Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(18)
Forma i typ
Książki
(15)
Filmy i seriale
(3)
Dostępność
dostępne
(15)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
matematyka
(12)
nauczanie początkowe
(10)
Wychowanie przedszkolne
(3)
niepowodzenia szkolne
(3)
Dziecko
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Dojrzałość szkolna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
dziecko niedosłyszące
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
gry i zabawy umysłowe
(1)
nauczanie przedszkolne
(1)
programy nauczania
(1)
surdopedagogika
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
zajęcia przedszkolne
(1)
18 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33598 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Wstęp, czyli ogólnie o przyczynach niepowodzeń w uczeniu się matematyki u dzieci z klas początkowych; 2. Kiedy dziecko staje się wrażliwe i podatne na nauczanie matematyki; 2.1. Rozumowanie operacyjne a uczenie się matematyki; 2.2. O rozwoju operacyjnego rozumowania u dzieci; 2.3. Jakie intuicje matematyczne są dzieciom dostępne na poziomie wyobrażeń przedpercepcyjnych; 3. Dlaczego rozwiązywanie zadań matematycznych sprawia matematycznych sprawia dzieciom tak dużo kłopotów?; 3.1. Rozumowanie i emocje w procesie rozwiązywania zadań; 3.2. Blokady emocjonalne w procesie uczenia się matematyki; 4. W jakiej mierze precyzyjne spostrzeganie i sprawność rąk są ważne przy uczeniu się matematyki?; 5. Czy można mówić o uzdolnieniach matematycznych u dzieci z klas początkowych? Czy brak takich uzdolnień może być przyczyną niepowodzeń w zakresie matematyki?; 5.1. Przyczyny zaburzeń procesu uczenia się matematyki; 5.2. Problem zdolności specjalnych do uczenia się matematyki; 6. W jaki sposób można pomóc uczniom nie umiejącym sprostać szkolnym wymaganiom z matematyki; 6.1. Uwagi ogólne; 6.2. Kształtowanie orientacji przestrzennej; 6.3. Rozwijanie dziecięcego liczenia; 6.4. O kształtowaniu metod operacyjnego rozumowania na poziomie konkretnym - uwagi ogólne; 6.5. Rozwijanie klasyfikacji; 6.6. Kształtowanie rozumienia stałości liczby elementów w porównywanych zbiorach przy obserwowanych przekształceniach; 6.7. Wyznaczanie konsekwentnych serii; 6.8. O kształtowaniu intuicji mierzenia; 6.9. Kształtowanie zasady stałości długości przy obserwowanych przekształceniach; 6.10. Kształtowanie zasady stałości ilości masy ( tworzywa ) przy obserwowanych przekształceniach; 6.11. Kształtowanie zasady stałości w zakresie objętości płynów przy obserwowanych przekształceniach; 6.12. Różnicowanie i określanie zmian w czasie; 6.13. Wdrażanie dzieci do rozwiązywania zadań matematycznych; 7. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36156, 36105, W.36107, 36104, 36157, 36160, W.36163, 36159, W.36161, 36106, 36164, 36166, 36165, W.36162 (14 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38959, w.38001, W.37978, W.38958 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9560 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40420, W.p9562, W.p9477 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40478, W.40673 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dziecięca Matematyka)
Streszczenie: 1. Wstęp. Dlaczego warto zatroszczyć się o rozwój i edukację dzieci, nim rozpoczną naukę w szkole? Kilka słów o badaniach naukowych, na podstawie których opracowano ten podręcznik i zestaw pomocy do zajęć z dziećmi; 2. Co konkretnie trzeba kształtować w dziecięcym umyśle, aby dziecko było mądrzejsze, więcej wiedziało i lepiej liczyło? Program i ogólne wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi; 3. Orientacja przestrzenna; 3.1. Jak rozwija się u dzieci rozumienie przestrzenne?; 3.2. Kształtowanie świadomości schematu swego ciała; 3.3. Rozwijanie zdolności do przyjmowania własnego punktu widzenia; 3.4. Wdrażanie dzieci do rozpatrywania otoczenia punktu widzenia drugiej osoby; 3.5. Sytuacja, które pomagają dzieciom orientować się w otoczeniu z uwzględnieniem różnych przedmiotów; 3.6. Ćwiczenia ułatwiające dzieciom orientację na kartce papieru; 3.7. Orientacja przestrzenna w przedszkolu i w szkole; planowanie i prowadzenie zajęć; 4. Rytmy; 4.1. Jaką rolę pełnią rytmy w rozwoju dziecka?; 4.2. Ćwiczenia rytmiczne sprzyjające dostrzeganiu regularności; 4.3. Trening w przekładaniu zauważonych prawidłowości z jednej sytuacji na inną; 4.4. Rytmiczna organizacja czasu; 4.5. Planowanie i prowadzenie zajęć z dziećmi w przedszkolu oraz w szkole; 5. Liczenie; 5.1. O rozwoju dziecięcego liczenia; 5.2. Zabawy i zadania sprzyjające kształtowaniu umiejętności liczenia; 5.3. Dodawanie i odejmowanie: od rachowania konkretnych przedmiotów, przez liczenie na palcach, do pamięciowego wyznaczania sumy i różnicy; 5.4. Ćwiczenia i zabawy rozwijające umiejętności dodawania i odejmowania; 5.5. Dziecięce liczenie; planowanie i organizowanie zajęć w przedszkolu oraz w szkole; 6. O kształtowaniu pojęcia liczby i wspomaganiu rozwoju operacyjnego rozumowania; 6.1. W jaki sposób w szkole nauczyciele kształtują pojęcia liczby naturalnej?; 6.2. Operacyjne rozumowanie w rozwoju dziecka; 6.3. Ćwiczenia wspomagające rozwój operacyjnego myślenia. Ustalenie stałości liczby elementów w zbiorze; 6.4. Ćwiczenia wspomagające operacyjnego myślenia. Ustalenie równolicznościzbiorów przez przeliczanie i łączenie w pary; 6.5. Ćwiczenia wspomagające rozwój operacyjnego myślenia. Ustawianie po kolei i numerowanie; 6.6. Kształtowanie pojęć liczby naturalnej; planowanie i prowadzenie zajęć w przedszkolu oraz szkole; 7. Mierzenie długości; 7.1. Jak rozwija się u dzieci rozumienie pomiaru długości?; 7.2. Uczymy dzieci mierzyć: stopa za stopą, krokami, łokciem, dłonią, klockiem, patykiem, sznurkiem; 7.3. Doświadczenia pomagające dzieciom ustalać długości; 7.4. Czym dorośli mierzą długość? Zapoznanie się z narzędziami pomiaru i pierwsze próby mierzenia długości; 7.5. Pomiar długości; planowanie i organizacja zajęć w przedszkolu oraz w szkole; 8. Klasyfikacja; 8.1. Jak kształtują się czynności umysłowe potrzebne dzieciom do tworzenia pojęć?; 8.2. Wprowadzenie dzieci w sposoby segregowania i definiowania; 8.3. Gry i zabawy rozwijające umiejętności klasyfikowania i definiowania; 8.4. Klasyfikacja w przedszkolu i w szkole; planowanie i organizacja zajęć; 9. Układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych; 9.1. O czym trzeba wiedzieć, żeby uczyć dzieci układanie i rozwiązywania zadań?; 9.2. Organizowanie sytuacji życiowych, których pomyślne zakończenie wymaga liczenia; 9.3. Układanie zadań do obrazków; 9.4. Układanie zadań i rozwiązywanie ich z wykorzystaniem kasztanów, patyczków itd.; 9.5. Układanie i rozwiązywanie zadań z liczydełkami; 9.6. Układanie i rozwiązywanie zadań w przedszkolu i w szkole; planowanie i organizacja zajęć; 10. Waga; 10.1. Dlaczego warto wyjaśnić dzieciom sens ważenia?; 10.2. Jak wspólnie z dzieckiem skonstruować wagę?; 10.3. Ile waży miś? Ile waży lalka?; 10.4. O tym, kiedy jest coś lżejsze, a kiedy waży tyle samo; 10.5. Waga i ważenie w przedszkolu i w szkole; planowanie i organizacja zajęć; 11. Mierzenie płynów; 11.1. Co zrobić, aby dzieci wiedziały, że płynu jest tyle samo, chociaż po przelaniu wydaje się go więcej albo mniej?; 11.2. Ile to jest: 1 litr, 2 litry, pół litra?; 11.3. Mierzenie płynów w przedszkolu i w szkole; planowanie i organizacja zajęć; 12. Intuicje geometryczne; 12.1. O kształtowaniu pojęć geometrycznych w umysłach dzieci; 12.2. Doświadczenia potrzebne dzieciom do uchwycenia tego, czym jest trójkąt, prostokąt, kwadrat i koło; 12.3. Efekt odbicia, obrotu i przesunięcia. Bawimy się lusterkiem, układamy szlaczki i projektujemy ogrody; 12.4. Kształtowanie intuicji geometrycznych w przedszkolu i w szkole; planowanie i organizacja zajęć; 13. Konstruowanie gier przez dzieci i dla dzieci; 13.1. O potrzebie kształtowania odporności emocjonalnej u dzieci. Także o rozwijaniu zdolności do wysiłku umysłowego; 13.2. Konstruowanie gier-opowiadań; 13.3. Tworzenie wariantów gier i zabaw z czynnościami matematycznymi; 13.4. Gry w przedszkolu i w szkole; planowanie i organizacja zajęć; 14. Zapisywanie czynności matematycznych; 14.1. O sposobach zapisywania czynności matematycznych przez sześciolatka; 14.2. Wprowadzenie znaków =, ; 14.3. Liczenie i układanie działań arytmetycznych; 14.4. Zapisywanie czynności matematycznych grafami, kreskami itp.; 14.5. Różne sposoby zapisywania czynności matematycznych w przedszkolu i w szkole; 15. Zakończenie, czyli o tym, co jeszcze ważne dla osiągnięcia szkolnych sukcesów; 16. Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40483, W.p9850, W.40544, W.41137 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9629 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/90 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/91 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/V/92 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja matematyczna dzieci)
Streszczenie: 1. Wstęp, czyli o przyczynach, dla których warto uczyć dzieci sztuk konstruowania gier; 2. Czy intensywne wspomaganie rozwoju jest potrzebne dzieciom, które mają wyższe od przeciętnych możliwości intelektualne?; 3. Co sprawia, że gotowe gry tak rzadko są stosowane w edukacji dzieci i dlaczego ważne jest, aby dzieci same konstruowały gry?; 4. Kiedy i w jakich warunkach można uczyć dzieci sztuki konstruowania gier?; 5. Metodyka wprowadzania dzieci w sztukę konstruowania gier; 5.1. Wstępne uwagi o grach i zabawach; 5.2. Pierwszy etap wtajemniczania dzieci w konstruowaniu gry-ściganki; 5.2.1. Scenariusz zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.2.2. Temat: Konstruujemy pierwszą grę-ścigankę, a potem gramy przestrzegając obowiązujących w niej reguł; 5.2.3. Scenariusz zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.2.4 Temat: konstruujemy pierwszą grę-ścigankę, a potem gramy przestrzegając obowiązujących w niej reguł; 5.3. Drugi etap wtajemniczania dzieci w konstruowanie gry-opowiadania; 5.3.1. Scenariusz zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.3.2. Temat: Konstruowanie gry " Dwa sympatyczne zajączki ścigają się do pola z kapustą ". Rysowanie planszy do gry-opowiadania, ustalenie obowiązujących w niej reguł, rozgrywanie samodzielnie skonstruowanej gry; 5.3.3. Scenariusz zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.3.4. Temat: Konstruowanie gry-opowiadania " Dwa niedźwiadki ścigają się, który z nich pierwszy dobiegnie do dzbanka miodu ". Rysowanie planszy do tej gry, ustalanie obowiązujących w niej reguł i rozegranie jej. Samodzielne konstruowanie innych gier-opowiadań przez dzieci, a potem rozgrywanie tych gier; 5.3.5. Scenariusz zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.3.6. Temat: Konstruowanie gry " Wyścigi koników na torze przeszkód ". Budowanie planszy do tej i innych gier-opowiadań, ustalenie obowiązujących w nich reguł, a potem rozgrywanie tych gier; 5.3.6. Scenariusz zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.3.7. Temat: Konstruowanie gry " Rajd Safari ". Rysowanie planszy do tej gry- opowiadania, a także do innych gier wymyślonych przez dzieci. Ustalenie reguł gry i respektowania ich w trakcie rozgrywania ułożonych gier; 5.4. Trzeci etap wtajemniczania dzieci w konstruowanie gier o rozbudowanym wątku matematycznym; 5.4.1. Scenariusz cyklu zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.4.2. Temat: Konstruowanie gry " Zbieramy owoce w sądzie ". Budowanie planszy i ustalenie reguł, które w niej obowiązują. Tworzenie wariantów tej gry; Gromadzenie doświadczeń w zakresie porównywania liczebności zbiorów i ustalenie, w którym jest więcej, i o ile więcej elementów; 5.4.3. Scenariusz zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.4.4. Temat: Zabawy " Jeździmy windą w zaczarowanym domu " i konstruowanie gier " Polowanie na tygrysa " w wersjach łatwiejszych i trudniejszych. Liczenie w możliwie szerokim zakresie. Gromadzenie doświadczeń sprzyjających rozumieniu aspektu porządkowego liczby naturalnej. Zapoznanie się z właściwościami dziesiątkowego układu pozycyjnego; 5.4.5. Scenariusz cyklu zajęć prowadzonych z jednym lub dwojgiem dzieci; 5.4.6. Temat: Konstruowanie gry " Rozdajemy prezenty dzieciom ". Tworzenie planszy do tej gry i jej wariantów, a także ustalanie reguł obowiązujących w grach tego typu. Gromadzenie doświadczeń logicznych i matematycznych w kształtowaniu umiejętności dodawania i odejmowania, a także ustalenie równoliczności dwóch zbiorów; 5.4.7. Scenariusz cyklu zajęć prowadzonych z grupą dzieci w przedszkolu, w klasie zerowej, w świetlicy itp.; 5.4.8. Temat: Gra " Ile wart jest domek? " Wykonanie pomocy do tej gry i ustalanie obowiązujących w niej reguł. Kształtowanie umiejętności dodawania stosownie do dziecięcych kompetencji. Liczenie na zbiorze zastępczym i ustalanie równoliczności dwóch zbiorów. Próby odpowiedzi na pytania: " O ile ma więcej ten, kto wygrał? " i " O ile ma mniej ten, kto przegrał? " Trening w skupieniu się na czynnościach manualnych i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej; 6. Gry i zabawy dla dzieci od pięciu do ośmiu lat; 6.1. Krótka charakterystyka gier i zabaw; 6.2. Gry-opowiadania. Nowe pomysły gier z serii, które dzieci konstruowały w drugim etapie wtajemniczenia; " Wiewiórki w lesie "; " Tor saneczkowy "; " Koty biegną do miski pełnej mleka "; 6.3. Zabawy sprzyjające kształtowaniu klasyfikacji; Pierwsza zabawa z serii " Klasyfikacje "; " Segregowanie guzików "; Druga zabawa z serii Klasyfikacje ";" Zamawianie i przesyłanie przesyłek "; Trzecia zabawa z serii Klasyfikacje "; " Kupowanie i sprzedawanie guzików "; Czwarte zabawa z serii Klasyfikacje "; " Samochody i garaże "; Piąta zabawa z serii Klasyfikacje "; " Logiczne drzewko "; 6.4. Gry i zabawy przydatne do kształtowania pojęcia liczby naturalnej i rozwijania sprawności rachunkowych; " Gra w kartofla " - łatwiejsze i trudniejsze odmiany; " Wyścig pionków z nagrodami "; " Gra w kamyki " - w wersji łatwiejszej i trudniejszej; " Ile jest warta wieża? " - w wersji łatwiejszej i trudniejszej; " Gry w bierki " - łatwe wersje; Gry i zabawy z domkiem; " Chodniczek i domino "; " Kto szybciej ułoży kostki domina? "; " Razem musi być dwanaście "; Zabawy z kostkami do gry; " Policz szybko, ile masz razem " - łatwiejszy wariant " Gry w kości "; " Gry w kości " - łatwiejszy wariant; " Gry w kości " - trudniejszy wariant; " Gry w kości " - jeszcze trudniejszy wariant; Gry na taśmie krawieckiej; " Kto szybciej dotrze do liczby 150? "; " Kto szybciej dotrze do zera? "; Dziecięce gry w karty i zabawy kartami do gry; " Układamy serie "; " Dobierz, żeby razem było... "; " Wygra ten, kto ułoży najwięcej sum "; 6.5. Gry wyraźnie ukierunkowane na wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania; " Do przodu i do tyłu "; " Która żaba szybciej wskoczy do stawu? " - łatwiejszy i trudniejszy wariant; " Pułapki i premie "; 6.6. Gry, które rozwijają intuicję związane z prawdopodobieństwem; " Przeprawa krasnali na drugi brzeg rzeki "; " Wyścigi "; 6.7. Proste symetrie, czyli zabawy z lusterkiem, są okazją do rozumowania kombinatorycznego; " Powiedz, lusterko, ile jest razem? "; " Szukamy w lustrze figur geometrycznych "; 7. Kilka uwag na koniec książki; 8. Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39173, W.39174, W.39172, W.39175 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33309 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9936, W.p9937 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41413 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp. Dlaczego warto wspomagać rozwój dzieci? Dla kogo przeznaczona jest ta książka? Kilka słów o " Zestawie zabawek edukacyjnych "; 1. Program intensywnego wspomagania rozwoju dzieci. Co trzeba kształtować w dziecięcych umysłach, o co zadbać, a czego unikać?; 2. Trzylatek zaczyna chodzić do przedszkola. Problem pozostawiania dziecka w obcym miejscu, pod opieką osób trzecich; 2.1. Dlaczego maluchy tak trudno przystosować do przedszkola?; 2.2. W jaki sposób można zmniejszyć dramat przystosowania się dziecka do przedszkola?; 2.3. O sposobach wczesnego przygotowania dzieci do przebywania w obcym miejscu pod opieką osób trzecich; 3. Jaki jestem? Poznaję samego siebie. Potrafię spełnić polecenia, wykonać zadanie i powstrzymać się od pokus; 3.1. Jak trzylatki tworzą swoje Ja i co z tego wynika?; 3.2. Ćwiczenia wspomagające rozwój wiedzy o samym sobie; 3.3. Rozróżnianie płci. Schemat ciała lalki, misia i różnych zwierząt; 3.4. Konstruowanie wizerunków ludzi i zwierząt. Dopasowywanie części i składanieich w sensowną całość; 3.5. W jaki sposób pomóc dzieciom w kształtowaniu swojego Ja na terenie przedszkola?; 4. Lepiej poznaję przestrzeń wokół mnie. Potrafię ustalić, co znajduje się za mną, z boku, przede mną. Wiem, co i gdzie powinno być. Chcę pomagać w sprzątaniu; 4.1. Jak kształtuje się orientacja przestrzenna małych dzieci?; 4.2. Ćwiczenia wspomagające dziecko w poznawaniu najbliższego otoczenia4.3. Jak pomóc dzieciom poznać przedszkole i wszystko, co znajduje się w Sali zabaw?; 5. Uczę się dobrych manier. Potrafię się ubrać i rozebrać. Umiem siedzieć przy stole i samodzielnie jeść. Wiem, jak się zachować w łazience; 5.1. Co potrafi roczne dziecko, co umie dwulatek, a co trzylatek?; 5.2. Jakie nawyki należy kształtować u trzylatków i jak sobie z tym radzić?; 5.3. Rozwijanie czynności samoobsługowych dzieci w przedszkolu; 6. Zgrabnie wykonuję różne czynności. Potrafię posługiwać się przedmiotami i nie niszczę ich. Lepię z plasteliny lub masy solnej. Lubię rysować i bawić się klockami; 6.1. Dlaczego należy zadbać o rozwój sprawności i koordynacji ruchowej dziecka?; 6.2. Ćwiczenia wspomagające sprawność fizyczną dziecka rozwijające współpracę ręki oraz oka; 6.3. Pierwsze portrety ważnych osób, czyli rysowanie głowonogów; 6.4. Jak zorganizować zajęcia rozwijające koordynację ruchową dzieci w przedszkolu?; 7. Rytmy pomagają mi zrozumieć i przewidywać. Potrafię ostrzec regularności i korzystam z nich w rozmaity sposób; 7.1. O roli rytmów w rozwoju dziecka; 7.2. Ćwiczenia rozwijające zdolność do skupienia się na tym, co się powtarza. Kontynuowanie rytmów; 7.3. Jak prowadzić zabawy z rytmami w przedszkolu?; 8. Potrafię łączyć, żeby mieć całość i rozdzielić na części. Lubię budować, układać obrazki i rozmawiać; 8.1. Jak dzieci tworzą całość ( synteza ) i wyróżniają w niej części ( analiza ); 8.2. Konstrukcje z klocków; 8.3. Układane obrazki; 8.4. Oglądanie obrazków, rozcinanie ich na części i składanie w sensowną całość; 8.5. Słuchaj i dokończ; 8.6. Jak wspomagać rozwój analizy i syntezy u dzieci w przedszkolu?; 9. Interesuję się liczeniem. Wskazuję przedmioty i liczę je tak, jak potrafię; 9.1. Jak małe dzieci uczą się liczyć?; 9.2. Liczenie przedmiotów: ćwiczenia wspomagające dziecko w opanowywaniu tej ważnej czynności; 9.3. Jak trzylatek dodaje i odejmuje? Kształtowanie tych umiejętności; 9.4. Wymiany: " jeden za jeden "; 9.5. Liczenie palców; 9.6. Jak małe dzieci uczyć liczyć w przedszkolu?; 10. Rozpoznaję kolory i nazywam je. Poznaję różne odcienie barw i bawię się nimi; 10.1. Jak małe dzieci rozpoznają barwy?; 10.2. Zabawy wspomagające dzieci w rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów; 10.3. Jak uczyć dzieci rozpoznawania i nazywania kolorów w przedszkolu?; 11. Działam i zmieniam otoczenie, bo chcę wszystko rozumieć. Pomaga mi to łączyć przyczynę i przewidywać, co się może stać; 11.1. O myśleniu przyczynowo-skutkowym małych dzieci; 11.2. Poznawanie zmian typu: posolić - jest słone, dodać cukru - jest słodkie itp.; 11.3. Kontrasty: dostrzeganie ich i nazywanie; 11.4. Co trzeba zrobić, aby było dobrze?; 11.5. Historyjki obrazkowe; 11.6. Co trzeba, zrobić, żeby misiowi i lalce było lepiej?; 11.7. Jak wspomagać myślenie przyczynowo-skutkowe maluchów w przedszkolu?; 12. Klasyfikuję tak, jak potrafię. Lubię łączyć w całość i rozkładać na części, bo dowiaduję się, co do czego pasuje; 12.1. Jak rozwija się klasyfikacja u małych dzieci?; 12.2. Ćwiczenia wspomagające rozwój czynności myślowych potrzebnych dziecku do sensownego grupowania przedmiotów; 12.3. Klasyfikacja w przedszkolu na zajęciach z trzylatkami; 13. Układam przedmioty w szeregu. Gdy znam kolejność, potrafię przewidzieć, co będzie; 13.1. Jak małe dzieci uczą się przewidywać?; 13.2. Codzienne sytuacje sprzyjające dostrzeganiu konsekwentnych serii; 13.3. Zabawy, które prowokują do ustawiania po kolei i przewidywania następstwa; 13.4. Jak w przedszkolu układać z dziećmi serie?; 14. Mam wiele do powiedzenia. Lubię mówić i chcę przekazać to, co ważne. Mogę wypowiadać się malując palcami, pląsając i bawiąc się w teatr; 14.1. O potrzebie ćwiczeń rozbudzających dziecięcą wyobraźnię i prowokujących do swobodnego wypowiadania się; 14.2. Sytuacje i zabawy wyzwalające u dzieci chęć swobodnego wypowiadania się na różne sposoby; 14.3. Rozbudzenie wyobraźni dzieci w przedszkolu; 15. Bawię się długo i chętnie. Wiem, co można zbudować z klocków. Jak nakarmić lalkę i pojechać z misiem na spacer?; 15.1. Dlaczego niektóre dzieci bawią się zbyt krótko i jak to można zmienić?; 15.2. Zabawy klockami: ja buduję - ty mi pomagasz, ty budujesz - ja ci pomagam; 15.3. Coraz dłuższe i bardziej złożone zabawy lalką i misiem; 15.4. Podróże na niby; 15.5. Piaskowe baby, czyli o zabawach i konfliktach w piaskownicy; 15.6. Co zrobić, aby maluchy potrafiłyby bawić się w przedszkolu długo i pięknie?; 16. Dlaczego przedstawiony w tej książce program i metody można stosować do wspomagania rozwoju dzieci starszy wolniej rozwijających się?; 16.1. Ważniejsze problemy dzieci zagrożonych ryzykiem nieprawidłowego rozwoju; 16.2. Jak zorganizować proces uczenia się w sposób przyjazny dla dziecka i tak, aby przyspieszyć tempo rozwoju umysłowego?; 16.3. Praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć z dzieckiem zagrożonym ryzykiem nieprawidłowego rozwoju; 17. Zakończenie. Dlaczego należało napisać tę książkę i opracować Zestaw zabawek edukacyjnych do zajęć z dziećmi?; 18. Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40567, W.40763, W.41200, W.41201, W.40941, W.40942 (6 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawa programowa z komentarzami / Ministerstwo Edukacji Narodowej ; T. 1)
U dołu okł.: Szkoła skuteczna, przyjazna i nowoczesna. Publikacja dostępna w wersji internetowej ttp://www.reformaprogramowa.men.gov.p l
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42983 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej