wady rozwojowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Kutzner-Kozińska Maria
(3)
Kołodziej Jerzy
(2)
Kołodziej Krzysztof
(2)
Momola Irena
(2)
Wlaźnik Kazimiera
(2)
Adamczyk-Świnicka Grażyna
(1)
Bargieł Anna
(1)
Malina Halina
(1)
Owczarek Sławomir
(1)
Papierkowski Andrzej
(1)
Turczeniewicz Maria
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
wady rozwojowe
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9373 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Rola wychowania fizycznego i zdrowotnego w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała; 2. Rola szkoły w przeciwdziałaniu wadom postawy u dzieci i młodzieży; 3. Podstawowe wiadomości dotyczące postawy ciała; 4. Anatomiczno-fizjologiczne mechanizmy w kształtowaniu postawy ciała; 5. Rola i znaczenie kręgosłupa w kształtowaniu postawy; 6. Przyczyny powstawania wad postawy ciała i ich skutki; 7. Wskazówki dotyczące przeciwdziałania stanu zdrowia ucznia; 8. Sprawdzian prawidłowej sylwetki; 9. Organizacja zajęć korekcyjnych; 10. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane w poszczególnych grupach wad postawy; 11. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane przy wadach statycznych kończyn dolnych; 12. Niektóre uwagi metodyczne do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej; 13. Toki lekcyjne i przykładowe konspekty stosowane podczas zajęć z gimnastyki korekcyjnej; 14. Ogólne zasady budowy lekcji gimnastyki korekcyjnej oraz przykładowe lekcje wychowania fizycznego; 15. Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania ( w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38021, W.38022 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Rola wychowania fizycznego i zdrowotnego w kształtowaniu prawidłowej postawy ciała; 2. Rola szkoły w przeciwdziałaniu wadom postawy u dzieci i młodzieży; 3. Podstawowe wiadomości dotyczące postawy ciała; 4. Anatomiczno-fizjologiczne mechanizmy w kształtowaniu postawy ciała; 5. Rola i znaczenie kręgosłupa w kształtowaniu postawy; 6. Przyczyny powstawania wad postawy ciała i ich skutki; 7. Wskazówki dotyczące przeciwdziałania stanu zdrowia ucznia; 8. Sprawdzian prawidłowej sylwetki; 9. Organizacja zajęć korekcyjnych; 10. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane w poszczególnych grupach wad postawy; 11. Przykładowe ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej stosowane przy wadach statycznych kończyn dolnych; 12. Niektóre uwagi metodyczne do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej; 13. Toki lekcyjne i przykładowe konspekty stosowane podczas zajęć z gimnastyki korekcyjnej; 14. Ogólne zasady budowy lekcji gimnastyki korekcyjnej oraz przykładowe lekcje wychowania fizycznego; 15. Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania ( w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39633, W.39634, W.39635 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część pierwsza. Podstawy teorii, metodyki i organizacji korektywy: 1. Gimnastyka kompensacyjna i korekcyjna we współczesnym systemie szkolnej kultury fizycznej oraz opieki lekarsko-higienicznej; 1.1. Stan zdrowia populacji szkolnej i wynikające z tego zapotrzebowanie na gimnastykę kompensacyjno-korekcyjną; 1.2. Rodowód gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej, podstawowe pojęcie i ich zakres; 1.3. Podstawy prawne szkolnej korektywy i organizacja jej systemu; 1.4. Organizacja opieki lekarsko-higienicznej nad dziećmi i młodzieżą szkolną; 1.5. Cel i zadania gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej; 2. Postawa ciała człowieka w czasie jego rozwoju; 3. Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii postawy ciała; 3.1. Anatomiczne podstawy doboru ćwiczeń korekcyjnych; 3.2. Fizjologiczne podstawy ruchu korekcyjnego; 3.2.1. Wpływ obciążenia i ruchu na układ kostny i stawowy; 3.2.2. Wpływ ruchu i obciążenia na układ mięśniowy; 4. Postawa prawidłowa, jej badanie i ocena; 4.1. Kryteria oceny postawy; 4.2. Uproszczone oględziny ortopedyczne; 4.3. Ocena metodą punktowania; 4.4. Wzorce postaw nawykowych dzieci 6-10-letnich wg metodyki bilansów zdrowia; 5. Ogólne zasady i metody postępowania korekcyjnego; 5.1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy - reedukacja postulana; 5.2. Korekcja odchyleń w sferze morfologicznej; 5.3. Organizacja warunków życia dziecka pod kątem profilaktyki i przeciwdziałania wadom postawy; 6. Najczęstsze wady postawy, ich charakterystyka i korekcja; 6.1. Przyczyny i skutki wad postawy; 6.2. Plecy okrągłe; 6.3. Plecy wklęsłe; 6.4. Plecy wklęsło-okrągłe; 6.5. Plecy płaskie; 6.6. Boczne skrzywienie kręgosłupa; 6.7. Zniekształcenia klatki piersiowej; 6.8. Wady statyczne kończyn dolnych; 7. Organizacja zajęć korekcyjnych; 7.1. Elementy korektywne na lekcjach kultury fizycznej; 7.2. Praca z zespołem gimnastyki korekcyjnej; 7.2.1. Zasady podziału na grupy ćwiczebne; 7.2.2. Miejsce zajęć i ich wyposażenie; 7.2.3. Metody stosowane na zajęciach gimnastyki korekcyjnej; 7.2.4. Metody organizacyjnej zajęć wychowania fizycznego; Część druga. Przykłady praktycznych zajęć korekcyjnych prowadzonych w różnych warunkach: 8. Ogólne zasady budowy lekcji; 9. Lekcje kultury fizycznej z elementami korektywy; 9.1. Lekcje w sali gimnastycznej lub zastępczej; 9.2. Lekcje na korytarzu; 9.3. Lekcje w terenie otwartym; 10. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej; 10.1. Zajęcia w Sali gimnastycznej lub zastępczej; 10.2. Zajęcia na korytarzu; 10.3. Zajęcia w terenie otwartym; 10.3.1. Lekcja w Sali zielonej; 10.3.2. Lekcja w ogródku przedszkolnym; 10.3.3. Lekcja na boisku szkolnym; 10.3.4. Zajęcia w lesie z zastosowaniem toru przeszkód; 10.3.5. Zajęcia na urządzonej ścieżce zdrowia; 10.3.6. Zajęcia w wodzie ( basen, jezioro ); 11. Współpraca nauczyciela z rodzicami; 11.1. Zajęcia indywidualne w domu; 11.2. Zestaw ćwiczeń przeciw plecom okrągłym ( hiperkifoza piersiowa ); 11.3. Zestaw ćwiczeń przeciw nadmiernemu wygięciu kręgosłupa w odcinku lędźwiowym ( plecy wklęsłe ); 11.4. Zestaw ćwiczeń przeciw bocznemu skrzywieniu kręgosłupa; 11.5. Elementy korekcji w reakcji rodzinnej sobotnio-niedzielnej i wypoczynku urlopowym; 12. Współpraca nauczyciela klas niższych z lekarzem i pielęgniarką szkolna oraz nauczycielem kultury fizycznej; 13. Dokumentacja pracy; 14. Przykładowy rozkład materiału do zajęć gimnastyki korekcyjnej; Bibliografia; Słowniczek podstawowych terminów fachowych; Załączniki ( Karta uczestnika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Ocena i uwagi prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35817, W.35819, W.35818 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część pierwsza. Podstawy teorii, metodyki i organizacji korektywy: 1. Gimnastyka kompensacyjna i korekcyjna we współczesnym systemie szkolnej kultury fizycznej oraz opieki lekarsko-higienicznej; 1.1. Stan zdrowia populacji szkolnej i wynikające z tego zapotrzebowanie na gimnastykę kompensacyjno-korekcyjną; 1.2. Rodowód gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej, podstawowe pojęcie i ich zakres; 1.3. Podstawy prawne szkolnej korektywy i organizacja jej systemu; 1.4. Organizacja opieki lekarsko-higienicznej nad dziećmi i młodzieżą szkolną; 1.5. Cel i zadania gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej; 2. Postawa ciała człowieka w czasie jego rozwoju; 3. Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii postawy ciała; 3.1. Anatomiczne podstawy doboru ćwiczeń korekcyjnych; 3.2. Fizjologiczne podstawy ruchu korekcyjnego; 3.2.1. Wpływ obciążenia i ruchu na układ kostny i stawowy; 3.2.2. Wpływ ruchu i obciążenia na układ mięśniowy; 4. Postawa prawidłowa, jej badanie i ocena; 4.1. Kryteria oceny postawy; 4.2. Uproszczone oględziny ortopedyczne; 4.3. Ocena metodą punktowania; 4.4. Wzorce postaw nawykowych dzieci 6-10-letnich wg metodyki bilansów zdrowia; 5. Ogólne zasady i metody postępowania korekcyjnego; 5.1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy - reedukacja postulana; 5.2. Korekcja odchyleń w sferze morfologicznej; 5.3. Organizacja warunków życia dziecka pod kątem profilaktyki i przeciwdziałania wadom postawy; 6. Najczęstsze wady postawy, ich charakterystyka i korekcja; 6.1. Przyczyny i skutki wad postawy; 6.2. Plecy okrągłe; 6.3. Plecy wklęsłe; 6.4. Plecy wklęsło-okrągłe; 6.5. Plecy płaskie; 6.6. Boczne skrzywienie kręgosłupa; 6.7. Zniekształcenia klatki piersiowej; 6.8. Wady statyczne kończyn dolnych; 7. Organizacja zajęć korekcyjnych; 7.1. Elementy korektywne na lekcjach kultury fizycznej; 7.2. Praca z zespołem gimnastyki korekcyjnej; 7.2.1. Zasady podziału na grupy ćwiczebne; 7.2.2. Miejsce zajęć i ich wyposażenie; 7.2.3. Metody stosowane na zajęciach gimnastyki korekcyjnej; 7.2.4. Metody organizacyjnej zajęć wychowania fizycznego; Część druga. Przykłady praktycznych zajęć korekcyjnych prowadzonych w różnych warunkach: 8. Ogólne zasady budowy lekcji; 9. Lekcje kultury fizycznej z elementami korektywy; 9.1. Lekcje w sali gimnastycznej lub zastępczej; 9.2. Lekcje na korytarzu; 9.3. Lekcje w terenie otwartym; 10. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej; 10.1. Zajęcia w Sali gimnastycznej lub zastępczej; 10.2. Zajęcia na korytarzu; 10.3. Zajęcia w terenie otwartym; 10.3.1. Lekcja w Sali zielonej; 10.3.2. Lekcja w ogródku przedszkolnym; 10.3.3. Lekcja na boisku szkolnym; 10.3.4. Zajęcia w lesie z zastosowaniem toru przeszkód; 10.3.5. Zajęcia na urządzonej ścieżce zdrowia; 10.3.6. Zajęcia w wodzie ( basen, jezioro ); 11. Współpraca nauczyciela z rodzicami; 11.1. Zajęcia indywidualne w domu; 11.2. Zestaw ćwiczeń przeciw plecom okrągłym ( hiperkifoza piersiowa ); 11.3. Zestaw ćwiczeń przeciw nadmiernemu wygięciu kręgosłupa w odcinku lędźwiowym ( plecy wklęsłe ); 11.4. Zestaw ćwiczeń przeciw bocznemu skrzywieniu kręgosłupa; 11.5. Elementy korekcji w reakcji rodzinnej sobotnio-niedzielnej i wypoczynku urlopowym; 12. Współpraca nauczyciela klas niższych z lekarzem i pielęgniarką szkolna oraz nauczycielem kultury fizycznej; 13. Dokumentacja pracy; 14. Przykładowy rozkład materiału do zajęć gimnastyki korekcyjnej; Bibliografia; Słowniczek podstawowych terminów fachowych; Załączniki ( Karta uczestnika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Ocena i uwagi prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38872, W.38181 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Korekcja wad postawy / Maria Kutzner-Kozińska. - Wyd.2 uzup. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986. - 272 s. : il. ; 24 cm.
Streszczenie: Przedmowa. Maciej Demel; Wprowadzenie; 1. Rozwój postawy w toku ontogenezy; Część pierwsza. Ogólne podstawy postępowania korekcyjnego: 1. Podstawy anatomiczne; 1.1. Część ogólna; 1.1.1. Kręgosłup; 1.1.1.1. Rola podporowa; 1.1.1.2. Rola amortyzacyjna; 1.1.1.3. Rola kinetyczna; 1.1.2. Rola składowych postawy związanych z kręgosłupem; 1.1.2.1. Głowa; 1.1.2.2. Klatka piersiowa; 1.1.2.3. Obręcz barkowa; 1.1.2.4. Obręcz miedniczna; 1.1.3. Stabilizacja postawy; 1.1.3.1. Stabilizacja czynna; 1.1.3.2. Stabilizacja bierna; 1.2. Część szczegółowa; 1.2.1. Mięsnie właściwe grzbietu; 1.2.2. Obręcz barkowa, jej powiązania z klatką piersiową i odcinkiem kręgosłupa; 1.2.3. Obręcz miedniczna jako ogniwo łączące kończyny dolne i odcinek lędźwiowy kręgosłupa; 1.2.4. Mięsnie brzucha; 2. Podstawy fizjologiczne; 2.1. Fizjologiczne mechanizmy zarządzające postawą i równowagą; 2.2. Fizjologiczne podstawy ruchu korekcyjnego; 2.2.1. Wpływ obciążenia i ruchu na układ kostny i stawowy; 2.2.2. Wpływ ruchu i obciążenia na układ mięśniowy; 3. Metody badania i zasady oceny postawy; 3.1. Kryteria oceny postawy; 3.2. Metody badania postawy, klasyfikacje postawy; 3.3. Uproszczone badania ortopedyczne; 3.4. Określenie stanu ortopedycznego; 3.4.1. Zasada oględzin; 3.4.2. Warunki obserwacji; 3.4.3. Wyposażenie badającego; 3.4.4. Wymogi stawiane badanemu; 3.4.5. Oględziny od przodu; 3.4.6. Oględziny od tyłu; 3.4.7. Oględziny z boku; 3.4.8. Badanie zakresu ruchomości w poszczególnych ogniwach ruchomości kręgosłupa; 3.4.9. Ruchomość całkowita użytkowa; 3.4.10. Ruchomość całkowita rzeczywista; 3.4.11. Wykrywanie w stawach przykurczów rzutujących na postawę ciała; 3.4.12. Inne metody badania postawy; 3.4.13. Próby siłowej wytrzymałości podstawowych zespołów mięśni antygrawitacyjnych; 3.4.14. Ocena prostowników grzbietu i stawu biodrowego; 3.4.15. Ocena zginacz stawu biodrowego i mięśni brzucha; 3.4.16. Ocena prostowników stawu biodrowego i mięśni grzbietu odcinka lędźwiowego; 4. Trójtorowość metod korekcji odchyleń; 4.1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy - reedukacja posturalna; 4.1.1. Fazy reedukacji postularnej; 4.1.2. Rola zwiększenia ruchomości stawowej i wzmacniane mięśni w procesie reedukacji postularnej; 4.2. Korekcja odchyleń w sferze morfologicznej; 4.2.1. Pozycje; 4.2.1.1. Pozycje wyjściowe i ćwiczebne; 4.2.1.2. Pozycje stabilizujące odcinki sąsiednie w stosunku do ćwiczonego i lokalizujące ćwiczenie w określonym odcinku kręgosłupa; 4.2.1.3. Pozycje korekcyjne i hiperkorekcyjne; 4.2.1.4. Pozycje odciążające kręgosłup od ucisku osiowego i obciążające go; 4.2.1.5. Pozycje izolowane i niskie; 4.3. Ćwiczenia; 4.3.1. Ćwiczenia ogólnokształtujące; 4.3.1.1. Ćwiczenia oddechowe; 4.3.1.2. Ćwiczenia rozluźniające; 4.3.2. Ćwiczenia specjalne; 4.3.2.1. Ćwiczenia zwiększające ruchomość odcinkową kręgosłupa; 4.3.2.2. Ćwiczenia zwiększające ruchomość w stawach barkowych i biodrowych; 4.3.2.3. Ćwiczenia wzmacniające wybiórczo zespoły mięsni osłabionych; 4.3.2.4. Ćwiczenie mięśni grzbietu i obręczy barkowej; A) Dobór rodzaju pracy w zależności od rodzaju wady. Dobór ćwiczeń w zależności od ustalenia przyczepów mięśni. Dozowanie intensywności ćwiczeń. Mięśnie grzbietu a oddychanie i krążenie. Mięśnie grzbietu a statodynamika ciała; 4.3.2.5. Ćwiczenia mięśni brzucha; B) Dobór rodzaju pracy w zależności od rodzaju wady. Dobór ćwiczeń w zależności od ustalenia przyczepów mięśni. Ruch nóg w stosunku do ustalonego tułowia. Ruch tułowia w stosunku do ustalonych nóg; 4.3.2.6. Ćwiczenia mięśni skośnych i mięśni poprzecznego brzucha; 4.3.2.7. Mięśnie brzucha a oddychanie; 4.3.2.8. Mięśnie brzucha a krążenie; 4.3.2.9. Mięśnie brzucha a statodynamika ciała; 4.4. Wyrównywanie ujemnych wpływów środowiska zewnętrznego; 4.4.1. Elementy 24 -godzinnego systemu przeciwdziałania wadom postawy; 4.4.1.1. Sen; 4.4.1.2. Rozruch poranny; 4.4.1.3. Dojście do szkoły; 4.4.1.4. Praca w szkole; 4.4.1.5. Ćwiczenia śródlekcyjne; 4.4.1.6. Lekcje wf w szkole; 4.4.1.7. Zajęcia pozaszkolne; 4.4.1.8. Odrabianie lekcji; 4.4.1.9. Odżywianie; Część druga. Charakterystyka wad postawy oraz postępowanie korekcyjne w poszczególnych rodzajach wad: 1. Wady postawy w płaszczyźnie przednio-tylnej ( charakterystyka kliniczna, gimnastyka korekcyjna ); 1.1. Plecy okrągłe; 1.1.1.1. Etiologia; 1.1.1.2. Lokalizacja zmian; 1.1.1.3. Stopień zaawansowania zmian; 1.1.2.Hiperkifoza piersiowa; 1.1.2.1. Krzywizny kręgosłupa; 1.1.2.2. Układ mięśniowo-więzadłowy; 1.1.2.3. Klatka piersiowa; 1.1.2.4. Ćwiczenia korekcyjne; 1.1.2.5. Dobór ćwiczeń i pozycji wyjściowych; 1.1.2.6. Ćwiczenia reedukacji postularnej; 1.1.2.7. Ćwiczenia rozciągające mięśnie piersiowe; 1.1.2.8. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu i obręczy barkowej; 1.1.3. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od stopnia ruchomości kręgosłupa w odcinku dotkniętym wadą; 1.1.3.1. Kifoza patologiczna wrodzona; A) Kostno-pochodna; B) Konstytucjonalna; 1.1.3.2. Kifoza patologiczna nabyta; A) Pourazowa; B) Krzywicza; C) Gruźliczna; 1.1.3.3. Kifoza młodzieńcza ( choroba Scheuermanna ); 1.2. Plecy wklęsłe; 1.2.1.1. Etiologia; 1.2.1.2. Lokalizacja zmian; 1.2.1.3. Stopień zaawansowania zmian; 1.2.1. Hiperlordoza lędźwiowa; 1.2.1.1. Krzywizny kręgosłupa; 1.2.1.2. Miednica i staw biodrowy. Ich stabilizatory; 1.2.1.3. Ćwiczenia korekcyjne; 1.2.1.4. Dobór ćwiczeń i pozycji wyjściowych; 1.2.2. Ćwiczenia reedukacji postularnej; 1.2.3. Ćwiczenia rozciągajże zespół mięśni nadmiernie napiętych; 1.2.4. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie osłabione; 1.2.5. Ćwiczenia wzmacniające odcinek piersiowo-lędźwiowy; 1.3. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od etiopatogenezy, rozległości, lokalizacji i ukształtowania lordozy; 1.3.1. Lordoza lędźwiowa bez zwiększonego przodopochylenia miednicy; 1.3.2. Lordoza niska, krótka; 1.3.3. Lordoza długa, rozległa; 1.4. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od stopnia ruchomości lędźwiowego i stawu biodrowego; 1.4.1. Usztywnienie stawu biodrowego; 1.4.2. Nadmierna ruchomość hiperlordozy lędźwiowej; 1.4.3. Usztywnienie lordozy lędźwiowej; 1.5. Lordoza patologiczna wrodzona i nabyta; 1.6. Plecy wklęsło-okrągłe; 1.7. Plecy płaskie2. Boczne skrzywienia kręgosłupa ( skoliozy ); 2.1. Rodzaje skolioz; 2.2. Badania skolioz; 2.3. Leczenie skolioz; 2.3.1. Gimnastyka korekcyjna; 2.3.2. Gorsety korekcyjne; 2.3.3. Leczenie operacyjne; 3. Wady kończyn dolnych; 3.1. Budowa i czynność kończyn dolnych ze szczególnym uwzględnieniem stopy; 3.1.1. Morfologiczne odchylenia rozwojowe w budowie kończyny dolnej i stopy; 3.2. Metody badania stopy; 3.3. Rodzaje zniekształceń kończyn dolnych, ich charakterystyka; 3.4. Stopa płaska statyczna; 3.4.1. Stopa płaska podłużnie; 3.4.1.1. Stopa płaska niewydolna; 3.4.1.2. Stopa płaska wiotka; 3.4.1.3. Stopa płaska przykurczona; 3.4.1.4. Stopa płaska zesztywniała; 3.4.2. Stopa płaska poprzecznie; 3.4.3. Postępowanie korekcyjne i lecznicze; 3.4.3.1. Obuwie dla stóp prawidłowo ukształtowanych; 3.4.3.2. Obuwie specjalne; 3.4.3.3. Wkładki ortopedyczne; 3.4.3.4. Ćwiczenia wysklepiające stopę; 3.4.3.5. Zasady doboru ćwiczeń; 3.4.3.6. Ćwiczenia korygujące; 3.4.3.7. Ćwiczenia rozciągające mięśnie przykurczone; 3.4.3.8. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie krótkie stopy i zginacze palców; 3.4.3.9. Ćwiczenia wzmacniając mięśnie długie; 3.4.3.10. Nauka poprawnego chodu i ćwiczenia w marszu; 3.4.4. Przeciwwskazania i zalecenia; 3.4.5. Kształtowanie stopy na lekcjach wf w szkole; 3.4.6. Stopa płaska a ćwiczenia fizyczne i sport; 3.4.7. Stopa wydrążona; 3.4.8. Kolano koślawe; 3.4.9. Kolano szpotawe; 4. Organizacja postępowania korekcyjnego w zespołach specjalnych; 4.1. Formy organizacji i metody prowadzenia zajęć; 4.2. Zajęcia indywidualne w domu; 4.3. Pływanie i ćwiczenia w wodzie; 4.4. Letnie kolonie zdrowotne o profilu ortopedycznym; 4.4.1. Okres przygotowawczy w organizacji kolonii; 4.4.2. Nabór kandydatów na kolonie, kwalifikacje; 4.4.3. Obiekt kolonijny i wyposażenie; 4.4.3.1. Wyposażenie i sprzęt; 4.4.4. Organizacja i metodyka pracy kadry instruktorskiej; 4.4.5. Instruktor wiodący - organizacja pracy i jej dokumentacja; 4.4.6. Instruktor; 4.4.7. Uwagi na temat organizacji i metodyki poszczególnych rodzajów zajęć; 4.4.7.1. Gry, zabawy i atletyka terenowa; Słownik podstawowych terminów fachowych; Bibliografia; Aneksy ( Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania z dnia 18 lutego 1980 r. w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami statyki ciała i obniżoną sprawnością fizyczną; Kwalifikacja uczniów do zajęć wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w szkole; Karta uczestnika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Ocena i uwagi prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35722, 34307, W.35723, W.34306 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39053 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40527 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do IV wydania; Przedmowa do II wydania; 1. Dziecko we współczesnym środowisku - Andrzej Papierkowski; 2. Rozwój dziecka - Hanna Chrząstek-Spruch: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Czynniki wpływające na rozwój dziecka; 2.3. Czynniki genetyczne; 2.4. Czynniki paragenetyczne; 2.5. Czynniki środowiskowe (egzogenne); 2.6. Hormony; 2.7. Rozwój morfologiczny i odrębności czynnościowe poszczególnych narzędzi i układów; 2.8. Proporcje ciała; 2.9. Kościec; 2.10. Układ mięśniowy; 2.11. Skóra i tkanka podskórna; 2.12. Układ oddechowy; 2.13. Układ krążenia; 2.14. Przewód pokarmowy; 2.15. Układ moczowy; 2.15.1. Układ nerwowy; 2.16. Okresy rozwojowe; 2.16.1. Rozwój wewnątrzmaciczny; 2.16.2. Rozwój pozamaciczny; 2.17. Metody oceny rozwoju fizycznego dziecka; 2.17.1. Tabele liczbowe; 2.17.2. Siatki wentylowe; 2.17.3. Morfogramy; 2.17.4. Ocena wieku rozwojowego; 2.18. Akceleracja rozwoju; 2.19. Rozwój psychiczny dziecka; 2.19.1. Metody oceny rozwoju psychicznego; 3. Żywienie zdrowego dziecka - Irena Modzelewska: 3.1. Fizjologiczne podstawy prawidłowego żywienia; 3.2. Żywienie noworodków i niemowląt; 3.2.1. Karmienie naturalne; 3.2.2. Karmienie mieszane; 3.2.3. Karmienie sztuczne; 3.2.4. Żywienie wcześniaków; 3.3. Żywienie dzieci starszych; 4. Choroby uwarunkowane genetycznie i wady rozwojowe - Jerzy Kowalczyk: 4.1. Ogólne zasady dziedziczenia; 4.2. Genetycznie uwarunkowane zaburzenia przemiany materii; 4.2.1. Fenyloketonuria; 4.3. Zaburzenia chromosomalne; 4.3.1. Zespół Downa (mongolizm); 4.3.2. Zespół Klinefeltera; 4.3.3. Zespół Tunera; 4.4. Wady rozwojowe i przyczyny ich powstawania; 4.5. Poradnictwo genetyczne; 5. Podstawy immunologii i choroby alergiczne u dzieci - Andrzej Papierkowski: 5.1. Odpowiedź immunologiczna i odporność;5.2. Alergia; 5.2.1. Rozpoznanie i leczenie chorób alergicznych; 5.2.2. Wstrząs anafilaktyczny; 5.2.3. Choroba posurowicza; 5.2.4. Nietolerancja mleka krowiego; 5.2.5. Alergiczne schorzenia układu oddechowego; 5.2.6. Alergiczne choroby skóry; 6. Choroby okresu noworodkowego - Irena Modzelewska: 6.1. Noworodek donoszony; 6.1.1. Kryteria oceny donoszenia płodu; 6.1.2. Opieka nad zdrowym noworodkiem; 6.2. Wcześniactwo; 6.2.1. Opieka nad wcześniactwem; 6.3. Noworodek z dystrofią wewnątrzmaciczną; 6.4. Noworodek przenoszony; 6.5. Noworodki z czynnikiem ryzyka; 6.5.1. Noworodek matki chorej na cukrzycę; 6.5.2. Noworodek matki z zatruciem ciążowym; 6.6. Zamartwica; 6.7. Choroby układu oddechowego noworodka; 6.7.1. Zespół zaburzeń oddychania (zespół błon szklistych); 6.7.2. Odma opłucnowa; 6.8. Niedodma i rozedma płuc; 6.8.1. Zapalenie płuc; 6.9. Urazy okołoporodowe; 6.10. Dysplazja stawu biodrowego i wrodzone zwichnięcie stawu biodrowego; 6.11. Żółtaczki noworodków; 6.12. Choroby krwi; 6.13. Zaburzenia metaboliczne u noworodków; 6.14. Zakażenia u noworodków; 6.14.1. Kiła wrodzona; 6.14.2. Toksoplazmoza; 6.14.3. Cytomegalia; 6.14.4. Różyczka; 6.14.5. Inne zakażenia wirusowe; 6.14.6. Pęcherzyca; 6.14.7. Choroba Rittera (zapalenie złuszczające skóry); 6.14.8. Zakażenie pępka; 6.14.9. Biegunka; 6.14.10. Posocznica; 6.14.11. Róża; 6.14.12. Tężec; 7. Najczęstsze choroby wieku niemowlęcego - Andrzej Papierkowski: 7.1. Odrębności fizjopatologiczne okresu niemowlęcego; 7.2. Choroby okresu niemowlęcego; 7.2.1. Ostry nieżyt błony śluzowej nosa; 7.2.2. Zapalenie ucha środkowego; 7.2.3. Zapalenie ucha wewnętrznego; 7.2.4. Głuchota; 7.2.5. Zapalenie płuc u niemowląt; 7.2.6. Zaburzenia w odżywianiu u niemowląt; 7.2.7. Hipowitaminozy; 7.2.8. Tężyczka; 8. Choroby układu oddechowego - Teresa Kozłowska: 8.1. Odrębności układu oddechowego dziecka; 8.2. Choroby nosa i zatok obocznych nosa; 8.2.1. Nieżyt nosa; 8.2.2. Krwawienie z nosa; 8.2.3. Ciało obce w nosie; 8.2.4. Zapalenie zatok ostre i przewlekłe; 8.3. Choroby gardła; 8.3.1. Ostre zapalenie gardła; 8.3.2. Zapalenie migdałków; 8.4. Choroba krtani; 8.4.1. Ostre zapalenie krtani; 8.4.2. Ostre podgłośniowe zapalenie krtani (krup rzekomy); 8.4.3. Wrodzony świst krtaniowy; 8.5. Choroby tchawicy i oskrzeli; 8.5.1. Ostre zapalenie tchawicy i oskrzeli; 8.5.2. Ostre złośliwe zapalenie krtani, tchawicy i oskrzeli; 8.5.3. Przewlekłe zapalenie oskrzeli i rozstrzenie oskrzeli; 8.5.4. Zespół zatokowo-oskrzelowy; 8.5.5. Obturacyjne zapalenie oskrzeli; 8.5.6. Dychawica oskrzelowa; 8.5.7. Ciała obce w drogach oddechowych; 8.6. Choroby płuc i opłucnej; 8.6.1. Zapalenie płuc; 8.6.2. Zapalenie opłucnej; 8.7. Niewydolność oddechowa; 9. Choroby przewodu pokarmowego - Ewa Tuszkiewicz-Misztal: 9.1. Odrębności fizjologiczne przewodu pokarmowego u dzieci; 9.2. Wady wrodzone przewodu pokarmowego; 9.2.1. Rozszczep wargi i podniebienia; 9.2.2. Wrodzone zarośnięcie przełyku; 9.2.3. Przepukliny okołoprzełykowe; 9.2.4. Przepuklina przeponowa; 9.2.5. Zarośnięcie dwunastnicy; 9.2.6. Choroby Hirschsprunga; 9.2.7. Wady odbytu i odbytnicy; 9.2.8. Kurcz wpustu żołądka; 9.2.9. Zwiotczenie wpustu żołądka; 9.2.10. Wrodzone przerost mięśni odźwiernika; 9.3. Brak łaknienia; 9.4. Wymioty; 9.5. Zaparcie; 9.6. Bóle brzucha; 9.7. Choroby jamy ustnej i przełyku; 9.7.1. Zapalenie błony śluzowej jamy ustnej; 9.7.2. Zapalenie przełyku; 9.7.3. Ciało obce w przełyku; 9.7.4. Oparzenie przełyku; 9.8. Choroby żołądka i dwunastnicy; 9.8.1. Nieżyt żołądka; 9.8.2. Wrzód żołądka i dwunastnicy; 9.9. Choroby jelit; 9.10. Niedrożność jelit; 9.11. Wrzodziejące zapalenie jelita grubego; 9.10. Choroby wątroby i dróg żółciowych; 9.10.1. Przewlekłe zapalenie wątroby; 9.10.2. Marskość wątroby; 9.10.3. Zapalenie pęcherzyka żółciowego i dróg żółciowych; 9.10.4. Kamica żółciowa; 9.11. Inne stany zapalne; 9.11.1. Zapalenie otrzewnej; 9.11.2. Ostre zapalenie wyrostka robaczkowego; 9.11.3. Ostre zapalenie trzustki; 9.12. Biegunki nieinfekcyjne (zaburzenia trawienia i wchłaniania); 9.12.1. Mukowiscydoza (torbielowate zwłóknienie trzustki); 9.12.2. Braki i niedobory enzymów jelitowych; 9.12.3. Choroba trzewna; 9.12.4. Zespoły złego wchłaniania wywołane różnymi czynnikami działającymi na błonę śluzową jelita; 9.12.5. Biegunka alergiczna związana z czynnikami pokarmowymi; 9.13. Pasożyty przewodu pokarmowego; 9.13.1. Włosogłówka; 9.13.2. Glista ludzka; 9.13.3. Owsik Ludzki; 9.1.3.4. Lamblia; 9.1.3.5. Tasiemiec nieuzbrojony; 9.13.6. Tasiemiec uzbrojony; 9.14. Krwotoki z przewodu pokarmowego; 9.15. Przepuklina; 9.15.1. Przepuklina pachwinowa; 9.15.2. Przepuklina pępkowa; 10. Choroby układu krążenia - Barbara Wróblewska: 10.1. Układ krążenia u zdrowych dzieci; 10.2. Wady wrodzone serce; 10.2.1. Podział wrodzonych wad serca; 10.2.2. Opieka nad dzieckiem z wrodzoną wadą serca; 10.2.3. Ubytek przegrody międzykomorowej; 10.2.4. Przetrwały przewód tętniczy; 10.2.5. Ubytek przegrody międzypedzsionkowej; 10.2.6. Zespół Fallota; 10.2.7. Przestawienie dużych pni naczyniowych; 10.2.8. Zwężenie cieśnin aorty; 10.2.9. Sprężyste zwłóknienie wsierdzia; 10.3. Zapalenie mięśnia sercowego; 10.4. Zapalenie osierdzia; 10.5. Obrzęk płuc; 10.6. Wstrząs; 10.7. Nadciśnienie tętnicze; 10.8. Niewydolność krążenia; 10.8.1. Przyczyny niewydolności krążenia; 10.9. Zaburzenia przewodzenia i rytmu; 10.9.1. Rodzaje zaburzeń rytmu i przyczyny ich powstawania; 10.9.2. Przyspieszony rytm zatokowy; 10.9.3. Zwolniony rytm zatokowy; 10.9.4. Pobudzenia przedwczesne (skurcze dodatkowe); 10.9.5. Napadowy częstoskurcz nadkomórkowy; Zaburzenia przewodzenia; 11. Choroby reumatyczne i kolagenozy - Barbara Wróblewska: 11.1. Ostra choroba reumatyczna (gorączka reumatyczna); 11.1.1. Ostre reumatyczne zapalenie stawów; 11.1.2. Reumatyczne zapalenie serca; 11.1.3. Pląsawica; 11.1.4. Wskaźniki laboratoryjne czynnego procesu reumatycznego; 11.2. Choroby tkanki łącznej (kolagenozy); 11.2.1. Reumatoidalne zapalenie stawów; 11.2.2. Liszaj rumieniowaty trzewny; 11.2.3. Zapalenie mięśniowo-skórne; 11.2.4. Twardzina uogólniona; 11.2.5. Guzkowe zapalenie tętnic; 11.2.6. Choroba Schönleina i Henocha; 12. Choroby układu krwiotwórczego - Grażyna Śladkowska; 12.1. Odrębności hematologiczne wieku rozwojowego; 12.1.1. Hematopoeza płodowa; 12.1.2. Hematopoeza okresu noworodkowego i niemowlęcego; 12.1.3. Układ krzepnięcia krwi; 12.2. Choroby układu czerwonokrwinkowego; 12.2.1. Niedokrwistość; 12.2.2. Nadkrwistość; 12.3. Choroby układu białokrwinkowego; 12.3.1. Granulocytopeina i agranulocytoza; 12.3.2. Białaczka; 12.3.3. Ziarnica złośliwa (choroba Hodgkina); 12.3.4. Niezarnicze chłoniaka złośliwego; 12.4. Choroby układu krzepnięcia; 12.4.1. Skazy krwotoczne; 12.4.2. Rozsiane wykrzepianie wewnątrznaczyniowe - Irena Szajner-Milart; 13. Choroby układu moczowego - Irena Szajner-Milart; 13.1. Budowa i czynność układu moczowego; 13.2. Podstawowe badania diagnostyczne w chorobach nerek; 13.2.1. Laboratoryjna diagnostyka chorób nerek; 13.2.2. Badanie czynności nerek; 13.2.3. Badania radiologiczne układu moczowego; 13.2.4. Badania radioizotopowe; 13.2.5. Badania ultradźwiękowe; 13.2.6. Badania biopsyjne nerki; 13.3. Wady rozwojowe nerek i dróg moczowych; 13.4. Zakażenie układu moczowego; 13.5. Choroby kłębków nerkowych; 13.5.1. Ostre kłębkowe zapalenie nerek; 13.5.2. Przewlekłe postępujące kłębkowe zapalenie nerek; 13.5.3. Zespół nerczycowy; 13.6. Ostra niewydolność nerek; 13.7. Przewlekła niewydolność nerek; 13.8. Kamica układu nerkowego; 13.9. Nowotwory układu moczowego; 13.10. Pielęgnacja dziecka z chorobą układu moczowego; 13.11. Zasady żywienia dzieci z chorobami nerek; 14. Choroby układu wewnątrzwydzielniczego - Bronisław Niewiedzioł: 14.1. Układ endokrynny a rozwój somatyczno-psychiczny dziecka; 14.2. Najczęstsze endokrynopatie wieku rozwojowego; 14.2.1. Zaburzenia wzrastania; 14.2.2. Przedwczesne dojrzewanie płciowe; 14.2.3. Moczówka prosta; 14.2.4. Niedoczynność tarczycy; 14.2.5. Nadczynność tarczycy; 14.2.6. Wole; 14.2.7. Niedoczynność przytarczyc; 14.2.8. Cukrzyca dziecięco-młodzieńcza; 14.2.9. Zespół nadnerczowo-płciowy; 14.2.10. Obojnactwo; 14.2.11. Wnętrostwo; 15. Choroby układu nerwowego - Janina Kalenik: 15.1. Objawy uszkodzenia układu nerwowego; 15.2. Wrodzone i okołoporodowe uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego; 15.2.1. Małogłowie; 15.2.2. Wodogłowie; 15.2.3. Przepuklina oponowo-mózgowa; 15.2.4. Przepuklina oponowo-rdzeniowa; 15.2.5. Mózgowe porażenie dziecięce; 15.2.6. Genetycznie uwarunkowane choroby ośrodkowego układu nerwowego; 15.3. Niedorozwój umysłowy; 15.4. Choroby zapalne układu nerwowego; 15.4.1. Zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych; 15.4.2. Zapalenie mózgu; 15.4.3. Ostra uleczalna ataksja móżdżkowa; 15.4.4. Ostra encefalopatia krztuścowa; 15.4.5.Zapalenie wielokorzeniowe i wielonerwowe (zespół Guillaina, Barrégo i Strohla); 15.5. Choroby przebiegające z drgawkami; 15.5.1. Napady drgawkowe; 15.5.2. Padaczka; 15.6. Bóle głowy; 15.7. Guzy wewnątrzczaszkowe; 15.8. Guzy rdzenia kręgowe; 15.9. Choroby mięśni; 15.10. Niektóre choroby i szkodzenia nerwów obwodowych; 15.11. Urazy czaszkowo-mózgowe; 15.12. Stany nieprzytomności u dzieci; 16. Zaburzenia psychosomatyczne u dzieci i młodzieży - Leszek Szewczyk: 16.1. Uwarunkowania środowiskowe zaburzeń psychosomatycznych; 16.2. Psychofizjologiczne mechanizmy zaburzeń emocjonalno-wegetatywnych u dzieci; 16.3. Objawy zaburzeń psychosomatycznych; 16.4. Nieprawidłowości rozwoju psychicznych a okresy rozwojowe; 16.5. Psychiczne następstwa zaburzeń somatycznych u dzieci i młodzieży; 16.5.1. Charakterystyka zaburzeń somatycznych z ich następstwami psychicznymi; 16.5.2. Psychiczne i somatyczne uwarunkowania problemów emocjonalnych związanych z zaburzeniami somatycznymi u dzieci; 16.5.3. Okres wystąpienia zaburzeń somatycznych i sposób ich przeżywania przez dzieci; 16.6. Leczenie zaburzeń psychosomatycznych; 16.6.1. Rola pielęgniarki w leczeniu zaburzeń psychosomatycznych; 17. Choroby zakaźne wieku rozwojowego - Jerzy Kowalczyk: 17.1. Czynniki wywołujące choroby zakaźne; 17.2. Drogi szerzenia się chorób zakaźnych i zasady zapobiegania; 17.3. Choroby wirusowe; 17.3.1. Odra; 17.3.2. Różyczka; 17.3.3. Ospa wietrzna; 17.3.4. Nagminne zapalenie ślinianek przyusznych; 17.3.5. Rumień nagły (gorączka trzydniowa, wysypka nagła); 17.3.6. Mononukleoza zakaźna; 17.3.7. Wirusowe zapalenie wątroby; 17.3.8. Grypa; 17.3.9. Nagminne porażenie dziecięce (ostre zapalenie rogów przednich rdzenia kręgowego, choroba Heinego-Medina); 17.3.10. Zakażenia enetrowirusami; 17.3.11. Opryszczka zwykła; 17.3.12. Ospa prawdziwa; 17.3.13. Wścieklizna; 17.3.4. Zespół nabytych zaburzeń odporności (AIDS); 17.4. Choroby bakteryjne; 17.4.1. Zakażenia paciorkowcowe; 17.4.2. Zakażenia gronkowcowe; 17.4.3. Błonica; 17.4.4. Krztusiec (koklusz); 17.4.5. Dur brzuszny; 17.4.6. Salmonelozy17.4.7. Czerwonka bakteryjna; 17.4.8. Tężec; 17.4.9. Posocznica; 17.4.10. Gruźlica; 17.4.11. Kiła wrodzona; 17.4.12. Rzeżączka; 17.4.13. Jersynioza; 17.5. Choroby wywoływane przez pierwotniaki; 17.5.1. Toksoplazmoza; 18. Szczepienia ochronne - Irena Modzelewska: 18.1. Technika szczepień; 19. Choroby skórne - Andrzej Papierkowski: 19.1. Objawy choroby skóry; 19.2. Ropne schorzenia skóry; 19.3. Grzybice skóry; 19.4. Wirusowe choroby skóry; 19.5. Gruźlica skóry; 19.6. Pasożytnicze choroby skóry; 19.7. Wrodzone choroby skóry; 19.8. Łuszczyca; 19.9. Nowotwory skóry; 20. Ostre zatrucia u dzieci - Andrzej Papierkowski: 20.1. Zatrucia lekami; 20.1.1. Zatrucie lekami nasennymi; 20.1.2. Zatrucie salicylanami; 20.2. Zatrucia pokarmowe; 20.2.1. Zatrucie jadem kiełbasianym; 20.2.2. Zatrucie grzybami; 20.2.3. Zatrucie pokrzykiem wilczą jagodą; 20.3. Inne zatrucia; 20.3.1. Zatrucia pestycydami; 20.3.2. Zatrucie ołowiem; 20.3.3. Zatrucie rtęcią; 20.3.4. Zatrucie żelazem; 20.3.5. Zatrucie związkami azotu; 20.3.6. Zatrucie kasami i zasadami; 20.3.7. Zatrucie produktami destylacji ropy naftowej; 20.3.8. Zatrucie tlenkiem węgla; 20.4. Ogólne zasady postępowania w ostrych zatruciach; 21. Intensywna opieka medyczna w pediatrii - Zofia Winarczyk: 21.1. Organizacja oddziału intensywnej opieki medycznej; 21.2. Wskazania do umieszczenia dziecka na oddziale intensywnej opieki medycznej; 21.3. Leczenie niewydolności oddechowej; 21.4. Postępowanie w przypadku zatrzymania oddychania i krążenia; 21.5. Pielęgnacja dziecka nieprzytomnego; 21.6. Monitorowanie pacjentów na oddziale intensywnej opieki medycznej; 21.7. Rola pielęgniarki na oddziale intensywnej opieki medycznej; 22. Szpital jako środowisko chorego dziecka - Sylwia Warakomska-Grzycka: 23. Organizacja opieki zdrowotnej nad matką i dzieckiem w Polsce - Krystyna Glinkowksa: 23.1. Założenia ogólne; 23.2. Zespół opieki zdrowotnej; 23.3. Poradnia dla dzieci; 23.4. Opieka zdrowotna nad dziećmi i młodzieżą w zakładach nauczania i wychowania. Poradnia szkolna; 23.5. Badania przesiewowe, bilansowe i opieka dyspanseryjna; 23.6. Żłobki, domy małego dziecka i inne formy opieki nad dzieckiem; 23.7. Świadczenia socjalne dla matki i dziecka; 23.8. Podstawowe wskaźniki demograficzne i zdrowotne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37739, W.37722, W.37721, W.37740, W.37738 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej