Dziecko niepełnosprawne umysłowo
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(45)
Forma i typ
Książki
(45)
Dostępność
dostępne
(45)
Placówka
Wypożyczalnia
(45)
Autor
Kielin Jacek
(3)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Gajdzica Zenon
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Maternicka Kornela
(2)
Miosga Lucyna
(2)
Piszczek Maria
(2)
Sadowska Sławomira
(2)
Smykowska Dorota
(2)
Strumińska Anna
(2)
Tkaczyk Grażyna
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Abramowska Barbara
(1)
Bowen Maggie
(1)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Czapiga Alina
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Jodkowski Mieczysław
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klimek-Markowicz Katarzyna
(1)
Klinik Anna
(1)
Korybski Tomasz
(1)
Kowalak Czesław
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kuleczka Waldemar
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Kędra Edyta
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Mikrut Adam
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Orkisz Maria
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pelc Zofia
(1)
Plimley Lynn
(1)
Raszewska Maria
(1)
Speck Otto
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9683, W.p9682, W.41058, W.40963 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43554 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37712, W.37713, W.37714 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42697, W.42472, W.42473, W.42471 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43386 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42939, W.42826, W.42940, W.42825, W.42941 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42267, W.42362 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43125, W.43126 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42275, W.42276, W.42699, W.42274, W.42204 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział I: Podstawowe środowiska wychowawcze oraz ich współpraca w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci; 1. Środowisko wychowawcze - jego podział i struktura; 2. Współpraca szkoły i rodziny we wspomaganiu rozwoju dzieci; 3. Współpraca rodziców i nauczycieli we wspomaganiu rozwoju dzieci; Rozdział II: Zjawisko upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim; 1. Wprowadzenie w problematykę upośledzenia umysłowego; 2. Specyfika rozwoju osobowościowego dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2.1. Rozwój biologiczny; 2.2. Rozwój psychiczny; 2.2.1. Zaburzenia rozwoju psychicznego u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2.2.2. Sfera emocjonalna u dzieci lekko upośledzonych umysłowo; 2.3. Rozwój społeczny; 2.4. Rozwój kulturalny; 3. Obecny stan wiedzy naukowej (badań) o upośledzeniu umysłowym dzieci; Rozdział III: Rola rodziny i szkoły w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym; 1. Rodzina jako środowisko zaspokajające potrzeby rozwojowe dziecka upośledzonego umysłowo; 1.1. Rozwój biologiczny; 1.2. Rozwój psychospołeczny; 1.3. Rozwój kulturalny; 1.4. Rodzina z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim; 2. Szkoła jako środowisko zaspokajające potrzeby rozwojowe uczniów upośledzonych umysłowo; 2.1. Pomoc szkoły w biologicznym rozwoju uczniów; 2.2. Działania szkoły wspierające psychospołeczny rozwój uczniów; 2.3. Rola szkoły w kulturalnym rozwoju uczniów; 2.4. Praca szkoły nad zaspokajaniem potrzeb rozwojowych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; 3. Znaczenie klasy szkolnej w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Rozdział IV: Konceptualizacja i realizacja własnych badań empirycznych; 1. Przedmiot i metodologiczne założenia badań; 2. Problematyka badań; 3. Metoda i techniki badawcze; 4. Teren badań i grupa respondentów; 5. Etapy i realizacja badań środowiskowych; 6. Organizacja i przebieg badań; Rozdział V: Uwarunkowania rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1. Rodzinne warunki rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 1.1. Czynniki rozwoju biologicznego; 1.2. Czynniki rozwoju psychospołecznego; 1.3. Czynniki rozwoju kulturalnego; 2. Zagrożenia w rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim występujące w środowisku rodzinnym; 2.1. Zagrożenia w rozwoju biologicznym; 2.2. Zagrożenia w rozwoju psychospołecznym; 2.3. Zagrożenia w rozwoju kulturalnym; 3. Typologia rodzin z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim; 3.1. Kryterium warunków bio-psycho-socjo-kulturalnego rozwoju dziecka; 3.2. Kryterium odniesienia (stosunku) rodziców do szkoły specjalnej; 4. Warunki rozwoju i adaptacji dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w środowisku szkoły specjalnej; 4.1. Czynniki rozwoju biologicznego; 4.2. Czynniki rozwoju psychospołecznego; 4.3. Czynniki rozwoju kulturalnego; 5. Zagrożenia w rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim występujące w środowisku szkoły specjalnej; 5.1. Zagrożenia w rozwoju biologicznym; 5.2. Zagrożenia w rozwoju psychospołecznym; 5.3. Zagrożenia w rozwoju kulturalnym; Rozdział VI: Współpraca szkoły specjalnej z rodziną w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 1. Pomoc szkoły w korygowaniu i kompensowaniu zaburzeń rozwoju biologicznego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 2. Współpraca szkoły specjalnej z rodziną w zakresie wspierania psychospołecznego rozwoju dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 3. Współpraca szkoły specjalnej z rodziną w tworzeniu warunków rozwoju kulturalnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym; 4. Współpraca szkoły specjalnej z rodziną we wspomaganiu ogólnego rozwoju dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym; Rozdział VII: Stosowane i postulowane działania służące zaspokajaniu potrzeb rozwojowych uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim;1. Zmiany w aktywności i oczekiwaniach rodziny w wyniku współdziałania ze szkołą specjalną w zakresie zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 2. Zmienianie typu i charakteru działań szkoły w wyniku współpracy ze środowiskiem rodzinnym dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3. Krytyczne spojrzenie na rezultaty współpracy szkoły specjalnej z rodziną w procesie zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 4. Postulaty dalszych badań naukowych w zakresie poznawania i ulepszania warunków rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Zakończenie; Bibliografia; Literatura metodologiczna; Literatura przedmiotu; Literatura pomocnicza; Aneksy; Aneks 1: Kwestionariusz wywiadu środowiskowego w rodzinie; Aneks 2: Narzędzie oceny poziomu zaspokajania potrzeb bio-psycho-socjo-kulturalnego rozwoju dziecka w rodzinie; Aneks 3: Karta indywidualna dziecka; Aneks 4: Działalność szkoły specjalnej we wspieraniu rozwoju bio-psycho-socjo-kulturalnego swoich uczniów; Aneks 5: Kwestionariusz wywiadu z dyrektorem szkoły dotyczący zaspokajania przez szkołę potrzeb bio-psycho-socjo-kulturalnego rozwoju dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i współdziałania szkoły z jego rodziną; Aneks 6: Dyspozycja do rozmowy z wychowawcą klasy; Aneks 7: Zestaw pytań do samooceny ucznia; Aneks 8: Propozycja planu pracy wychowawczo-społecznej z rodzicami; Aneks 9: Proponowany plan działania na terenie szkoły-bezpośrednio ukierunkowany na dziecko -jako pomoc w zaspokajaniu potrzeb rozwoju bio-psycho-socjo-kulturalnego; Aneks 10: Kwestionariusz ankiety skierowany do rodziców na temat współpracy szkoły z rodziną; Aneks 11: Karta samooceny zachowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42905, W.42904 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do 11. wydania Wprowadzenie I. Historyczny rozwój pomocy społecznej i pedagogicznej II. Niepełnosprawność intelektualna - wyjaśnienie i klasyfikacja pojęcia III. Podstawy antropologiczne, etyczne i społeczne IV. Podstawy psychologiczne - procesy rozwoju i uczenia się V. Ocena pedagogiczno-psychologiczna VI. Procesy wychowania i kształcenia: podstawowe pojęcia VII. Cele procesów wychowania i kształcenia VIII. Procesy kształcenia i uczenia się IX. System wychowania i instytucje edukacyjne X. Proces kształcenia (nauczania - uczenia się) XI. Relacja wychowawcza XII. Rodzice i rodzina XIII. Wychowanie w zakładzie opieki XIV. Kształcenie w wieku dorosłym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43805 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41426 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42284 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43038, W.43037 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39220, W.39219, W.39213, W.39215, W.39221, W.39217, W.40075, W.39216, W.39214, W.39218, W.39222, W.40076 (12 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Część pierwsza Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej Charakterystyka upośledzenia umysłowego Najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się Zaburzenia rozwoju ruchowego Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych Zaburzenia rozwoju mowy Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji Zasady pracy pedagogicznej z uczniem z niepełnosprawnością Moje refleksje związane z pracą w klasie integracyjnej Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej Ocenianie uczniów z niepełnosprawnością Dostosowanie wymagań edukacyjnych Praca w grupach Część druga Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we współczesnej szkole Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole Część trzecia Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka z niepełnosprawnością w szkole masowej Rewalidacja indywidualna – jej cele i zadania Ramowy program rewalidacji indywidualnej Wskazówki do pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością podczas zajęć rewalidacji indywidualnej Przykładowy program terapii logopedycznej Przykładowy program terapii manualnej Przykładowy program fizjoterapii dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Wybrane metody najczęściej stosowane w fizjoterapii Słów kilka o zajęciach socjoterapii Przykładowe scenariusze gier o podłożu socjoterapeutycznym Część czwarta Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji Przykładowe konspekty zajęć rewalidacji Część piąta Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej Pedagog specjalny w klasie integracyjnej Część szósta Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja I) Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego – indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (wersja II) Karta obserwacji ucznia Bilans wiadomości i umiejętności ucznia z niepełnosprawnością Standardy wymagań i treści nauczania dla ucznia klasy I Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klasy I i IV Schemat tabeli – dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I Schemat tabeli – plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z języka polskiego, matematyki i przyrody Schemat konspektu Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I–III Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie I integracyjnej Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie II integracyjnej Edukacja wczesnoszkolna – konspekt lekcji przeprowadzonej w klasie III integracyjnej Przykładowe oceny opisowe Część siódma Opis i analiza przypadku – uczeń z niepełnosprawnością Dziecko z zespołem Aspergera w klasie integracyjnej Start szkolny dziecka z zespołem Downa w klasie integracyjnej Wpływ sytuacji rodzinnej na funkcjonowanie ucznia niedowidzącego w klasie integracyjnej i przyczyny jego trudności edukacyjnych Biografia szkolna uczennicy z niepełnosprawnością na poziomie szkoły podstawowej Część ósma Wybrane programy wspomagające rozwój uczniów Czym tak naprawdę jest nadpobudliwość? Program wspomagający rozwój uczniów: „Słyszę ciszę” – uspokajanie i koncentracja Program rewalidacji dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną Program rewalidacji dla ucznia z obustronnym niedosłuchem Najważniejsze akty prawne dotyczące kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43751, W.43754, W.43753, W.43752, W.43755 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42530, W.42851, W.42532, W.42531 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część I. Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka; 1. Teoria; 2. Wprowadzenie; 3. Kilka uwag o procesie wspomagania; 4. Metody terapeutyczne - krotki przegląd; 5. Słowo o zasadach wspomagania rozwoju; Część II. Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka; 1. Praktyka; 2. Wprowadzenie; 3. Program nauki spożywania posiłków przy stole; 4. Program nauki spożywania posiłków przy użyciu sztućców; 5. Trening czystości, czyli trudna sztuka korzystania z nocnika; 6. Samodzielne zasypianie; 7. Jak nauczyć dziecko posługiwania się własnymi rękoma. Metoda F. Affolter; 8. Codzienna stymulacja sensoryczna; 9. Domowe zabawy z zakresu metody Integracji Sensorycznej (SI); 10. Praca z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością; 11. Muzyka w procesie wspomagania zaburzonego rozwoju dziecka; 12. Słowo o wyglądzie zewnętrznym; Zakończenie; Aneks; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42899, W.42900 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43205, W.43206 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenia; Część 1. Jadwiga Kamińska-Reyman. Między rezygnacją a wyzwaniem: 1. Zwierzenia zamiast wstępu; 2. Moje dziecko jest inne; 3. Po drugiej stronie cierpienia; 4. W poszukiwaniu nowego ładu; 5. Odsłanianie zasłon; 6. Przezwyciężanie izolacji; Część 2. Krzusztof Kucyper. Wspomaganie rozwoju dziecka: 1. Rozwój dziecka; 2. Zanim przekroczy próg szkolny; 3. Ciekawość pozwala poznać świat; 4. Hamowanie rozwoju dziecka; 4. Zabawaki; 5. Dziecięce zabawy; 6. Stereotypy w zachowaniu; 7. Zdobywanie wiedzy o świecie; 8. Poznawanie wielozmysłowe; 9. Dotyk; 10. Poznawanie przez dotyk; 11. Zmysły " bliskie " - węch i smak; 11.1. Węch; 11.2. Smak; 12. Zmysły " dalekie " - wzrok i słuch; 12.1. Wzrok; 12.2. Słuch; 13. Nadmierna wrażliwość na dźwięk; 14. Dzieci niegrzeczne; 15. Propozycje ćwiczeń; Aneks - jezcze kilka uwag; Punkt Terapeutyczny dla dzieci opoźnionych w rozwoju psychofizycznym; Poczytaj sobie mamo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38111, W.38380, W.38113, W.38112, W.38381 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej