gry i zabawy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Dostępność
dostępne
(26)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Autor
Muchacka Bożena
(3)
Flemming Irene
(2)
Fritz Jurgen
(2)
Geisler Uli
(2)
Pawłowski Eugeniusz
(2)
Schweigerowa Irena
(2)
Bojanowska Zofia
(1)
Cybulska Jadwiga
(1)
Czkannikow I. N
(1)
Dmochowska Maria
(1)
Dudzińska Irena
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Franczyk Anna
(1)
Hemmerling Wanda
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jędrychowska Maria
(1)
Kielar-Turska Maria
(1)
Kowalska Beata
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Lipina Stanisława
(1)
Lipska Ewa
(1)
Marchewa-Pichlińska Małgorzata
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Pacewicz Alicja
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Sipowicz Jan
(1)
Soida Dorota
(1)
Suchanek Irena
(1)
Trawińska Hanna
(1)
Waszkiewicz Elżbieta
(1)
Wilczek Maria
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(15)
1980 - 1989
(7)
1950 - 1959
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
gry i zabawy
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9876 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Wstęp - Stanisława Lipina; 1. Istota zabawy na podłożu literatury dziecięcej - Stanisława Lipina; 2. Utwór literacki źródłem zabawy inscenizowanej - Irena Dudzińska; 2.1. O żabkach w czerwonych czapkach; 2.2. Drogowskaz; 2.3. Jak wróbelek Elemelek leśną dróżką szedł w niedzielę; 2.4. O wesołej Ludwiczce; 2.5. Czerwony parasol; 2.6. Strzelba zajączka; 2.7. Śniadanie zajączka; 2.8. O wiośnie w lesie i o wiewiórki ważnym interesie; 2.9. Jak wróbelek Elemelek w szkole uczył się literek; 2.10. Otwórz okienko; 3. Kierowanie zabawą inscenizowaną powinno być twórcze - Stanisława Lipina; 3.1. Wyzwalanie wielostronnej aktywności; 3.2. Rozwój języka dziecka; 3.3. Komponowanie utworów przez dzieci; 3.4. Kształtowanie postaw społeczno-moralnych; 3.5. Wiązanie pracy przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka; 3.6. Uwagi na temat metody pracy; 3.7. Całościowe ujęcie pracy z dziećmi; 3.8. Zasada aktywności własnej dziecka; 4. Propozycje muzyczne i plastyczne do opracowania utworów; 4.1. Muzyka - Ewa Lipska; 4.1.1. "O żabkach w czerwonych czapkach"; 4.1.2. "Drogowskaz"; 4.1.3. "Jak wróbelek Elemelek leśną dróżką szedł w niedzielę"; 4.1.4. "O wesołej Ludwiczce"; 4.1.5. "Czerwony parasol"; 4.1.6. "Strzelba zajączka"; 4.1.7. "Śniadanie zajączka"; 4.1.8. "O wiośnie w lesie i o wiewiórki ważnym interesie"; 4.1.9. "Jak wróbelek Elemelek w szkole uczył się literek"; 4.2. Scenografia - Jadwiga Cybulaska; 4.2.1. "O żabkach w czerwonych czapkach"; 4.2.2. "Drogowskaz"; 4.2.3. "Jak wróbelek Elemelek leśną dróżką szedł w niedzielę"; 4.2.4. "O wesołej Ludwiczce"; 4.2.5. "Czerwony parasol"; 4.2.6. "Strzelba zajączka'; 4.2.7. "Śniadanie zajączka"; 4.2.8. "O wiośnie w lesie i o wiewiórki ważnym interesie"; 4.2.9. "Jak wróbelek Elemelek w szkole uczył się literek"; 5. O warunkach materialnych zabawy - Stanisława Lipina; 5.1. Biblioteka; 5.2. Stroje oraz materiały do wykonania rekwizytów; 5.3. Miejsce oraz scenki do zabaw w sali zajęć w dużej sali i na terenie przy przedszkolu; 5.4. Proste urządzenia scenograficzne; 6. Wybór utworów do zabawy inscenizowanej - Stanisława Lipina; 6.1. "Nocne kłopoty zabawek Doroty"; 6.2. "Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele"; 6.3. "Jarzębinka"; 6.4. "O gęsiareczce Kasieni i złotych listkach pani Jasieni"; 6.5. "Kłopoty Burka z podwórka"; 6.6. "Agata nogą zamiata"; 6.7. "Goście w glinianym dzbanku"; 6.8. "Kozucha Kłamczucha"; 6.9. "Nie płacz, koziołku"; 6.10. "Leśne jagody"; 6.11. "Zguba Michała"; 6.12. "Jak to niedźwiedź Piotrusiowi doradził"; 6.13. "Otwórz okienko"; 6.14. "Bajka o kłosku pszenicy"; 6.15. "Wędrówka pod parasolem"; 6.16. "Niezdarek"; 6.17. "Co się zdarzyło w Pluszątkowei"; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36825, W.38648, W.38649 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.17791 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Od Autorki do wydania czwartego; Wstęp; 1. Gotowość do pisania w świetle rozwoju i wychowania; 1.1. Rozwój manualny dziecka w wieku przedszkolnym; 1.2. Spostrzeganie i procesy poznawcze dziecka w wieku przedszkolnym; 1.3. Rozwój graficznych spostrzeżeń dzieci a możliwości odwzorowywania; 1.4. Motywy działania dziecka; 1.5. Gotowość dziecka do nauki pisania; 2. Rola psychomotoryki w przygotowaniu do nauki pisania; 2.1. Zabawy i ćwiczenia kształtujące orientację w kierunkach przestrzennych oraz pamięć ruchową; 2.2. Rozwijanie motoryki oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej; 2.2.1. Zabawy wdrażające do gospodarowania własnymi ruchami; 2.2.2. Zabawy rozwijające wyobraźnię wzrokowo-kinestetyczną; 2.2.3. Zabawy ruchowe - zręcznościowe na odkrytym terenie; 2.2.4. Zabawy zręcznościowe w Sali; 3. Wyzyskanie działalności plastyczno-konstrukcyjnej dzieci w procesie przygotowania do nauki pisania; 3.1. Techniki przestrzenne; 3.1.1. Układanie; 3.1.2. Zabawy konstrukcyjne; 3.1.3. Wycinanie; 3.1.4. Lepienie; 3.1.5. Majsterkowanie; 3.2. Techniki płaskie; 3.2.1. Rysowanie; 3.2.2. Malowanie; 3.2.3. Dekoracyjność w twórczości plastycznej dzieci; 3.2.4. Wydzieranie; 3.2.5. Stemplowanie; 3.2.6. Wyszywanie; 4.Zabawy, gry i zadania kształtujące pojęcie symbolu graficznego; 5. Realizacja pracy nad przygotowaniem dzieci do nauki pisania i oczekiwane rezultaty; 5.1. Metody pracy z dziećmi; 5.1.1. Rola i miejsce odwzorowaniem w przygotowaniu do nauki pisania; 5.1.2. Zróżnicowanie metod postępowania w zależności od rodzaju opóźnień; 5.2. Planowanie pracy i formy organizacyjne; 5.3. Organizacja procesu przygotowania do pisania; 5.4. Oczekiwane rezultaty przygotowania dzieci do nauki pisania w aspekcie dojrzałości szkolnej; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36523, W.36747 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39631, W.39632 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41195, W.41194 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9868 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: I. Przedmowa: 1. Dla kogo przewidziany jest program?; 2. Cele programu; 3. Metody, formy i zasady pracy wykorzystywane przy realizacji programu; 4. Współpraca z rodzicami; 5. Treść i struktura programu; 6. Funkcjonowanie w środowisku; 6.1. Czynności samoobsługowe; 6.2. Nawiązywanie kontaktów społeczno-emocjonalnych; 6.2.1. Dziecko poznaje siebie; 6.2.2. Dziecko i jego rodzina; 6.2.3. Dziecko wśród innych dzieci; II. Poziom zmysłowy - czyli poznawanie poprzez zmysły: 1. Ćwiczenia rozwijające zmysł dotyku; 1.1. Ćwiczenia zmierzające do poznania samego siebie; 1.2. Ćwiczenia zmierzające do poznania doznań termicznych; 1.3. Ćwiczenia zmierzające do rozpoznania różnych struktur powierzchniowych; 1.4. Ćwiczenia zmierzające do poznania drugiej osoby, sposobów komunikowania się z drugim człowiekiem, przekazywaniu mu informacji i emocji; 2. Ćwiczenia rozwijające zmysł smaku i węchu; 3. Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-słuchową; 4. Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową; 4.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej; 4.2. Ćwiczenia wstępne do nauki mowy; 5. Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie zmysłowym; III. Poziom poznawczy: 1. Ćwiczenia rozwijające percepcję i pamięć wzrokową; 2. Ćwiczenia percepcji, pamięci słuchowej i koordynacji; 2.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej; 2.2. Ćwiczenia spostrzegawczości słuchowej i koordynacji słuchowo-wzrokowej; 3. Rozwój mowy i myślenia; 4. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 5. Ćwiczenia orientacji przestrzennej; 5.1. Ćwiczenia rozwijające orientację w schemacie własnego ciała; 5.2. Ćwiczenia orientacji w schemacie ciała drugiej osoby stojącej naprzeciw; 5.3. Ćwiczenia orientacji w przestrzeni; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie poznawczym; IV. Poziom odkrywczo-badawczy: 1. Ćwiczenia rozwijające i usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową; 2. Ćwiczenia percepcji i pamięci słuchowej oraz koordynacji słuchowo-ruchowej; 2.1. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej i różnicowanie dźwięków niewchodzących w skład mowy ludzkiej; 2.2. Ćwiczenia rytmizujące; 2.3. Ćwiczenia rozwijające mowę, myślenie i wzbogacające słownik; 3. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 4. Ćwiczenia orientacji przestrzennej; 4.1. Zabawy doskonalące świadomość własnego ciała oraz ćwiczenia wdrążające do gospodarowania własnymi ruchami; 4.2. Zabawy rozwijające pojęcia dotyczące kierunków w przestrzeni; 4.3. Ćwiczenia i zabawy wyrabiające orientację w schemacie drugiej osoby; 4.4. Zabawy kształtujące określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni ( określenie miejsca, kierunku ); 4.5. Zabawy rozwijające pamięć ruchową i koordynację wzrokowo-ruchową; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie odkrywczo-badawczym; V. Poziom abstrakcyjno-symboliczny: 1. Ćwiczenia z zakresu percepcji wzrokowej; 2. Ćwiczenia w zakresie percepcji słuchowej; 2.1. Ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny oraz analizę i syntezę słuchową; 2.2. Ćwiczenia z zakresu rozwoju słuchu fonetycznego; 2.3. Ćwiczenia doskonalące pamięć słuchową i słowną; 2.4. Ćwiczenia doskonalące wypowiedzi dzieci ( mowę i myślenie ); 3. Ćwiczenia motoryki dużej i małej; 4. Ćwiczenia orientacji przestrzennej i kierunkowej; 4.1. Ćwiczenia kształtujące orientację w kierunkach oraz pamięć ruchową; 4.2. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnię kinestetyczno-wzrokowo-ruchową; 4.3. Ćwiczenia wdrażające do zwalniania napięcia stawowo-mięśniowego motoryki małej dłoni i palców; 4.4. Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym; Bibliografia; Aneks. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej [w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół oraz kształcenia w profilach w liceach profilowanych - MK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41270, W.41175, W.41176 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Zanim zaczniecie; 1.1. Jeździmy - gry z atlasem, mapami i znakami; 2. Mowa jest srebrem; 2.1. A o złoto postaraj się sam; 3. Wesołe zgadywanki; 3.1. Zagadki, żarty, historyjki; 4. Ostrym ołówkiem na bloku makulaturowym; 4.1. Piszemy i rysujemy; 5. Wielkie tajemnice; 5.1. Szyfry i sekretne języki; 6. Wygrać; 6.1. Gry z użyciem kart, kostek do gry, monet i zapałek; 7. Popatrz, dotknij, powąchaj, posłuchaj; 7.1. Gry na spostrzegawczość; 8. Chwila odpoczynku; 8.1. Zabawy na przerwę w podróży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9279, W.p9277 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9278 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Charakterystyka zabaw dydaktycznych okresu wczesnoszkolnego: 1. Psychologiczne uzasadnienie uczenia się za pomocą zabaw; 2. Wychowawcze i kształcące funkcje oraz rodzaje zabaw dydaktycznych; 3. Klasyfikacja zabaw dla potrzeb nauczania początkowego; Część 2. Wybór gier i zabaw dydaktycznych: 1. Zabawy rozwijające umiejętności językowe i językoznawcze; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Sprawności językowe i ich przejawy; 1.3. Zadania szkoły w kształceniu sprawności językowych; 1.4. Rola zabaw dydaktycznych w rozwijaniu języka uczniów klas I-III; 1.4.1. Zabawy ćwiczące analizę i syntezę graficzną i syntezę graficzną i słuchową poznawczych liter i wyrazów oraz zrozumienie ich funkcji i zasad posługiwania się nimi; a) Omówienie; b) Przykłady; 1.4.2. Zabawy doskonalące mowę i myślenie oraz umiejętności czytania i pisania dłuższych zdań i tekstów; a) Omówienie; b) Przykłady; 2. Zabawy ułatwiające zdobywanie spostrzeżeń i informacji o różnych elementach środowiska społeczno-przyrodniczego; 2. 1. Zabawy wyrabiające orientację poznawczą w najbliższym środowisku życia i pracy ludzi; 2.1.1. Omówienie; 2.1.2. Przykłady; 2.2. Zabawy ułatwiające zapoznawanie ze światem przyrody żywej i nieożywionej ( rośliny, zwierzęta i zjawiska przyrodnicze ); 2.2.1. Omówienie; 2.2.2. Przykłady; 3. Zabawy kształtujące orientację w stosunkach wielkościowych, przestrzennych i czasowych oraz dla utrwalenia pojęć i działań matematycznych; 3.1. Wprowadzenie; 3.1.1. Zabawy pomocne w kształtowaniu i utrwalaniu pojęć oraz działań matematycznych; a) Omówienie; b) Przykłady; 3.1.2. Zabawy ułatwiające rozpoznawanie i badanie własności figur geometrycznych oraz kształtowanie wyobrażeń i pojęć przestrzennych; a) Omówienie; b) Przykłady; Indeks zabaw według przyjętych grup klasyfikacyjnych; Literatura; Aneks. Przykłady lekcji z zabawami wprowadzającymi uczniów w zagadnienia środowiska społeczno-przyrodniczego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33230, W.33239, W.33233, W.33232, 33236, 33238, 33235, W.33231, 33234, 33237 (10 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce dodatek do tytułu "Kształtowanie świadomości kulturalnej uczniów szkoły podstawowej"
Streszczenie: Lektura i kultura. Wprowadzenie; 1. Bawić się; 1.1. Poza nudą. O grach, zabawach i rozrywkach; 1.2. Spotkanie dzieci z poezją Anny Kamieńskiej; 1.3. " Ślicznie jest u Pchły Szachrajki ". Jan Brzechwa o pchlej modzie i nie tylko; 2. Fantazjować; 2.1. " Ja bajki tak lubię ogromnieů ". W kręgu baśni i bajki; 2.2. Czy naprawdę " wszystko tam jest zaklęte i zaczarowane "? O Leśmianowskich " Przygodach Sindbada Żeglarza "; 2.3. Wklejka-czarodziejka, czyli o poetyckim figlu Jana Brzechwy; 3. Pamiętać. Tradycja narodowa; 3.1. Święci, królowie, rycerze i potwory. Szkic o legendzie; 3.2. Historia ukryta w legendzie. Królowa o złotym sercu; 3.3. Myślenie polskością. Poezja Jana Lechonia w szkole podstawowej; 4. Tradycja chrześcijańska; 4.1. " I nagle ta czystość i jasność, i ciepłoů ". Rzecz o kolędzie; 4.2. Polonistyczne rozmowy o Bożym Narodzeniu; 4.3. Co kryje w sobie kolędowanie księdza-poety; 5. Tworzyć; 5.1. " Cenniejsze niż złoto " działa człowieka; 5.2. " Na krawędziach rzeczywistości ", czyli mityczne przestrzenie dzieciństwa. Proza Brunona Schulza w starszych klasach szkoły podstawowej; 5.3. Dokąd wędrujesz poeto? " Zaczarowana dorożka " Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego w szkole podstawowej; 6. Porozumiewać się - informować - przekonywać; 6.1. " Połowa dialogu ", czyli list o listach; 6.2. " Kochana Mamo! Kochany Tato! ". O tym, jak wiersz pomaga pisać listy; 6.3. Gdy poeta bywa współczesnym apostołem; 6.4. " W dżungli zdarzeń ". O gazetach oraz ich czytaniu; 6.5. Gazeta codzienna podręcznikiem?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9154, W.p9153, W.p9152 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37212, W.37214 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Do Drużynowych; 2. Uwagi metodyczne; 2.1. Plan zbiórek; 2.2. Obrzędy; 3. Zbiórka pierwsza. W królestwie króla Błystka; 4. Zbiórka druga. Strach ma wielkie oczy; 5. Zbiórka trzecia. Kłamstwo ma krótkie nogi; 6. Zbiórka czwarta. Obowiązek słuszna rzecz - taki nawyk trzeba mieć; 7. Zbiórka piąta. Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie; 8. Zbiórka szósta. Zuch chce wiedzieć więcej niż wie, umieć więcej niż umie; 9. Zbiórka siódma. Piękna nasza Polska cała; 10. Zbiórka ósma. Obietnica Zuchowa; 11. Przykłady scenariuszy obietnic; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35525 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Zabawka jako stymulator psychofizycznego rozwoju dziecka: 1. Zabawka jako podstawowa forma aktywności dziecka; 2. Zabawka a rozwój dziecka w pierwszym roku życia; 3. Rola zabawki w rozwoju dziecka w wieku poniemowlęcym; 4. Rola zabawki w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; 5. Możliwości terapeutyczne zabawy i zabawek; Rozdział 2. Klocki i układanki jako zabawki wspomagające rozwój umysłowy dziecka przedszkolnego: 1. Klocki a układanki. Charakterystyka i pełnione funkcje; 2. Klocki i układanki w zabawie przedszkolaków na podstawie badań własnych; 2.1. Zarys koncepcji badawczej; 2.2. Wykorzystanie klocków w działalności konstrukcyjnej dzieci przedszkolnych; 2.3. Struktura układanek a aktywność zabawowa dzieci przedszkolnych; 3. Zasady wprowadzania klocków do zabawy dzieci w poszczególnych podokresach wieku przedszkolnego; 3.1. Zasady wprowadzania klocków do zabawy dzieci przedszkolnych; 3.2. Zasady wprowadzania układanej do zabawy dzieci przedszkolnych; Rozdział 3. Zabawki zręcznościowo-ruchowe jako materiał wspomagający rozwój motoryczny dziecka przedszkolnego: 1. Zabawy i zabawki zręcznościowo-ruchowe. Charakterystyka i pełnione funkcje; 2. Zabawki zręcznościowo-ruchowe w zabawie dziecka przedszkolnego na podstawie badań własnych; 2.1. Ogólna koncepcja badawcza; 2.2. Wykorzystanie wybranych zabawek zręcznościowo-ruchowych przez dzieci w wieku przedszkolnym; 3. Zasady wprowadzania zabawek zręcznościowo-ruchowych dla dzieci w poszczególnych podokresach wieku przedszkolnego; Rozdział 4. Współczesna produkcja zabawkarska a znajomość rozwoju dziecka: 1. Projektowanie zabawki - ujęcie modelowe; 2. Proces projektowania zabawek na podstawie badań własnych; 2.1. Czynniki inicjujące projektowanie zabawek; 2.2. Zakres wykonywanych projektów zabawek; 2.3. Świadomość psychopedagogiczna projektantów zabawek; 3. Operacjonalizacja pojęcia funkcji zabawki jako integralna część procesu projektowania; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36305, W.38208, 35145, W.38207, W.36306 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. KEN w Krakowie ; Nr 149)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37492 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Istota pojęcia zabawy tropiącej; 1.1. Cechy zabaw tropiących; 1.2. Elementy zabawy tropiącej; 2. Znaczenie zabaw tropiących w wychowaniu przedszkolnym; 2.1. Funkcje zabaw tropiących w wychowaniu przedszkolnym; a) Stymulująca; b) Diagnostyczna; c) Terapeutyczna; 2.2. Możliwości zastosowania zabaw tropiących w przedszkolu; 2.3. Poznawcze, wychowawcze i kształcące wartości zabaw tropiących; 3. Propozycje zabaw tropiących; 3.1. " Pantofelek Kopciuszek "; 3.2. " Sroka złodziejka "; 3.3. " Szukanie Królewny "; 3.4. " Rzepka "; 3.5. " Precelki dla Elemelka "; 3.6. Odwiedziny u babci Matyldy "; 3.7. " Jaś szuka Małgosi "; 3.8. " Szukamy Misia "; 3.9. " Pan Samochodzik "; 3.10. " Szukamy karmnika "; 3.11. " Gdzie mieszka zima? "; 3.12. " Przed świętami - wyprawa po gałązki "; 3.13. " Żegnamy zimę " ( dla przedszkoli położonych nad rzeką ); 3.14. " Wiosenne prace w ogródku "; 3.15. " Szukamy pierwszych oznak wiosny "; 3.16. " Zawody "; 3.17. " Podróż "; 3.18. " Nieuważny Piotruś "; 3.19. " Wiewiórkowe zapasy na zimę "; 4. Wskazówki dla organizatorów zabaw tropiących z cyklu: " Gapiszon radzi "; 4.1. " Gapiszon radzi "; 4.2. " Gapiszon zaprasza "; 4.3. " Gapiszon radzi "; 4.4. " Gapiszon zaprasza "; 4.5. " Gapiszon proponuje "; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9633, W.p9634, W.p9632 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.34253 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37221, W.37219, W.37220, W.37218, W.37222 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33636, 33635, W.33634 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej