uczniowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(46)
Forma i typ
Książki
(46)
Dostępność
dostępne
(46)
Placówka
Wypożyczalnia
(46)
Autor
Dudzikowa Maria
(3)
Eckert Urszula
(3)
Tyszkowa Maria
(3)
Bartecki Jan
(2)
Janowski Andrzej
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Borzym Irena
(1)
Chodnicki Jerzy
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dryll Elzbieta
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Grochowska Nora
(1)
Grondas Marek
(1)
Grzegorzewska Elżbieta
(1)
Gurycka Antonina
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hanisz Jadwiga
(1)
Kamińska-Buśko Bożena
(1)
Kamiński Aleksander
(1)
Klimowicz Grażyna
(1)
Kołodziejczyk Andrzej
(1)
Krennowa Magdalena
(1)
Królikowski Jacek
(1)
Lang Gunda
(1)
Mienczinska N. A
(1)
Niemierko Bolesław
(1)
Okoń Wincenty
(1)
Petkowicz Helena
(1)
Plenkiewicz Maria
(1)
Podlaski Jerzy
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Racinowski Saturnin
(1)
Radwiłowicz Ryszard
(1)
Rylke Hanna
(1)
Samson Andrzej
(1)
Spionek Halina
(1)
Stachyra Roman
(1)
Stawowy Ewa
(1)
Szczerba Wiktor
(1)
Szemińska Alina
(1)
Szuman Stefan
(1)
Trzebiński Jerzy
(1)
Wiczkowski Krzysztof
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Łukasik Stanisława
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(20)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(10)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
uczniowie
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
46 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.9273, 9275 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5812 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.30230 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9587 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39924 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Bachtinowskie wyzwanie, czyli o czym ta książka; 2. Poważnie o komizmie i humorze; 3. W śmiechu jest kluczů, czyli o fenomenie śmiechu; 4. Śmiejmy się, kiedy tylko się daů, czyli o niektórych typach i funkcjach śmiechu uczniowskiego; 5. Szkoła, czyli CO? - w perspektywie uczniowskiego śmiechu; 6. Pimkowszczyzna i homo scholarus?; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38908, W.38907 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38793 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; I. Kształcenie i wychowanie w świetle tendencji rozwojowych szkoły średniej: 1. Wprowadzenie; 2. Niektóre zarzuty wysuwane przeciwko szkole; 3. Koncepcje odnowy szkoły i ich niedostatki; 4. Postulaty w zakresie celów i treści kształcenia oraz wychowania; 5. Kierunki modernizacji metod, form organizacyjnych i środków pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole; 6. Konkluzja; II. Wychowanie w toku nauczania w świetle teorii dydaktycznych: 1. Wprowadzenie; 2. Tradycjonalizm dydaktyczny; 3. Dwa stanowiska w sprawach nauczania wychowującego; 4. Istota nauczania uspołeczniającego; III. Uczenie się ról społecznych przez młodzież jako proces wrastania w życie społeczneů: 1. Omówienie ogólne; 2. Niebezpieczeństwo rozwiązań pozornych; 3. Kontrowersje wokół wychowania przez role społeczne; 4. Organizujący wpływ roli społecznej na aktywność jednostki; 5. Warunki poznawania i uwewnętrzniania przepisów ról społecznych; IV. Naśladownictwo i identyfikacja oraz udział tekstów literackich w uczeniu się ról społecznych przez młodzież: 1. Wprowadzenie; 2. O uczeniu się roli społecznej poprzez naśladownictwo i identyfikację; 3. Wychowanie młodzieży poprzez teksty literackie; V. Organizowanie aktywności uczniów: 1. Zarys organizacji procesu wychowawczego w toku nauczania; 2. Struktura procesu nauczania uspołeczniającego i jej znaczenie dla wzbogacenia aktywności ucznia; 3. Uczniowie w rolach społecznych; 4. Procedura tworzenia wychowawczych ciągów sytuacyjnych na przykładzie wybranych celów wychowania; 5. Dydaktyczno-wychowawcze plany pracy; VI. Realizacja procesu wychowania w toku nauczania: 1. Treść zadań stawianych wychowankom; 2. Organizacja działań uczniów; 3. Realizacja procesu wychowania w toku nauczania i jego etapy organizacyjne; VII. Wywoływanie i utrwalanie przeżyć wychowanków: 1. Uwagi ogólne; 2. Wywoływanie nastroju i dramatyzacja lekcji; 3. Techniki psycho- i socjodramatyczne; 4. Ocenianie ludzi i zdarzeń; 5. Organizowanie emocji innych ludzi. Odwoływanie się do wyobraźni wychowanków; VIII. Uczniowie w roli członków zespołu; 1. Omówienie; 2. Indywidualizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej poprzez zespoły uczniowskie; 3. Warunki i zasady pracy z zespołami uczniowskimi; 4. Rodzaje zadań dla zespołów; 5. Uczniowie w roli członków zespołu a zadania rodziców; IX. Uczniowie jako poszukiwacze, odkrywcy i użytkownicy wiedzy: 1. Czynnościowy sposób przyswajania przez uczniów wiedzy a zadania nauczyciela; 2. Poszukiwanie i odkrywanie wiedzy przez ucznia; 3. Uczenie racjonalnego i pożytecznego wykorzystywania wiedzy; 4. Uczniowie w rolach poszukiwaczy, odkrywców i użytkowników wiedzy a zadania rodziców; X. Uczeń w roli fachowca i specjalisty przedmiotowego; 1. Zaspokajanie potrzeby samorealizacji i uznania społecznego poprzez role specjalisty i fachowca; 2. Uczeń "specjalista" w funkcji asystenta przedmiotowego; 3. Zadania rodziców w zakresie zindywidualizowanej pracy szkoły w uczniem uzdolnionym; XI. Wychowanie przez rolę społeczna a niebezpieczeństwo manipulacji; 1. Omówienie; 2. O nieodzowności podejmowania przez wychowanka systemu ról społecznych; 3. Funkcjonowanie ocen szkolnych w wychowaniu przez aktywne uczestnictwo; 4. Akceptacja osoby ucznia i jej wychowawcza doniosłość; 5. Manipulacja jako zaprzeczenie wychowania przez aktywne uczestnictwo; 6. Przeciw pozbawieniu wychowania nadziei. Zamiast zakończenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.34640, W.34641 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39982 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41008, W.42708 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9307, W.p9305, W.p9306 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9309, W.p9308 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Psychologiczne i metodyczne aspekty edukacji matematycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim: 1.1. Dojrzałość szkolna czy wrażliwość edukacyjna ucznia szkoły specjalnej - krótka historia koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; 1.2. Sytuacja dzieci rozpoczynających naukę w szkole specjalnej ( dzieci kierowane bezpośrednio i porażką w szkole ogólnodostępnej ); 1.3. Charakterystyka upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - ważniejsze poglądy i przegląd badań; 1.4. Zdolności matematyczne w świetle wybranych teorii psychologicznych; 1.5. Specjalna edukacja matematyczna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - zarys stanowisk; 1.6. Prawidłowości kształtowania podstawowych pojęć matematycznych i wiedza matematyczna ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej; 1.7. Warunki osiągnięć w uczeniu się matematyki dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań własnych: 2.1. Wrażliwość edukacyjna - prezentacja własnego modelu; 2.1.1. Zarysy wrażliwości edukacyjnej uczniów szkoły specjalnej; 2.1.2. Wrażliwość edukacyjna uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej w kontekście metody ośrodków pracy; 2.2. Podstawy teoretyczne i metodyczne zajęć korekcyjno-usprawniających " metodą baśniowych spotkań "; 2.2.1. Baśniowe spotkania - metoda bliska myślom, uczuciom i aktywności dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 2.2.2. Profil rozwojowy klasy pierwszej w budowaniu programu wspomagającego wrażliwość edukacyjną; 2.2.3. Metodyczne wskazania do prowadzenia zajęć w kręgu baśni; 2.3. Cele badań, założenia koncepcyjne i hipotezy; 2.4. Charakterystyka badanych zmiennych i ich wskaźników; 2.5. Procedura i etapy badań; 2.6. Metody i techniki w przyjętych zakresach badawczych; 2.6.1. Metoda obserwacyjna - " Arkusz obserwacyjny oceny zachowania ucznia szkoły specjalnej "; 2.6.2. Metoda pomiaru dydaktycznego - " Zestaw wzorców czynności matematycznych ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej "; 2.6.3. Eksperyment pedagogiczny; 2.6.4. Metoda indywidualnego przypadku; 2.6.5. Metoda analizy profilowej; 2.6.6. Metody statystyczne; 2.7. Kryteria doboru próby i jej charakterystyka; Rozdział 3. Dziecko rozpoczynające naukę w szkole specjalnej - badania własne: 3.1. Informacje o uczniach rozpoczynających naukę w szkole specjalnej; 3.1.1. Dotychczasowe formy opieki i wychowania; 3.1.2. Poziom rozwoju umysłowego; 3.1.3. Rozpoznanie etiologiczne; 3.1.4. Poziom rozwoju fizycznego; 3.2. Środowisko rodzinne dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3.2.1. Stan rodziny uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej; 3.2.2. Stan domowej opieki wychowawczej nad dzieckiem; 3.2.3. Stanowisko rodziców wobec uczęszczania dziecka do szkoły specjalnej; 3.2.4. Wykształcenie i zatrudnienie rodziców; 3.2.5. Zaburzenia życia rodzinnego; 3.3. Podsumowanie; Rozdział 4. Wrażliwość edukacyjna a zasób doświadczeń matematycznych uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej: 4.1. Wyniki badań własnych w przyjętych zakresach wrażliwości edukacyjnej; 4.1.1. Ogólna wrażliwość edukacyjna; 4.1.2. Sytuacyjna wrażliwość edukacyjna - uczeń klasy pierwszej w procesie dydaktyczno-wychowawczym; 4.1.3. Zadaniowa wrażliwość edukacyjna; 4.2. Analiza czynnikowa wrażliwości edukacyjnej; 4.3. Profilowa prezentacja wrażliwości edukacyjnej uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 4.4. Wrażliwość edukacyjna jako wyznacznik osiągnięć matematycznych; 4.5. Podsumowanie; Rozdział 5. Skuteczność " metody baśniowych spotkań " w świetle wyników eksperymentu: 5.1. Rola " metody baśniowych spotkań " w procesie wspomagania wrażliwości edukacyjnej dzieci upośledzonych umysłowo; 5.2. " Metoda baśniowych spotkań " w kształtowaniu podstaw wiedzy matematycznej; 5.3. Podsumowanie; Wnioski z badań; Wykaz literatury; Wykaz tabel, wykresów, diagramów i schematów; Załączniki: 1. Przykładowe scenariusze " baśniowych spotkań "; 2. Psychopedagogiczne portrety uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40180, W.39834, W.39835, W.40178, W.40179, W.39833, W.39945 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40883 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.18049 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9749 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Dziedziny zdobywania informacji: 1. Praca wychowawcza a zdobywanie informacji; 1.1. Miejsce rozpoznania w procesie wychowawczym; 1.2. Dziedziny rozpoznania; 1.3. Zasięg działań rozpoznawczych; 1.4. Metody uzyskiwania informacji; 1.5. Opracowywanie i wykorzystywanie informacji; 1.6. Integracja działań rozpoznawczych; 1.7. Umiejętności ułatwiające poznawanie uczniów; 2. Wybrane właściwości psychiczne uczniów; 2.1. Nierównomierność rozwoju; 2.2. Niestałość psychoruchowa; 2.3. Lęk; 2.4. Uspołecznienie i rozwój moralny; 2.5. Samoocena; 2.6. Podmiotowość i przedmiotowość; 2.7. Uczenie się i właściwości myślenia; 3. Zjawiska zachodzące w zespole wychowanków; 3.1. Struktura zespołu; 3.2. Role pełnione w zespole; 3.3. Spójność; 3.4. Normy obowiązujące w zespole; 3.5. Wzajemne stosunki między dziewczętami i chłopcami w zespole; 3.6. Przywództwo w zespole; 3.7. Sytuacja potencjalnie wychowawcza w zespole; 4. Postawy, wartości i aspiracje uczniów; 4.1. Postawy kształtowane w procesie wychowania; 4.2. Cenione wartości; 4.3. Aspiracje ogólnożyciowe; 4.4. Aspiracje zawodowe; 5. Stosunek uczniów do nauki szkolnej; 5.1. Stosunek do nauczycieli; 5.2. Stosunek do przedmiotu nauczania; 5.3. Ogólny stosunek do szkoły; 6. Pozaszkolne zajęcia ucznia i jego środowisko społeczne; 6.1. Zainteresowania; 6.2. Czas wolny ucznia; 6.3. Uczestnictwo w kulturze i czytelnictwo; 6.4. Udział w pracy organizacji społecznych; 6.5. Środowisko rodzinne; 6.6. Środowisko sąsiedzkie; 7. Poznawanie przez nauczyciela własnej pracy ( rozpoznanie zwrotne ); Część 2. Metody zdobywania informacji: 8. Obserwacja; 8.1. Ogólna charakterystyka obserwacji; 8.2. Rodzaje obserwacji swobodnej; 8.3. Obserwacja skategoryzowana; 8.4. Miejsce i zadania osoby obserwującej; 9. Ankieta i wywiad; 9.1. Ogólne założenia badań prowadzonych za pomocą ankiety lub wywiadu; 9.2. Przygotowanie kwestionariusza; 9.3. Przeprowadzenie badania ankietowego; 9.4. Przeprowadzenie wywiadu; 9.5. Podsumowanie ankiety lub wywiadu; 10. Skala ocen i metody socjometryczne; 10.1. Skala ocen; 10.2. Socjometria; 10.3. Techniki zbliżone do socjometrii; 11. Inne metody; 11.1. Metody autoekspresyjne; 11.2. Eksperyment; 11.3. Metody " jakościowe "; 11.4. Studium przypadku i zapis zbiorczy; Zakończenie; Bibliografia; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33229, W.33227 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33495 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39570 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.11399 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej