Jodłowska Bogusława
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Jodłowska Bogusława
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Dziecko
(2)
Pedagogika
(2)
Socrates
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Emocje
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Rodzina
(1)
Samobójstwo
(1)
Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć
(1)
agresja (psychol.)
(1)
czas wolny
(1)
dziecko
(1)
dziecko upośledzone umysłowo
(1)
lekcja
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczyciele
(1)
ocena opisowa
(1)
pedagogika majeutyczna
(1)
praca pozalekcyjna
(1)
wychowanie
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podziękowanie; Wstęp; 1. Dziecko - przemoc - wychowanie: 1.1. Bińczycka J.: Dziecko w kręgu wychowania rygorystycznego; 1.2. Syrek E.: Wychowanie zdrowotne jako problem pedagogiczny; 1.3. Wyczesany J.: Poczucie osamotnienia u młodzieży szkolnej; 1.4. Pilecka B.: Profilaktyka samobójstw w kontekście procesu wychowawczego; 1.5. Jodłowska B.: Filozoficzne przesłanki pedagogiki majeutycznej; 1.6. Farnicka M.: Źródła wychowania. Analiza czynników wynikających ze wzorców i wymagań kulturowych; 2. Dylematy wychowania: 2.1. Dołęga Z.: O relacji przywiązania; 2.2. Borecka-Biernat D.: Osobowościowe i wychowawcze czynniki warunkujące agresję fizyczną młodzieży w społecznej sytuacji trudnej; 2.3. Ledwoch B.: Specyfika zaburzeń emocjonalnych u dzieci z dysleksją rozwojową a proces wychowania; 2.4. Magdzicka E.: Dziecko w relacjach z dorosłymi; 2.5. Kowalska-Wojtysiak M.: Syndrom nieadekwatnych osiągnięć ( SNO ) uczniów w świetle S. B. Rimm; 2.6. Miłkowska-Olejniczak G.: Rola środowiska w zapobieganiu demoralizacji dzieci i młodzieży; 3. Nauczyciel - wychowanie - prawa dziecka: 3.1. Bieńkowska I.: Kary i nagrody stosowane przez nauczycieli wobec dzieci w młodszym wieku szkolnym; 3.2. Trojanowska E.: Rola oceny opisowej w procesie kształtowania u ucznia w młodszym wieku szkolnym obrazu własnej wartości; 3.3. Grabowska K.: Postawy młodzieży wobec miłości i seksu; 3.4. Sasin P.: Używanie środków uzależniających przez młodzież szkolną w woj. opolskim w latach 1995-1999; 3.5. Chodorowska M.: Prawa dziecka-ucznia jednym z podstawowych komponentów wychowania podmiotowego; 3.6. Nowak A.: Sytuacja prawna dziecka małoletniego; 4. Dziecko - wartości - czas wolny: 4.1. Jodłowska B.: Pedagogika czasu wolnego - utopia czy konieczność; 4.2. Dziad A.: Dziecko niepełnosprawne intelektualnie i jego świat wartości w czasie wolnym; 4.3. Chełstowski K.: Wartości a wychowanie dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; *** Wyczesany J., Flanczewska M.: Kolegium Nauczycielskie w Gliwicach - doświadczenia i plany rozwojowe w dziesiątym roku istnienia; Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41241, W.41018, W.41248, W.41246, W.41022, W.41244, W.41243, W.41249, W.41250, W.41247, W.41020, W.41245, 40961, W.41242, W.41021, W.41019 (16 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w GliwicachIntegracja - Nauczyciel - Wychowanie / red. Janina Wyczesany ; T. 1)
Streszczenie: Słowo wstępne; Wprowadzenie; Część 1. Idea integracji i jej konsekwencje dla wychowania: 1. Bogusława Jodłowska. Problematyka wychowania a idea integracji; 2. Zofia Dołęga. Integracja w ujęciu systemowym; 3. Anna Gaweł. Zdrowie jako przedmiot wychowania; 4. Agnieszka Hottowy. Od symbiozy do indywiduacji: prawidłowe i nieprawidłowe warunki rozwoju tożsamości dziecka w pierwszych latach; 5. Zofia Tawlina. Dążenia życiowego młodzieży na tle przemian ekonomiczno-społecznych w Polsce; 6. Kinga Klimaszewska. Właściwy wybór zawodu młodzieży upośledzonej umysłowo szansą integracji społecznej; 7. Bogusław Bieszczad. Rodzina w perspektywie integracji środowiska lokalnego - wybrane aspekty; Część 2. Idea integracji i jej konsekwencje dla nauczyciela i pedagogiki: 1. Elżbieta M. Minczakiewicz. Aksjologiczny i społeczny wymiar nauczycielskiej służby w świetle wyzwań reformowanej polskiej edukacji i potrzeb rozwijającego się systemu kształcenia integracyjnego; 2. Maria Flanczewska. Pedagog specjalny dziś - kilka uwag o kompetencjach; 3. Dorota Barwińska. Edukacja pozaszkolna wobec wyzwań integracji europejskiej; Część 3. Integracja - nauczyciel - wiedza: 1. Janina Wyczesany. Ocalić od zapomnienia - pamięci Marii Grzegorzewskiej; 2. Bogusława Jodłowska. Idea integracji w perspektywie pedagogiki Marii Montessori; 3. Anna Franek. Integracja dorosłych niepełnosprawnych; 4. Michał Kabiczke. O wartości wiedzy ucznia ( recenzja książki Doroty Klus-Stańskiej, " Konstruowanie wiedzy w szkole ", Olsztyn 2000 ); 5. Bogusława Jodłowska. Młody nauczyciel a idea integracji ( recenzja ksiązki Wandy Dróżki, " Młode pokolenie nauczycieli ", Kielce 2004 ); Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41554, W.41551, W.41552, W.41553, W.41550 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część I. Człowiek i Logos. Z podstaw sokratejskiej antropologii pedagogicznej: Rozdział I. Problem i metoda: 1. Problemy; 2. Kwestia źródeł i rekonstrukcji pedagogicznej myśli Sokratesa; Rozdział II. Filozoficzne źródła pedagogiki sokratejskiej: 1. Życie Sokratesa - ewolucja umysłu i ducha wychowawczego; 2. Sokrates i presokratycy - u początków pedagogiki; 3. Sokrates i sofiści - spór o filozofię człowieka. Sokratejski przewrót na tradycyjnej skali wartości; Rozdział III. Sokrates i pytanie o jakość życia: 1. Jakość życia ideą kierunkową wychowania sokratejskiego; 2. Sokrates, czyli jakość życia ważniejsza od ciągłości tylko biologicznej egzystencji; 3. Gnothi seauton - sokratejskie wezwanie do troski o poznanie siebie; Rozdział IV. Pytanie o wychowanie i sokratejską pedagogikę: 1. Jak możliwe jest wychowanie?; 2. Parabola jaskini: sens i znaczenie wychowania; 3. Ewolucja istoty pojęcia paidagogos; Rozdział V. Kto (co) więzi potencjał ludzki? Rozważania z perspektywy antropologii sokratejskiej: 1. Potencjalność ludzka w ujęciu antropologii sokratejskiej; 2. Trudny uczeń "produktem" pedagogiki opartej na reprodukcji i transmisji wiedzy. Prawo odpłaty; 3. Pedagogika sokratejska szansą wyeliminowania problemu "trudnego ucznia"; Część II. Logos jako Dialogos Pedagogika sokratejska - metodologia procesu wychowania: Rozdział VI. Wartości i cele sokratejskiej pedagogiki: 1. Mądrość jako wartość i cel pedagogiki sokratejskiej; 2. Prawda, dobro, piękno jako wartości i bliższe cele wychowania sokratejskiego; 3. Sokratejskie poszukiwanie "trwałego kodu moralnego"; 4. O sokratejskiej bezinteresowności i miłości pedagogicznej; Rozdział VII. Treści wychowania sokratejskiego: 1. Treści wychowania są "pokarmem duszy" - rozważania w kontekście sporu Sokratesa z sofistami w Gorgiaszu Platona; 2. Definiowanie pojęć; 3. Problemy wiedzy i niewiedzy. Teoria koherencji wiedzy; Rozdział VIII. Proces sokratejskiego wychowania - pytanie o dialog i metodę: 1. Ontologiczna koncepcja sokratejskiego dialogu; 2. Pytanie o metodę nauczania/wychowania; 3. Elenktyka i majeutyka a problem sokratejskich pytań - praktyczny wymiar mądrości sokratejskiego wychowania; 4. Dialog sokratyczny czy dogmatyczny? Analiza dialogu lekcyjnego; Część III. Plus ratio quam vis Pedagogika sokratejska w XXI wieku: Rozdział IX. Sokratejski nauczyciel - intelektualista a człowiek duchowy: 1. Kiedy nauczyciel może być promotorem kultury wrogości?; 2. Wychowanie sokratejskie a badania "nowego paradygmatu"; 3. Sokrates, action research i idea ucznia jako badacza; 4. Sokratejski nauczyciel jako badacz; Rozdział X. Pedagogika sokratejska - Uniwersytet - Europa w XXI wieku: 1. Sokrates a wychowanie w warunkach zróżnicowania kulturowego Europy; 2. Powrót do Sokratesa to powrót do antropologii (pedagogicznej) postrzegającej człowieka w perspektywie mądrości; 3. Współczesny uniwersytet sokratejską agorą - w trosce o mądrość nauczyciela; Bibliografia; Indeks nazwisk; Aneks; Załącznik 1. Platon Menon (fragment); Załącznik 2. Rodzaje pytań sokratejskich według K. Sośnickiego; Załącznik 3. Dialog lekcyjny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43459, W.43460, W.43458, W.43457, W.43870, W.43448 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Od szoku zawodowego nauczyciela do pedagogicznej twórczości: 1. Nauczyciel klas początkowych i obszar jego aktywności zawodowej; 1.1. Co jest istotą pracy nauczyciela?; 1.2. Właściwości psychofizyczne ucznia w młodszym wieku szkolny1.3. Główne elementy systemu edukacji rzutujące na zadania zawodowe nauczyciela; a) Środowisko lokalne; b) Oświata równoległa; c) Szkoła; 1.4. Perspektywa rozumienia ucznia; 2. Działalność twórcza nauczyciela klas początkowych; 2.1. Dlaczego nauczyciel musi być twórczy?; 2.2. Struktura twórczego działania nauczyciela; a) Projektowanie jako koncepcyjne przygotowanie zmian; b) Realizacja kontaktu pedagogicznego jako kierowanie twórcze; c) Zmiana i niepewność a realizacja kontaktu pedagogicznego; 3. O trudnej sztuce wchodzenia w obowiązki zawodowe własnym programem aktywności; 3.1. Wypowiedzi autobiograficzne młodych nauczycieli; a) Pierwszy dzień pracy zawodowej; b) Pierwsze samodzielne lekcje; c) Zebrania z rodzicami; d) Sytuacje pedagogiczne ( różne ); 3.2. Lekcje a sytuacje dydaktyczno-wychowawcze; 3.3. Czym jest " szok zawodowy "?; 3.4. Czym jest " start zawodowy "?; a) Start zawodowy jako gra z nieznanym; b) Start zawodowy jako gra z samym sobą; 3.5. Perspektywa twórczego startu zawodowego; Część 2. Zaproszenie do refleksji ideacyjno-realizacyjnego: 1. Zrozumieć warunki działania; 1.1. Orientacja w czasie; 1.2. Orientacja w przestrzeni; 1.3. Orientacja w zadaniach; 1.4. Orientacja w stosunkach społecznych; 1.5. Orientacja w ofertach doskonalenia zawodowego; 2. Planowanie i ideacja; 2.1. Roczny plan nauczania; 2.2. Okresowy plan nauczania; 2.3. Codzienne planowanie pracy; 2.4. Praca wychowawcza; 3. Lekcja i jej doskonalenie - wybrane problemy; 3.1. Precyzowanie celów lekcji; 3.2. Dobór treści do lekcji; 3.3. Temat lekcji; 3.4. Struktura lekcji; 3.5. Ewaluacja pedagogiczna; 4. Praca pozalekcyjna nauczyciela jako konieczne dopełnienie lekcji; 4.1. Czym są zajęcia pozalekcyjne?; 4.2. Praca pozalekcyjna nauczyciela klas początkowych - struktura i organizacja; a) Koła zainteresowań; b) Organizacje uczniowskie; c) Prace społecznie użyteczne; d) Współpraca wychowawcy klas I-III z rodzicami; e) Rada Pedagogiczna; Część 3. Warsztat pracy nauczyciela klas początkowych: 1. Refleksja nauczyciela nad własnym działaniem; 2. Warsztat bibliograficzny nauczyciela klas początkowych; 2.1. Planowanie i projektowanie działania pedagogicznego; 2.2. Młody nauczyciel - wychowanie - refleksja nad własnym działaniem; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37001, W.37800, W.36998, W.37000, W.36999, W.37003, W.37801, W.36871, W.37002 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne / Uniwersytet Jagielloński ; Nr 155)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42887 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w GliwicachIntegracja - Nauczyciel - Wychowanie / red. Janina Wyczesany ; T. 4)
Streszczenie: Wstęp; Spis treści (Contents); Słowo wstępne (Introduction); Część (Part) I. Mądrość i wychowanie. Wybrane problemy pedagogiki sokratejskiej (Wisdom and Education. Selected Problems of Socratic Pedagogy); Bogusława Jodłowska. Pedagogika sokratejska szansą odbudowania duchowości współczesnego człowieka (Socratic Pedagogy as an Opportunity of Recreating Human Spirituality); Bogusława Jodłowska. Sokrates i pedagogika (Socrates and Education); Bogusława Jodłowska. Kategoria mądrości w wychowaniu sokratejskim. W kręgu elenktyki i majeutyki refleksyjnej (The Issue of Wisdom in Socratic Pedagogy. Reflexive Approach in Maieutic and Elenctic Method); Bogusława Jodłowska. Wprowadzenie do teorii refleksji. Od filozofii sokratejskiej do pedagogiki (Introduction to the Reflection Theory. From Socratic Philosophy to Education); Część (Part) II. Z kulturowych podstaw wychowania (Cultural Foundations of Education); Anna Fitak. Kultura w pracy pedagoga (Role of Culture in the Work of Educator); Anna Fitak. Miejsce kultury w praktyce pedagogicznej (Culture in Educational Practice); Anna Fitak. Innowacje z pogranicza kultury i pedagogiki (New Ideas Which Combine the Fields of Culture and Education); Gabriela Machaczek. Sztuka i jej implikacje pedagogiczne - w ujęciu laureatów literackiej Nagrody Nobla oraz w koncepcji Jana Pawła II (Art and Its Pedagogical Implications - According to Nobel Prize Laureates in Literature and Concepts of John Paul II); Adam Mikrut. Agresja na ekranie a agresja widzów (Aggression on the Screen and Aggression of Viewers); Część (Part) III. Pedagog - niepełnosprawność - rodzina - różne problemy i konteksty (Educator - Disability - Family - Various Problems and Contexts); Anna Suchoń. Pedagog specjalny w pracy z uczniem z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - kilka uwag na podstawie badań własnych (Special Education Teacher of Students with Severe Intellectual Disability - Basic Remarks According to the Author's Research); Ewa Jodłowska. Pedagog wobec dewiacyjnych zachowań współczesnej młodzieży (Educator Towards Deviant Behaviours of Young People); Krzysztof Jaworski. Refleksyjny nauczyciel wobec sytuacji antynomii szkolnych (Reflexive Teacher Facing School Antinomies); Maria Borczykowska-Rzepka, Jadwiga Jośko, Janusz Kasperczyk. Poczucie satysfakcji z życia matek dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym ważnym obszarem oddziaływań psychopedagogicznych (Life Satisfaction of Mothers Whose Children Suffer from Infantile Cerebral Palsy Significant Field of Psycho-Pedagogical Influences); Agnieszka Kwitok. Przemoc w rodzinie jako symptom patologizacji stosunków międzyludzkich (Family Violence as a Symptom of Pathological Changes in Human Relations); Część (Part) IV. Recenzje (Reviews); Piotr Majewicz. Zofia Dołęga. Psychologiczne podstawy i społeczny aspekt wychowania integrującego (Zofia Dołęga - Psychological Background and Social Aspect of Education for Integration); Bogusława Jodłowska. Maria Czerepaniak-Walczak. Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka (Maria Czerepaniak-Walczak - Education for Emancipation Development of Human Critical Awareness); Bogusława Jodłowska. Zdrowie psychiczne uczniów - różne konteksty i odniesienia. Pod redakcją Zofii Dołęgi i Marii John-Borys (Mental Health of Students - Various Contexts and References. Edited by Zofia Dołęga and Maria John-Borys); Maria Flanczewska-Wolny. Aniela Korzon i Katarzyna Plutecka. Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej (Aniela Korzon and Katarzyna Plutecka - Integral Education of Deaf Students in Theory and Practice)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43374, W.43372, W.43373, W.43589 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej