Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(61)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje naukowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(60)
Pracownia cymeliów
(1)
Autor
Kutzner-Kozińska Maria
(3)
Mika Stanisław
(3)
Gajda Janusz
(2)
Homplewicz Janusz
(2)
Kołodziej Jerzy
(2)
Kołodziej Krzysztof
(2)
Momola Irena
(2)
Mądrzycki Tadeusz
(2)
Owczarek Sławomir
(2)
Wlaźnik Kazimiera
(2)
Włodek-Chronowska Jadwiga
(2)
Adamczyk-Świnicka Grażyna
(1)
Bargieł Anna
(1)
Bondarowicz Marian
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Czerniewski Z
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dauber Heinrich
(1)
Doleżal-Nowicka Irena
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dziak Artur
(1)
Fischer Ernst
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Fudali Jan
(1)
Gawlina Zofia
(1)
Gerula Maria
(1)
Godlewska Anna
(1)
Grulkowski Bronisław
(1)
Huxley Julian
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Karolczak-Biernacka Barbara
(1)
Kasperczyk Tadeusz
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kobierski Konrad
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Kozakiewicz Mikołaj
(1)
Kravchenko Olena
(1)
Krzywosz-Rynkiewicz Beata
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Kübler-Ross Elisabeth
(1)
Mieszalski Stefan
(1)
Niezabitowski Grzegorz
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Osik Danuta
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Pająk Radosław
(1)
Pokora Tadeusz
(1)
Pradela Jacek
(1)
Rejzner Cezary
(1)
Romanowska Alicja
(1)
Ross Alistair
(1)
Smyła Joanna
(1)
Soroka-Fedorczuk Anetta
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Szaniawski Tadeusz
(1)
Szczygielska-Majewska Maria
(1)
Sękowski Andrzej Edward
(1)
Turczeniewicz Maria
(1)
Warzała Paweł
(1)
Wasilkowski Andrzej
(1)
Werfel Roman
(1)
Wolny Jakub
(1)
Zaborniak-Sobczak Małgorzata
(1)
Zaborowski Zbigniew
(1)
Zadworna-Cieślak Magdalena
(1)
Zalewska Anna
(1)
Ziemska Maria
(1)
Świderski Leonard
(1)
Żłobicki Wiktor
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(21)
1980 - 1989
(8)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(61)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Postawy
(18)
Młodzież
(9)
dziecko
(7)
gimnastyka lecznicza
(7)
wady rozwojowe
(7)
postawy społeczne
(6)
postawa ciała
(5)
Humanizm (postawa)
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Postawy (psychologia)
(4)
psychologia społeczna
(4)
Osobowość
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie
(3)
człowiek a grupa
(3)
Autyzm
(2)
Chorzy
(2)
Etyka
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Integracja społeczna
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika
(2)
Postawa ciała
(2)
Testy
(2)
Zachowanie
(2)
młodzież
(2)
nauczyciel
(2)
postawy
(2)
postawy ciała
(2)
Śmierć
(2)
Aktywność prospektywna
(1)
Antropologia
(1)
Asertywność
(1)
Badania porównawcze
(1)
Biologia
(1)
Cele życiowe
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko upośledzene umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Emocje
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Głusi
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język angielski
(1)
Karność
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Koncentracja (psychol.)
(1)
Kościół a państwo
(1)
Kraków
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczyciela a młodzież szkolna
(1)
Nauka
(1)
Netnografia
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Opinia publiczna
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Polski Czerwony Krzyż
(1)
Postawy ciała
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Prawo
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia społeczna a wychowanie
(1)
Publicystyka szwajcarska
(1)
Religia
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozumowanie (log.)
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Subkultura
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Tożsamość zawodowa
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wady postawy
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Więź społeczna
(1)
Wojna 1939-1945 r.
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Związek Młodzieży Socjalistycznej (1957-1976)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Monografia
(3)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
61 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W monografii, opartej na najnowszej literaturze, dokonano przeglądu kluczowych koncepcji wyjaśniających zachowania związane ze zdrowiem, przedstawiono uwarunkowania zachowań zdrowotnych z uwzględnieniem rodzinnych i podmiotowych czynników wpływających na podejmowane zachowania. Książka zawiera również wyniki badań przeprowadzone na grupie nastolatków i ich rodziców. Analizowano w nich wpływ wybranych czynników rodzinnych i podmiotowych na kształtowanie się zachowań zdrowotnych młodzieży. Integralną częścią publikacji jest propozycja założeń programu profilaktycznego, opracowanego na bazie uzyskanych wyników, kierowanego zarówno do młodych ludzi, jak i ich rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44163 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23716 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Wymagania systemowe: odtwarzacz DVD, program obsługujący dokumenty w formacie PDF
Film zawiera napisy w językach: angielskim, rosyjskim, francuskim, hiszpańskim i włoskim
Na płycie zamieszczono ponadto 11 historii rodzin osób autystycznych oraz raport z badań (dokumenty w formacie PDF)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/DVD/177 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: I. Wady, choroby i dysfunkcje narządu ruchu u dzieci i młodzieży: 1. A. Dziak. Aspekty psychologiczne; 1.1. Rola rodziców i najbliższej rodziny; 1.2. Leczenie ruchem, czyli tzw. kinezyterapia; 1.3. Rola zakładów wychowawczych; 1.4. Planowanie opieki; 2. A. Dziak. Faza procesu rozwojowego dziecka; 2.1. Niemowlectwo ( urodzenie -- 18 miesięcy życia ); 2.2. Małe dziecko ( 18 miesięc - 3 rok życia ); 2.3. Wiek kształcenia się ( 3 - 13 rok życia ); 2.4. Dojrzewanie ( 13 - 14 rok życia ); 2.5. Dojrzałość; 3. A. Dziak. Nieprawidłowe zachowanie się dziecka; 3.1. Zaburzenie zachowania - i co robić?; 3.2. Szczególne trudności wychowawcze; 4. A. Dziak. Reakcje dziec na przyjęcie do szpitala; 4.1. Dziecko w wieku poniżej 6 miesiąca życia; 4.2. Dziecko nieco starsze ( powyżej 6 miesiąca życia ); 4.3. Dziecko w wieku skzolnym; 4.4. Dziecko w wieku dojrzewania; II. Wady, choroby i dysfunkcje kręgosłupa i tułowia: 1. M. Brodowski. Kręcz szyi; 1.1. Wrodzony kręcz szyi pochodzenia mięśniowego; 1.2. Wrodzony kręcz szyi pochodzenia kostnego; 2. M. Brodowski. Zespół krótkiej szyi; 3. M. Brodowski. Klatka piersiowa kurza; 4. M. Brodowski. Klatka piersiowa lejkowata ( klatka szewska ); 5. A. Dziak. Skolioza, czyli boczne skrzywienie kręgosłupa; 5.1. Skrzywienia pierwotne; 5.2. Skrzywienia wtórne; 5.3. Kręgoszczelina; 6. A. Dziak. Wady postawy; 7. M. Brodowski. Choroba Scheuermana ( plecy okrągłe, kifoza dorastających ); III. Wady, choroby i dysfunkcje kończyny górnej: 1. A. Dziak. Wady wrodzone kończyny górnej; 1.1. Wrodzony zrost palców; 1.2. Palce nadliczbowe; 2. A. Dziak. Porodowe uszkodzenie splotu ramiennego; 3. T. Dąmbski. Wrodzone wysokie ustawienie łopatki; 4. T. Dąmbski. Zespół bolesności stawu łokciowego ( tzw. łokieć tenisity ); 5. T. Dąmbski. Nadkłykciowe złamania kości ramiennej; 6. T. Dąmbski. Obrażenia ręki dziecięcej; 7. T. Dąmbski. Kciuk przeskakujący; IV. Wady, choroby i dysfunkcje kończyny dolnej: 1. A. Dziak. Dysplazja i wrodzone zwichnięcie stawów biodrowych; 1.1. Dysplazja u noworodków; 1.2. Dysplazja rozpoznawana w drugim roku życia i później; 1.3. Wrodzone zwichnięcie biodra; 2. T. Dąmbski. Jałowa martwica głowy kości udowej ( choroba Perthesa ); 3. T. Dąmbski. Młodzieńcze złuszczenie głowy kosci udowej; 4. T. Dąmbski. Łagodne zapalenie stawu biodrowego ( zwane poronnym ); 5. T. Dąmbski. Biodro trzaskające ( przeskakujące ); 6. T. Dąmski. Inne choroby okolicy stawu biodrowego; 7. T. Ściński. Kolana koślawe; 8. T. Ściński. Kolano przegięte; 9. T. Ściński. Kolana szpotawe i nogi pałąkowate; 10. T. Ściński. Urazy i przeciążenia kolan u dzieci; 11. T. Ściński. Uszkodzenie wiązadeł stawu kolanowego; 12. T. Ściński. Uszkodzenie łąkotek; 13. T. Ściński. Choroba Hoffy; 14. T. Ściński. Torbiel dołu podkolanowego ( tak zwana cysta Bakera ); 15. T. Ściński. Jałowe martwice w okolicy kolana; 15.1. Martwica guzowatości piszczeli ( Choroba Osgood-Schlattera ); 15.2. Martiwca chrzęstno-kostna; 15.3. Jałowa martiwca kłykcia przyśrodkowego piszczeli ( choroba Blounta ); 16. T. Ściński. Nawykowe zwichnięcie rzepki; 17. A. Dziak. Wrodozny staw rzekomy goleni; 18. A. Dziak. Płaskostopie wrodzone; 19. A. Dziak. Płaskostope nabyte ( rozwojowe ); 20. T. Ściński. Stopa końsko-szpotowa; 21. T. Ścinski. Stopa wydrążona; 22. T. Ściński. Stopa piętowa; 23. T. Ściński. Przodostopie przywiedzione; 24. T. Ściński. Jałowa martwica głowy II kości śródstopia; 25. T. Ściński. Jałowa martwica guza kości piętowej; 26. T. Ściński. Chód gołębi; V. Wady wrodzone i rozwojowe narządu ruchu: 1. A. Dziak. Artrogrypoza ( płodowe zbliznowacenie mięśni ); 2. A. Dziak. Postępujące kostnienie mięśni ( choroba Munchmeyera ); 3. A. Dziak. Choroby układowe; 3.1. Achondroplazja; 3.2. Mnogie wyrośla chrzęstno-kostne ( aklazja przynasadowa ); 3.3. Włokniste zwyrodnienie kości; 3.4. Łamliwość kości; 3.5. Krzywica kości; 3.6. Złuszczenie górnej nasady kości udowej; VI. Dysfunkcje narządu ruchu w chorobach układu nerwowo-mięśniowego: 1. A. Dziak. Porażenie mózgowe; 2. A. Dziak. Choroba Heinego-Medina; 3. A. Dziak. Miopatie; 4. A. Dziak. Wyciągi i pielęgnowanie dziecka na wyciągach; 5. A. Dziak. Opatrunki gipsowe i pielęgnowanie dziecka w gipsie; 6. T. Ściński. Protezowanie u dzieci; 7. A. Dziak. Opieka nad dzieckiem w domu; Dodatek: 1. A. Dziak. Zakresy prawidłowych ruchów w stawach u dzieci i młodzieży; 2. A. Dziak. Ćwiczenia zapobiegające powstawaniu wad postawy i zniekształceń ciała; 3. A. Dziak. Ćwiczenia opowe umożliwiające szybki przyrost siły mięśni; 4. Ćwiczenia oporowe mięśni tułowia: 4.1. A. Dziak. Zabawy ćwiczące mięśnie; 4.2. A. Dziak. Przykłady przystosowania domu na potrzeby osoby niepelnosprawnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38361, W.38230 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40527 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41404 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część 1. Zarysowanie przedmiotu: 1. Sowo wstępne; 2. Wychowanie i nauka wychowania oraz moralność i nauka o moralności; 3. Etyczna kwalifikacja wychowania; 4. Charakterystyka etyki pedagogicznej; 5. Struktura uprawnień dziecka i wychowanka; 6. Możliwości formułowania obowiązków w wychowaniu; 7. Struktura obowiązków wychowania, opieki i kształcenia; 8. Odrębność pojęć i problemów pedagogiki i etyki; Część 2. Spojrzenia doktrynalne: 9. Doktrynalne usytuowanie pedagogiki; 10. Wartości pedagogiczne i ich geneza; 11. Doktrynalne usytuowanie etyki; 12. Kryterium norm etyki; 13. Przeciwstawność norm i wartości; 14. Kategoryzowanie etyki; 15. Etyczne wartości i postawy wychowania; 16. Zagadnienia etyki wychowania w ramach wiedzy pedagogicznej; 17. Zasady ogólne etyki pedagogicznej; 18. Relatywizm i normatywizm w formułowaniu obowiązków wychowania; 19. Rozwój i rola etyki w jej odniesieniach do pedagogiki; Część 3. Spojrzenia aplikacyjne: 20. Płaszczyzna realizacji wartości etyki pedagogicznej; 21. Etyczne wartości wychowawcze klasycznego idealizmu; 22. Etyczne wartości wychowawcze racjonalizmu; 23. Etyczne wartości wychowawcze w relatywizmie; 24. Etyczne wartości wychowawcze normatywizmie; 25. Etyczne wartości wychowawcze naturalizmu; 26. Etyczne wartości wychowawcze indywidualizmu; 27. Etyczne wartości wychowawcze socjologizmu; 28. Etyczne wartości wychowawcze personalizmu; 29. Etyczne wartości wychowawcze postawy wychowawczej; 30. O etyczne wartości wychowawcze psychoanalizy; 31. O etyczne wartości wychowawcze w prakseologizmie; 32. O etyczne wartości wychowawcze w holizmie humanistycznym; 33. O etyczne i wychowawcze wartości w młodzieżowych ruchach alternatywnych; 34. Etyczne i wychowawcze wartości katolicyzmu; 35. Etyczne wartości wychowawcze chrześcijańskiej pedagogiki egzystencjalnej; Część 4. Spojrzenia monograficzne: 36. Teoria wartości etyki pedagogicznej; 37. System wartości etyki pedagogicznej; 38. Wartości etyki pedagogicznej a osobowość; 39. Jedność wychowawczego i etycznego działania; 40. Metodyka przekazu wartości etycznych; 41. Etyka stosunków wychowania; 42. Etyczna struktura stosunków międzyludzkich; 43. Obszary kształtowania się postawy etycznej; 44. Proces kształtowania się postawy etycznej w pracy pedagogicznej; 45. Możliwości i kryteria oceniania pracy pedagogicznej; 46. Możliwości i kryteria oceniania postawy etycznej w pracy pedagogicznej; 47. Niebezpieczeństwa na wychowawczych drogach przekazu wartości; 48. Środowiskowe przekazy wartości wychowawczych; 49. Przekaz wartości w wychowaniu rodzinnym; 50. Etos wychowawcy; Część 5. Aneks: Ujęcie syntetyczne wartości etyki pedagogicznej ( List św. Pawła; Desiderata - anonimowy tekst znaleziony w starym kościele św. Pawła w Baltimore, pochodzący z 1692 r.; List Kiplinga do syna; Deklaracja Genewska; Deklaracja Praw Dziecka ONZ; Apel Twego dziecka ); Zestawienie schematów; Wykaz nazwisk występujących w tekście; Wybrana literatura przedmiotu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39963 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41322 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Spis treści: Słowo wstępne od promotora Wstęp Rozdział I Szkoła jako miejsce uczenia się między prawdą a kłamstwem Proces uczenia się Szkoła a sukces Osiągnięcia szkolne Ocenianie a osiągnięcia szkolne uczniów Formy egzaminów Prawda – jedna z nadrzędnych wartości w edukacji Kłamstwo antywartością w edukacji szkolnej Rodzaje kłamstw Rozdział II Zjawisko ściągania na tle literatury przedmiotu Ściąga i plagiat Psychologiczne aspekty ściągania przez uczniów w szkole Przesłanki ściągania zgodnie z behawiorystyczną koncepcją człowieka Ściągający uczeń w świetle koncepcji psychoanalitycznej Aspekty ściągania w poznawczej koncepcji człowieka Prakseologiczne aspekty ściągania w szkole Przedsiębiorczość Ekonomiczność Współzawodnictwo Ściąganie w aspekcie etycznym Wymiar prawny ściągania Uwarunkowania ściągania Motywy ściąganie Ściąganie jako sposób radzenia sobie w sytuacji egzaminacyjnej Rodzaje ściąg Techniki ściągania jako sposób na nieuczenie się Tradycyjne techniki ściągania Techniki ściągania wykorzystujące pomoc człowieka Elektroniczne techniki ściągania Innowacyjne techniki ściągania Postawy nauczycieli wobec ściągania Rozdział III Raport z badań nad ściąganiem w szkołach Cele i metody badań Teren badań Charakterystyka badanej populacji Podmioty ściągające Deklarowane przyczyny ściągania Częstotliwość ściągania Zakres treściowy ściągania Techniki i metody ściągania Źródła ściągania Rodzaje ściąg Możliwości redukcji ściągania w szkołach w opinii uczniów Ocena zjawiska ściągania w kategoriach moralnych Postawy nauczycieli wobec ściągania Wizja szkoły bez ściągania Sądy i wypowiedzi młodzieży na temat ściągania Zakończenie Bibliografia Spis tabel i schematów Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43703 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Wstęp          Rozdział 1 Podstawy badań nad przyszłością młodzieży         1.1. Dyskursy w badaniach młodzieży          1.2. Młodość jako kategoria rozwojowa i społeczna          1.3. W kręgu pojęć związanych z przyszłością młodzieży        1.4. Podmiotowy kontekst projektowania przyszłości w okresie adolescencji          Rozdział 2 Młodzież w zmieniającym się świecie – od tradycji do ponowoczesności          2.1. Przemiany współczesnego świata         2.2. Człowiek w ponowoczesności      2.3. Pokolenia młodzieży dawniej i dziś   2.4. Wokół problematyki tożsamości młodzieży     Rozdział 3 Społeczno-kulturowy kontekst konstruowania wzorów przyszłości młodzieży   3.1. Przestrzeń społeczna a projektowanie przyszłości      3.2. Wartości jako podstawa planowania przyszłości      3.3. Rodzina jako środowisko kreowania przyszłości      3.4. Pedagogiczne aspekty projektowania przyszłości   3.5. Medialne wzorce konstruowania przyszłości     Rozdział 4 Założenia metodologiczne badań własnych   4.1. Przedmiot i cele badań   4.2. Problematyka badawcza   4.3. Zmienne i wskaźniki   4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze   4.5. Charakterystyka terenu badań i badanej próby     4.6. Organizacja badań i sposób opracowania materiału empirycznego   Rozdział 5 Wzory przyszłości badanej młodzieży   5.1. Charakterystyka wzorów przyszłości osobistej i zawodowej badanych   5.2. Wzory przyszłości dziewcząt i chłopców   5.3. Specyfika środowiskowa wzorów przyszłości młodzieży   5.4. Typy wzorów przyszłości preferowanych przez młodzież   Rozdział 6 Młodzież o sobie i świecie w kontekście wyobrażonej przyszłości   6.1. Wartości a wzory przyszłości młodzieży     6.2. Perspektywy ocen wzorów przyszłości młodzieży   6.3. Czynniki zależne i niezależne od jednostki – wpływające na realizację wzorów przyszłości   6.4. Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania wzorów przyszłości     Rozdział 7 Nastawienie młodzieży intra-, interpersonalne oraz wobec własnego życia i świata a jej wzory przyszłości   7.1. Samoocena młodzieży a jej wzory przyszłości   7.2. Funkcjonowanie interpersonalne młodzieży a jej wzory przyszłości   7.3. Obraz świata a wzory przyszłości młodzieży     7.4. Obraz życia a wzory przyszłości młodzieży     Wnioski i implikacje dla praktyki     Bibliografia  
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W. 44114 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41229 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23718 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9373 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38927, W.38435, W.38434, W.38436, W.38926 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Sport. Zdrowie)
Streszczenie: 1. Wstęp; 2. Rola, organizacja i prowadzenie zabawy ruchowej w zajęciach korekcyjnych; 2.1. Rola zabaw i gier ruchowych w gimnastyce korekcyjnej; 2.2. Organizacja i zasady przeprowadzenia zabawy lub gry ruchowej w zajęciach gimnastyki korekcyjnej; 2.3. Pozycje wyjściowe i sposoby poruszania się w zabawach i grach ruchowych; 2.3.1. Pozycje wyjściowe i końcowe; 2.3.2. Sposoby poruszania się; 3. Plecy okrągłe; 3.1. Opis wady i schemat postępowania korekcyjnego; 3.2. Zabawy dla dzieci młodszych; 3.2.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 3.2.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 3.3. Zabawy i gry ruchowe dla dzieci starszych; 3.3.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 3.3.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 3.3.3. Gry ruchowe; 4. Boczne skrzywienie kręgosłupa (skolioza); 4.1. Opis wady i schemat z postępowania korekcyjnego; 4.2. Zabawy dla dzieci młodszych; 4.2.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 4.2.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 4.3. Zabawy i gry ruchowe dla dzieci starszych; 4.3.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 4.3.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 4.3.3. Gry ruchowe; 5. Plecy wklęsłe; 5.1. Opis wady i schemat postępowania korekcyjnego; 5.2. Zabawy dla dzieci młodszych; 5.2.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 5.2.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 5.3. Zabawy i gry ruchowe dla dzieci starszych; 5.3.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 5.3.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 5.3.3. Gry ruchowe; 6. Płaskostopie; 6.1. Opis wady i schemat postępowania korekcyjnego; 6.2. Zabawy dla dzieci młodszych; 6.2.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 6.2.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 6.3. Zabawy i gry ruchowe dla dzieci starszych; 6.3.1. Zabawy ruchowe w grupie kilkuosobowej; 6.3.2. Zabawy ruchowe w większym zespole; 6.3.3. Gry ruchowe; 7. Bibliografia; 8. Wykaz wszystkich zabaw i gier opisanych w podręczniku z zaznaczeniem wskazań i przeciwwskazań dla korekcji poszczególnych wad postawy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39455, W.39456, W.39457 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Korekcja wad postawy / Maria Kutzner-Kozińska. - Wyd.2 uzup. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1986. - 272 s. : il. ; 24 cm.
Streszczenie: Przedmowa. Maciej Demel; Wprowadzenie; 1. Rozwój postawy w toku ontogenezy; Część pierwsza. Ogólne podstawy postępowania korekcyjnego: 1. Podstawy anatomiczne; 1.1. Część ogólna; 1.1.1. Kręgosłup; 1.1.1.1. Rola podporowa; 1.1.1.2. Rola amortyzacyjna; 1.1.1.3. Rola kinetyczna; 1.1.2. Rola składowych postawy związanych z kręgosłupem; 1.1.2.1. Głowa; 1.1.2.2. Klatka piersiowa; 1.1.2.3. Obręcz barkowa; 1.1.2.4. Obręcz miedniczna; 1.1.3. Stabilizacja postawy; 1.1.3.1. Stabilizacja czynna; 1.1.3.2. Stabilizacja bierna; 1.2. Część szczegółowa; 1.2.1. Mięsnie właściwe grzbietu; 1.2.2. Obręcz barkowa, jej powiązania z klatką piersiową i odcinkiem kręgosłupa; 1.2.3. Obręcz miedniczna jako ogniwo łączące kończyny dolne i odcinek lędźwiowy kręgosłupa; 1.2.4. Mięsnie brzucha; 2. Podstawy fizjologiczne; 2.1. Fizjologiczne mechanizmy zarządzające postawą i równowagą; 2.2. Fizjologiczne podstawy ruchu korekcyjnego; 2.2.1. Wpływ obciążenia i ruchu na układ kostny i stawowy; 2.2.2. Wpływ ruchu i obciążenia na układ mięśniowy; 3. Metody badania i zasady oceny postawy; 3.1. Kryteria oceny postawy; 3.2. Metody badania postawy, klasyfikacje postawy; 3.3. Uproszczone badania ortopedyczne; 3.4. Określenie stanu ortopedycznego; 3.4.1. Zasada oględzin; 3.4.2. Warunki obserwacji; 3.4.3. Wyposażenie badającego; 3.4.4. Wymogi stawiane badanemu; 3.4.5. Oględziny od przodu; 3.4.6. Oględziny od tyłu; 3.4.7. Oględziny z boku; 3.4.8. Badanie zakresu ruchomości w poszczególnych ogniwach ruchomości kręgosłupa; 3.4.9. Ruchomość całkowita użytkowa; 3.4.10. Ruchomość całkowita rzeczywista; 3.4.11. Wykrywanie w stawach przykurczów rzutujących na postawę ciała; 3.4.12. Inne metody badania postawy; 3.4.13. Próby siłowej wytrzymałości podstawowych zespołów mięśni antygrawitacyjnych; 3.4.14. Ocena prostowników grzbietu i stawu biodrowego; 3.4.15. Ocena zginacz stawu biodrowego i mięśni brzucha; 3.4.16. Ocena prostowników stawu biodrowego i mięśni grzbietu odcinka lędźwiowego; 4. Trójtorowość metod korekcji odchyleń; 4.1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy - reedukacja posturalna; 4.1.1. Fazy reedukacji postularnej; 4.1.2. Rola zwiększenia ruchomości stawowej i wzmacniane mięśni w procesie reedukacji postularnej; 4.2. Korekcja odchyleń w sferze morfologicznej; 4.2.1. Pozycje; 4.2.1.1. Pozycje wyjściowe i ćwiczebne; 4.2.1.2. Pozycje stabilizujące odcinki sąsiednie w stosunku do ćwiczonego i lokalizujące ćwiczenie w określonym odcinku kręgosłupa; 4.2.1.3. Pozycje korekcyjne i hiperkorekcyjne; 4.2.1.4. Pozycje odciążające kręgosłup od ucisku osiowego i obciążające go; 4.2.1.5. Pozycje izolowane i niskie; 4.3. Ćwiczenia; 4.3.1. Ćwiczenia ogólnokształtujące; 4.3.1.1. Ćwiczenia oddechowe; 4.3.1.2. Ćwiczenia rozluźniające; 4.3.2. Ćwiczenia specjalne; 4.3.2.1. Ćwiczenia zwiększające ruchomość odcinkową kręgosłupa; 4.3.2.2. Ćwiczenia zwiększające ruchomość w stawach barkowych i biodrowych; 4.3.2.3. Ćwiczenia wzmacniające wybiórczo zespoły mięsni osłabionych; 4.3.2.4. Ćwiczenie mięśni grzbietu i obręczy barkowej; A) Dobór rodzaju pracy w zależności od rodzaju wady. Dobór ćwiczeń w zależności od ustalenia przyczepów mięśni. Dozowanie intensywności ćwiczeń. Mięśnie grzbietu a oddychanie i krążenie. Mięśnie grzbietu a statodynamika ciała; 4.3.2.5. Ćwiczenia mięśni brzucha; B) Dobór rodzaju pracy w zależności od rodzaju wady. Dobór ćwiczeń w zależności od ustalenia przyczepów mięśni. Ruch nóg w stosunku do ustalonego tułowia. Ruch tułowia w stosunku do ustalonych nóg; 4.3.2.6. Ćwiczenia mięśni skośnych i mięśni poprzecznego brzucha; 4.3.2.7. Mięśnie brzucha a oddychanie; 4.3.2.8. Mięśnie brzucha a krążenie; 4.3.2.9. Mięśnie brzucha a statodynamika ciała; 4.4. Wyrównywanie ujemnych wpływów środowiska zewnętrznego; 4.4.1. Elementy 24 -godzinnego systemu przeciwdziałania wadom postawy; 4.4.1.1. Sen; 4.4.1.2. Rozruch poranny; 4.4.1.3. Dojście do szkoły; 4.4.1.4. Praca w szkole; 4.4.1.5. Ćwiczenia śródlekcyjne; 4.4.1.6. Lekcje wf w szkole; 4.4.1.7. Zajęcia pozaszkolne; 4.4.1.8. Odrabianie lekcji; 4.4.1.9. Odżywianie; Część druga. Charakterystyka wad postawy oraz postępowanie korekcyjne w poszczególnych rodzajach wad: 1. Wady postawy w płaszczyźnie przednio-tylnej ( charakterystyka kliniczna, gimnastyka korekcyjna ); 1.1. Plecy okrągłe; 1.1.1.1. Etiologia; 1.1.1.2. Lokalizacja zmian; 1.1.1.3. Stopień zaawansowania zmian; 1.1.2.Hiperkifoza piersiowa; 1.1.2.1. Krzywizny kręgosłupa; 1.1.2.2. Układ mięśniowo-więzadłowy; 1.1.2.3. Klatka piersiowa; 1.1.2.4. Ćwiczenia korekcyjne; 1.1.2.5. Dobór ćwiczeń i pozycji wyjściowych; 1.1.2.6. Ćwiczenia reedukacji postularnej; 1.1.2.7. Ćwiczenia rozciągające mięśnie piersiowe; 1.1.2.8. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu i obręczy barkowej; 1.1.3. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od stopnia ruchomości kręgosłupa w odcinku dotkniętym wadą; 1.1.3.1. Kifoza patologiczna wrodzona; A) Kostno-pochodna; B) Konstytucjonalna; 1.1.3.2. Kifoza patologiczna nabyta; A) Pourazowa; B) Krzywicza; C) Gruźliczna; 1.1.3.3. Kifoza młodzieńcza ( choroba Scheuermanna ); 1.2. Plecy wklęsłe; 1.2.1.1. Etiologia; 1.2.1.2. Lokalizacja zmian; 1.2.1.3. Stopień zaawansowania zmian; 1.2.1. Hiperlordoza lędźwiowa; 1.2.1.1. Krzywizny kręgosłupa; 1.2.1.2. Miednica i staw biodrowy. Ich stabilizatory; 1.2.1.3. Ćwiczenia korekcyjne; 1.2.1.4. Dobór ćwiczeń i pozycji wyjściowych; 1.2.2. Ćwiczenia reedukacji postularnej; 1.2.3. Ćwiczenia rozciągajże zespół mięśni nadmiernie napiętych; 1.2.4. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie osłabione; 1.2.5. Ćwiczenia wzmacniające odcinek piersiowo-lędźwiowy; 1.3. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od etiopatogenezy, rozległości, lokalizacji i ukształtowania lordozy; 1.3.1. Lordoza lędźwiowa bez zwiększonego przodopochylenia miednicy; 1.3.2. Lordoza niska, krótka; 1.3.3. Lordoza długa, rozległa; 1.4. Zróżnicowanie postępowania korekcyjnego w zależności od stopnia ruchomości lędźwiowego i stawu biodrowego; 1.4.1. Usztywnienie stawu biodrowego; 1.4.2. Nadmierna ruchomość hiperlordozy lędźwiowej; 1.4.3. Usztywnienie lordozy lędźwiowej; 1.5. Lordoza patologiczna wrodzona i nabyta; 1.6. Plecy wklęsło-okrągłe; 1.7. Plecy płaskie2. Boczne skrzywienia kręgosłupa ( skoliozy ); 2.1. Rodzaje skolioz; 2.2. Badania skolioz; 2.3. Leczenie skolioz; 2.3.1. Gimnastyka korekcyjna; 2.3.2. Gorsety korekcyjne; 2.3.3. Leczenie operacyjne; 3. Wady kończyn dolnych; 3.1. Budowa i czynność kończyn dolnych ze szczególnym uwzględnieniem stopy; 3.1.1. Morfologiczne odchylenia rozwojowe w budowie kończyny dolnej i stopy; 3.2. Metody badania stopy; 3.3. Rodzaje zniekształceń kończyn dolnych, ich charakterystyka; 3.4. Stopa płaska statyczna; 3.4.1. Stopa płaska podłużnie; 3.4.1.1. Stopa płaska niewydolna; 3.4.1.2. Stopa płaska wiotka; 3.4.1.3. Stopa płaska przykurczona; 3.4.1.4. Stopa płaska zesztywniała; 3.4.2. Stopa płaska poprzecznie; 3.4.3. Postępowanie korekcyjne i lecznicze; 3.4.3.1. Obuwie dla stóp prawidłowo ukształtowanych; 3.4.3.2. Obuwie specjalne; 3.4.3.3. Wkładki ortopedyczne; 3.4.3.4. Ćwiczenia wysklepiające stopę; 3.4.3.5. Zasady doboru ćwiczeń; 3.4.3.6. Ćwiczenia korygujące; 3.4.3.7. Ćwiczenia rozciągające mięśnie przykurczone; 3.4.3.8. Ćwiczenia wzmacniające mięśnie krótkie stopy i zginacze palców; 3.4.3.9. Ćwiczenia wzmacniając mięśnie długie; 3.4.3.10. Nauka poprawnego chodu i ćwiczenia w marszu; 3.4.4. Przeciwwskazania i zalecenia; 3.4.5. Kształtowanie stopy na lekcjach wf w szkole; 3.4.6. Stopa płaska a ćwiczenia fizyczne i sport; 3.4.7. Stopa wydrążona; 3.4.8. Kolano koślawe; 3.4.9. Kolano szpotawe; 4. Organizacja postępowania korekcyjnego w zespołach specjalnych; 4.1. Formy organizacji i metody prowadzenia zajęć; 4.2. Zajęcia indywidualne w domu; 4.3. Pływanie i ćwiczenia w wodzie; 4.4. Letnie kolonie zdrowotne o profilu ortopedycznym; 4.4.1. Okres przygotowawczy w organizacji kolonii; 4.4.2. Nabór kandydatów na kolonie, kwalifikacje; 4.4.3. Obiekt kolonijny i wyposażenie; 4.4.3.1. Wyposażenie i sprzęt; 4.4.4. Organizacja i metodyka pracy kadry instruktorskiej; 4.4.5. Instruktor wiodący - organizacja pracy i jej dokumentacja; 4.4.6. Instruktor; 4.4.7. Uwagi na temat organizacji i metodyki poszczególnych rodzajów zajęć; 4.4.7.1. Gry, zabawy i atletyka terenowa; Słownik podstawowych terminów fachowych; Bibliografia; Aneksy ( Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania z dnia 18 lutego 1980 r. w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami statyki ciała i obniżoną sprawnością fizyczną; Kwalifikacja uczniów do zajęć wychowania fizycznego i gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w szkole; Karta uczestnika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Ocena i uwagi prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35722, 34307, W.35723, W.34306 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej