Dobosz Krystyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Dobosz Krystyna
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
gry i zabawy umysłowe
(1)
matematyka
(1)
nauczanie początkowe
(1)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja matematyczna dzieci)
Streszczenie: 1. Wstęp, czyli o przyczynach, dla których warto uczyć dzieci sztuk konstruowania gier; 2. Czy intensywne wspomaganie rozwoju jest potrzebne dzieciom, które mają wyższe od przeciętnych możliwości intelektualne?; 3. Co sprawia, że gotowe gry tak rzadko są stosowane w edukacji dzieci i dlaczego ważne jest, aby dzieci same konstruowały gry?; 4. Kiedy i w jakich warunkach można uczyć dzieci sztuki konstruowania gier?; 5. Metodyka wprowadzania dzieci w sztukę konstruowania gier; 5.1. Wstępne uwagi o grach i zabawach; 5.2. Pierwszy etap wtajemniczania dzieci w konstruowaniu gry-ściganki; 5.2.1. Scenariusz zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.2.2. Temat: Konstruujemy pierwszą grę-ścigankę, a potem gramy przestrzegając obowiązujących w niej reguł; 5.2.3. Scenariusz zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.2.4 Temat: konstruujemy pierwszą grę-ścigankę, a potem gramy przestrzegając obowiązujących w niej reguł; 5.3. Drugi etap wtajemniczania dzieci w konstruowanie gry-opowiadania; 5.3.1. Scenariusz zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.3.2. Temat: Konstruowanie gry " Dwa sympatyczne zajączki ścigają się do pola z kapustą ". Rysowanie planszy do gry-opowiadania, ustalenie obowiązujących w niej reguł, rozgrywanie samodzielnie skonstruowanej gry; 5.3.3. Scenariusz zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.3.4. Temat: Konstruowanie gry-opowiadania " Dwa niedźwiadki ścigają się, który z nich pierwszy dobiegnie do dzbanka miodu ". Rysowanie planszy do tej gry, ustalanie obowiązujących w niej reguł i rozegranie jej. Samodzielne konstruowanie innych gier-opowiadań przez dzieci, a potem rozgrywanie tych gier; 5.3.5. Scenariusz zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.3.6. Temat: Konstruowanie gry " Wyścigi koników na torze przeszkód ". Budowanie planszy do tej i innych gier-opowiadań, ustalenie obowiązujących w nich reguł, a potem rozgrywanie tych gier; 5.3.6. Scenariusz zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.3.7. Temat: Konstruowanie gry " Rajd Safari ". Rysowanie planszy do tej gry- opowiadania, a także do innych gier wymyślonych przez dzieci. Ustalenie reguł gry i respektowania ich w trakcie rozgrywania ułożonych gier; 5.4. Trzeci etap wtajemniczania dzieci w konstruowanie gier o rozbudowanym wątku matematycznym; 5.4.1. Scenariusz cyklu zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.4.2. Temat: Konstruowanie gry " Zbieramy owoce w sądzie ". Budowanie planszy i ustalenie reguł, które w niej obowiązują. Tworzenie wariantów tej gry; Gromadzenie doświadczeń w zakresie porównywania liczebności zbiorów i ustalenie, w którym jest więcej, i o ile więcej elementów; 5.4.3. Scenariusz zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.4.4. Temat: Zabawy " Jeździmy windą w zaczarowanym domu " i konstruowanie gier " Polowanie na tygrysa " w wersjach łatwiejszych i trudniejszych. Liczenie w możliwie szerokim zakresie. Gromadzenie doświadczeń sprzyjających rozumieniu aspektu porządkowego liczby naturalnej. Zapoznanie się z właściwościami dziesiątkowego układu pozycyjnego; 5.4.5. Scenariusz cyklu zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.4.6. Temat: Konstruowanie gry " Rozdajemy prezenty dzieciom ". Tworzenie planszy do tej gry i jej wariantów, a także ustalanie reguł obowiązujących w grach tego typu. Gromadzenie doświadczeń logicznych i matematycznych w kształtowaniu umiejętności dodawania i odejmowania, a także ustalenie równoliczności dwóch zbiorów; 5.4.7. Scenariusz cyklu zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.4.8. Temat: Gra " Ile wart jest domek? " Wykonanie pomocy do tej gry i ustalanie obowiązujących w niej reguł. Kształtowanie umiejętności dodawania stosownie do dziecięcych kompetencji. Liczenie na zbiorze zastępczym i ustalanie równoliczności dwóch zbiorów. Próby odpowiedzi na pytania: " O ile ma więcej ten, kto wygrał? " i " O ile ma mniej ten, kto przegrał? " Trening w skupieniu się na czynnościach manualnych i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej; 6. Gry i zabawy dla dzieci od pięciu do ośmiu lat; 6.1. Krótka charakterystyka gier i zabaw; 6.2. Gry-opowiadania. Nowe pomysły gier z serii, które dzieci konstruowały w drugim etapie wtajemniczenia; " Wiewiórki w lesie "; " Tor saneczkowy "; " Koty biegną do miski pełnej mleka "; 6.3. Zabawy sprzyjające kształtowaniu klasyfikacji; Pierwsza zabawa z serii " Klasyfikacje "; " Segregowanie guzików "; Druga zabawa z serii Klasyfikacje ";" Zamawianie i przesyłanie przesyłek "; Trzecia zabawa z serii Klasyfikacje "; " Kupowanie i sprzedawanie guzików "; Czwarte zabawa z serii Klasyfikacje "; " Samochody i garaże "; Piąta zabawa z serii Klasyfikacje "; " Logiczne drzewko "; 6.4. Gry i zabawy przydatne do kształtowania pojęcia liczby naturalnej i rozwijania sprawności rachunkowych; " Gra w kartofla " - łatwiejsze i trudniejsze odmiany; " Wyścig pionków z nagrodami "; " Gra w kamyki " - w wersji łatwiejszej i trudniejszej; " Ile jest warta wieża? " - w wersji łatwiejszej i trudniejszej; " Gry w bierki " - łatwe wersje; Gry i zabawy z domkiem; " Chodniczek i domino "; " Kto szybciej ułoży kostki domina? "; " Razem musi być dwanaście "; Zabawy z kostkami do gry; " Policz szybko, ile masz razem " - łatwiejszy wariant " Gry w kości "; " Gry w kości " - łatwiejszy wariant; " Gry w kości " - trudniejszy wariant; " Gry w kości " - jeszcze trudniejszy wariant; Gry na taśmie krawieckiej; " Kto szybciej dotrze do liczby 150? "; " Kto szybciej dotrze do zera? "; Dziecięce gry w karty i zabawy kartami do gry; " Układamy serie "; " Dobierz, żeby razem było... "; " Wygra ten, kto ułoży najwięcej sum "; 6.5. Gry wyraźnie ukierunkowane na wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania; " Do przodu i do tyłu "; " Która żaba szybciej wskoczy do stawu? " - łatwiejszy i trudniejszy wariant; " Pułapki i premie "; 6.6. Gry, które rozwijają intuicję związane z prawdopodobieństwem; " Przeprawa krasnali na drugi brzeg rzeki "; " Wyścigi "; 6.7. Proste symetrie, czyli zabawy z lusterkiem, są okazją do rozumowania kombinatorycznego; " Powiedz, lusterko, ile jest razem? "; " Szukamy w lustrze figur geometrycznych "; 7. Kilka uwag na koniec książki; 8. Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39175, W.39173, W.39172, W.39174 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej