Maciarz Aleksandra
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Maciarz Aleksandra
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(7)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
dziecko chore
(3)
dziecko przewlekle chore
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko chore
(2)
dziecko chore a rodzina
(2)
dziecko niepełnosprawne- słownik
(2)
integracja społeczna
(2)
nauczanie integracyjne
(2)
pedagogika specjalna- słownik
(2)
Choroba Aspergera
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Uczniowie niepełnosprawni
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
astma oskrzelowa
(1)
autyzm
(1)
choroby układu krążenia
(1)
cukrzyca
(1)
dziecko
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
emocje
(1)
hospitalizacja
(1)
padaczka
(1)
pedagogika lecznicza
(1)
rozstrzenie oskrzeli
(1)
uczniowie niedostosowanie społecznie
(1)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40545 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od wydawcy; Wstęp; 1. Część ogólna; 1.1. Istota i różne oblicza choroby; 1.2. Zagrożenia rozwoju psychoruchowego dzieci długotrwale chorych; 1.3. Możliwości rozwoju i nauki dzieci długotrwale chorych; 1.4. Postępowanie opiekuńczo-wychowawcze z dziećmi długotrwale; 2. Część szczegółowa; 2.1. Dzieci z alergią; 2.2. Dzieci z hemofilią; 2.3. Dzieci z padaczką; 2.4. Dzieci z cukrzycą; 2.5. Dzieci z chorobami układu oddechowego; 2.6. Dzieci z chorobami układu krążenia; 2.7. Dzieci z chorobami reumatycznymi; 2.8. Dzieci z chorobami układu moczowego; Literatura zalecana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38968, W.38967, W.38966, W.40357 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wydanie 1: [ Od wydawcy ]; [ Przedmowa ]; [ Wykaz skrótów ]; [ Słownik; 180 haseł od A do Z - MK]
Streszczenie: Wydanie 3: [ Od wydawcy ]; [ Przedmowa do wydzania drugiego ]; [ Przedmowa do wydania trzeciego ]; [ Wprowadzenie ]; [ Wykaz skrótów i znaków ]; [ Słownik; 180 haseł od A do Z - MK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37682 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wydanie 1: [ Od wydawcy ]; [ Przedmowa ]; [ Wykaz skrótów ]; [ Słownik; 180 haseł od A do Z - MK]
Streszczenie: Wydanie 3: [ Od wydawcy ]; [ Przedmowa do wydzania drugiego ]; [ Przedmowa do wydania trzeciego ]; [ Wprowadzenie ]; [ Wykaz skrótów i znaków ]; [ Słownik; 180 haseł od A do Z - MK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39078, W.37681 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41952 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Jak dużo jest dzieci przewlekle chorych i na jakie choroby najczęściej chorują?; 2. Dlaczego dziecko przewlekle chore może potrzebować pomocy w nauce?; 3. Czy choroba jedynie zaburza dziecko czy także je wzbogaca?; 4. Jak rozpoznawać i wspomagać stosunki koleżeńskie dzieci przewlekle chorych?; 5. O czym należy rozmawiać z rodzicami dziecka chorego?; 6. Jakie są podstawowe objawy niektórych chorób u dzieci i sposoby udzielania im pomocy w stanach chorobowych?; Polecana literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39791, W.39792, W.39793, W.39890, W.39979, W.39888 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Uwagi wstępne; [ Alfabetyczny wykaz haseł - MK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.41664 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42279, W.42280, W.41005, W.42278 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Bio-psycho-społeczny model choroby; 2. Koncepcje wpływu choroby na psychikę dziecka; 3. Zagrożenia rozwoju dziecka tkwiące w chorobie; 4. Zagrożenia rozwoju dziecka tkwiące w procesie leczenia; 5. Wzbogacanie osobowości dziecka w przebiegu choroby; 6. Chore dziecko w środowisku rodzinnym; 7. Społeczne przystosowanie dzieci przewlekle chorych w środowisku; 8. Chore dziecko w grupie rówieśniczej; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39919, W.40038, W.39918, W.39817, W.39816, W.39917, W.39815 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Bio-psycho-społeczny model choroby; 2. Koncepcje wpływu choroby na psychikę dziecka; 3. Zagrożenia rozwoju dziecka tkwiące w chorobie; 4. Zagrożenia rozwoju dziecka tkwiące w procesie leczenia; 5. Wzbogacanie osobowości dziecka w przebiegu choroby; 6. Chore dziecko w środowisku rodzinnym; 7. Społeczne przystosowanie dzieci przewlekle chorych w środowisku; 8. Chore dziecko w grupie rówieśniczej; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41319 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Dziecko z naruszoną potrzebą przywiązania; 1.1. Istota i wartość potrzeby przywiązania; 1.2. Postacie i skutki naruszenia u dzieci potrzeby przywiązania; 1.3. Trudności w odzyskaniu u dziecka potrzeby przywiązania; 2. Dziecko krzywdzone w rodzinie przemocą seksualną; 2.1. Wykorzystanie seksualne dziecka jako jeden z rodzajów przemocy; 2.2. Czynniki ryzyka przemocy seksualnej wobec dziecka w rodzinie; 2.3. Skutki krzywdzenia dziecka przemocą seksualną; 2.4. Profilaktyka przemocy seksualnej wobec dziecka w rodzinie; 3. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową; 3.1. Istota i podłoże nadpobudliwości psychoruchowej; 3.2. Kryteria diagnostyczne i typy ADHD; 3.3. Tworzenie środowiska terapeutycznego dla dziecka z ADHD w domu rodzinnym; 3.4. Łagodzenie trudności w wypełnianiu roli ucznia przez dziecko z ADHD; 3.5. Farmakologiczne leczenie i psychospołeczna terapia; 4. Dziecko z trudnościami w uczeniu się; 4.1. Przyczyny i rodzaje trudności dzieci w uczeniu się; 4.2. Dysleksja i wczesne symptomy jej ryzyka; 4.3. Dyskalkulia i jej wczesne symptomy; 4.4. Trudności dziecka w uczeniu się związane z lateralizacją; 5. Dziecko z małą odpornością somatopsychiczną; 5.1. Odporność somatopsychiczną i jej wymiary; 5.2. Podatność na zaburzenia lękowe dziecka z małą odpornością; 5.3. Wzmacnianie odporności somatopsychicznej dziecka; 6. Dziecko z autyzmem; 6.1. Odkrycie i opisanie autyzmu wczesnodziecięcego; 6.2. Przemiany w poglądach na przyczyny autyzmu; 6.3. Symptomy autyzmu zaburzające relacje społeczne dziecka; 6.4. Symptomy stereotypowych wzorców zachowań, zainteresowań i aktywności; 6.5. Zaburzenia sensoryczne w autyzmie; 6.6. Problemy emocjonalno-wychowawcze rodziców dzieci z autyzmem; 7. Dziecko z przewlekłą chorobą - na przykładzie cukrzycy; 7.1. Przewlekła choroba jako biopsychiczny stresor w życiu dziecka; 7.2. Obraz kliniczny cukrzycy u dzieci; 7.3. Trudności i zaburzenia rozwoju dziecka w przebiegu cukrzycy; 8. Dziecko z padaczką; 8.1. Istota i przyczyny padaczki; 8.2. Obraz kliniczny objawów padaczki i ich skutki w rozwoju dziecka; 8.3. Naznaczający społecznie charakter padaczki - pomoc dziecku; 9. Trudne rodzicielstwo; 9.1. Ekosystemowe ujęcie rodzicielstwa; 9.2. Wielorakie źródła i postacie trudnego rodzicielstwa; 9.3. Zespół "wypalania się sił" w przebiegu trudnego rodzicielstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42981, W.42982 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część ogólna: 1. Populacja uczniów niepełnosprawnych; 2. Istota możliwości integracji społecznej uczniów niepełnosprawnych; 3. Formy pomocy specjalnej dla uczniów niepełnosprawnych w szkole powszechnej; 4. Zasady postępowania z uczniami niepełnosprawnymi w szkole powszechnej; 5. Współdziałanie nauczycieli z rodzicami uczniów niepełnosprawnych; 6. Pomoc udzielania szkole i rodzinie przez instytucje i organizacje społeczne; 1. Pomoc poradni wychowawczo-zawodowej; 2. Pomoc organizacji i towarzystw społecznych; 3. Pomoc nauczycieli metodyków i nauczycieli szkół specjalnych; 4. Pomoc pracowników służby zdrowia; Bibliografia; Część szczegółowa: 1. Uczniowie z mikrozaburzeniami rozwoju; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Rodzaje i objawy mikrozaburzeń rozwoju; 1.3. Porady wychowawczo-dydaktyczne i skuteczna pomoc specjalna; Bibliografia; 2. Uczniowie z inteligencją niższą od przeciętnej; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Charakterystyka trudności rozwojowych uczniów z inteligencją niższą od przeciętnej; 2.3. Porady wychowawczo-dydaktyczne i rodzaje pomocy specjalnej; Bibliografia; 3. Uczniowie upośledzeni umysłowo; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Charakterystyka możliwości rozwoju uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3.3. Cechy osobowości i zachowanie się uczniów upośledzonych umysłowo; 3.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne i rodzaje pomocy specjalnej; 4. Uczniowie z dysfunkcją narządu ruchu; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Psychiczne skutki dysfunkcji narządu ruchu; 4.3. Wybrane przypadki dysfunkcji narządu ruchu; 4.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne i rodzaje pomocy specjalnej; Bibliografia; 5. Uczniowie przewlekle chorzy; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Choroba jako bezpośrednie źródło trudności rozwojowych i przystosowawczych; 5.3. Trudności rozwojowe i przystosowawcze związane z rolą " osoby chorej "; 5.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne i rodzaje pomocy specjalnej; 5.5. Postępowanie opiekuńczo-wychowawcze z dziećmi chorymi na wybrane choroby; Bibliografia; 6. Uczniowie z wadą słuchu; 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Podstawowe informacje o wadach słuchu u dzieci; 6.3. Wpływ głuchoty na ogólny rozwój dziecka; 6.4. Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki w szkole powszechnej; 6.5. Wskazówki i praktyczne rady dla nauczycieli; 6.6. Niepowodzenia ucznia z wadą słuchu w szkole powszechnej; 6.7.Pomoc socjalna; Bibliografia; 7. Uczniowie niedowidzący; 7.1. Wprowadzenie; 7.2. Trudności w poznawaniu światu, w nauce i przystawaniu społecznym dzieci niedowidzących; 7.3. Możliwości kształcenia dzieci niedowidzących; 7.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne nauczycieli; Bibliografia; 8. Uczniowie niewidomi; 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Trudności w poznawaniu świata, w nauce i przystosowaniu społecznym dzieci niewidomych; 8.3. Możliwości kształcenia dzieci niewidomych; 8.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne dla nauczycieli; Bibliografia; 9. Uczniowie niedostosowani społecznie; 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Przejawy, rodzaje i tło niedostosowania społecznego dzieci; 9.3. Porady w zakresie profilaktyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji dzieci; Bibliografia; Literatura zalecana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36812, W.40394, W.37391, W.37392, W.37427, W.37308, W.37429, W.37430, W.43336 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Teoretyczne podstawy społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych; 1.1. Cel i istota społecznej integracji. Aleksandra Maciarz; 1.2. Koncepcja społecznej integracji. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk; 1.3. Formy społecznej integracji w systemie edukacji. Aleksandra Maciarz; 1.4. Uwarunkowania społecznej integracji. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk; 1.5. Rewalidacja i wychowawcza funkcja w integracyjnych formach edukacjiAleksandra Maciarz; 2. Społeczna integracja dzieci niepełnosprawnych w świetle badań; 2.1. Stosunki emocjonalno-społeczne między dziećmi pełnosprawnymi i niepełnosprawnymi w przedszkolnej grupie integracyjnej. Ewa Janion; 2.2. Układ stosunków emocjonalno-społecznych między dziećmi w integracyjnych klasach szkolnych. Jolanta Lipieńska; 2.3. Stosunki koleżeńskie dzieci z zaburzeniami mowy w klasach I-III. Ewa Małgorzata Skorek; 2.4. Psychospołeczna integracja dzieci przewlekle chorych w klasach normalnych. Agnieszka Nowicka; 2.5. Społeczna integracja dzieci lekko niesprawnych intelektualnie w rodzinie i środowisku lokalnym. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk; 2.6. Konstatacje wynikające z przedstawionych badań. Aleksandra Maciarz; Aneks: Porady wychowawcze dla nauczycieli integracyjnych form edukacji. Aleksandra Maciarz, Jolanta Lipieńska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41460, W.40456, W.40457, W.40455, W.40517 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej