Kaja Barbara
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Kaja Barbara
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Dziecko
(3)
Osobowość
(3)
Psychoterapia
(3)
Dziecko upośledzone umysłowo
(2)
Jacobsona, technika relaksacji
(2)
Kepharta
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
dysleksja
(2)
dziecko
(2)
metoda symboli dźwiękowych
(2)
pedagogika terapeutyczna
(2)
Diagnoza
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Psychologia rozwojowe
(1)
Terapia
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41288 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40135, W.40134 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40707 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41484 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze ( terapia pedagogiczna ) - problemy teoretyczne: 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej; 1.2.1. Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób; 1.2.2. Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii; 1.2.3. Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów; 1.2.4. Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się; 1.2.5. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka; 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.1. Założenia wyjściowe; 2.2. Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.1. Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.2. Kategorie wpływów terapeutycznych; 2.3. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania; 2.4. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie; Część 2. Metody stosowane w terapii dzieci: 1. Techniki relaksacyjne; 1.1. Techniki relaksacji według Jacobsona w wersji B. Kaji; 1.2. Relaksacja według Wintreberta; 1.3. Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender; 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart; 2.1. Metoda Dobrego Startu; 2.2. Alfabet Piosenek; 2.3. Śpiewane Litery; 3. Metody Symboli Dźwiękowych ( zajęcia o charakterze muzykoterapeutycznym ); 3.1. Główne założenia Metody Symboli Dźwiękowych; 3.2. Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych; 3.3. Planowanie zajęć; 4. Techniki parateatralne; 4.1. Technika zamiany ról; 4.2. Inne techniki parateatralne; 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami; 5.1. Przygotowanie do zajęć; 5.2. Technika wykonania; 5.3. Analiza zachowania się dziecka; 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta; 6.1. Głownie założenia metody Kepharta; 6.2. Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego; 6.3. Ćwiczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny; 7. Metoda Weroniki Sherborne; 7.1. Założenia ogólne; 7.2. Przykłady ćwiczeń; 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców; Podsumowanie; Część 3. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu: 1. Teoretyczne podstawy terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 1.3. Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 1.3.1. Objawy dysleksji rozwojowej; 1.3.2. Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji; 1.3.3. Typy dysleksji; 1.4. Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu; 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym; 2.1. Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnym; 2.2. Dokumentacja; 2.3. Współpraca z rodzicami; 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 3.1. Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć; 3.2. Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowania programów indywidualnych; 3.3. Konstruowanie programów indywidualnych; 3.4. Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów; Podsumowanie; Aneksy ( Sprawdziany z pisania, Próba słuchu fonematycznego, Przykłady ćwiczeń stosowanych w pracy korekcyjno-kompensacyjnej, Zestaw konspektów zajęć terapeutycznych Metodą Symboli Dźwiękowych realizowanych w etapie I związanych z wprowadzeniem i operowaniem symbolami dźwięków wysoki-niski ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39349, W.39104, W.39348, W.39105, W.39350 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze ( terapia pedagogiczna ) - problemy teoretyczne: 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej; 1.2.1. Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób; 1.2.2. Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii; 1.2.3. Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów; 1.2.4. Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się; 1.2.5. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka; 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.1. Założenia wyjściowe; 2.2. Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.1. Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.2. Kategorie wpływów terapeutycznych; 2.3. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania; 2.4. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie; Część 2. Metody stosowane w terapii dzieci: 1. Techniki relaksacyjne; 1.1. Techniki relaksacji według Jacobsona w wersji B. Kaji; 1.2. Relaksacja według Wintreberta; 1.3. Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender; 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart; 2.1. Metoda Dobrego Startu; 2.2. Alfabet Piosenek; 2.3. Śpiewane Litery; 3. Metody Symboli Dźwiękowych ( zajęcia o charakterze muzykoterapeutycznym ); 3.1. Główne założenia Metody Symboli Dźwiękowych; 3.2. Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych; 3.3. Planowanie zajęć; 4. Techniki parateatralne; 4.1. Technika zamiany ról; 4.2. Inne techniki parateatralne; 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami; 5.1. Przygotowanie do zajęć; 5.2. Technika wykonania; 5.3. Analiza zachowania się dziecka; 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta; 6.1. Głownie założenia metody Kepharta; 6.2. Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego; 6.3. Ćwiczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny; 7. Metoda Weroniki Sherborne; 7.1. Założenia ogólne; 7.2. Przykłady ćwiczeń; 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców; Podsumowanie; Część 3. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu: 1. Teoretyczne podstawy terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 1.3. Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 1.3.1. Objawy dysleksji rozwojowej; 1.3.2. Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji; 1.3.3. Typy dysleksji; 1.4. Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu; 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym; 2.1. Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnym; 2.2. Dokumentacja; 2.3. Współpraca z rodzicami; 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 3.1. Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć; 3.2. Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowania programów indywidualnych; 3.3. Konstruowanie programów indywidualnych; 3.4. Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów; Podsumowanie; Aneksy ( Sprawdziany z pisania, Próba słuchu fonematycznego, Przykłady ćwiczeń stosowanych w pracy korekcyjno-kompensacyjnej, Zestaw konspektów zajęć terapeutycznych Metodą Symboli Dźwiękowych realizowanych w etapie I związanych z wprowadzeniem i operowaniem symbolami dźwięków wysoki-niski ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40773, W.40849, W.40848 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej