Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Dostępność
dostępne
(31)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Autor
Jałowiec Magdalena
(3)
Kulesza Ewa Maria
(3)
Czajkowska Irena
(2)
Fleck-Bangert Rose
(2)
Herda Kazimierz
(2)
Karásková Vlasta
(2)
Kowalczyk Magdalena
(2)
Kutzner-Kozińska Maria
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Silberg Jackie
(2)
Urban Andrzej
(2)
Waliś Robert
(2)
Wlaźnik Kazimiera
(2)
Anna Sawicka-Chrapkowicz
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna
(1)
Cummings Rhoda
(1)
Czekański Marek
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dryden Gordon
(1)
Espeland Pamela
(1)
Fisher Gary
(1)
Friedl Johanna
(1)
Greigg Linda
(1)
Healey Jane M
(1)
Herbert Martin
(1)
Hogg Tracy
(1)
Jaworska Jolanta
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Loy Susanne
(1)
Maciejewska Teresa
(1)
Mazurek Klaudyna
(1)
Meinders-Lücking Frauke
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Nowak Izabela
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Owczarek Sławomir
(1)
Pica Rae
(1)
Rose Colin
(1)
Sazon-Brykajło Janina
(1)
Schejbala Jan
(1)
Schiller Pamela Byrne
(1)
Szybist Ksenia
(1)
Wiekiera Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Temat
Dziecko
(20)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Gry i zabawy
(6)
dziecko
(4)
Czytanie
(3)
Dziecko upośledzone umysłowo
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pisanie
(3)
gimnastyka lecznicza
(3)
wady rozwojowe
(3)
Dziecko chore
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Masaż
(2)
Rysunek
(2)
Sztuka dziecka
(2)
postawa ciała
(2)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Empatia
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Leworęczność
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Terapia
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
autyzm
(1)
dziecko autystyczne
(1)
postawy ciała
(1)
pływanie lecznicze
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Dziecko z naruszoną potrzebą przywiązania; 1.1. Istota i wartość potrzeby przywiązania; 1.2. Postacie i skutki naruszenia u dzieci potrzeby przywiązania; 1.3. Trudności w odzyskaniu u dziecka potrzeby przywiązania; 2. Dziecko krzywdzone w rodzinie przemocą seksualną; 2.1. Wykorzystanie seksualne dziecka jako jeden z rodzajów przemocy; 2.2. Czynniki ryzyka przemocy seksualnej wobec dziecka w rodzinie; 2.3. Skutki krzywdzenia dziecka przemocą seksualną; 2.4. Profilaktyka przemocy seksualnej wobec dziecka w rodzinie; 3. Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową; 3.1. Istota i podłoże nadpobudliwości psychoruchowej; 3.2. Kryteria diagnostyczne i typy ADHD; 3.3. Tworzenie środowiska terapeutycznego dla dziecka z ADHD w domu rodzinnym; 3.4. Łagodzenie trudności w wypełnianiu roli ucznia przez dziecko z ADHD; 3.5. Farmakologiczne leczenie i psychospołeczna terapia; 4. Dziecko z trudnościami w uczeniu się; 4.1. Przyczyny i rodzaje trudności dzieci w uczeniu się; 4.2. Dysleksja i wczesne symptomy jej ryzyka; 4.3. Dyskalkulia i jej wczesne symptomy; 4.4. Trudności dziecka w uczeniu się związane z lateralizacją; 5. Dziecko z małą odpornością somatopsychiczną; 5.1. Odporność somatopsychiczną i jej wymiary; 5.2. Podatność na zaburzenia lękowe dziecka z małą odpornością; 5.3. Wzmacnianie odporności somatopsychicznej dziecka; 6. Dziecko z autyzmem; 6.1. Odkrycie i opisanie autyzmu wczesnodziecięcego; 6.2. Przemiany w poglądach na przyczyny autyzmu; 6.3. Symptomy autyzmu zaburzające relacje społeczne dziecka; 6.4. Symptomy stereotypowych wzorców zachowań, zainteresowań i aktywności; 6.5. Zaburzenia sensoryczne w autyzmie; 6.6. Problemy emocjonalno-wychowawcze rodziców dzieci z autyzmem; 7. Dziecko z przewlekłą chorobą - na przykładzie cukrzycy; 7.1. Przewlekła choroba jako biopsychiczny stresor w życiu dziecka; 7.2. Obraz kliniczny cukrzycy u dzieci; 7.3. Trudności i zaburzenia rozwoju dziecka w przebiegu cukrzycy; 8. Dziecko z padaczką; 8.1. Istota i przyczyny padaczki; 8.2. Obraz kliniczny objawów padaczki i ich skutki w rozwoju dziecka; 8.3. Naznaczający społecznie charakter padaczki - pomoc dziecku; 9. Trudne rodzicielstwo; 9.1. Ekosystemowe ujęcie rodzicielstwa; 9.2. Wielorakie źródła i postacie trudnego rodzicielstwa; 9.3. Zespół "wypalania się sił" w przebiegu trudnego rodzicielstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42981, W.42982 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41875 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9874 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42760 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38548, W.38551, W.40445, W.38552, W.38550, W.38549, W.40444, W.40443 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42433 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41620, W.42598 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41234 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42388, W.42071, W.42391, W.42070, W.42125, W.42072, W.42392 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42126, W.42389 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie Dzieci 4)
Które dzieci nie rzucają przedmiotami, nie krzyczą i nie kłócą się z rodzeństwem? Krnąbrne zachowanie naszych pociech to chleb codzienny. Dzięki tej książce nauczymy się rozpoznawać postawy dzieci, które powinny wzbudzać nasz niepokój, oraz te, które są naturalne w ich wieku. Nauczymy się oceniać poziom kłótni wywołanych przez dzieci oraz poznamy metody przeciwdziałania i radzenia sobie z ich agresywnymi zachowaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44182 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42116 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część pierwsza. Podstawy teorii, metodyki i organizacji korektywy: 1. Gimnastyka kompensacyjna i korekcyjna we współczesnym systemie szkolnej kultury fizycznej oraz opieki lekarsko-higienicznej; 1.1. Stan zdrowia populacji szkolnej i wynikające z tego zapotrzebowanie na gimnastykę kompensacyjno-korekcyjną; 1.2. Rodowód gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej, podstawowe pojęcie i ich zakres; 1.3. Podstawy prawne szkolnej korektywy i organizacja jej systemu; 1.4. Organizacja opieki lekarsko-higienicznej nad dziećmi i młodzieżą szkolną; 1.5. Cel i zadania gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej; 2. Postawa ciała człowieka w czasie jego rozwoju; 3. Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii postawy ciała; 3.1. Anatomiczne podstawy doboru ćwiczeń korekcyjnych; 3.2. Fizjologiczne podstawy ruchu korekcyjnego; 3.2.1. Wpływ obciążenia i ruchu na układ kostny i stawowy; 3.2.2. Wpływ ruchu i obciążenia na układ mięśniowy; 4. Postawa prawidłowa, jej badanie i ocena; 4.1. Kryteria oceny postawy; 4.2. Uproszczone oględziny ortopedyczne; 4.3. Ocena metodą punktowania; 4.4. Wzorce postaw nawykowych dzieci 6-10-letnich wg metodyki bilansów zdrowia; 5. Ogólne zasady i metody postępowania korekcyjnego; 5.1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy - reedukacja postulana; 5.2. Korekcja odchyleń w sferze morfologicznej; 5.3. Organizacja warunków życia dziecka pod kątem profilaktyki i przeciwdziałania wadom postawy; 6. Najczęstsze wady postawy, ich charakterystyka i korekcja; 6.1. Przyczyny i skutki wad postawy; 6.2. Plecy okrągłe; 6.3. Plecy wklęsłe; 6.4. Plecy wklęsło-okrągłe; 6.5. Plecy płaskie; 6.6. Boczne skrzywienie kręgosłupa; 6.7. Zniekształcenia klatki piersiowej; 6.8. Wady statyczne kończyn dolnych; 7. Organizacja zajęć korekcyjnych; 7.1. Elementy korektywne na lekcjach kultury fizycznej; 7.2. Praca z zespołem gimnastyki korekcyjnej; 7.2.1. Zasady podziału na grupy ćwiczebne; 7.2.2. Miejsce zajęć i ich wyposażenie; 7.2.3. Metody stosowane na zajęciach gimnastyki korekcyjnej; 7.2.4. Metody organizacyjnej zajęć wychowania fizycznego; Część druga. Przykłady praktycznych zajęć korekcyjnych prowadzonych w różnych warunkach: 8. Ogólne zasady budowy lekcji; 9. Lekcje kultury fizycznej z elementami korektywy; 9.1. Lekcje w sali gimnastycznej lub zastępczej; 9.2. Lekcje na korytarzu; 9.3. Lekcje w terenie otwartym; 10. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej; 10.1. Zajęcia w Sali gimnastycznej lub zastępczej; 10.2. Zajęcia na korytarzu; 10.3. Zajęcia w terenie otwartym; 10.3.1. Lekcja w Sali zielonej; 10.3.2. Lekcja w ogródku przedszkolnym; 10.3.3. Lekcja na boisku szkolnym; 10.3.4. Zajęcia w lesie z zastosowaniem toru przeszkód; 10.3.5. Zajęcia na urządzonej ścieżce zdrowia; 10.3.6. Zajęcia w wodzie ( basen, jezioro ); 11. Współpraca nauczyciela z rodzicami; 11.1. Zajęcia indywidualne w domu; 11.2. Zestaw ćwiczeń przeciw plecom okrągłym ( hiperkifoza piersiowa ); 11.3. Zestaw ćwiczeń przeciw nadmiernemu wygięciu kręgosłupa w odcinku lędźwiowym ( plecy wklęsłe ); 11.4. Zestaw ćwiczeń przeciw bocznemu skrzywieniu kręgosłupa; 11.5. Elementy korekcji w reakcji rodzinnej sobotnio-niedzielnej i wypoczynku urlopowym; 12. Współpraca nauczyciela klas niższych z lekarzem i pielęgniarką szkolna oraz nauczycielem kultury fizycznej; 13. Dokumentacja pracy; 14. Przykładowy rozkład materiału do zajęć gimnastyki korekcyjnej; Bibliografia; Słowniczek podstawowych terminów fachowych; Załączniki ( Karta uczestnika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Ocena i uwagi prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35817, W.35819, W.35818 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część pierwsza. Podstawy teorii, metodyki i organizacji korektywy: 1. Gimnastyka kompensacyjna i korekcyjna we współczesnym systemie szkolnej kultury fizycznej oraz opieki lekarsko-higienicznej; 1.1. Stan zdrowia populacji szkolnej i wynikające z tego zapotrzebowanie na gimnastykę kompensacyjno-korekcyjną; 1.2. Rodowód gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej, podstawowe pojęcie i ich zakres; 1.3. Podstawy prawne szkolnej korektywy i organizacja jej systemu; 1.4. Organizacja opieki lekarsko-higienicznej nad dziećmi i młodzieżą szkolną; 1.5. Cel i zadania gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej; 2. Postawa ciała człowieka w czasie jego rozwoju; 3. Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii postawy ciała; 3.1. Anatomiczne podstawy doboru ćwiczeń korekcyjnych; 3.2. Fizjologiczne podstawy ruchu korekcyjnego; 3.2.1. Wpływ obciążenia i ruchu na układ kostny i stawowy; 3.2.2. Wpływ ruchu i obciążenia na układ mięśniowy; 4. Postawa prawidłowa, jej badanie i ocena; 4.1. Kryteria oceny postawy; 4.2. Uproszczone oględziny ortopedyczne; 4.3. Ocena metodą punktowania; 4.4. Wzorce postaw nawykowych dzieci 6-10-letnich wg metodyki bilansów zdrowia; 5. Ogólne zasady i metody postępowania korekcyjnego; 5.1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy - reedukacja postulana; 5.2. Korekcja odchyleń w sferze morfologicznej; 5.3. Organizacja warunków życia dziecka pod kątem profilaktyki i przeciwdziałania wadom postawy; 6. Najczęstsze wady postawy, ich charakterystyka i korekcja; 6.1. Przyczyny i skutki wad postawy; 6.2. Plecy okrągłe; 6.3. Plecy wklęsłe; 6.4. Plecy wklęsło-okrągłe; 6.5. Plecy płaskie; 6.6. Boczne skrzywienie kręgosłupa; 6.7. Zniekształcenia klatki piersiowej; 6.8. Wady statyczne kończyn dolnych; 7. Organizacja zajęć korekcyjnych; 7.1. Elementy korektywne na lekcjach kultury fizycznej; 7.2. Praca z zespołem gimnastyki korekcyjnej; 7.2.1. Zasady podziału na grupy ćwiczebne; 7.2.2. Miejsce zajęć i ich wyposażenie; 7.2.3. Metody stosowane na zajęciach gimnastyki korekcyjnej; 7.2.4. Metody organizacyjnej zajęć wychowania fizycznego; Część druga. Przykłady praktycznych zajęć korekcyjnych prowadzonych w różnych warunkach: 8. Ogólne zasady budowy lekcji; 9. Lekcje kultury fizycznej z elementami korektywy; 9.1. Lekcje w sali gimnastycznej lub zastępczej; 9.2. Lekcje na korytarzu; 9.3. Lekcje w terenie otwartym; 10. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej; 10.1. Zajęcia w Sali gimnastycznej lub zastępczej; 10.2. Zajęcia na korytarzu; 10.3. Zajęcia w terenie otwartym; 10.3.1. Lekcja w Sali zielonej; 10.3.2. Lekcja w ogródku przedszkolnym; 10.3.3. Lekcja na boisku szkolnym; 10.3.4. Zajęcia w lesie z zastosowaniem toru przeszkód; 10.3.5. Zajęcia na urządzonej ścieżce zdrowia; 10.3.6. Zajęcia w wodzie ( basen, jezioro ); 11. Współpraca nauczyciela z rodzicami; 11.1. Zajęcia indywidualne w domu; 11.2. Zestaw ćwiczeń przeciw plecom okrągłym ( hiperkifoza piersiowa ); 11.3. Zestaw ćwiczeń przeciw nadmiernemu wygięciu kręgosłupa w odcinku lędźwiowym ( plecy wklęsłe ); 11.4. Zestaw ćwiczeń przeciw bocznemu skrzywieniu kręgosłupa; 11.5. Elementy korekcji w reakcji rodzinnej sobotnio-niedzielnej i wypoczynku urlopowym; 12. Współpraca nauczyciela klas niższych z lekarzem i pielęgniarką szkolna oraz nauczycielem kultury fizycznej; 13. Dokumentacja pracy; 14. Przykładowy rozkład materiału do zajęć gimnastyki korekcyjnej; Bibliografia; Słowniczek podstawowych terminów fachowych; Załączniki ( Karta uczestnika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Ocena i uwagi prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38872, W.38181 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40527 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Rozwój dzieci upośledzonych umysłowo a proces kształtowania się działalności przedmiotowo-zabawowej: 1. Koncepcja działalności w świetle społecznej psychologii poznawczej; 1.1. Struktura działalności; 1.2. Operacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.3. Komunikacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.4. Zaburzenia w rozwoju komunikacji a poznawanie świata; 1.5. Rola mowy w działaniu; 2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności dziecka; 2.1. Możliwości wspomagania dziecięcej aktywności - wybrane koncepcje; 2.2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności u dzieci upośledzonych umysłowo - teoretyczne i metodyczne aspekty; Rozdział 2. Metodologia badań własnych: 1. Cel badań, hipotezy, metody, osoby badane; 2. Procedura badawcza; 2.1. Etap diagnostyczny; 2.2. Etap eksperymentalny; Rozdział 3. Przedmiotowo-zabawowa działalność dzieci lekko upośledzonych umysłowo w młodszym wieku przedszkolnym - badania własne: 1. Ogólna charakterystyka operacyjnego i komunikacyjnego aspektu czynności samoobsługowych i swobodnej zabawy trzyletnich dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ); 2. Czynności przedmiotowe niepełnosprawnych umysłowo przedszkolaków ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych z zabawkami dydaktycznymi; 2.2. Mowa i jej funkcja w procesie wykonywania zadań; 2.3. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowych trzyletnich dzieci z niepełnosprawnością umysłową; 3. Podsumowanie; 4. Charakterystyka czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ( 2. seria ); 4.1. Specyfika operacyjnego aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; 4.2. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; Rozdział 4. Wspomaganie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym: 1. Model pracy rozwijającej dziecięcą działalność; 2. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na kształtowanie się czynności przedmiotowych u dzieci niepełnosprawnych umysłowo w młodszej grupie przedszkolnej ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych badanych dzieci przed i po realizacji eksperymentu; 2.2. Czynności komunikacyjne badanych dzieci przed i po nauczaniu; 3. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na rozwój czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ( 2. seria ); 3.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; 3.2. Czynności komunikacyjne w zabawie tematycznej dzieci niepełnosprawnych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; Synteza pracy i postulaty dla praktyki; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42198 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Rozwój dzieci upośledzonych umysłowo a proces kształtowania się działalności przedmiotowo-zabawowej: 1. Koncepcja działalności w świetle społecznej psychologii poznawczej; 1.1. Struktura działalności; 1.2. Operacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.3. Komunikacyjny aspekt dziecięcej działalności; 1.4. Zaburzenia w rozwoju komunikacji a poznawanie świata; 1.5. Rola mowy w działaniu; 2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności dziecka; 2.1. Możliwości wspomagania dziecięcej aktywności - wybrane koncepcje; 2.2. Kształtowanie przedmiotowo-zabawowej działalności u dzieci upośledzonych umysłowo - teoretyczne i metodyczne aspekty; Rozdział 2. Metodologia badań własnych: 1. Cel badań, hipotezy, metody, osoby badane; 2. Procedura badawcza; 2.1. Etap diagnostyczny; 2.2. Etap eksperymentalny; Rozdział 3. Przedmiotowo-zabawowa działalność dzieci lekko upośledzonych umysłowo w młodszym wieku przedszkolnym - badania własne: 1. Ogólna charakterystyka operacyjnego i komunikacyjnego aspektu czynności samoobsługowych i swobodnej zabawy trzyletnich dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim ); 2. Czynności przedmiotowe niepełnosprawnych umysłowo przedszkolaków ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych z zabawkami dydaktycznymi; 2.2. Mowa i jej funkcja w procesie wykonywania zadań; 2.3. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowych trzyletnich dzieci z niepełnosprawnością umysłową; 3. Podsumowanie; 4. Charakterystyka czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim ( 2. seria ); 4.1. Specyfika operacyjnego aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; 4.2. Komunikacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych; Rozdział 4. Wspomaganie przedmiotowo-zabawowej działalności dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym: 1. Model pracy rozwijającej dziecięcą działalność; 2. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na kształtowanie się czynności przedmiotowych u dzieci niepełnosprawnych umysłowo w młodszej grupie przedszkolnej ( 1. seria ); 2.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowych badanych dzieci przed i po realizacji eksperymentu; 2.2. Czynności komunikacyjne badanych dzieci przed i po nauczaniu; 3. Wpływ systemu pracy korekcyjnej na rozwój czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci niepełnosprawnych intelektualnie ( 2. seria ); 3.1. Operacyjny aspekt czynności przedmiotowo-zabawowych dzieci lekko upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; 3.2. Czynności komunikacyjne w zabawie tematycznej dzieci niepełnosprawnych umysłowo w wieku przedszkolnym - porównanie; Synteza pracy i postulaty dla praktyki; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41185, W.41493, W.41184 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest do pedagogów szkolnych i nauczycieli oraz osób pracujących z dziećmi i młodzieżą zagrożoną. Prezentowane są w niej koncepcje teoretyczne oraz przykładowe rozwiązania dotyczące pomagania dzieciom i młodzieży z grup ryzyka poprzez pracę z rodzicami, zmiany w środowisku szkoły, pracę w grupach terapeutycznych złożonych z dzieci zagrożonych prowadzoną w szkole i świetlicy środowiskowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Intencją, jaka przyświecała Autorce przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi „niechcianych” uczuć, takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu.Do każdej baśni Autorka opracowała propozycję scenariusza zajęć, który może być modyfikowany przez prowadzącego w zależności od czasu trwania warsztatu oraz specyficznych potrzeb danego dziecka czy grupy dzieci, a także wykorzystywany do indywidualnej pracy terapeutycznej. Książka może być także narzędziem dla rodziców do budowania z dzieckiem dialogu dotyczącego przeżywanych emocji i odkrywania oraz nazywania ukrytych w nich potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44101 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39839 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej