Uczniowie gimnazjów
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Kobierski Konrad
(1)
Wójcik Marta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Uczniowie gimnazjów
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Rozdział I Gimnazjum – nowy typ szkoły Wprowadzenie 1. Gimnazjum – cele i założenia 1.1. Organizacja gimnazjów „wirtualnych” 1.2. Oczekiwania i obawy przed wprowadzeniem reformy Konkluzje Rozdział II Gimnazjum miejscem rozwoju uczniów Wprowadzenie 1. Rozwój ucznia – ujęcie psychologiczno-pedagogiczne 2. Codzienność szkolna – ujęcie progresywne 2.1. Aktywność ucznia na lekcji 2.2. Nauczyciele w szkole wspomagającej rozwój ucznia 2.3. Uczeń i jego rówieśnicy w codzienności szkolnej 2.4. Zajęcia pozalekcyjne 2.5. Samorząd szkolny 3. Szkoła w dotychczasowych badaniach – wybrane aspekty Konkluzje Rozdział III Metodologiczne podstawy badań 1. Cele i problemy badawcze 2. Metoda badawcza 3. Organizacja i przebieg badań Rozdział IV Kontekst prowadzonych badań Wprowadzenie 1. Lokalizacja i powstanie badanych szkół 2. Architektura i wielkość badanych szkół 3. Organizacja dojazdów uczniów do szkoły 4. Rada szkoły i rada rodziców 5. Samorząd szkolny w badanych szkołach 6. Współpraca z rodzicami 7. Udział uczniów w kołach zainteresowań 8. Dojazd uczniów do szkoły Podsumowanie Rozdział V Obraz rówieśników Wprowadzenie 1. Rówieśnik – wróg czy przyjaciel 1.1. Rówieśnik jako wróg 1.2. Rówieśnik jako przyjaciel 2. Rówieśnicy na lekcji 2.1. Zdobywanie wiedzy przez rówieśników 2.2. Rówieśnicy przeszkadzający 3. Rówieśnicy na przerwie 4. Identyfikacja rówieśników ze szkołą 5. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla rówieśników 6. Zabarwienie emocjonalne wypowiedzi na temat rówieśników 7. Uogólniony obraz rówieśników Wnioski Rozdział VI Obraz nauczyciela Wprowadzenie 1. Nauczyciel w czasie lekcji 1.1. Nauczyciel dydaktyk 1.2. Nauczyciel-wychowawca 2. Nauczyciel osoba 3. Nauczyciel na przerwie 4. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla nauczyciela 5. Emocjonalne zabarwienie wypowiedzi badanych na temat nauczycieli 6. Nauczyciel – obcy czy swój 6.1. Nauczyciel jako obcy 6.2. Nauczyciel jako swój 7. Rekonstrukcja obrazu nauczycieli Wnioski Rozdział VII Samowiedza badanych Wprowadzenie 1. Uczniowie na przerwie 2. Uczniowie na lekcji 3. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla badanych 4. Wartościowanie przez uczniów pozostania w szkole 5. Kontakty z rówieśnikami po zajęciach lekcyjnych 6. Samoocena badanych 7. Rekonstrukcja samoopisu badanych Wnioski Rozdział VIII Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju Wprowadzenie 1. Obraz ucznia Krótka refleksja zamiast zakończenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43981 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Spis treści: Słowo wstępne od promotora Wstęp Rozdział I Szkoła jako miejsce uczenia się między prawdą a kłamstwem Proces uczenia się Szkoła a sukces Osiągnięcia szkolne Ocenianie a osiągnięcia szkolne uczniów Formy egzaminów Prawda – jedna z nadrzędnych wartości w edukacji Kłamstwo antywartością w edukacji szkolnej Rodzaje kłamstw Rozdział II Zjawisko ściągania na tle literatury przedmiotu Ściąga i plagiat Psychologiczne aspekty ściągania przez uczniów w szkole Przesłanki ściągania zgodnie z behawiorystyczną koncepcją człowieka Ściągający uczeń w świetle koncepcji psychoanalitycznej Aspekty ściągania w poznawczej koncepcji człowieka Prakseologiczne aspekty ściągania w szkole Przedsiębiorczość Ekonomiczność Współzawodnictwo Ściąganie w aspekcie etycznym Wymiar prawny ściągania Uwarunkowania ściągania Motywy ściąganie Ściąganie jako sposób radzenia sobie w sytuacji egzaminacyjnej Rodzaje ściąg Techniki ściągania jako sposób na nieuczenie się Tradycyjne techniki ściągania Techniki ściągania wykorzystujące pomoc człowieka Elektroniczne techniki ściągania Innowacyjne techniki ściągania Postawy nauczycieli wobec ściągania Rozdział III Raport z badań nad ściąganiem w szkołach Cele i metody badań Teren badań Charakterystyka badanej populacji Podmioty ściągające Deklarowane przyczyny ściągania Częstotliwość ściągania Zakres treściowy ściągania Techniki i metody ściągania Źródła ściągania Rodzaje ściąg Możliwości redukcji ściągania w szkołach w opinii uczniów Ocena zjawiska ściągania w kategoriach moralnych Postawy nauczycieli wobec ściągania Wizja szkoły bez ściągania Sądy i wypowiedzi młodzieży na temat ściągania Zakończenie Bibliografia Spis tabel i schematów Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43703 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Uszkodzenie słuchu; 1.1. Rozważania terminologiczne; 1.2. Następstwa uszkodzenia słuchu; 1.2.1. Wymiar organiczny; 1.2.2. Wymiar psychiczny; 1.2.3. Wymiar społeczny; Rozdział 2. Rozwój społeczny dzieci i młodzieży; 2.1. Terminologia; 2.2. Prawidłowości rozwoju społecznego; Rozdział 3. Osoby niesłyszące w społeczeństwie; 3.1. Stereotyp osoby niesłyszącej w odbiorze społecznym; 3.2. Społeczność niesłyszących - niepełnosprawni czy odmienność kulturowa; 3.3. Komunikowanie się osób niesłyszących z otoczeniem; Rozdział 4. System edukacji niesłyszących; 4.1. Rys historyczny; 4.2. Stan obecny; 4.2.1. Kształcenie w szkołach specjalnych; 4.2.2. Kształcenie w szkołach integracyjnych; 4.2.3. Kształcenie w szkołach masowych; 4.3. Miejsce gimnazjum w systemie edukacji osób niesłyszących; Rozdział 5. Metodologia badań własnych; 5.1. Założenia metodologiczne; 5.2. Zmienne i wskaźniki zmiennych; 5.3. Metody i techniki badań; 5.4. Teren badań; 5.5. Charakterystyka badanej grupy; Rozdział 6. Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania; 6.1. Kompetencja komunikacyjna badanych; 6.1.1. Ogólna charakterystyka; 6.1.2. Strategia gestowo-mimiczna; 6.1.3. Strategia foniczna; 6.1.4. Preferowana strategia komunikacyjna; 6.2. Poziom ogólnego przystosowania społecznego badanych; 6.2.1. Motywacja do nauki szkolnej; 6.2.2. Zachowanie się antyspołeczne; 6.2.3. Przyhamowanie; 6.2.4. Uspołecznienie; 6.3. Poziom empatycznego rozumienia innych; 6.4. Funkcjonowanie w zespole klasowym; 6.4.1. Pozycja/status badanych uczniów w zespole klasowym; 6.4.2. Rola badanych w zespole klasowym; 6.5. Samoocena badanych; 6.5.1. Zdolności i umiejętności; 6.5.2. Techniki szkolne; 6.5.3. Ocena własna; Rozdział 7. Kompetencja komunikacyjna a wybrane aspekty społecznego funkcjonowania; 7.1. Kompetencja komunikacyjna badanych a poziom ogólnego przystosowania społecznego badanej młodzieży; 7.2. Kompetencja komunikacyjna badanych a poziom empatycznego rozumienia innych; 7.3. Kompetencja komunikacyjna badanych a funkcjonowanie w zespole klasowym; 7.4. Kompetencja komunikacyjna a samoocena; Rozdział 8. Refleksje końcowe; Rozdział 9. Implikacje dla praktyki; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42912, W.42913 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej