Guz Sabina
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Guz Sabina
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Dziecko
(2)
Metoda Montessori
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Osobowość
(1)
Wychowanie
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42649, W.42650 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43189, W.43188 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy badań nad rozwojem osobowości dzieci: 1. Osobowość i jej kształtowanie się; 2. Regulacyjna teoria osobowości J. Reykowskiego; 3. Sytuacja dzieci na przełomie okresu przedszkolnego i szkolnego oraz jej wpływ na rozwój ich osobowości; 4. Problemy badawcze; Rozdział 2. Rozwój osobowości dzieci kończących edukację przedszkolną: 1. Motywy działania dzieci; 1.1. Motywująca rola środków wychowawczych; 1.2. Wpływ motywów osobistych, społecznych i czynnościowych na działanie dziecka; 1.3. Aktywizujące znaczenie sukcesów i porażek w działaniu dziecka; 1.4. Powodzenia i niepowodzenia w realizacji celów a poziom aspiracji dzieci; 2. Samoocena dzieci; 2.1. Ocena własnych możliwości na tle standardu grupowego; 2.2. Samoocena zachowań moralnych; 2.3. Podsumowanie; 3. Zachowanie społeczno-moralne dzieci; 3.1. Gotowość do zachowań prospołecznych; 3.1.1. Gotowość do życzliwego zachowania się wobec innych osób; 3.1.2. Gotowość do współpracy i współdziałania z kolegami; 3.1.3. Poczucie powinności w zakresie norm poszanowania indywidualnego i społecznego; 3.1.4. Dostrzeganie i rozwiązywanie problemów związanych z normą nieprzywłaszczania; 3.1.5. Gotowość do samodzielnego pokonywania trudności życiowych; 3.1.6. Podsumowanie; 3.2. Uzasadnianie przez dzieci zachowań prospołecznych; 3.2.1. Uzasadnianie życzliwego zachowania się wobec innych osób; 3.2.2. Uzasadnianie potrzeby współdziałania z kolegami; 3.2.3. Uzasadnianie konieczności poszanowania mienia indywidualnego i społecznego; 3.2.4. Argumentacja na rzecz normy " nie kradnij "; 3.2.5. Uzasadnienie potrzeby samodzielnego pokonywania trudności życiowych; 3.2.6. Podsumowanie; 3.3. Ocena i wartościowanie przez dzieci czynów moralnych; 3.3.1. Poglądy dzieci na posłuszeństwo i równość; 3.3.2. Stosunek dzieci do przewinień i sankcji; 3.3.3. Kryteria ocen moralnych dzieci; 3.3.4. Wartościowanie przez dzieci czynów moralnych odnoszących się do różnych obiektów społecznych; 3.4. Przestrzeganie przez dzieci norm społeczno-moralnych; 3.4.1. Zachowanie dzieci w naturalnych sytuacjach przedszkolnych; 3.4.2. Zachowanie dzieci w sytuacjach eksperymentalnych; 3.4.2.1. Zachowanie dzieci wobec innych osób; 3.4.2.2. Zachowanie dzieci wobec mienia; 4. Poziom rozwoju integracyjnych i regulujących funkcji osobowości dzieci kończących edukację przedszkolną. Podsumowanie wyników badań; 4.1. Zróżnicowanie zachowań dzieci zależnie od środowiska lokalnego; 4.2. Zróżnicowanie zachowań dzieci zależnie od poziomu wykształcenia i charakteru pracy zawodowej rodziców; 4.3. Różnice między zachowaniami dzieci uczęszczającymi do przedszkola a zachowaniami dzieci objętych jednorocznym wychowaniem przedszkolnym; Rozdział 3. Nauka w klasie I a rozwój osobowości dzieci: 1. Wypełnianie przez dzieci obowiązków szkolnych; 1.1. Przystosowanie szkolne uczniów klasy I; 1.2. Osiągnięcia dydaktyczne uczniów klasy I; 2. Stosunki społeczne między dziećmi w klasie I; 2.1. Akceptacja dziecka przez kolegów; 2.2. Sympatie i niechęci grupy do dziecka i dziecka do grupy; 3, Zachowanie społeczne dzieci w kontaktach z nauczycielami i kolegami; 4. Stosunek uczniów klasy pierwszej do szkoły i obowiązków szkolnych; 5. Wpływ nauki w klasie I na rozwój osobowości dzieci. Podsumowanie wyników badań; Rozdział 4. Kształtowanie postaw prospołecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym: 1. Psychiczna analiza procesu uruchamiania czynności prospołecznych; 2. Metody i techniki kształtowania postaw prospołecznych dzieci; 3. Kształtowanie w toku procesu dydaktyczno-wychowawczego w przedszkolu i szkole gotowości i umiejętności dzieci do podejmowania działań prospołecznych; 3.1. Rozwijanie umiejętności dostrzegania potrzeb i oczekiwań społecznych; 3.2. Wzbogacanie słownictwa i kształtowanie pojęć społeczno-moralnych; 3.3. Rozwijanie umiejętności oceny czynów moralnych; 3.4. Rozwijanie zdolności do uświadamiania sobie konsekwencji własnego działania dla dobra innych ludzi; 3.5. Uświadamianie norm i zasad postępowania obowiązujących w życiu społecznym; 3.6. Rozwijanie umiejętności projektowania i realizowania działań prospołecznych; 3.7. Uwagi końcowe; Zakończenie; Literatura cytowana; Aneks ( Historyjki otwarte do badania gotowości do zachowań prospołecznych oraz znajomości uzasadnień postępowania moralnego; Historyjki do badania ocen moralnych; Arkusz do oceny zachowania się dziecka w sytuacjach przedszkolnych; Kwestionariusz zachowania się dziecka w szkole [ CBI ] )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36097, W.34490, W.34489, W.34492, W.34491 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej