szkolnictwo zawodowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Francuz Maria Władysława
(1)
Fudali Jan
(1)
Karpiński Jan
(1)
Kozłowski Władysław
(1)
Kołkowski Ludwik
(1)
Kwiatkowski Stefan M
(1)
Okoń Wincenty
(1)
Sotomski Stefan
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
szkolnictwo zawodowe
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36907 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Rozdział 1. Pojęcie oraz historyczne i etyczne wymiary humanizmu; Rozdział 2. Wyznaczniki humanizmu w polskiej szkole: 1. Charakter świata współczesnego i miejsce człowieka w tym świecie; 2. Tradycje polskiej myśli humanistycznej w zarysie; 3. Aktualność teoretycznych założeń humanizmu socjalistycznego ichrześcijańskiego w Polsce; Rozdział 3. Zarys naukowych podstaw szkolnego systemu wychowania humanistycznego: 1. Rozważania wstępne; 2. Rola różnych teorii pedagogicznych w budowaniu szkolnego systemu wychowania humanistycznego; 3. Ideał, cele, metody, etapy i proces wychowania humanistycznego w szkole zawodowej; Rozdział 4. Charakterystyka założeń programowych szkolnictwa zawodowego różnych krajów w świetle humanistycznych celów wychowania: 1. Rozważania wstępne; 2. Założenia programowe szkół zawodowych w ZSRR. NRD i w Polsce; 3. Charakterystyka szkolnictwa zawodowego w RFN; 4. Rozważania końcowe; Rozdział 5. Z badań nad funkcjonalnością i możliwościami doskonalenia polskiego modelu wychowania humanistycznego w szkolnictwie zawodowym: 1. Uwagi wstępne; 2. Rola orientacji zawodowej w urzeczywistnianiu humanistycznych ideałów wychowania; 3. Charakterystyka najbardziej typowych rozwiązań pedagogicznych eksperymentujących szkół w racjonalizacji metod wychowania humanistycznego; 4. Zarys zbiorowego portretu młodzieży szkół zawodowych w świetle badań ankietowych; 5. Rozważania końcowe; Rozdział 6. Planowanie i kierunki racjonalizacji metod wychowania humanistycznego w szkole zawodowej: 1. Wprowadzenie; 2. Możliwości wykorzystania przedmiotów zawodowych w realizacji zadań wychowania humanistycznego; 3. Możliwości urzeczywistnienia humanistycznych ideałów wychowania w nauczaniu przedmiotów ogólnokształcących; 4. Możliwości i kierunki wychowania humanistycznego w różnych formach pracy pozalekcyjnej i pozaszkolnej; Zakończenie; Bibliografia; Wykaz eksperymentujących szkół i nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33935 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nauczanie zawodu w systemie szkolnym / Ludwik Kołkowski. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986. - 286, [1] s., [1] k. tabl. : rys., wykr. ; 21 cm.
Streszczenie: Wstęp; 1. Działalność poznawcza uczącego się w procesie zdobywania wiedzy; 1.1. Analiza i schemat czynności; 1.2. Przebieg procesu poznawania rzeczywistości; 2. Klasyfikacja zawodów jako podstawa systemu kształcenia robotników kwalifikowanych; 2.1. Klasyfikacja zawodów; 2.2. Badania i analiza czynności robotników na stanowiskach pracy; 2.3. Wyniki badań; 3. Umiejętności zawodowe jako podstawa budowy planów i programów nauczania zawodu; 3.1. Czynności, umiejętności, nawyki; 3.2. Klasyfikacja i struktura czynności i umiejętności zawodowych; 3.3. Badania, klasyfikacja i strukturyzacja umiejętności zawodowych; 4. System dydaktyczny nauczania zawodu i problematyka badań; 4.1. Model systemu dydaktycznego; 4.2. Badania diagnostyczne nad systemem nauczania zwodu; 4.3. Technologia ogólna nauczania zawodu w systemie wielostronnego kształcenia; 4.4. Działalność poznawcza uczniów w procesie kształtowania umiejętności zawodowych; 5. Badania eksperymentalne nad praktycznym nauczaniem zawodu; 5.1. Wykorzystanie schematu czynności poznawczych w procesie kształtowania umiejętności zawodowych; 5.2. Model badań; 5.3. Zróżnicowanie treści kształcenia; 5.4. Dobór grup eksperymentalnych " eksperymentalnych " i kontrolnych " K ". Równoważność grup; 5.5. Narzędzia kontroli wyników eksperymentów; 5.6. Modele zajęć; 5.7. Warunki i procedura weryfikacji wyników eksperymentów składowych; 5.8. Wyniki eksperymentów składowych; 5.9. Porównanie wyników poszczególnych eksperymentów i syntetyczne ujęcie całości badań; 5.10. Wnioski; 6. Badania eksperymentalne nad nauczaniem zawodu w pracowni technicznej; 6.1. Treści nauczania; 6.2. Modele zajęć; 6.3. Przebieg eksperymentów; 6.4. Wyniki eksperymentów; 6.5. Wnioski; 7. Badania nad motywami praktycznego uczenia się zawodu; 7.1. Klasyfikacja i charakterystyka motywów; 7.2. Metody badań; 7.3. Charakterystyka badanych szkół; 7.4. Wyniki badań; 7.5. Załączniki ( Skala MPZ do badania motywów praktycznego uczenia się zawodu; Kwestionariusz do badania motywów uczenia się na zajęciach warsztatowych; Kwestionariusz do badania motywów uczenia się na zajęciach praktycznych ); Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33787 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.6672 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40160, W.40159, W.39900 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.30353 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej