodowych w realizacji zadań wychowania humanistycznego; 3. Możliwości urzeczywistnienia humanistycznych ideałów wychowania w nauczaniu przedmiotów ogólnokształcących; 4. Możliwości i kierunki wychowania humanistycznego w różnych formach pracy pozalekcyjnej i pozaszkolnej; Zakończenie; Bibliografia; Wykaz eksperymentujących szkół i nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Naukowa ; T. 2)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.16976 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9723, W.p9724 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu JagiellońskiegoPrace Pedagogiczne ; Z.19)
Streszczenie: Wstęp ( J. Włodek-Chronowska ); 1. J. Włodek-Chronowska. Dziecko w rodzinie niepełnej - konsekwencje psychopedagogiczne; 2. B. Pelczar-Białek. Ekologiczne uwarunkowania obniżonej zdolności koncentracji uwagi u dzieci; 3. A. Skoczek. Wykorzystanie metody wertykalnej w pracy Zespołu Wczesnej Terapii Dziecięcej; 4. J. Pilecki, A. Żak. Rozwój kompetencji językowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w toku zamierzonych oddziaływań stymulacyjnych; 5. R. Rojowska. Wychowanie dziecka autystycznego; 6. J. Kruk-Lasocka, M. Skórczyńska, Cz. Malczewski. Obraz własnej osoby i obraz świata u rodziców dzieci autystycznych, a ich postawa wobec dziecka i terapii; 7. J. Mączyńska. Możliwości zapobiegania zaburzeniom emocjonalnym u uczniów w młodszym wieku szkolnym; 8. M. Poznańska. Kulturowe uwarunkowania agresywnych zachowań sublutkur młodzieżowych; 9. I. Faryna. Frustracja woli sensu i jej konsekwencje w ujęciu Viktora E. Frankla; Streszczenie ( J. Włodek-Chronowska )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37935, W.37936 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Rola wychowania fizycznego i zdrowotnego w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała; 2. Rola szkoły w przeciwdziałaniu wadom postawy u dzieci i młodzieży; 3. Podstawowe wiadomości dotyczące postawy ciała; 4. Anatomiczno-fizjologiczne mechanizmy w kształtowaniu postawy ciała; 5. Rola i znaczenie kręgosłupa w kształtowaniu postawy; 6. Przyczyny powstawania wad postawy ciała i ich skutki; 7. Wskazówki dotyczące przeciwdziałania stanu zdrowia ucznia; 8. Sprawdzian prawidłowej sylwetki; 9. Organizacja zajęć korekcyjnych; 10. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane w poszczególnych grupach wad postawy; 11. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane przy wadach statycznych kończyn dolnych; 12. Niektóre uwagi metodyczne do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej; 13. Toki lekcyjne i przykładowe konspekty stosowane podczas zajęć z gimnastyki korekcyjnej; 14. Ogólne zasady budowy lekcji gimnastyki korekcyjnej oraz przykładowe lekcje wychowania fizycznego; 15. Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania ( w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38021, W.38022 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Rola wychowania fizycznego i zdrowotnego w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała; 2. Rola szkoły w przeciwdziałaniu wadom postawy u dzieci i młodzieży; 3. Podstawowe wiadomości dotyczące postawy ciała; 4. Anatomiczno-fizjologiczne mechanizmy w kształtowaniu postawy ciała; 5. Rola i znaczenie kręgosłupa w kształtowaniu postawy; 6. Przyczyny powstawania wad postawy ciała i ich skutki; 7. Wskazówki dotyczące przeciwdziałania stanu zdrowia ucznia; 8. Sprawdzian prawidłowej sylwetki; 9. Organizacja zajęć korekcyjnych; 10. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane w poszczególnych grupach wad postawy; 11. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane przy wadach statycznych kończyn dolnych; 12. Niektóre uwagi metodyczne do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej; 13. Toki lekcyjne i przykładowe konspekty stosowane podczas zajęć z gimnastyki korekcyjnej; 14. Ogólne zasady budowy lekcji gimnastyki korekcyjnej oraz przykładowe lekcje wychowania fizycznego; 15. Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania ( w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39633, W.39634, W.39635 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40591, W.40438 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej