Kutzner-Kozińska Maria
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Kutzner-Kozińska Maria
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
wady rozwojowe
(3)
dziecko
(2)
gimnastyka lecznicza
(2)
postawa ciała
(2)
narząd ruchu
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część pierwsza. Podstawy teorii, metodyki i organizacji korektywy: 1. Gimnastyka kompensacyjna i korekcyjna we współczesnym systemie szkolnej kultury fizycznej oraz opieki lekarsko-higienicznej; 1.1. Stan zdrowia populacji szkolnej i wynikające z tego zapotrzebowanie na gimnastykę kompensacyjno-korekcyjną; 1.2. Rodowód gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej, podstawowe pojęcie i ich zakres; 1.3. Podstawy prawne szkolnej korektywy i organizacja jej systemu; 1.4. Organizacja opieki lekarsko-higienicznej nad dziećmi i młodzieżą szkolną; 1.5. Cel i zadania gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej; 2. Postawa ciała człowieka w czasie jego rozwoju; 3. Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii postawy ciała; 3.1. Anatomiczne podstawy doboru ćwiczeń korekcyjnych; 3.2. Fizjologiczne podstawy ruchu korekcyjnego; 3.2.1. Wpływ obciążenia i ruchu na układ kostny i stawowy; 3.2.2. Wpływ ruchu i obciążenia na układ mięśniowy; 4. Postawa prawidłowa, jej badanie i ocena; 4.1. Kryteria oceny postawy; 4.2. Uproszczone oględziny ortopedyczne; 4.3. Ocena metodą punktowania; 4.4. Wzorce postaw nawykowych dzieci 6-10-letnich wg metodyki bilansów zdrowia; 5. Ogólne zasady i metody postępowania korekcyjnego; 5.1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy - reedukacja postulana; 5.2. Korekcja odchyleń w sferze morfologicznej; 5.3. Organizacja warunków życia dziecka pod kątem profilaktyki i przeciwdziałania wadom postawy; 6. Najczęstsze wady postawy, ich charakterystyka i korekcja; 6.1. Przyczyny i skutki wad postawy; 6.2. Plecy okrągłe; 6.3. Plecy wklęsłe; 6.4. Plecy wklęsło-okrągłe; 6.5. Plecy płaskie; 6.6. Boczne skrzywienie kręgosłupa; 6.7. Zniekształcenia klatki piersiowej; 6.8. Wady statyczne kończyn dolnych; 7. Organizacja zajęć korekcyjnych; 7.1. Elementy korektywne na lekcjach kultury fizycznej; 7.2. Praca z zespołem gimnastyki korekcyjnej; 7.2.1. Zasady podziału na grupy ćwiczebne; 7.2.2. Miejsce zajęć i ich wyposażenie; 7.2.3. Metody stosowane na zajęciach gimnastyki korekcyjnej; 7.2.4. Metody organizacyjnej zajęć wychowania fizycznego; Część druga. Przykłady praktycznych zajęć korekcyjnych prowadzonych w różnych warunkach: 8. Ogólne zasady budowy lekcji; 9. Lekcje kultury fizycznej z elementami korektywy; 9.1. Lekcje w sali gimnastycznej lub zastępczej; 9.2. Lekcje na korytarzu; 9.3. Lekcje w terenie otwartym; 10. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej; 10.1. Zajęcia w Sali gimnastycznej lub zastępczej; 10.2. Zajęcia na korytarzu; 10.3. Zajęcia w terenie otwartym; 10.3.1. Lekcja w Sali zielonej; 10.3.2. Lekcja w ogródku przedszkolnym; 10.3.3. Lekcja na boisku szkolnym; 10.3.4. Zajęcia w lesie z zastosowaniem toru przeszkód; 10.3.5. Zajęcia na urządzonej ścieżce zdrowia; 10.3.6. Zajęcia w wodzie ( basen, jezioro ); 11. Współpraca nauczyciela z rodzicami; 11.1. Zajęcia indywidualne w domu; 11.2. Zestaw ćwiczeń przeciw plecom okrągłym ( hiperkifoza piersiowa ); 11.3. Zestaw ćwiczeń przeciw nadmiernemu wygięciu kręgosłupa w odcinku lędźwiowym ( plecy wklęsłe ); 11.4. Zestaw ćwiczeń przeciw bocznemu skrzywieniu kręgosłupa; 11.5. Elementy korekcji w reakcji rodzinnej sobotnio-niedzielnej i wypoczynku urlopowym; 12. Współpraca nauczyciela klas niższych z lekarzem i pielęgniarką szkolna oraz nauczycielem kultury fizycznej; 13. Dokumentacja pracy; 14. Przykładowy rozkład materiału do zajęć gimnastyki korekcyjnej; Bibliografia; Słowniczek podstawowych terminów fachowych; Załączniki ( Karta uczestnika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Ocena i uwagi prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35817, W.35819, W.35818 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część pierwsza. Podstawy teorii, metodyki i organizacji korektywy: 1. Gimnastyka kompensacyjna i korekcyjna we współczesnym systemie szkolnej kultury fizycznej oraz opieki lekarsko-higienicznej; 1.1. Stan zdrowia populacji szkolnej i wynikające z tego zapotrzebowanie na gimnastykę kompensacyjno-korekcyjną; 1.2. Rodowód gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej, podstawowe pojęcie i ich zakres; 1.3. Podstawy prawne szkolnej korektywy i organizacja jej systemu; 1.4. Organizacja opieki lekarsko-higienicznej nad dziećmi i młodzieżą szkolną; 1.5. Cel i zadania gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej; 2. Postawa ciała człowieka w czasie jego rozwoju; 3. Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii postawy ciała; 3.1. Anatomiczne podstawy doboru ćwiczeń korekcyjnych; 3.2. Fizjologiczne podstawy ruchu korekcyjnego; 3.2.1. Wpływ obciążenia i ruchu na układ kostny i stawowy; 3.2.2. Wpływ ruchu i obciążenia na układ mięśniowy; 4. Postawa prawidłowa, jej badanie i ocena; 4.1. Kryteria oceny postawy; 4.2. Uproszczone oględziny ortopedyczne; 4.3. Ocena metodą punktowania; 4.4. Wzorce postaw nawykowych dzieci 6-10-letnich wg metodyki bilansów zdrowia; 5. Ogólne zasady i metody postępowania korekcyjnego; 5.1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy - reedukacja postulana; 5.2. Korekcja odchyleń w sferze morfologicznej; 5.3. Organizacja warunków życia dziecka pod kątem profilaktyki i przeciwdziałania wadom postawy; 6. Najczęstsze wady postawy, ich charakterystyka i korekcja; 6.1. Przyczyny i skutki wad postawy; 6.2. Plecy okrągłe; 6.3. Plecy wklęsłe; 6.4. Plecy wklęsło-okrągłe; 6.5. Plecy płaskie; 6.6. Boczne skrzywienie kręgosłupa; 6.7. Zniekształcenia klatki piersiowej; 6.8. Wady statyczne kończyn dolnych; 7. Organizacja zajęć korekcyjnych; 7.1. Elementy korektywne na lekcjach kultury fizycznej; 7.2. Praca z zespołem gimnastyki korekcyjnej; 7.2.1. Zasady podziału na grupy ćwiczebne; 7.2.2. Miejsce zajęć i ich wyposażenie; 7.2.3. Metody stosowane na zajęciach gimnastyki korekcyjnej; 7.2.4. Metody organizacyjnej zajęć wychowania fizycznego; Część druga. Przykłady praktycznych zajęć korekcyjnych prowadzonych w różnych warunkach: 8. Ogólne zasady budowy lekcji; 9. Lekcje kultury fizycznej z elementami korektywy; 9.1. Lekcje w sali gimnastycznej lub zastępczej; 9.2. Lekcje na korytarzu; 9.3. Lekcje w terenie otwartym; 10. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej; 10.1. Zajęcia w Sali gimnastycznej lub zastępczej; 10.2. Zajęcia na korytarzu; 10.3. Zajęcia w terenie otwartym; 10.3.1. Lekcja w Sali zielonej; 10.3.2. Lekcja w ogródku przedszkolnym; 10.3.3. Lekcja na boisku szkolnym; 10.3.4. Zajęcia w lesie z zastosowaniem toru przeszkód; 10.3.5. Zajęcia na urządzonej ścieżce zdrowia; 10.3.6. Zajęcia w wodzie ( basen, jezioro ); 11. Współpraca nauczyciela z rodzicami; 11.1. Zajęcia indywidualne w domu; 11.2. Zestaw ćwiczeń przeciw plecom okrągłym ( hiperkifoza piersiowa ); 11.3. Zestaw ćwiczeń przeciw nadmiernemu wygięciu kręgosłupa w odcinku lędźwiowym ( plecy wklęsłe ); 11.4. Zestaw ćwiczeń przeciw bocznemu skrzywieniu kręgosłupa; 11.5. Elementy korekcji w reakcji rodzinnej sobotnio-niedzielnej i wypoczynku urlopowym; 12. Współpraca nauczyciela klas niższych z lekarzem i pielęgniarką szkolna oraz nauczycielem kultury fizycznej; 13. Dokumentacja pracy; 14. Przykładowy rozkład materiału do zajęć gimnastyki korekcyjnej; Bibliografia; Słowniczek podstawowych terminów fachowych; Załączniki ( Karta uczestnika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Ocena i uwagi prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38872, W.38181 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Korekcja wad postawy / Maria Kutzner-Kozińska. - Wyd.2 uzup. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986. - 272 s. : il. ; 24 cm.
Streszczenie: Przedmowa. Maciej Demel; Wprowadzenie; 1. Rozwój postawy w toku ontogenezy; Część pierwsza. Ogólne podstawy postępowania korekcyjnego: 1. Podstawy anatomiczne; 1.1. Część ogólna; 1.1.1. Kręgosłup; 1.1.1.1. Rola podporowa; 1.1.1.2. Rola amortyzacyjna; 1.1.1.3. Rola kinetyczna; 1.1.2. Rola składowych postawy związanych z kręgosłupem; 1.1.2.1. Głowa; 1.1.2.2. Klatka piersiowa; 1.1.2.3. Obręcz barkowa; 1.1.2.4. Obręcz miedniczna; 1.1.3. Stabilizacja postawy; 1.1.3.1. Stabilizacja czynna; 1.1.3.2. Stabilizacja bierna; 1.2. Część szczegółowa; 1.2.1. Mięsnie właściwe grzbietu; 1.2.2. Obręcz barkowa, jej powiązania z klatką piersiową i odcinkiem kręgosłupa; 1.2.3. Obręcz miedniczna jako ogniwo łączące kończyny dolne i odcinek lędźwiowy kręgosłupa; 1.2.4. Mięsnie brzucha; 2. Podstawy fizjologiczne; 2.1. Fizjologiczne mechanizmy zarządzające postawą i równowagą; 2.2. Fizjologiczne podstawy ruchu korekcyjnego; 2.2.1. Wpływ obciążenia i ruchu na układ kostny i stawowy; 2.2.2. Wpływ ruchu i obciążenia na układ mięśniowy; 3. Metody badania i zasady oceny postawy; 3.1. Kryteria oceny postawy; 3.2. Metody badania postawy, klasyfikacje postawy; 3.3. Uproszczone badania ortopedyczne; 3.4. Określenie stanu ortopedycznego; 3.4.1. Zasada oględzin; 3.4.2. Warunki obserwacji; 3.4.3. Wyposażenie badającego; 3.4.4. Wymogi stawiane badanemu; 3.4.5. Oględziny od przodu; 3.4.6. Oględziny od tyłu; 3.4.7. Oględziny z boku; 3.4.8. Badanie zakresu ruchomości w poszczególnych ogniwach ruchomości kręgosłupa; 3.4.9. Ruchomość całkowita użytkowa; 3.4.10. Ruchomość całkowita rzeczywista; 3.4.11. Wykrywanie w stawach przykurczów rzutujących na postawę ciała; 3.4.12. Inne metody badania postawy; 3.4.13. Próby siłowej wytrzymałości podstawowych zespołów mięśni antygrawitacyjnych; 3.4.14. Ocena prostowników grzbietu i stawu biodrowego; 3.4.15. Ocena zginacz stawu biodrowego i mięśni brzucha; 3.4.16. Ocena prostowników stawu biodrowego i mięśni grzbietu odcinka lędźwiowego; 4. Trójtorowość metod korekcji odchyleń; 4.1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy - reedukacja posturalna; 4.1.1. Fazy reedukacji postularnej; 4.1.2. Rola zwiększenia ruchomości stawowej i wzmacniane mięśni w procesie reedukacji postularnej; 4.2. Korekcja odchyleń w sferze morfologicznej; 4.2.1. Pozycje; 4.2.1.1. Pozycje wyjściowe i ćwiczebne; 4.2.1.2. Pozycje stabilizujące odcinki sąsiednie w stosunku do ćwiczonego i lokalizujące ćwiczenie w określonym odcinku kręgosłupa; 4.2.1.3. Pozycje korekcyjne i hiperkorekcyjne; 4.2.1.4. Pozycje odciążające kręgosłup od ucisku osiowego i obciążające go; 4.2.1.5. Pozycje izolowane i niskie; 4.3. Ćwiczenia; 4.3.1. Ćwiczenia ogólnokształtujące; 4.3.1.1. Ćwiczenia oddechowe; 4.3.1.2. Ćwiczenia rozluźniające; 4.3.2. Ćwiczenia specjalne; 4.3.2.1. Ćwiczenia zwiększające ruchomość odcinkową kręgosłupa; 4.3.2.2. Ćwiczenia zwiększające ruchomość w stawach barkowych i biodrowych; 4.3.2.3. Ćwiczenia wzmacniające wybiórczo zespoły mięsni osłabionych; 4.3.2.4. Ćwiczenie mięśni grzbietu i obręczy barkowej; A) Dobór rodzaju pracy w zależności od rodzaju wady. Dobór ćwiczeń w zależności od ustalenia przyczepów mięśni. Dozowanie intensywności ćwiczeń. Mięśnie grzbietu a oddychanie i krążenie. Mięśnie grzbietu a statodynamika ciała; 4.3.2.5. Ćwiczenia mięśni brzucha; B) Dobór rodzaju pracy w zależności od rodzaju wady. Dobór ćwiczeń w zależności od ustalenia przyczepów mięśni. Ruch nóg w stosunku do ustalonego tułowia. Ruch tułowia w stosunku do ustalonych nóg; 4.3.2.6. Ćwiczenia mięśni skośnych i mięśni poprzecznego brzucha; 4.3.2.7. Mięśnie brzucha a oddychanie; 4.3.2.8. Mięśnie brzucha a krążenie; 4.3.2.9. Mięśnie brzucha a statodynamika ciała; 4.4. Wyrównywanie ujemnych wpływów środowiska zewnętrznego; 4.4.1. Elementy 24 -godzinnego systemu przeciwdziałania wadom postawy; 4.4.1.1. Sen; 4.4.1.2. Rozruch poranny; 4.4.1.3. Dojście do szkoły; 4.4.1.4. Praca w szkole; 4.4.1.5. Ćwiczenia śródlekcyjne; 4.4.1.6. Lekcje wf w szkole; 4.4.1.7. Zajęcia pozaszkolne; 4.4.1.8. Odrabianie lekcji; 4.4.1.9. Odżywianie; Część druga. Charakterystyka wad postawy oraz postępowanie korekcyjne w poszczególnych rodzajach wad: 1. Wady postawy w płaszczyźnie przednio-tylnej ( charakterystyka kliniczna, gimnastyka korekcyjna ); 1.1. Plecy okrągłe; 1.1.1.1. Etiologia; 1.1.1.2. Lokalizacja zmian; 1.1.1.3. Stopień zaawansowania zmian; 1.1.2.Hiperkifoza piersiowa; 1.1.2.1. Krzywizny kręgosłupa; 1.1.2.2. Układ mięśniowo-więzadłowy; 1.1.2.3. Klatka piersiowa; 1.1.2.4. Ćwiczenia korekcyjne; 1.1.2.5. Dobór ćwiczeń i pozycji wyjściowych; 1.1.2.6. Ćwiczenia reedukacji postularnej; 1.1.2.7. Ćwiczenia rozciągające mięśnie piersiowe; 1.1.2.8. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu i obręczy barkowej; 1.1.3. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od stopnia ruchomości kręgosłupa w odcinku dotkniętym wadą; 1.1.3.1. Kifoza patologiczna wrodzona; A) Kostno-pochodna; B) Konstytucjonalna; 1.1.3.2. Kifoza patologiczna nabyta; A) Pourazowa; B) Krzywicza; C) Gruźliczna; 1.1.3.3. Kifoza młodzieńcza ( choroba Scheuermanna ); 1.2. Plecy wklęsłe; 1.2.1.1. Etiologia; 1.2.1.2. Lokalizacja zmian; 1.2.1.3. Stopień zaawansowania zmian; 1.2.1. Hiperlordoza lędźwiowa; 1.2.1.1. Krzywizny kręgosłupa; 1.2.1.2. Miednica i staw biodrowy. Ich stabilizatory; 1.2.1.3. Ćwiczenia korekcyjne; 1.2.1.4. Dobór ćwiczeń i pozycji wyjściowych; 1.2.2. Ćwiczenia reedukacji postularnej; 1.2.3. Ćwiczenia rozciągajże zespół mięśni nadmiernie napiętych; 1.2.4. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie osłabione; 1.2.5. Ćwiczenia wzmacniające odcinek piersiowo-lędźwiowy; 1.3. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od etiopatogenezy, rozległości, lokalizacji i ukształtowania lordozy; 1.3.1. Lordoza lędźwiowa bez zwiększonego przodopochylenia miednicy; 1.3.2. Lordoza niska, krótka; 1.3.3. Lordoza długa, rozległa; 1.4. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od stopnia ruchomości lędźwiowego i stawu biodrowego; 1.4.1. Usztywnienie stawu biodrowego; 1.4.2. Nadmierna ruchomość hiperlordozy lędźwiowej; 1.4.3. Usztywnienie lordozy lędźwiowej; 1.5. Lordoza patologiczna wrodzona i nabyta; 1.6. Plecy wklęsło-okrągłe; 1.7. Plecy płaskie2. Boczne skrzywienia kręgosłupa ( skoliozy ); 2.1. Rodzaje skolioz; 2.2. Badania skolioz; 2.3. Leczenie skolioz; 2.3.1. Gimnastyka korekcyjna; 2.3.2. Gorsety korekcyjne; 2.3.3. Leczenie operacyjne; 3. Wady kończyn dolnych; 3.1. Budowa i czynność kończyn dolnych ze szczególnym uwzględnieniem stopy; 3.1.1. Morfologiczne odchylenia rozwojowe w budowie kończyny dolnej i stopy; 3.2. Metody badania stopy; 3.3. Rodzaje zniekształceń kończyn dolnych, ich charakterystyka; 3.4. Stopa płaska statyczna; 3.4.1. Stopa płaska podłużnie; 3.4.1.1. Stopa płaska niewydolna; 3.4.1.2. Stopa płaska wiotka; 3.4.1.3. Stopa płaska przykurczona; 3.4.1.4. Stopa płaska zesztywniała; 3.4.2. Stopa płaska poprzecznie; 3.4.3. Postępowanie korekcyjne i lecznicze; 3.4.3.1. Obuwie dla stóp prawidłowo ukształtowanych; 3.4.3.2. Obuwie specjalne; 3.4.3.3. Wkładki ortopedyczne; 3.4.3.4. Ćwiczenia wysklepiające stopę; 3.4.3.5. Zasady doboru ćwiczeń; 3.4.3.6. Ćwiczenia korygujące; 3.4.3.7. Ćwiczenia rozciągające mięśnie przykurczone; 3.4.3.8. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie krótkie stopy i zginacze palców; 3.4.3.9. Ćwiczenia wzmacniając mięśnie długie; 3.4.3.10. Nauka poprawnego chodu i ćwiczenia w marszu; 3.4.4. Przeciwwskazania i zalecenia; 3.4.5. Kształtowanie stopy na lekcjach wf w szkole; 3.4.6. Stopa płaska a ćwiczenia fizyczne i sport; 3.4.7. Stopa wydrążona; 3.4.8. Kolano koślawe; 3.4.9. Kolano szpotawe; 4. Organizacja postępowania korekcyjnego w zespołach specjalnych; 4.1. Formy organizacji i metody prowadzenia zajęć; 4.2. Zajęcia indywidualne w domu; 4.3. Pływanie i ćwiczenia w wodzie; 4.4. Letnie kolonie zdrowotne o profilu ortopedycznym; 4.4.1. Okres przygotowawczy w organizacji kolonii; 4.4.2. Nabór kandydatów na kolonie, kwalifikacje; 4.4.3. Obiekt kolonijny i wyposażenie; 4.4.3.1. Wyposażenie i sprzęt; 4.4.4. Organizacja i metodyka pracy kadry instruktorskiej; 4.4.5. Instruktor wiodący - organizacja pracy i jej dokumentacja; 4.4.6. Instruktor; 4.4.7. Uwagi na temat organizacji i metodyki poszczególnych rodzajów zajęć; 4.4.7.1. Gry, zabawy i atletyka terenowa; Słownik podstawowych terminów fachowych; Bibliografia; Aneksy ( Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania z dnia 18 lutego 1980 r. w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami statyki ciała i obniżoną sprawnością fizyczną; Kwalifikacja uczniów do zajęć wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w szkole; Karta uczestnika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Ocena i uwagi prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35722, 34307, W.35723, W.34306 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej