Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(61)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje naukowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(60)
Pracownia cymeliów
(1)
Autor
Kutzner-Kozińska Maria
(3)
Mika Stanisław
(3)
Gajda Janusz
(2)
Homplewicz Janusz
(2)
Kołodziej Jerzy
(2)
Kołodziej Krzysztof
(2)
Momola Irena
(2)
Mądrzycki Tadeusz
(2)
Owczarek Sławomir
(2)
Wlaźnik Kazimiera
(2)
Włodek-Chronowska Jadwiga
(2)
Adamczyk-Świnicka Grażyna
(1)
Bargieł Anna
(1)
Bondarowicz Marian
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Czerniewski Z
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dauber Heinrich
(1)
Doleżal-Nowicka Irena
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dziak Artur
(1)
Fischer Ernst
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Fudali Jan
(1)
Gawlina Zofia
(1)
Gerula Maria
(1)
Godlewska Anna
(1)
Grulkowski Bronisław
(1)
Huxley Julian
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Karolczak-Biernacka Barbara
(1)
Kasperczyk Tadeusz
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kobierski Konrad
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Kozakiewicz Mikołaj
(1)
Kravchenko Olena
(1)
Krzywosz-Rynkiewicz Beata
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Kübler-Ross Elisabeth
(1)
Mieszalski Stefan
(1)
Niezabitowski Grzegorz
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Osik Danuta
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Pająk Radosław
(1)
Pokora Tadeusz
(1)
Pradela Jacek
(1)
Rejzner Cezary
(1)
Romanowska Alicja
(1)
Ross Alistair
(1)
Smyła Joanna
(1)
Soroka-Fedorczuk Anetta
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Szaniawski Tadeusz
(1)
Szczygielska-Majewska Maria
(1)
Sękowski Andrzej Edward
(1)
Turczeniewicz Maria
(1)
Warzała Paweł
(1)
Wasilkowski Andrzej
(1)
Werfel Roman
(1)
Wolny Jakub
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Zaborowski Zbigniew
(1)
Zadworna-Cieślak Magdalena
(1)
Zalewska Anna
(1)
Ziemska Maria
(1)
Świderski Leonard
(1)
Żłobicki Wiktor
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(21)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(61)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Postawy
(18)
Młodzież
(9)
dziecko
(7)
gimnastyka lecznicza
(7)
wady rozwojowe
(7)
postawy społeczne
(6)
postawa ciała
(5)
Humanizm (postawa)
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Postawy (psychologia)
(4)
psychologia społeczna
(4)
Osobowość
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie
(3)
człowiek a grupa
(3)
Autyzm
(2)
Chorzy
(2)
Etyka
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Integracja społeczna
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika
(2)
Postawa ciała
(2)
Testy
(2)
Zachowanie
(2)
młodzież
(2)
nauczyciel
(2)
postawy
(2)
postawy ciała
(2)
Śmierć
(2)
Aktywność prospektywna
(1)
Antropologia
(1)
Asertywność
(1)
Badania porównawcze
(1)
Biologia
(1)
Cele życiowe
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko upośledzene umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Emocje
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Głusi
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język angielski
(1)
Karność
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Koncentracja (psychol.)
(1)
Kościół a państwo
(1)
Kraków
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczyciela a młodzież szkolna
(1)
Nauka
(1)
Netnografia
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Opinia publiczna
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polski Czerwony Krzyż
(1)
Postawy ciała
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Prawo
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia społeczna a wychowanie
(1)
Publicystyka szwajcarska
(1)
Religia
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Tożsamość zawodowa
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wady postawy
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Więź społeczna
(1)
Wojna 1939-1945 r.
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Związek Młodzieży Socjalistycznej (1957-1976)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Monografia
(3)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
61 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43214 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3945 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41539 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41046 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38873, W.38874 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40450 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu JagiellońskiegoPrace Pedagogiczne ; Z.15)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest zorientowana na poznanie kategorii znaczących dla współczesnej rodziny dziecka z niepełnosprawnością w obliczu zachodzących zmian społecznych. […] Moją pracę oparłam na wyznaczonych przez Halinę Borzyszkowską kluczowych kategoriach funkcjonowania rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością. Starałam się jednocześnie zachowywać otwartość na poznanie bądź wyznaczenie kategorii nowych. Dokonałam analizy społecznej rzeczywistości posttransformacyjnej z uwzględnieniem zmian uwarunkowań funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością oraz jego rodziny. Przeprowadziłam również badania uwzględniające nowe trendy cywilizacyjne oraz zmiany w obszarze komunikacji społecznej. […] Książka ta stanowi pracę pedagoga specjalnego, dla którego temat rodziny dziecka z niepełnosprawnością jest ważny z dwóch głównych powodów: po pierwsze ze względu na jego implikacje teoretyczne w obszarze pedagogiki specjalnej; po drugie zaś w związku z codzienną współpracą z rodzicami w obszarze działań praktycznych autora (praca w przedszkolu specjalnym).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44073 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41861, W.41790 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4301 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9980, W.p9978, W.p9977, W.p9979 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Rozdział 1. Pojęcie oraz historyczne i etyczne wymiary humanizmu; Rozdział 2. Wyznaczniki humanizmu w polskiej szkole: 1. Charakter świata współczesnego i miejsce człowieka w tym świecie; 2. Tradycje polskiej myśli humanistycznej w zarysie; 3. Aktualność teoretycznych założeń humanizmu socjalistycznego ichrześcijańskiego w Polsce; Rozdział 3. Zarys naukowych podstaw szkolnego systemu wychowania humanistycznego: 1. Rozważania wstępne; 2. Rola różnych teorii pedagogicznych w budowaniu szkolnego systemu wychowania humanistycznego; 3. Ideał, cele, metody, etapy i proces wychowania humanistycznego w szkole zawodowej; Rozdział 4. Charakterystyka założeń programowych szkolnictwa zawodowego różnych krajów w świetle humanistycznych celów wychowania: 1. Rozważania wstępne; 2. Założenia programowe szkół zawodowych w ZSRR. NRD i w Polsce; 3. Charakterystyka szkolnictwa zawodowego w RFN; 4. Rozważania końcowe; Rozdział 5. Z badań nad funkcjonalnością i możliwościami doskonalenia polskiego modelu wychowania humanistycznego w szkolnictwie zawodowym: 1. Uwagi wstępne; 2. Rola orientacji zawodowej w urzeczywistnianiu humanistycznych ideałów wychowania; 3. Charakterystyka najbardziej typowych rozwiązań pedagogicznych eksperymentujących szkół w racjonalizacji metod wychowania humanistycznego; 4. Zarys zbiorowego portretu młodzieży szkół zawodowych w świetle badań ankietowych; 5. Rozważania końcowe; Rozdział 6. Planowanie i kierunki racjonalizacji metod wychowania humanistycznego w szkole zawodowej: 1. Wprowadzenie; 2. Możliwości wykorzystania przedmiotów zawodowych w realizacji zadań wychowania humanistycznego; 3. Możliwości urzeczywistnienia humanistycznych ideałów wychowania w nauczaniu przedmiotów ogólnokształcących; 4. Możliwości i kierunki wychowania humanistycznego w różnych formach pracy pozalekcyjnej i pozaszkolnej; Zakończenie; Bibliografia; Wykaz eksperymentujących szkół i nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Naukowa ; T. 2)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.16976 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9723, W.p9724 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu JagiellońskiegoPrace Pedagogiczne ; Z.19)
Streszczenie: Wstęp ( J. Włodek-Chronowska ); 1. J. Włodek-Chronowska. Dziecko w rodzinie niepełnej - konsekwencje psychopedagogiczne; 2. B. Pelczar-Białek. Ekologiczne uwarunkowania obniżonej zdolności koncentracji uwagi u dzieci; 3. A. Skoczek. Wykorzystanie metody wertykalnej w pracy Zespołu Wczesnej Terapii Dziecięcej; 4. J. Pilecki, A. Żak. Rozwój kompetencji językowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w toku zamierzonych oddziaływań stymulacyjnych; 5. R. Rojowska. Wychowanie dziecka autystycznego; 6. J. Kruk-Lasocka, M. Skórczyńska, Cz. Malczewski. Obraz własnej osoby i obraz świata u rodziców dzieci autystycznych, a ich postawa wobec dziecka i terapii; 7. J. Mączyńska. Możliwości zapobiegania zaburzeniom emocjonalnym u uczniów w młodszym wieku szkolnym; 8. M. Poznańska. Kulturowe uwarunkowania agresywnych zachowań sublutkur młodzieżowych; 9. I. Faryna. Frustracja woli sensu i jej konsekwencje w ujęciu Viktora E. Frankla; Streszczenie ( J. Włodek-Chronowska )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37935, W.37936 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Rola wychowania fizycznego i zdrowotnego w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała; 2. Rola szkoły w przeciwdziałaniu wadom postawy u dzieci i młodzieży; 3. Podstawowe wiadomości dotyczące postawy ciała; 4. Anatomiczno-fizjologiczne mechanizmy w kształtowaniu postawy ciała; 5. Rola i znaczenie kręgosłupa w kształtowaniu postawy; 6. Przyczyny powstawania wad postawy ciała i ich skutki; 7. Wskazówki dotyczące przeciwdziałania stanu zdrowia ucznia; 8. Sprawdzian prawidłowej sylwetki; 9. Organizacja zajęć korekcyjnych; 10. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane w poszczególnych grupach wad postawy; 11. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane przy wadach statycznych kończyn dolnych; 12. Niektóre uwagi metodyczne do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej; 13. Toki lekcyjne i przykładowe konspekty stosowane podczas zajęć z gimnastyki korekcyjnej; 14. Ogólne zasady budowy lekcji gimnastyki korekcyjnej oraz przykładowe lekcje wychowania fizycznego; 15. Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania ( w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38021, W.38022 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Rola wychowania fizycznego i zdrowotnego w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała; 2. Rola szkoły w przeciwdziałaniu wadom postawy u dzieci i młodzieży; 3. Podstawowe wiadomości dotyczące postawy ciała; 4. Anatomiczno-fizjologiczne mechanizmy w kształtowaniu postawy ciała; 5. Rola i znaczenie kręgosłupa w kształtowaniu postawy; 6. Przyczyny powstawania wad postawy ciała i ich skutki; 7. Wskazówki dotyczące przeciwdziałania stanu zdrowia ucznia; 8. Sprawdzian prawidłowej sylwetki; 9. Organizacja zajęć korekcyjnych; 10. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane w poszczególnych grupach wad postawy; 11. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane przy wadach statycznych kończyn dolnych; 12. Niektóre uwagi metodyczne do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej; 13. Toki lekcyjne i przykładowe konspekty stosowane podczas zajęć z gimnastyki korekcyjnej; 14. Ogólne zasady budowy lekcji gimnastyki korekcyjnej oraz przykładowe lekcje wychowania fizycznego; 15. Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania ( w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39633, W.39634, W.39635 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40591, W.40438 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część pierwsza. Podstawy teorii, metodyki i organizacji korektywy: 1. Gimnastyka kompensacyjna i korekcyjna we współczesnym systemie szkolnej kultury fizycznej oraz opieki lekarsko-higienicznej; 1.1. Stan zdrowia populacji szkolnej i wynikające z tego zapotrzebowanie na gimnastykę kompensacyjno-korekcyjną; 1.2. Rodowód gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej, podstawowe pojęcie i ich zakres; 1.3. Podstawy prawne szkolnej korektywy i organizacja jej systemu; 1.4. Organizacja opieki lekarsko-higienicznej nad dziećmi i młodzieżą szkolną; 1.5. Cel i zadania gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej; 2. Postawa ciała człowieka w czasie jego rozwoju; 3. Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii postawy ciała; 3.1. Anatomiczne podstawy doboru ćwiczeń korekcyjnych; 3.2. Fizjologiczne podstawy ruchu korekcyjnego; 3.2.1. Wpływ obciążenia i ruchu na układ kostny i stawowy; 3.2.2. Wpływ ruchu i obciążenia na układ mięśniowy; 4. Postawa prawidłowa, jej badanie i ocena; 4.1. Kryteria oceny postawy; 4.2. Uproszczone oględziny ortopedyczne; 4.3. Ocena metodą punktowania; 4.4. Wzorce postaw nawykowych dzieci 6-10-letnich wg metodyki bilansów zdrowia; 5. Ogólne zasady i metody postępowania korekcyjnego; 5.1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy - reedukacja postulana; 5.2. Korekcja odchyleń w sferze morfologicznej; 5.3. Organizacja warunków życia dziecka pod kątem profilaktyki i przeciwdziałania wadom postawy; 6. Najczęstsze wady postawy, ich charakterystyka i korekcja; 6.1. Przyczyny i skutki wad postawy; 6.2. Plecy okrągłe; 6.3. Plecy wklęsłe; 6.4. Plecy wklęsło-okrągłe; 6.5. Plecy płaskie; 6.6. Boczne skrzywienie kręgosłupa; 6.7. Zniekształcenia klatki piersiowej; 6.8. Wady statyczne kończyn dolnych; 7. Organizacja zajęć korekcyjnych; 7.1. Elementy korektywne na lekcjach kultury fizycznej; 7.2. Praca z zespołem gimnastyki korekcyjnej; 7.2.1. Zasady podziału na grupy ćwiczebne; 7.2.2. Miejsce zajęć i ich wyposażenie; 7.2.3. Metody stosowane na zajęciach gimnastyki korekcyjnej; 7.2.4. Metody organizacyjnej zajęć wychowania fizycznego; Część druga. Przykłady praktycznych zajęć korekcyjnych prowadzonych w różnych warunkach: 8. Ogólne zasady budowy lekcji; 9. Lekcje kultury fizycznej z elementami korektywy; 9.1. Lekcje w sali gimnastycznej lub zastępczej; 9.2. Lekcje na korytarzu; 9.3. Lekcje w terenie otwartym; 10. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej; 10.1. Zajęcia w Sali gimnastycznej lub zastępczej; 10.2. Zajęcia na korytarzu; 10.3. Zajęcia w terenie otwartym; 10.3.1. Lekcja w Sali zielonej; 10.3.2. Lekcja w ogródku przedszkolnym; 10.3.3. Lekcja na boisku szkolnym; 10.3.4. Zajęcia w lesie z zastosowaniem toru przeszkód; 10.3.5. Zajęcia na urządzonej ścieżce zdrowia; 10.3.6. Zajęcia w wodzie ( basen, jezioro ); 11. Współpraca nauczyciela z rodzicami; 11.1. Zajęcia indywidualne w domu; 11.2. Zestaw ćwiczeń przeciw plecom okrągłym ( hiperkifoza piersiowa ); 11.3. Zestaw ćwiczeń przeciw nadmiernemu wygięciu kręgosłupa w odcinku lędźwiowym ( plecy wklęsłe ); 11.4. Zestaw ćwiczeń przeciw bocznemu skrzywieniu kręgosłupa; 11.5. Elementy korekcji w reakcji rodzinnej sobotnio-niedzielnej i wypoczynku urlopowym; 12. Współpraca nauczyciela klas niższych z lekarzem i pielęgniarką szkolna oraz nauczycielem kultury fizycznej; 13. Dokumentacja pracy; 14. Przykładowy rozkład materiału do zajęć gimnastyki korekcyjnej; Bibliografia; Słowniczek podstawowych terminów fachowych; Załączniki ( Karta uczestnika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Ocena i uwagi prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35817, W.35819, W.35818 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część pierwsza. Podstawy teorii, metodyki i organizacji korektywy: 1. Gimnastyka kompensacyjna i korekcyjna we współczesnym systemie szkolnej kultury fizycznej oraz opieki lekarsko-higienicznej; 1.1. Stan zdrowia populacji szkolnej i wynikające z tego zapotrzebowanie na gimnastykę kompensacyjno-korekcyjną; 1.2. Rodowód gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej, podstawowe pojęcie i ich zakres; 1.3. Podstawy prawne szkolnej korektywy i organizacja jej systemu; 1.4. Organizacja opieki lekarsko-higienicznej nad dziećmi i młodzieżą szkolną; 1.5. Cel i zadania gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej; 2. Postawa ciała człowieka w czasie jego rozwoju; 3. Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii postawy ciała; 3.1. Anatomiczne podstawy doboru ćwiczeń korekcyjnych; 3.2. Fizjologiczne podstawy ruchu korekcyjnego; 3.2.1. Wpływ obciążenia i ruchu na układ kostny i stawowy; 3.2.2. Wpływ ruchu i obciążenia na układ mięśniowy; 4. Postawa prawidłowa, jej badanie i ocena; 4.1. Kryteria oceny postawy; 4.2. Uproszczone oględziny ortopedyczne; 4.3. Ocena metodą punktowania; 4.4. Wzorce postaw nawykowych dzieci 6-10-letnich wg metodyki bilansów zdrowia; 5. Ogólne zasady i metody postępowania korekcyjnego; 5.1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy - reedukacja postulana; 5.2. Korekcja odchyleń w sferze morfologicznej; 5.3. Organizacja warunków życia dziecka pod kątem profilaktyki i przeciwdziałania wadom postawy; 6. Najczęstsze wady postawy, ich charakterystyka i korekcja; 6.1. Przyczyny i skutki wad postawy; 6.2. Plecy okrągłe; 6.3. Plecy wklęsłe; 6.4. Plecy wklęsło-okrągłe; 6.5. Plecy płaskie; 6.6. Boczne skrzywienie kręgosłupa; 6.7. Zniekształcenia klatki piersiowej; 6.8. Wady statyczne kończyn dolnych; 7. Organizacja zajęć korekcyjnych; 7.1. Elementy korektywne na lekcjach kultury fizycznej; 7.2. Praca z zespołem gimnastyki korekcyjnej; 7.2.1. Zasady podziału na grupy ćwiczebne; 7.2.2. Miejsce zajęć i ich wyposażenie; 7.2.3. Metody stosowane na zajęciach gimnastyki korekcyjnej; 7.2.4. Metody organizacyjnej zajęć wychowania fizycznego; Część druga. Przykłady praktycznych zajęć korekcyjnych prowadzonych w różnych warunkach: 8. Ogólne zasady budowy lekcji; 9. Lekcje kultury fizycznej z elementami korektywy; 9.1. Lekcje w sali gimnastycznej lub zastępczej; 9.2. Lekcje na korytarzu; 9.3. Lekcje w terenie otwartym; 10. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej; 10.1. Zajęcia w Sali gimnastycznej lub zastępczej; 10.2. Zajęcia na korytarzu; 10.3. Zajęcia w terenie otwartym; 10.3.1. Lekcja w Sali zielonej; 10.3.2. Lekcja w ogródku przedszkolnym; 10.3.3. Lekcja na boisku szkolnym; 10.3.4. Zajęcia w lesie z zastosowaniem toru przeszkód; 10.3.5. Zajęcia na urządzonej ścieżce zdrowia; 10.3.6. Zajęcia w wodzie ( basen, jezioro ); 11. Współpraca nauczyciela z rodzicami; 11.1. Zajęcia indywidualne w domu; 11.2. Zestaw ćwiczeń przeciw plecom okrągłym ( hiperkifoza piersiowa ); 11.3. Zestaw ćwiczeń przeciw nadmiernemu wygięciu kręgosłupa w odcinku lędźwiowym ( plecy wklęsłe ); 11.4. Zestaw ćwiczeń przeciw bocznemu skrzywieniu kręgosłupa; 11.5. Elementy korekcji w reakcji rodzinnej sobotnio-niedzielnej i wypoczynku urlopowym; 12. Współpraca nauczyciela klas niższych z lekarzem i pielęgniarką szkolna oraz nauczycielem kultury fizycznej; 13. Dokumentacja pracy; 14. Przykładowy rozkład materiału do zajęć gimnastyki korekcyjnej; Bibliografia; Słowniczek podstawowych terminów fachowych; Załączniki ( Karta uczestnika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Ocena i uwagi prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38872, W.38181 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej