Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(31)
Forma i typ
Książki
(30)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Autor
Mihilewicz Stanisława
(5)
Kulesza Ewa Maria
(4)
Lewandowska Kinga
(3)
Kaja Barbara
(2)
Pisula Ewa
(2)
Schopler Eric
(2)
Bashford Ann
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Franczyk Anna
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Landrus Rhoda
(1)
Lansing Margaret D
(1)
Marcus Lee M
(1)
Mesibov Gary
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pecyna Maria Bogumiła s
(1)
Piszczek Maria
(1)
Reichler Robert Jay
(1)
Rola Jarosław
(1)
Sadowska Ludwika
(1)
Samaluk Andrzej
(1)
Schaffer Bruce
(1)
Twardowski Andrzej
(1)
Zalewska Marina
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Temat
Dziecko
(14)
Dziecko upośledzone umysłowo
(14)
Dziecko upośledzone
(10)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko chore
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Gry i zabawy
(3)
Muzykoterapia
(3)
Psychoterapia
(3)
dziecko upośledzone umysłowo
(3)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko upośledzone fizycznie
(2)
Komputery
(2)
Nadpobudliwość psychoruchowa
(2)
Osobowość
(2)
Piaget, Jean
(2)
Porażenie mózgowe dziecięce
(2)
Zespół Downa
(2)
autyzm
(2)
dyskalkulia
(2)
dziecko
(2)
Agresja (psychol.)
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dziecko upośledzone umysowo
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo a rodzina
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Emocje
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Montessori, Maria
(1)
Mowa
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia rozwojowe
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Resocjalizacja
(1)
Retta, zespół
(1)
Samobójstwo
(1)
Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć
(1)
Testy
(1)
Układ nerwowy
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
agresja (psychol.)
(1)
czas wolny
(1)
dziecko upośledzone
(1)
elektroencefalografia
(1)
elektrofizjologia
(1)
gry edukacyjne
(1)
gry i zabawy
(1)
kształcenie integracyjne
(1)
mózg
(1)
neuropsychologia
(1)
ocena opisowa
(1)
pedagogika majeutyczna
(1)
stres
(1)
testy
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: I. Przedmowa: 1. Dla kogo przewidziany jest program?; 2. Cele programu; 3. Metody, formy i zasady pracy wykorzystywane przy realizacji programu; 4. Współpraca z rodzicami; 5. Treść i struktura programu; 6. Funkcjonowanie w środowisku; 6.1. Czynności samoobsługowe; 6.2. Nawiązywanie kontaktów społeczno-emocjonalnych; 6.2.1. Dziecko poznaje siebie; 6.2.2. Dziecko i jego rodzina; 6.2.3. Dziecko wśród innych dzieci; II. Poziom zmysłowy - czyli poznawanie poprzez zmysły: 1. Ćwiczenia rozwijające zmysł dotyku; 1.1. Ćwiczenia zmierzające do poznania samego siebie; 1.2. Ćwiczenia zmierzające do poznania doznań termicznych; 1.3. Ćwiczenia zmierzające do rozpoznania różnych struktur powierzchniowych; 1.4. Ćwiczenia zmierzające do poznania drugiej osoby, sposobów komunikowania się z drugim człowiekiem, przekazywaniu mu informacji i emocji; 2. Ćwiczenia rozwijające zmysł smaku i węchu; 3. Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-słuchową; 4. Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową; 4.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej; 4.2. Ćwiczenia wstępne do nauki mowy; 5. Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie zmysłowym; III. Poziom poznawczy: 1. Ćwiczenia rozwijające percepcję i pamięć wzrokową; 2. Ćwiczenia percepcji, pamięci słuchowej i koordynacji; 2.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej; 2.2. Ćwiczenia spostrzegawczości słuchowej i koordynacji słuchowo-wzrokowej; 3. Rozwój mowy i myślenia; 4. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 5. Ćwiczenia orientacji przestrzennej; 5.1. Ćwiczenia rozwijające orientację w schemacie własnego ciała; 5.2. Ćwiczenia orientacji w schemacie ciała drugiej osoby stojącej naprzeciw; 5.3. Ćwiczenia orientacji w przestrzeni; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie poznawczym; IV. Poziom odkrywczo-badawczy: 1. Ćwiczenia rozwijające i usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową; 2. Ćwiczenia percepcji i pamięci słuchowej oraz koordynacji słuchowo-ruchowej; 2.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej i różnicowanie dźwięków niewchodzących w skład mowy ludzkiej; 2.2. Ćwiczenia rytmizujące; 2.3. Ćwiczenia rozwijające mowę, myślenie i wzbogacające słownik; 3. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 4. Ćwiczenia orientacji przestrzennej; 4.1. Zabawy doskonalące świadomość własnego ciała oraz ćwiczenia wdrążające do gospodarowania własnymi ruchami; 4.2. Zabawy rozwijające pojęcia dotyczące kierunków w przestrzeni; 4.3. Ćwiczenia i zabawy wyrabiające orientację w schemacie drugiej osoby; 4.4. Zabawy kształtujące określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni ( określenie miejsca, kierunku ); 4.5. Zabawy rozwijające pamięć ruchową i koordynację wzrokowo-ruchową; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie odkrywczo-badawczym; V. Poziom abstrakcyjno-symboliczny: 1. Ćwiczenia z zakresu percepcji wzrokowej; 2. Ćwiczenia w zakresie percepcji słuchowej; 2.1. Ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny oraz analizę i syntezę słuchową; 2.2. Ćwiczenia z zakresu rozwoju słuchu fonetycznego; 2.3. Ćwiczenia doskonalące pamięć słuchową i słowną; 2.4. Ćwiczenia doskonalące wypowiedzi dzieci ( mowę i myślenie ); 3. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 4. Ćwiczenia orientacji przestrzennej i kierunkowej; 4.1. Ćwiczenia kształtujące orientację w kierunkach oraz pamięć ruchową; 4.2. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię kinestetyczno-wzrokowo-ruchową; 4.3. Ćwiczenia wdrażające do zwalniania napięcia stawowo-mięśniowego motoryki małej dłoni i palców; 4.4. Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym; Bibliografia; Aneks. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej [w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół oraz kształcenia w profilach w liceach profilowanych - MK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41270, W.41175, W.41176 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41230 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / Polska Akademia Nauk. Komitet Pedagogiczny ; red. Bogdan Suchodolski ; T.XL)
Streszczenie: Przedmowa; Referaty główne: 1. A. Hulek. Współczesne kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej; 2. O. Lipkowski. Ukierunkowanie pedagogiki specjalnej postępem nauki i przemianami społeczno-politycznymi; 3. Z. Sękowska. Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej; 4. H. Larkowa. Psychologiczne podstawy integracji uczniów z odchyleniami; 5. T. Gałkowski. Podstawy wczesnej rewalidacji dzieci z wrodzonymi upośledzeniami; 6. I. Stawowy-Wojnarowska. Kryteria doboru treści programowych dla szkół specjalnych; 7. S. Larecki. Stan i potrzeby w zakresie kształcenia pedagogów specjalnych; 8. F. Jaorsz. Aktualny stan i perspektywy rozwoju kształcenia specjalnego w Polsce Ludowej; Doniesienia: 1. J. Kostrzewski. System wczesnej diagnozy potrzeb dzieci z odchyleniami od normy; 2. K. Kirejczyk. Problem upośledzonych i odchylonych w rozwoju w wysoko rozwiniętym społeczeństwie socjalistycznym i możliwość ich integracji z normalnymi w procesie kształcenia oraz w życiu; 3. H. Borzyszkowska. Rola rodziny i jej zadania w kształceniu jednostek upośledzonych; 4. K. Pospiszyl. Potrzeba ukierunkowania pracy rewalidacyjnej w zależności od cech psychicznych wychowanka; 5. P. Klimaszyk. O modernizacji technologii kształcenia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Dyskusja: Halina Zalewska-Trafisz, Marcin Balcerek, Helena Larkowa, Kazimierz Czarnecki, Oton Lipkowski, Szczepan Larecki, Janusz Kostrzewski, Leon Kaczmarek, Kazimierz Kowańdy, Aleksander Hulek, Bogdan Hoffmann, Irena Obuchowska, Jerzy Marek Nowak, Zofia Sękowska, Franciszek Jarosz, Jan Dziedzic, Urszula Eckert, Kazimierz Pospiszyl; Aleksander Hulek. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.30235, 30659 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41203 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zindywidualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych i z zaburzeniami w rozwoju ; T.4)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41171 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38844, W.38843, W.38881 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40579 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42116 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42117 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Uwarunkowsnia sukcesu edukacyjnego w pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 1.1. Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych - uczeń. Charakterystyka możliwości rozwojowych; 1.1.1. Charakterystyka możliwości rozwojowych dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim na etapie szkoły podstawowej. Sprawozdanie z badań; 1.1.2. Charakterystyka możliwości rozwojowych dzieci z trudnościami w uczeniu się ze szkół ogólnodostępnych na etapie szkoły podstawowej. Sprawozdanie z badań; 1.2. Kształcenie uczniów upośledzonych umysłowo w Polsce; 1.2.1. Kształcenie uczniów o specjalnych ptrzebach edukacyjnych w nowej sytuacji oświatowej; 1.2.2. Klasyfikowanie i promowanie uczniów upośledzonych umysłowo w polskim systemie oświatowym; 1.3. Osiągnięcia szkolne - efekt pracy nauczyciela i uczniów. Przegląd stanu badań nad zagadnieniem; Rozdział 2. Metodologiczne podstawy badań własnych; 2.1. Problematyka badawcza; 2.2. Cele i hipotezy badawcze; 2.3. Teren i grupa badawcza; 2.4. Narzędzia wykorzystane do badań; Rozdział 3. Analiza wyników badań własnych; 3.1. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z klas I-III w sytuacji szkolnej; 3.1.1. Poziom wiadomości i umiejętności szkolnych uczniów klas I-III szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i szkół ogólnodostępnych; 3.1.2. Poziom przystosowania szkolnego uczniów klas I-III szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów szkół ogólnodostępnych na podstawie Kwestionariusza CBI E. S. Schaefera i M. A. Aaronsona; 3.2. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z klas IV-VI w sytuacji szkolnej; 3.2.1. Poziom osiągnięć szkolnych z języka polskiego i matematyki uczniów klas IV-VI szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów ze szkół ogólnodostępnych; 3.2.2. Poziom przystosowania szkolnego uczniów klas IV-VI szkół podstawowych specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i uczniów szkół ogólnodostępnych. Na podstawie Kwestionariusza CBI E. Schaefera i M. Aaronsona; Weryfikacja hipotez; Wnioski z badań; Zakończenie; Bibliografia; Aneks ( 1. Ramowy plan nauczania szkoły podstawowej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Klasy I-VIII - tygodniowe liczby godzin; Ramowy plan nauczania dla sześcioletniej szkoły specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41380 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Wstęp; 1. Problemy rozwoju mowy u dzieci upośledzonych umysłowo na tle zespołu Downa; 2. Ogólny opis metody psychostymulacyjnej ( wątek logopedyczny ); 3. Przebieg terapii logopedycznej Piotra. Skrócone scenariusze sesji logopedycznych; 4. Opis dwóch pierwszych lat terapii logopedycznej Piotra; 5. Dalszy ciąg terapii Piotra; 6. Wnioski końcowe; Spis podstawowych technik, ćwiczeń i zabaw metody psychostymulacyjnej, zastosowanych w terapii Piotra; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41529, W.41094 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Rozwój dzieci upośledzonych umysłowo a proces kształtowania się działalności przedmiotowo-zabawowej: 1. Koncepcja działalności w świetle społecznej psychologii poznawczej; 1.1. Struktura działalności; 1.2. Operacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.3. Komunikacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.4. Zaburzenia w rozwoju komunikacji a poznawanie świata; 1.5. Rola mowy w działaniu; 2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności dziecka; 2.1. Możliwości wspomagania dziecięcej aktywności - wybrane koncepcje; 2.2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności u dzieci upośledzonych umysłowo - teoretyczne i metodyczne aspekty; Rozdział 2. Metodologia badań własnych: 1. Cel badań, hipotezy, metody, osoby badane; 2. Procedura badawcza; 2.1. Etap diagnostyczny; 2.2. Etap eksperymentalny; Rozdział 3. Przedmiotowo-zabawowa działalność dzieci lekko upośledzonych umysłowo w młodszym wieku przedszkolnym - badania własne: 1. Ogólna charakterystyka operacyjnego i komunikacyjnego aspektu czynności samoobsługowych i swobodnej zabawy trzyletnich dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ); 2. Czynności przedmiotowe niepełnosprawnych umysłowo przedszkolaków ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych z zabawkami dydaktycznymi; 2.2. Mowa i jej funkcja w procesie wykonywania zadań; 2.3. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowych trzyletnich dzieci z niepełnosprawnością umysłową; 3. Podsumowanie; 4. Charakterystyka czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ( 2. seria ); 4.1. Specyfika operacyjnego aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; 4.2. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; Rozdział 4. Wspomaganie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym: 1. Model pracy rozwijającej dziecięcą działalność; 2. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na kształtowanie się czynności przedmiotowych u dzieci niepełnosprawnych umysłowo w młodszej grupie przedszkolnej ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych badanych dzieci przed i po realizacji eksperymentu; 2.2. Czynności komunikacyjne badanych dzieci przed i po nauczaniu; 3. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na rozwój czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ( 2. seria ); 3.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; 3.2. Czynności komunikacyjne w zabawie tematycznej dzieci niepełnosprawnych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; Synteza pracy i postulaty dla praktyki; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42198 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Rozwój dzieci upośledzonych umysłowo a proces kształtowania się działalności przedmiotowo-zabawowej: 1. Koncepcja działalności w świetle społecznej psychologii poznawczej; 1.1. Struktura działalności; 1.2. Operacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.3. Komunikacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.4. Zaburzenia w rozwoju komunikacji a poznawanie świata; 1.5. Rola mowy w działaniu; 2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności dziecka; 2.1. Możliwości wspomagania dziecięcej aktywności - wybrane koncepcje; 2.2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności u dzieci upośledzonych umysłowo - teoretyczne i metodyczne aspekty; Rozdział 2. Metodologia badań własnych: 1. Cel badań, hipotezy, metody, osoby badane; 2. Procedura badawcza; 2.1. Etap diagnostyczny; 2.2. Etap eksperymentalny; Rozdział 3. Przedmiotowo-zabawowa działalność dzieci lekko upośledzonych umysłowo w młodszym wieku przedszkolnym - badania własne: 1. Ogólna charakterystyka operacyjnego i komunikacyjnego aspektu czynności samoobsługowych i swobodnej zabawy trzyletnich dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ); 2. Czynności przedmiotowe niepełnosprawnych umysłowo przedszkolaków ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych z zabawkami dydaktycznymi; 2.2. Mowa i jej funkcja w procesie wykonywania zadań; 2.3. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowych trzyletnich dzieci z niepełnosprawnością umysłową; 3. Podsumowanie; 4. Charakterystyka czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ( 2. seria ); 4.1. Specyfika operacyjnego aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; 4.2. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; Rozdział 4. Wspomaganie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym: 1. Model pracy rozwijającej dziecięcą działalność; 2. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na kształtowanie się czynności przedmiotowych u dzieci niepełnosprawnych umysłowo w młodszej grupie przedszkolnej ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych badanych dzieci przed i po realizacji eksperymentu; 2.2. Czynności komunikacyjne badanych dzieci przed i po nauczaniu; 3. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na rozwój czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ( 2. seria ); 3.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; 3.2. Czynności komunikacyjne w zabawie tematycznej dzieci niepełnosprawnych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; Synteza pracy i postulaty dla praktyki; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41185, W.41493, W.41184 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42132 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41073 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Materiał niniejszej płyty jest uzupełnieniem książki Kingi Lewandowskiej pt. "Muzykoterapia dziecięca"
Czas trwania: 1:30:32
Streszczenie: Warsztat 1 (38 min.):
Streszczenie: 1. Prezentacja instrumentów perkusyjnych;
Streszczenie: 2. Śpiewne powitanie muzyczne;
Streszczenie: 3. Słuchanie muzyki medytacyjnej;
Streszczenie: 4. Improwizacje muzyczno-ruchowe
Streszczenie: 5. Swobodne akompaniowanie do muzyki;
Streszczenie: 6. Improwizowane dyrygowanie zespołem perkusyjnym. Gra muzyczna pt. " Muzyka u zegarmistrza ". Leczenie pieśnią;
Streszczenie: Warsztat 2 (52 min.):
Streszczenie: 1. Prezentacja instrumentów perkusyjnych. Powitanie rytmiczne - tworzenie gestodźwięków;
Streszczenie: 2. Improwizowanie kroków w ciszy. Tworzenie akompaniamentu rytmicznego;
Streszczenie: 3. Układy muzyczno-ruchowe do muzyki dziecięcej;
Streszczenie: 4. Zespołowe prezentacje opracowanych układów;
Streszczenie: 5. Gra muzyczna pt. " Muzyka u zegarmistrza ";
Streszczenie: 6. Nauka improwizowanego dyrygowania;
Streszczenie: 7. Słuchanie odgłosów natury;
Streszczenie: 8. Improwizacja instrumentalna pod kierunkiem dyrygenta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/CD/131 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41654, W.42537, W.42338 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41289, W.42536 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podziękowanie; Wstęp; 1. Dziecko - przemoc - wychowanie: 1.1. Bińczycka J.: Dziecko w kręgu wychowania rygorystycznego; 1.2. Syrek E.: Wychowanie zdrowotne jako problem pedagogiczny; 1.3. Wyczesany J.: Poczucie osamotnienia u młodzieży szkolnej; 1.4. Pilecka B.: Profilaktyka samobójstw w kontekście procesu wychowawczego; 1.5. Jodłowska B.: Filozoficzne przesłanki pedagogiki majeutycznej; 1.6. Farnicka M.: Źródła wychowania. Analiza czynników wynikających ze wzorców i wymagań kulturowych; 2. Dylematy wychowania: 2.1. Dołęga Z.: O relacji przywiązania; 2.2. Borecka-Biernat D.: Osobowościowe i wychowawcze czynniki warunkujące agresję fizyczną młodzieży w społecznej sytuacji trudnej; 2.3. Ledwoch B.: Specyfika zaburzeń emocjonalnych u dzieci z dysleksją rozwojową a proces wychowania; 2.4. Magdzicka E.: Dziecko w relacjach z dorosłymi; 2.5. Kowalska-Wojtysiak M.: Syndrom nieadekwatnych osiągnięć ( SNO ) uczniów w świetle S. B. Rimm; 2.6. Miłkowska-Olejniczak G.: Rola środowiska w zapobieganiu demoralizacji dzieci i młodzieży; 3. Nauczyciel - wychowanie - prawa dziecka: 3.1. Bieńkowska I.: Kary i nagrody stosowane przez nauczycieli wobec dzieci w młodszym wieku szkolnym; 3.2. Trojanowska E.: Rola oceny opisowej w procesie kształtowania u ucznia w młodszym wieku szkolnym obrazu własnej wartości; 3.3. Grabowska K.: Postawy młodzieży wobec miłości i seksu; 3.4. Sasin P.: Używanie środków uzależniających przez młodzież szkolną w woj. opolskim w latach 1995-1999; 3.5. Chodorowska M.: Prawa dziecka-ucznia jednym z podstawowych komponentów wychowania podmiotowego; 3.6. Nowak A.: Sytuacja prawna dziecka małoletniego; 4. Dziecko - wartości - czas wolny: 4.1. Jodłowska B.: Pedagogika czasu wolnego - utopia czy konieczność; 4.2. Dziad A.: Dziecko niepełnosprawne intelektualnie i jego świat wartości w czasie wolnym; 4.3. Chełstowski K.: Wartości a wychowanie dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; *** Wyczesany J., Flanczewska M.: Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach - doświadczenia i plany rozwojowe w dziesiątym roku istnienia; Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41241, W.41018, W.41248, W.41246, W.41022, W.41244, W.41243, W.41249, W.41250, W.41247, W.41020, W.41245, 40961, W.41242, W.41021, W.41019 (16 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41859 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej