narząd ruchu
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Gasiulowa Anna
(1)
Kutzner-Kozińska Maria
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Tomasik Ewa
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
narząd ruchu
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Problem empatii w psychologii - jej geneza i rozwój: 1. Główne stanowiska teoretyczne dotyczące rozumienia empatii; 2. Rozwój wrażliwości empatycznej; 3. Podsumowanie i wnioski końcowe; Rozdział 2. Psychologiczna charakterystyka dzieci z dysfunkcją narządu ruchu: 1. Kalectwo jako czynnik modyfikujący funkcjonowanie dziecka; 2. Sposoby reagowania dzieci na ich kalectwo; 3. Właściwości osobowości dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; 4. Wrażliwość empatyczna u dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; 5. Uwagi końcowe; Rozdział 3. Rola rodziny w kształtowaniu zachowań empatycznych dzieci niepełnosprawnych ruchowo: 1. Znaczenie postaw rodzicielskich w kształtowaniu zachowań empatycznych niepełnosprawnych dzieci; 2. Relacje z rodzicami oraz atmosfera uczuciowa w rodzinie a rozwój wrażliwości empatycznej dziecka niepełnosprawnego; 3. Uwagi końcowe; Rozdział 4. Problematyka badań własnych, cele, metody oraz charakterystyka grupy badawczej: 1. Problemy i cele badawcze oraz przewidywane kierunki ich realizacji; 2. Metody badań; 3. Charakterystyka grup badanych osób; 4. Przebieg badań oraz zasady interpretacji wyników; Rozdział 5. Wrażliwość empatyczna dzieci zdrowych i kalekich w świetle wyników badań własnych: 1. Problem zależności między różnymi wersjami Testu Świadomości Interpersonalnych Interpersonalnych. Borke; 2. Analiza wrażliwości empatycznej dzieci kalekich; 3. Analiza wrażliwości empatycznej dzieci zdrowych; 4. Różnice we wrażliwości empatycznej w grupach dzieci kalekich i zdrowych; Rozdział 6. Właściwości osobowościowe dzieci i ich środowiska rodzinnego - analiza porównawcza dzieci kalekich i zdrowych: 1. Właściwości osobowościowe dzieci kalekich i zdrowych; 2. Charakterystyka stosunków rodzinnych dzieci kalekich i zdrowych - analiza porównawcza; 3. Zróżnicowanie płciowe a właściwości środowiska rodzinnego dzieci kalekich izdrowych; Rozdział 7. Stosunki rodzinne a wrażliwość empatyczna - analiza porównawcza wzajemnych zależności: 1. Waloryzacja członków rodziny a wrażliwość empatyczna; 2. Bliskość kontaktów uczuciowych a wrażliwość empatyczna; 3. Konflikty rodzinne a wrażliwość empatyczna; 4. Akceptacja rodziny a wrażliwość empatyczna; 5. Pozycja członków rodziny a wrażliwość empatyczna; 6. Uogólniony obraz zależności między stosunkami rodzinnymi a wrażliwością empatyczną; Rozdział 8. Próba syntezy i wnioski końcowe; Bibliografia; Aneks ( Zestaw pytań zawartych w wywiadzie do Rysunku Rodziny L. Cormana; Test Świadomości Interpersonalnej H. Borke; Test Świadomości Interpersonalnej H. Borke - materiały rysunkowe ); Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37281, W.37279, W.38403, W.37280 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Korekcja wad postawy / Maria Kutzner-Kozińska. - Wyd.2 uzup. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986. - 272 s. : il. ; 24 cm.
Streszczenie: Przedmowa. Maciej Demel; Wprowadzenie; 1. Rozwój postawy w toku ontogenezy; Część pierwsza. Ogólne podstawy postępowania korekcyjnego: 1. Podstawy anatomiczne; 1.1. Część ogólna; 1.1.1. Kręgosłup; 1.1.1.1. Rola podporowa; 1.1.1.2. Rola amortyzacyjna; 1.1.1.3. Rola kinetyczna; 1.1.2. Rola składowych postawy związanych z kręgosłupem; 1.1.2.1. Głowa; 1.1.2.2. Klatka piersiowa; 1.1.2.3. Obręcz barkowa; 1.1.2.4. Obręcz miedniczna; 1.1.3. Stabilizacja postawy; 1.1.3.1. Stabilizacja czynna; 1.1.3.2. Stabilizacja bierna; 1.2. Część szczegółowa; 1.2.1. Mięsnie właściwe grzbietu; 1.2.2. Obręcz barkowa, jej powiązania z klatką piersiową i odcinkiem kręgosłupa; 1.2.3. Obręcz miedniczna jako ogniwo łączące kończyny dolne i odcinek lędźwiowy kręgosłupa; 1.2.4. Mięsnie brzucha; 2. Podstawy fizjologiczne; 2.1. Fizjologiczne mechanizmy zarządzające postawą i równowagą; 2.2. Fizjologiczne podstawy ruchu korekcyjnego; 2.2.1. Wpływ obciążenia i ruchu na układ kostny i stawowy; 2.2.2. Wpływ ruchu i obciążenia na układ mięśniowy; 3. Metody badania i zasady oceny postawy; 3.1. Kryteria oceny postawy; 3.2. Metody badania postawy, klasyfikacje postawy; 3.3. Uproszczone badania ortopedyczne; 3.4. Określenie stanu ortopedycznego; 3.4.1. Zasada oględzin; 3.4.2. Warunki obserwacji; 3.4.3. Wyposażenie badającego; 3.4.4. Wymogi stawiane badanemu; 3.4.5. Oględziny od przodu; 3.4.6. Oględziny od tyłu; 3.4.7. Oględziny z boku; 3.4.8. Badanie zakresu ruchomości w poszczególnych ogniwach ruchomości kręgosłupa; 3.4.9. Ruchomość całkowita użytkowa; 3.4.10. Ruchomość całkowita rzeczywista; 3.4.11. Wykrywanie w stawach przykurczów rzutujących na postawę ciała; 3.4.12. Inne metody badania postawy; 3.4.13. Próby siłowej wytrzymałości podstawowych zespołów mięśni antygrawitacyjnych; 3.4.14. Ocena prostowników grzbietu i stawu biodrowego; 3.4.15. Ocena zginacz stawu biodrowego i mięśni brzucha; 3.4.16. Ocena prostowników stawu biodrowego i mięśni grzbietu odcinka lędźwiowego; 4. Trójtorowość metod korekcji odchyleń; 4.1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy - reedukacja posturalna; 4.1.1. Fazy reedukacji postularnej; 4.1.2. Rola zwiększenia ruchomości stawowej i wzmacniane mięśni w procesie reedukacji postularnej; 4.2. Korekcja odchyleń w sferze morfologicznej; 4.2.1. Pozycje; 4.2.1.1. Pozycje wyjściowe i ćwiczebne; 4.2.1.2. Pozycje stabilizujące odcinki sąsiednie w stosunku do ćwiczonego i lokalizujące ćwiczenie w określonym odcinku kręgosłupa; 4.2.1.3. Pozycje korekcyjne i hiperkorekcyjne; 4.2.1.4. Pozycje odciążające kręgosłup od ucisku osiowego i obciążające go; 4.2.1.5. Pozycje izolowane i niskie; 4.3. Ćwiczenia; 4.3.1. Ćwiczenia ogólnokształtujące; 4.3.1.1. Ćwiczenia oddechowe; 4.3.1.2. Ćwiczenia rozluźniające; 4.3.2. Ćwiczenia specjalne; 4.3.2.1. Ćwiczenia zwiększające ruchomość odcinkową kręgosłupa; 4.3.2.2. Ćwiczenia zwiększające ruchomość w stawach barkowych i biodrowych; 4.3.2.3. Ćwiczenia wzmacniające wybiórczo zespoły mięsni osłabionych; 4.3.2.4. Ćwiczenie mięśni grzbietu i obręczy barkowej; A) Dobór rodzaju pracy w zależności od rodzaju wady. Dobór ćwiczeń w zależności od ustalenia przyczepów mięśni. Dozowanie intensywności ćwiczeń. Mięśnie grzbietu a oddychanie i krążenie. Mięśnie grzbietu a statodynamika ciała; 4.3.2.5. Ćwiczenia mięśni brzucha; B) Dobór rodzaju pracy w zależności od rodzaju wady. Dobór ćwiczeń w zależności od ustalenia przyczepów mięśni. Ruch nóg w stosunku do ustalonego tułowia. Ruch tułowia w stosunku do ustalonych nóg; 4.3.2.6. Ćwiczenia mięśni skośnych i mięśni poprzecznego brzucha; 4.3.2.7. Mięśnie brzucha a oddychanie; 4.3.2.8. Mięśnie brzucha a krążenie; 4.3.2.9. Mięśnie brzucha a statodynamika ciała; 4.4. Wyrównywanie ujemnych wpływów środowiska zewnętrznego; 4.4.1. Elementy 24 -godzinnego systemu przeciwdziałania wadom postawy; 4.4.1.1. Sen; 4.4.1.2. Rozruch poranny; 4.4.1.3. Dojście do szkoły; 4.4.1.4. Praca w szkole; 4.4.1.5. Ćwiczenia śródlekcyjne; 4.4.1.6. Lekcje wf w szkole; 4.4.1.7. Zajęcia pozaszkolne; 4.4.1.8. Odrabianie lekcji; 4.4.1.9. Odżywianie; Część druga. Charakterystyka wad postawy oraz postępowanie korekcyjne w poszczególnych rodzajach wad: 1. Wady postawy w płaszczyźnie przednio-tylnej ( charakterystyka kliniczna, gimnastyka korekcyjna ); 1.1. Plecy okrągłe; 1.1.1.1. Etiologia; 1.1.1.2. Lokalizacja zmian; 1.1.1.3. Stopień zaawansowania zmian; 1.1.2.Hiperkifoza piersiowa; 1.1.2.1. Krzywizny kręgosłupa; 1.1.2.2. Układ mięśniowo-więzadłowy; 1.1.2.3. Klatka piersiowa; 1.1.2.4. Ćwiczenia korekcyjne; 1.1.2.5. Dobór ćwiczeń i pozycji wyjściowych; 1.1.2.6. Ćwiczenia reedukacji postularnej; 1.1.2.7. Ćwiczenia rozciągające mięśnie piersiowe; 1.1.2.8. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu i obręczy barkowej; 1.1.3. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od stopnia ruchomości kręgosłupa w odcinku dotkniętym wadą; 1.1.3.1. Kifoza patologiczna wrodzona; A) Kostno-pochodna; B) Konstytucjonalna; 1.1.3.2. Kifoza patologiczna nabyta; A) Pourazowa; B) Krzywicza; C) Gruźliczna; 1.1.3.3. Kifoza młodzieńcza ( choroba Scheuermanna ); 1.2. Plecy wklęsłe; 1.2.1.1. Etiologia; 1.2.1.2. Lokalizacja zmian; 1.2.1.3. Stopień zaawansowania zmian; 1.2.1. Hiperlordoza lędźwiowa; 1.2.1.1. Krzywizny kręgosłupa; 1.2.1.2. Miednica i staw biodrowy. Ich stabilizatory; 1.2.1.3. Ćwiczenia korekcyjne; 1.2.1.4. Dobór ćwiczeń i pozycji wyjściowych; 1.2.2. Ćwiczenia reedukacji postularnej; 1.2.3. Ćwiczenia rozciągajże zespół mięśni nadmiernie napiętych; 1.2.4. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie osłabione; 1.2.5. Ćwiczenia wzmacniające odcinek piersiowo-lędźwiowy; 1.3. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od etiopatogenezy, rozległości, lokalizacji i ukształtowania lordozy; 1.3.1. Lordoza lędźwiowa bez zwiększonego przodopochylenia miednicy; 1.3.2. Lordoza niska, krótka; 1.3.3. Lordoza długa, rozległa; 1.4. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od stopnia ruchomości lędźwiowego i stawu biodrowego; 1.4.1. Usztywnienie stawu biodrowego; 1.4.2. Nadmierna ruchomość hiperlordozy lędźwiowej; 1.4.3. Usztywnienie lordozy lędźwiowej; 1.5. Lordoza patologiczna wrodzona i nabyta; 1.6. Plecy wklęsło-okrągłe; 1.7. Plecy płaskie2. Boczne skrzywienia kręgosłupa ( skoliozy ); 2.1. Rodzaje skolioz; 2.2. Badania skolioz; 2.3. Leczenie skolioz; 2.3.1. Gimnastyka korekcyjna; 2.3.2. Gorsety korekcyjne; 2.3.3. Leczenie operacyjne; 3. Wady kończyn dolnych; 3.1. Budowa i czynność kończyn dolnych ze szczególnym uwzględnieniem stopy; 3.1.1. Morfologiczne odchylenia rozwojowe w budowie kończyny dolnej i stopy; 3.2. Metody badania stopy; 3.3. Rodzaje zniekształceń kończyn dolnych, ich charakterystyka; 3.4. Stopa płaska statyczna; 3.4.1. Stopa płaska podłużnie; 3.4.1.1. Stopa płaska niewydolna; 3.4.1.2. Stopa płaska wiotka; 3.4.1.3. Stopa płaska przykurczona; 3.4.1.4. Stopa płaska zesztywniała; 3.4.2. Stopa płaska poprzecznie; 3.4.3. Postępowanie korekcyjne i lecznicze; 3.4.3.1. Obuwie dla stóp prawidłowo ukształtowanych; 3.4.3.2. Obuwie specjalne; 3.4.3.3. Wkładki ortopedyczne; 3.4.3.4. Ćwiczenia wysklepiające stopę; 3.4.3.5. Zasady doboru ćwiczeń; 3.4.3.6. Ćwiczenia korygujące; 3.4.3.7. Ćwiczenia rozciągające mięśnie przykurczone; 3.4.3.8. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie krótkie stopy i zginacze palców; 3.4.3.9. Ćwiczenia wzmacniając mięśnie długie; 3.4.3.10. Nauka poprawnego chodu i ćwiczenia w marszu; 3.4.4. Przeciwwskazania i zalecenia; 3.4.5. Kształtowanie stopy na lekcjach wf w szkole; 3.4.6. Stopa płaska a ćwiczenia fizyczne i sport; 3.4.7. Stopa wydrążona; 3.4.8. Kolano koślawe; 3.4.9. Kolano szpotawe; 4. Organizacja postępowania korekcyjnego w zespołach specjalnych; 4.1. Formy organizacji i metody prowadzenia zajęć; 4.2. Zajęcia indywidualne w domu; 4.3. Pływanie i ćwiczenia w wodzie; 4.4. Letnie kolonie zdrowotne o profilu ortopedycznym; 4.4.1. Okres przygotowawczy w organizacji kolonii; 4.4.2. Nabór kandydatów na kolonie, kwalifikacje; 4.4.3. Obiekt kolonijny i wyposażenie; 4.4.3.1. Wyposażenie i sprzęt; 4.4.4. Organizacja i metodyka pracy kadry instruktorskiej; 4.4.5. Instruktor wiodący - organizacja pracy i jej dokumentacja; 4.4.6. Instruktor; 4.4.7. Uwagi na temat organizacji i metodyki poszczególnych rodzajów zajęć; 4.4.7.1. Gry, zabawy i atletyka terenowa; Słownik podstawowych terminów fachowych; Bibliografia; Aneksy ( Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania z dnia 18 lutego 1980 r. w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami statyki ciała i obniżoną sprawnością fizyczną; Kwalifikacja uczniów do zajęć wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w szkole; Karta uczestnika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Ocena i uwagi prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35722, 34307, W.35723, W.34306 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40220 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej