Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(139)
Forma i typ
Książki
(139)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(131)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(134)
Pracownia cymeliów
(4)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(8)
Szuścik Urszula
(8)
Adamek Irena
(5)
Cywińska Barbara Elżbieta
(4)
Janicka-Panek Teresa
(4)
Lorek Maria
(4)
Więckowski Ryszard
(4)
Zielkowska Lidia
(4)
Świętek Wacława
(4)
Laskowska Regina
(3)
Lenartowska Krystyna
(3)
Mikrut Adam
(3)
Moroz Henryk
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Zborowski Jan
(3)
Badura-Strzelczyk Gabriela
(2)
Dudek Edmund
(2)
Hessen Sergiusz
(2)
Hytkowska-Fąfara Jolanta
(2)
Maćkowiak Antoni
(2)
Popek Stanisław
(2)
Puślecki Władysław
(2)
Radwiłowicz Maria
(2)
Rocławski Bronisław
(2)
Stucki Edmund
(2)
Tkaczyk Grażyna
(2)
Wlaźnik Kazimiera
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Śliwierski Bogusław
(2)
Awgulowa Janina
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Binkowska-Wójcik Wiesława
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Brown Sam Ed
(1)
Burzyńska Halina
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Chodoń Irena
(1)
Chymuk Maria
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Dobosz Krystyna
(1)
Dobrowolska Danuta
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna
(1)
Duszyńska Grażyna
(1)
Dylak Stanisława
(1)
Długosz Janina
(1)
Falski Marian
(1)
Fido-Drużyńska Elżbieta
(1)
Frindt Maria
(1)
Frątczak Emilia
(1)
Frątczak Jan
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Galant Józef
(1)
Gayówna D
(1)
Gierada-Podgajna Halina
(1)
Gniewkowski Wacław
(1)
Gnoińska H
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Guz Sabina
(1)
Górecka-Płoska Alina
(1)
Jakubiec Sylwia
(1)
Jednoralska Joanna
(1)
Jedut Anna
(1)
Jeleńska Ludwika
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalicka Katarzyna
(1)
Kapica Gabriela
(1)
Karpińska Krystyna
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kawka Maciej
(1)
Kida Jan
(1)
Kochan-Wójcik Marta
(1)
Kojs Wojciech
(1)
Korolczuk Renata
(1)
Korzeniewski Bohdan
(1)
Kowaliszyn Krystyna
(1)
Kownacka Renata
(1)
Kołodziejczyk Halina
(1)
Kościowa Maria
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Krzyżewska Jadwiga
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Kula Anna
(1)
Kutzner Janina
(1)
Libonn Jula
(1)
Liebertz Charmaine
(1)
Makarewicz Jolanta
(1)
Meissner A
(1)
Michejda-Kowalska Krystyna
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Mineyko Barbara
(1)
Morawska Zofia
(1)
Mrożkiewicz J
(1)
Musioł Marcin
(1)
Nehring Alicja
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(67)
1980 - 1989
(16)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(7)
1950 - 1959
(7)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1860 - 1869
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(139)
Język
polski
(139)
Temat
nauczanie początkowe
(66)
Nauczanie początkowe
(62)
Wychowanie przedszkolne
(15)
Nauczanie zintegrowane
(13)
matematyka
(13)
język polski
(11)
Dziecko
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
nauczanie zintegrowane
(6)
czytanie
(5)
dziecko
(5)
elementarz polski
(5)
wychowanie
(5)
Matematyka
(4)
Pisanie
(4)
gry i zabawy umysłowe
(4)
pisanie
(4)
środowisko
(4)
Decroly'ego, metoda
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Gry i zabawy
(3)
Język polski
(3)
Metoda Ośrodków Pracy
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Poznanie
(3)
Sztuka
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
dziecko upośledzone umysłowo
(3)
jezyk polski
(3)
klasy autorskie
(3)
pomoce naukowe
(3)
szkolnictwo podstawowe
(3)
środki dydaktyczne
(3)
Czytanie
(2)
Dydaktyka
(2)
Kreatywność
(2)
Metody nauczania
(2)
Montessori, Maria
(2)
Nauczyciele
(2)
Praca uczniów
(2)
lektura szkolna
(2)
literatura dziecięca
(2)
program nauczania
(2)
przyroda
(2)
wychowanie przedszkolne
(2)
środowisko człowieka
(2)
Biologia
(1)
Brzechwa, Jan
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Feinet, Celestyn (1896-1966)
(1)
Film oświatowy
(1)
Freinet, Celestyn
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry planszowe
(1)
Insceniazacja
(1)
Inscenizaca
(1)
Kodaly'a, metoda
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metodyka nauczania początkowego
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie muzyki
(1)
Nauczanie poczatkowe
(1)
Nauczanie wychowania fizycznego
(1)
Nauczenie muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepowodzenia szkolne -zapobieganie i zwalczanie
(1)
Oceny szkolne
(1)
Oryl, Mieczysław (1929-)
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Pomoce naukowe
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Pory roku
(1)
Przedszkola
(1)
Steiner, Rudolf
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe specjalne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Technika
(1)
Tuwim, Julian
(1)
Uczniowie
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(1)
Wychowanie plastyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wycinanki
(1)
arytmetyka
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
drama
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
139 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej http://www.trzecioklasista.edu.pl/artykuly/files/402/GryPdf-1.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43613 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36099, W.36101, W.36100 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39161, W.p9258, W.39163, W.39162, W.p9257 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.34721, W.34717, W.34720, W.34719, W.34718 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37635 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9070 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9071 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1. Psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania nauki ortografii: 1. Psychofizjologiczne podstawy nauki pisania; 2. Przyczyny trudności w nauce ortografii; 2.1. Wady i błędy wymowy; 2.2. Inne przyczyny trudności w nauce ortografii; 3. Poziom sprawności językowej dziecka wstępującego do szkoły; 3.1. Sprawność artykulacyjna; 3.2. Analiza i synteza; 3.3. Dojrzałość do nauki pisania; 4. Analiza programu nauczania; 4.1. Cele i efekty; 4.2. Treści kształcenia; 4.3. Zagadnienia związane z realizacją programu; 5. Zasady i metody nauczania ortografii; 5.1. Zasady nauczania; 5.2. Metody nauczania; 6. Dobór i wykorzystanie środków dydaktycznych; 6.1. Pomoce naukowe; 6.2. Środki indywidualnego wyposażenia uczniów; 7. Klasyfikacja i sposoby organizowania ćwiczeń ortograficznych; 7.1. Podział ćwiczeń ze względu na etapy opracowywania zagadnień ortograficznych; 7.2. Podział ćwiczeń ze względu na integrację tematyczną ortografii z innymi ćwiczeniami językowymi; 7.3. Podział ćwiczeń ze względu na organizację nauki pisania; 8. Sprawdzanie, analiza i ocena prac pisemnych; Część 2. Propozycje metodyczne opracowania wybranych problemów nauki ortografii1. Planowanie nauki ortografii: 1.1. Rozkłady materiału nauczania ortografii; 1.2. Konspekty lekcji; 1.3. Zestawy wyrazów trudnych; 2. Rozwijanie uwagi i pamięci wzrokowo-słuchowej; 3. Przykłady ćwiczeń rozwijających spostrzeganie i pamięć wzrokowo-słuchowa; 4. Pisownia spółgłosek miękkich; 5. Pisownia wyrazów z u - ó, ż - rz, ch - h; 5.1. Przykłady ćwiczeń wprowadzających pisownię wyrazów z u - ó, ż - rz, ch - h; 5.2. Przykłady ćwiczeń utrwalających pisownię wyrazów z u - ó, ż - rz, ch - h; 6. Pisownia samogłosek nosowych; 7. Pisownia wyrazów z zanikiem dźwięczności na końcu i w środku wyrazu; 8. Wielka i mała litera; 9. Ćwiczenia sprawdzające; 9.1. Klasa I; 9.2. Klasa II; 9.3. Klasa III; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37498, W.37499, W.38158, W.38157 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej ; Z.172)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39436, W.39301, W.39300, W.38893, W.38892 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Płyta CD: Przykładowe prace plastyczno-techniczne dla uczniów I etapu kształcenia. Cz. 1 Aneks
Streszczenie: Słowo od autorki; Ogólne problemy metodyczne; Tematyka proponowanych "plastycznych rozwiązań"; Jesień jest wśród nas; Jesienne barwy liścia; Jesienna szkolna dróżka; Zmienna jesienna pogoda; Smaczny owoc jesieni; Zima jest wśród nas; Pierwszy śnieg; Świerk w zimie; Bałwan na górce; Wiosna jest wśród nas; Pierwsze wiosenne promyki słońca na wsi; Nasze bociany wiosną; Ekologiczne wiosenne drzewo; Moja roślinka wiosną; Lato jest wśród nas; Lato na wsi; Letni odpoczynek w górach; Letni odpoczynek nad jeziorem; Zakończenie; Spis ilustracji; Aneks; Opis technik plastycznych; Wzory do powielenia; Wzory do powielenia i wycięcia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43159 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40283, W.39476, W.39477, W.40287, W.39799, W.39478, W.39801, W.39800, W.39802, W.39803, W.40286, W.40284 (12 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9188 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39220, W.39219, W.39213, W.39215, W.39221, W.39217, W.40075, W.39216, W.39214, W.39218, W.39222, W.40076 (12 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Z Praktyki Szkolnej ; Nr 7)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.18417 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9055 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9484 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy badań nad rozwojem osobowości dzieci: 1. Osobowość i jej kształtowanie się; 2. Regulacyjna teoria osobowości J. Reykowskiego; 3. Sytuacja dzieci na przełomie okresu przedszkolnego i szkolnego oraz jej wpływ na rozwój ich osobowości; 4. Problemy badawcze; Rozdział 2. Rozwój osobowości dzieci kończących edukację przedszkolną: 1. Motywy działania dzieci; 1.1. Motywująca rola środków wychowawczych; 1.2. Wpływ motywów osobistych, społecznych i czynnościowych na działanie dziecka; 1.3. Aktywizujące znaczenie sukcesów i porażek w działaniu dziecka; 1.4. Powodzenia i niepowodzenia w realizacji celów a poziom aspiracji dzieci; 2. Samoocena dzieci; 2.1. Ocena własnych możliwości na tle standardu grupowego; 2.2. Samoocena zachowań moralnych; 2.3. Podsumowanie; 3. Zachowanie społeczno-moralne dzieci; 3.1. Gotowość do zachowań prospołecznych; 3.1.1. Gotowość do życzliwego zachowania się wobec innych osób; 3.1.2. Gotowość do współpracy i współdziałania z kolegami; 3.1.3. Poczucie powinności w zakresie norm poszanowania indywidualnego i społecznego; 3.1.4. Dostrzeganie i rozwiązywanie problemów związanych z normą nieprzywłaszczania; 3.1.5. Gotowość do samodzielnego pokonywania trudności życiowych; 3.1.6. Podsumowanie; 3.2. Uzasadnianie przez dzieci zachowań prospołecznych; 3.2.1. Uzasadnianie życzliwego zachowania się wobec innych osób; 3.2.2. Uzasadnianie potrzeby współdziałania z kolegami; 3.2.3. Uzasadnianie konieczności poszanowania mienia indywidualnego i społecznego; 3.2.4. Argumentacja na rzecz normy " nie kradnij "; 3.2.5. Uzasadnienie potrzeby samodzielnego pokonywania trudności życiowych; 3.2.6. Podsumowanie; 3.3. Ocena i wartościowanie przez dzieci czynów moralnych; 3.3.1. Poglądy dzieci na posłuszeństwo i równość; 3.3.2. Stosunek dzieci do przewinień i sankcji; 3.3.3. Kryteria ocen moralnych dzieci; 3.3.4. Wartościowanie przez dzieci czynów moralnych odnoszących się do różnych obiektów społecznych; 3.4. Przestrzeganie przez dzieci norm społeczno-moralnych; 3.4.1. Zachowanie dzieci w naturalnych sytuacjach przedszkolnych; 3.4.2. Zachowanie dzieci w sytuacjach eksperymentalnych; 3.4.2.1. Zachowanie dzieci wobec innych osób; 3.4.2.2. Zachowanie dzieci wobec mienia; 4. Poziom rozwoju integracyjnych i regulujących funkcji osobowości dzieci kończących edukację przedszkolną. Podsumowanie wyników badań; 4.1. Zróżnicowanie zachowań dzieci zależnie od środowiska lokalnego; 4.2. Zróżnicowanie zachowań dzieci zależnie od poziomu wykształcenia i charakteru pracy zawodowej rodziców; 4.3. Różnice między zachowaniami dzieci uczęszczającymi do przedszkola a zachowaniami dzieci objętych jednorocznym wychowaniem przedszkolnym; Rozdział 3. Nauka w klasie I a rozwój osobowości dzieci: 1. Wypełnianie przez dzieci obowiązków szkolnych; 1.1. Przystosowanie szkolne uczniów klasy I; 1.2. Osiągnięcia dydaktyczne uczniów klasy I; 2. Stosunki społeczne między dziećmi w klasie I; 2.1. Akceptacja dziecka przez kolegów; 2.2. Sympatie i niechęci grupy do dziecka i dziecka do grupy; 3, Zachowanie społeczne dzieci w kontaktach z nauczycielami i kolegami; 4. Stosunek uczniów klasy pierwszej do szkoły i obowiązków szkolnych; 5. Wpływ nauki w klasie I na rozwój osobowości dzieci. Podsumowanie wyników badań; Rozdział 4. Kształtowanie postaw prospołecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym: 1. Psychiczna analiza procesu uruchamiania czynności prospołecznych; 2. Metody i techniki kształtowania postaw prospołecznych dzieci; 3. Kształtowanie w toku procesu dydaktyczno-wychowawczego w przedszkolu i szkole gotowości i umiejętności dzieci do podejmowania działań prospołecznych; 3.1. Rozwijanie umiejętności dostrzegania potrzeb i oczekiwań społecznych; 3.2. Wzbogacanie słownictwa i kształtowanie pojęć społeczno-moralnych; 3.3. Rozwijanie umiejętności oceny czynów moralnych; 3.4. Rozwijanie zdolności do uświadamiania sobie konsekwencji własnego działania dla dobra innych ludzi; 3.5. Uświadamianie norm i zasad postępowania obowiązujących w życiu społecznym; 3.6. Rozwijanie umiejętności projektowania i realizowania działań prospołecznych; 3.7. Uwagi końcowe; Zakończenie; Literatura cytowana; Aneks ( Historyjki otwarte do badania gotowości do zachowań prospołecznych oraz znajomości uzasadnień postępowania moralnego; Historyjki do badania ocen moralnych; Arkusz do oceny zachowania się dziecka w sytuacjach przedszkolnych; Kwestionariusz zachowania się dziecka w szkole [ CBI ] )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36097, W.34490, W.34489, W.34492, W.34491 (5 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 13)
Spis treści : Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy Katarzyna Sadowska Wczesnodziecięca edukacja w żłobku – stare dylematy, nowe wyzwania     Ewa Jędrzejowska Praca w grupach jako istotna forma organizacyjna w edukacji przedszkolnej  Radmila Burkovičová Indywidualnie zidentyfikowane potrzeby samokształcenia nauczycielek przedszkola  Bronislava Kasáčová Dieťa ako objekt výskumu a subjekt edukácie Čo si myslia dospelí o deťoch na prahu vzdelávania?  Mariana Cabanová Kvalitatívna analýza výpovedí dospelých o dnešných deťoch na prahu vzdelávania  Ku edukacji wspierającej rozwój dziecka w niższych klasach szkoły podstawowej  Aleksandra Kruszewska Dzieci sześcio- i siedmioletnie trzy lata później – diagnoza kompetencji trzecioklasistów  Renata Reclik Determinanty jakości wczesnoszkolnej edukacji matematycznej w opinii studentów edukacji elementarnej  Małgorzata Drost-Rudnicka Edukacja ogólnotechniczna małego dziecka w szkolnej rzeczywistości  Renata Raszka Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej o pieniądzach  Elżbieta Marek Aranżacja przestrzeni edukacyjnej a rozwój dziecka  Nauczyciel w (z)reformowanej rzeczywistości szkolnej Anna Szafrańska Wybory, nadzieje i dylematy – przyszli nauczyciele dzieci młodszych o wybranym zawodzie  Agnieszka Leszcz-Krysiak Nauczyciel twórczy – konieczność w reformowanym systemie oświaty: doniesienie z badań    Łucja Reczek-Zymróz Wartości preferowane we współczesnym modelu bycia nauczycielem wczesnej edukacji: na przykładzie badań porównawczych przeprowadzonych na terenie południowej Polski (Tarnów) oraz północnych i południowych Węgrzech (Kaposvári i Sárospatak)  Danuta Dyrek Pedagodzy i nauczyciele otwierający się na potrzeby dziecka szansą edukacji    Małgorzata Zalewska-Bujak Nauczyciel o sobie i innych nauczycielach w świecie szkoły (z perspektywy nauczycielskich narracji)  Beata Oelszlaeger-Kosturek Odczytywanie znaczeń wypowiedzi uczniów przez nauczyciela – wybrane problemy  Jadwiga Oleksy Podręcznik jako narzędzie sterujące działaniami nauczyciela i aktywnością edukacyjną uczniów klas I–III   
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44103 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja matematyczna dzieci)
Streszczenie: 1. Wstęp, czyli o przyczynach, dla których warto uczyć dzieci sztuk konstruowania gier; 2. Czy intensywne wspomaganie rozwoju jest potrzebne dzieciom, które mają wyższe od przeciętnych możliwości intelektualne?; 3. Co sprawia, że gotowe gry tak rzadko są stosowane w edukacji dzieci i dlaczego ważne jest, aby dzieci same konstruowały gry?; 4. Kiedy i w jakich warunkach można uczyć dzieci sztuki konstruowania gier?; 5. Metodyka wprowadzania dzieci w sztukę konstruowania gier; 5.1. Wstępne uwagi o grach i zabawach; 5.2. Pierwszy etap wtajemniczania dzieci w konstruowaniu gry-ściganki; 5.2.1. Scenariusz zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.2.2. Temat: Konstruujemy pierwszą grę-ścigankę, a potem gramy przestrzegając obowiązujących w niej reguł; 5.2.3. Scenariusz zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.2.4 Temat: konstruujemy pierwszą grę-ścigankę, a potem gramy przestrzegając obowiązujących w niej reguł; 5.3. Drugi etap wtajemniczania dzieci w konstruowanie gry-opowiadania; 5.3.1. Scenariusz zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.3.2. Temat: Konstruowanie gry " Dwa sympatyczne zajączki ścigają się do pola z kapustą ". Rysowanie planszy do gry-opowiadania, ustalenie obowiązujących w niej reguł, rozgrywanie samodzielnie skonstruowanej gry; 5.3.3. Scenariusz zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.3.4. Temat: Konstruowanie gry-opowiadania " Dwa niedźwiadki ścigają się, który z nich pierwszy dobiegnie do dzbanka miodu ". Rysowanie planszy do tej gry, ustalanie obowiązujących w niej reguł i rozegranie jej. Samodzielne konstruowanie innych gier-opowiadań przez dzieci, a potem rozgrywanie tych gier; 5.3.5. Scenariusz zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.3.6. Temat: Konstruowanie gry " Wyścigi koników na torze przeszkód ". Budowanie planszy do tej i innych gier-opowiadań, ustalenie obowiązujących w nich reguł, a potem rozgrywanie tych gier; 5.3.6. Scenariusz zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.3.7. Temat: Konstruowanie gry " Rajd Safari ". Rysowanie planszy do tej gry- opowiadania, a także do innych gier wymyślonych przez dzieci. Ustalenie reguł gry i respektowania ich w trakcie rozgrywania ułożonych gier; 5.4. Trzeci etap wtajemniczania dzieci w konstruowanie gier o rozbudowanym wątku matematycznym; 5.4.1. Scenariusz cyklu zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.4.2. Temat: Konstruowanie gry " Zbieramy owoce w sądzie ". Budowanie planszy i ustalenie reguł, które w niej obowiązują. Tworzenie wariantów tej gry; Gromadzenie doświadczeń w zakresie porównywania liczebności zbiorów i ustalenie, w którym jest więcej, i o ile więcej elementów; 5.4.3. Scenariusz zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.4.4. Temat: Zabawy " Jeździmy windą w zaczarowanym domu " i konstruowanie gier " Polowanie na tygrysa " w wersjach łatwiejszych i trudniejszych. Liczenie w możliwie szerokim zakresie. Gromadzenie doświadczeń sprzyjających rozumieniu aspektu porządkowego liczby naturalnej. Zapoznanie się z właściwościami dziesiątkowego układu pozycyjnego; 5.4.5. Scenariusz cyklu zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.4.6. Temat: Konstruowanie gry " Rozdajemy prezenty dzieciom ". Tworzenie planszy do tej gry i jej wariantów, a także ustalanie reguł obowiązujących w grach tego typu. Gromadzenie doświadczeń logicznych i matematycznych w kształtowaniu umiejętności dodawania i odejmowania, a także ustalenie równoliczności dwóch zbiorów; 5.4.7. Scenariusz cyklu zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.4.8. Temat: Gra " Ile wart jest domek? " Wykonanie pomocy do tej gry i ustalanie obowiązujących w niej reguł. Kształtowanie umiejętności dodawania stosownie do dziecięcych kompetencji. Liczenie na zbiorze zastępczym i ustalanie równoliczności dwóch zbiorów. Próby odpowiedzi na pytania: " O ile ma więcej ten, kto wygrał? " i " O ile ma mniej ten, kto przegrał? " Trening w skupieniu się na czynnościach manualnych i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej; 6. Gry i zabawy dla dzieci od pięciu do ośmiu lat; 6.1. Krótka charakterystyka gier i zabaw; 6.2. Gry-opowiadania. Nowe pomysły gier z serii, które dzieci konstruowały w drugim etapie wtajemniczenia; " Wiewiórki w lesie "; " Tor saneczkowy "; " Koty biegną do miski pełnej mleka "; 6.3. Zabawy sprzyjające kształtowaniu klasyfikacji; Pierwsza zabawa z serii " Klasyfikacje "; " Segregowanie guzików "; Druga zabawa z serii Klasyfikacje ";" Zamawianie i przesyłanie przesyłek "; Trzecia zabawa z serii Klasyfikacje "; " Kupowanie i sprzedawanie guzików "; Czwarte zabawa z serii Klasyfikacje "; " Samochody i garaże "; Piąta zabawa z serii Klasyfikacje "; " Logiczne drzewko "; 6.4. Gry i zabawy przydatne do kształtowania pojęcia liczby naturalnej i rozwijania sprawności rachunkowych; " Gra w kartofla " - łatwiejsze i trudniejsze odmiany; " Wyścig pionków z nagrodami "; " Gra w kamyki " - w wersji łatwiejszej i trudniejszej; " Ile jest warta wieża? " - w wersji łatwiejszej i trudniejszej; " Gry w bierki " - łatwe wersje; Gry i zabawy z domkiem; " Chodniczek i domino "; " Kto szybciej ułoży kostki domina? "; " Razem musi być dwanaście "; Zabawy z kostkami do gry; " Policz szybko, ile masz razem " - łatwiejszy wariant " Gry w kości "; " Gry w kości " - łatwiejszy wariant; " Gry w kości " - trudniejszy wariant; " Gry w kości " - jeszcze trudniejszy wariant; Gry na taśmie krawieckiej; " Kto szybciej dotrze do liczby 150? "; " Kto szybciej dotrze do zera? "; Dziecięce gry w karty i zabawy kartami do gry; " Układamy serie "; " Dobierz, żeby razem było... "; " Wygra ten, kto ułoży najwięcej sum "; 6.5. Gry wyraźnie ukierunkowane na wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania; " Do przodu i do tyłu "; " Która żaba szybciej wskoczy do stawu? " - łatwiejszy i trudniejszy wariant; " Pułapki i premie "; 6.6. Gry, które rozwijają intuicję związane z prawdopodobieństwem; " Przeprawa krasnali na drugi brzeg rzeki "; " Wyścigi "; 6.7. Proste symetrie, czyli zabawy z lusterkiem, są okazją do rozumowania kombinatorycznego; " Powiedz, lusterko, ile jest razem? "; " Szukamy w lustrze figur geometrycznych "; 7. Kilka uwag na koniec książki; 8. Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39173, W.39174, W.39172, W.39175 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja małego dziecka ; T. 12)
Streszczenie: WprowadzenieU202F U202FU2007 Twórcza aktywność językowa dziecka w kontekście zmian kreatywnych w edukacji Agnieszka Twaróg-Kanus Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego przez wykorzystanie technik kreatywnego myślenia w aspekcie emocjonalnym, społecznym i edukacyjnym ucznia edukacji wczesnoszkolnejU202F U202FU2007 Alicja Ungeheuer-Gołąb Literatura dziecięca jako narzędzie w badaniach pedagogicznych na przykładzie badań prowadzonych w grupie nauczycieli-wychowawców przedszkolnychU202F U202F Simoneta Babiaková, Mariana Cabanová Budovanie čitateľskej gramotnosti detí na začiatku povinnej školskej dochádzkyU202F Kinga Kuszak Anglicyzmy w języku dziecka – problem czy wyzwanie nauczyciela?U202F U202FU2007 Przestrzenie twórczych działań dziecka i nauczyciela w kontekście kreatywnych zmian w edukacji Aniela Różańska Rola refleksji w edukacji ekologicznejU202F Martyna Justyńska, Anna Majewska-Owczarek Odyseja Umysłu® jako metoda stwarzająca przestrzeń do rozwijania aktywności twórczej dzieckaU202F U202F Magdalena Sasin Dziecko jako odbiorca i twórca muzyki współczesnej Anna Trzcionka-Wieczorek Muzyczne kompetencje studentek pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej – przyszłych nauczycielek muzykiU202F Bernadeta Didkowska Czy warto wspierać naturalną, ideoplastyczną drogę rozwoju aktywności plastycznej dziecka w wieku od 7 do 10 lat?U202F Barbara Kurowska, Kinga Łapot-Dzierwa Rozwijanie aktywności twórczej – tradycyjne i alternatywne metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnymU202F Dorota Szumna Aktywni i samodzielni – o potrzebie zmiany modelu kształcenia najmłodszych uczniówU202F Paula Wiażewicz-Wójtowicz Akademicka pracownia artystyczna jako przestrzeń edukacji plastycznej dzieckaU202F Marek Świeca Warunki skutecznej interakcyjności w edukacji dzieckaU202F Dominika Łowkajtis Zastosowanie urządzeń mobilnych w edukacji plastycznej uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnejU202F Ondřej Šimik Využití aplikace Nearpod jako nástroje pro interaktivní výukuU202F Joanna Sikorska Edutainment – w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających trójwymiarowemu uczeniu się w okresie późnego dzieciństwaU202F
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43883 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej