pedagogika terapeutyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Kaja Barbara
(2)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borkowska Anetta
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
pedagogika terapeutyczna
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Publikacje zawierające teoretyczne podstawy terapii pedagogicznej; Rozdział 2. Wybrane publikacje z dziedziny logopedii; Rozdział 3. Niektóre pomoce dydaktyczne służące usprawnianiu funkcji psychomotorycznych oraz nauce czytania, pisania i ortografii; Propozycje Fabryki Pomocy Naukowych; Zestaw pomocy dydaktycznych dla dzieci i młodzieży; Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39757, W.39669, W.39670 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze ( terapia pedagogiczna ) - problemy teoretyczne: 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej; 1.2.1. Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób; 1.2.2. Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii; 1.2.3. Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów; 1.2.4. Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się; 1.2.5. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka; 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.1. Założenia wyjściowe; 2.2. Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.1. Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.2. Kategorie wpływów terapeutycznych; 2.3. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania; 2.4. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie; Część 2. Metody stosowane w terapii dzieci: 1. Techniki relaksacyjne; 1.1. Techniki relaksacji według Jacobsona w wersji B. Kaji; 1.2. Relaksacja według Wintreberta; 1.3. Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender; 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart; 2.1. Metoda Dobrego Startu; 2.2. Alfabet Piosenek; 2.3. Śpiewane Litery; 3. Metody Symboli Dźwiękowych ( zajęcia o charakterze muzykoterapeutycznym ); 3.1. Główne założenia Metody Symboli Dźwiękowych; 3.2. Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych; 3.3. Planowanie zajęć; 4. Techniki parateatralne; 4.1. Technika zamiany ról; 4.2. Inne techniki parateatralne; 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami; 5.1. Przygotowanie do zajęć; 5.2. Technika wykonania; 5.3. Analiza zachowania się dziecka; 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta; 6.1. Głownie założenia metody Kepharta; 6.2. Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego; 6.3. Ćwiczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny; 7. Metoda Weroniki Sherborne; 7.1. Założenia ogólne; 7.2. Przykłady ćwiczeń; 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców; Podsumowanie; Część 3. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu: 1. Teoretyczne podstawy terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 1.3. Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 1.3.1. Objawy dysleksji rozwojowej; 1.3.2. Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji; 1.3.3. Typy dysleksji; 1.4. Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu; 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym; 2.1. Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnym; 2.2. Dokumentacja; 2.3. Współpraca z rodzicami; 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 3.1. Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć; 3.2. Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowania programów indywidualnych; 3.3. Konstruowanie programów indywidualnych; 3.4. Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów; Podsumowanie; Aneksy ( Sprawdziany z pisania, Próba słuchu fonematycznego, Przykłady ćwiczeń stosowanych w pracy korekcyjno-kompensacyjnej, Zestaw konspektów zajęć terapeutycznych Metodą Symboli Dźwiękowych realizowanych w etapie I związanych z wprowadzeniem i operowaniem symbolami dźwięków wysoki-niski ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39349, W.39104, W.39348, W.39105, W.39350 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze ( terapia pedagogiczna ) - problemy teoretyczne: 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej; 1.2.1. Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób; 1.2.2. Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii; 1.2.3. Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów; 1.2.4. Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się; 1.2.5. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka; 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.1. Założenia wyjściowe; 2.2. Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.1. Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych; 2.2.2. Kategorie wpływów terapeutycznych; 2.3. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania; 2.4. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie; Część 2. Metody stosowane w terapii dzieci: 1. Techniki relaksacyjne; 1.1. Techniki relaksacji według Jacobsona w wersji B. Kaji; 1.2. Relaksacja według Wintreberta; 1.3. Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender; 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart; 2.1. Metoda Dobrego Startu; 2.2. Alfabet Piosenek; 2.3. Śpiewane Litery; 3. Metody Symboli Dźwiękowych ( zajęcia o charakterze muzykoterapeutycznym ); 3.1. Główne założenia Metody Symboli Dźwiękowych; 3.2. Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych; 3.3. Planowanie zajęć; 4. Techniki parateatralne; 4.1. Technika zamiany ról; 4.2. Inne techniki parateatralne; 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami; 5.1. Przygotowanie do zajęć; 5.2. Technika wykonania; 5.3. Analiza zachowania się dziecka; 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta; 6.1. Głownie założenia metody Kepharta; 6.2. Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego; 6.3. Ćwiczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny; 7. Metoda Weroniki Sherborne; 7.1. Założenia ogólne; 7.2. Przykłady ćwiczeń; 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców; Podsumowanie; Część 3. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu: 1. Teoretyczne podstawy terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 1.3. Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 1.3.1. Objawy dysleksji rozwojowej; 1.3.2. Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji; 1.3.3. Typy dysleksji; 1.4. Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i pisaniu; 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym; 2.1. Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnym; 2.2. Dokumentacja; 2.3. Współpraca z rodzicami; 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej; 3.1. Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć; 3.2. Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowania programów indywidualnych; 3.3. Konstruowanie programów indywidualnych; 3.4. Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów; Podsumowanie; Aneksy ( Sprawdziany z pisania, Próba słuchu fonematycznego, Przykłady ćwiczeń stosowanych w pracy korekcyjno-kompensacyjnej, Zestaw konspektów zajęć terapeutycznych Metodą Symboli Dźwiękowych realizowanych w etapie I związanych z wprowadzeniem i operowaniem symbolami dźwięków wysoki-niski ); Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40773, W.40849, W.40848 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej