Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(180)
Forma i typ
Książki
(179)
Publikacje naukowe
(8)
Audiobooki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(167)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(173)
Czytelnia
(11)
Autor
Kruszewski Krzysztof
(6)
Przetacznik-Gierowska Maria
(6)
Sęk Helena
(6)
Harwas-Napierała Barbera
(5)
Johnson Robert L
(5)
Materska Maria
(5)
McCann Vivian
(5)
Trempała Janusz
(5)
Włodarski Ziemowit
(5)
Zimbardo Philip G
(5)
Brzeziński Jerzy
(4)
Tomaszewski Tadeusz
(4)
Birch Ann
(3)
Bobryk Jerzy
(3)
Brzezińska Anna
(3)
Grzegorczykowa Renata
(3)
Konarzewski Krzysztof
(3)
Kościelska Małgorzata
(3)
Kurcz Ida
(3)
Okoń Wincenty
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Piaget Jean
(3)
Pąchalska Maria
(3)
Rzepa Teresa. Biblioteka Klasyków Psychologii
(3)
Schaffer H. Rudolph
(3)
Tyszkowa Maria
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Woynarowska Barbara
(3)
Czabała Jan Czesław
(2)
Denzin Norman K
(2)
Fraisse Paul
(2)
Fromm Erich
(2)
Grabowska Anna
(2)
Grodzka Magdalena
(2)
Gumułka Witold S
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Janiszewski Mirosław
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Laskowski Roman
(2)
Lincoln Yvonna S
(2)
Löwe Armin
(2)
Malim Tony
(2)
Markowski Andrzej
(2)
Olejnik Marian
(2)
Pawlik Jerzy
(2)
Podemski Krzysztof
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rewerski Wojciech
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Stewart John
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Wróbel Henryk
(2)
Zimbardo Philip
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Adams Katherine L
(1)
Aronson Elliot
(1)
Bańko Mirosław
(1)
Bednarek Józef
(1)
Beisert Maria
(1)
Berger Peter L
(1)
Berne Eric
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borkowska Aneta R
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Budoholska Wanda
(1)
Bugajski Marian
(1)
Burkacka Iwona
(1)
Bąba Stanisław
(1)
Będkowski Marcin
(1)
Cardinaux Hubert
(1)
Cardinaux Verena
(1)
Chereau Antoine
(1)
Chlewiński Zdisław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czapiński Janusz
(1)
Danowska-Florczyk Emilia
(1)
Deptuła Maria
(1)
Domachowski Waldemar
(1)
Domańska Łucja
(1)
Drwal Łukasz Radosław
(1)
Dziurdzik-Kraśniewska Grażyna
(1)
Everly George S
(1)
Ferguson George A
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fontana David
(1)
Galanes Gloria J
(1)
Gawlik Maria
(1)
Getzen Thomas E
(1)
Ghazal Michel
(1)
Goban- Klas Tomasz
(1)
Gossop Michael
(1)
Grandin Temple
(1)
Griswold Wendy
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Górska Teresa
(1)
Gęsicki Janusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(61)
1990 - 1999
(90)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(180)
Język
polski
(180)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat
Psychologia
(11)
Dziecko
(10)
Psychologia rozwojowa
(10)
Psychologia kliniczna
(8)
Psychologia społeczna
(8)
pedagogika
(6)
Badania jakościowe
(5)
Osobowość
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
nauczanie
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Mózg
(4)
Nauki społeczne
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Psychoterapia
(4)
Rodzina
(4)
dziecko
(4)
język polski
(4)
szkolnictwo
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Nauczanie
(3)
Neuropsychologia
(3)
Pedagogika
(3)
Socjologia
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
dziecko upośledzone umysłowo
(3)
językoznawstwo
(3)
nauczyciel
(3)
nauczyciele
(3)
osobowość
(3)
psychologia kliniczna
(3)
psychoterapia
(3)
rodzina a dziecko upośledzone umysłowo
(3)
uczenie się
(3)
Afazja
(2)
Autopsychoterapia
(2)
Autyzm
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Higiena
(2)
Język polski
(2)
Kultura
(2)
Metodologia
(2)
Moralność
(2)
Motywacja
(2)
Muzykoterapia
(2)
Myślenie
(2)
Narkomania
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Rytmika
(2)
Testy
(2)
Uspołecznienie (socjol.)
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
badania psychologiczne
(2)
gry dydaktyczne
(2)
leksykologia
(2)
medycyna- słownik
(2)
morfologia
(2)
morfotaktyka
(2)
mózg
(2)
nerwice
(2)
program szkolny
(2)
psychoanaliza
(2)
psychologia
(2)
psychologia eksperymentalna
(2)
psychologia społeczna
(2)
psychologia wychowawcza
(2)
semantyka lingwistyczna
(2)
spostrzeganie
(2)
szkoła a społeczeństwo
(2)
słowotwórstwo
(2)
uczeń
(2)
uczeń zdolny
(2)
uczniowie
(2)
umysł
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
zdrowie
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Asertywność
(1)
Astma oskrzelowa
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Biblioteka
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Czas pracy
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Decyzje
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dysfazja
(1)
Dzieci
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Nauka i badania
(5)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
180 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Czynniki leczące w psychoterapii / Jan Czesław Czabała. - Wyd. 4 zm. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. - 333, [3] s. ; 21 cm.
(Krótkie Wykłady z Psychologii)
Na okł.: Wydanie nowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42484, W.42485 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Kontrowersje wokół psychoterapii: Rozdział 1. Psychoterapia psychoanalityczna; 1. Rodzaje zmian oczekiwanych w wyniku psychoterapii psychoanalitycznej; 2. Sposoby osiągania zmian w psychoterapii psychoanalitycznej; A. Techniki psychoterapeutyczne; B. Przedmiot pracy psychoterapeutycznej (treść); Rozdział 2.Psychoterapia behawioralno-poznawcza; 1. Rodzaje zmian oczekiwanych w wyniku psychoterapii behawioralno-poznawczej; 2. Behawioralno-poznawcze metody osiągania zmian; A. Techniki psychoterapeutyczne; B. Przedmiot psychoterapii; Rozdział 3. Psychoterapia humanistyczna; 1. Rodzaje zmian oczekiwanych w wyniku psychoterapii humanistycznej; 2. Sposoby uzyskiwania zmian w psychoterapii humanistycznej; A. Techniki psychoterapeutyczne; B. Przedmiot psychoterapii; Rozdział 4. Psychoterapia systemowa; 1. Rodzaje zmian oczekiwanych w systemowej terapii rodzin; 2. Sposoby osiągania zmian w systemowej terapii rodzin; A. Techniki terapeutyczne; B. Przedmiot sesji terapii rodzin; Część 2. Integracja szkół psychoterapeutycznych: Rozdział 1. Czynniki wspólne w psychoterapii; 1. Próby integracji psychoterapii poznawczej i humanistycznej; 2. Asymilacja doświadczeń problemowych; 3. Czynniki wspólne w procesie psychoterapii; A. Związek terapeutyczny; B. Okazja do przeżywania emocji; C. Uczenie się; D. Ćwiczenie nowych zachowań; Rozdział 2. Metateoretyczne formy integracji psychoterapii; 1. Ogólny model psychoterapii; 2. Transteoretyczny model psychoterapii; A. Etapy zmiany; B. Czynniki prowadzące do zmiany; C. Rodzaje zmian; Rozdział 3. Dopasowanie psychoterapii do problemów pacjenta (matching); 1. Model psychoterapii zintegrowanej; 2. Subiektywne reakcje pacjenta jako wyznacznik modyfikacji interwencji psychoterapeutycznych; Rozdział 4. Przyszłość psychoterapii; Część 3. Czynniki leczące w psychoterapii: Rozdział 1. Podstawowe przyczyny podejmowania psychoterapii; Rozdział 2. Czynniki warunkujące powstanie problemów; 1. Problemy związane z nieadekwatnym rozpoznawaniem celu działania; 2. Problemy związane z nieadekwatnym rozpoznawaniem sposobów zaspokajania potrzeb i realizacji zadań; 3. Problemy związane z nieadekwatnym rozpoznawaniem konsekwencji własnego działania; Rozdział 3. Rodzaje zmian możliwych do osiągnięcia w psychoterapii; 1. Zmiana zachowania; 2. Zmiana relacji interpersonalnych; 3. Zmiana systemów; 4. Zmiana właściwości interpsychicznych; Rozdział 4. Diagnoza dla potrzeb psychoterapii; 1. Diagnoza objawowa; 2. Diagnoza mechanizmów chorobowych; 3. Wybór metod potrzebnych do uzyskania zmian przez pacjenta; 4. Kontrakt psychoterapeutyczny; Rozdział 5. Sposoby osiągania zmian w psychoterapii; 1. Etap początkowy psychoterapii: nawiązanie kontaktu i angażowanie się pacjenta; A. Relacja terapeutyczna; B. Odreagowanie emocjonalne; C. Zmniejszenie napięcia; 2. Etap wglądu, namysłu, dążenia do zrozumienia przyczyn własnych problemów; A. Analiza doświadczeń życiowych pacjenta; B. Przekształcenie schematów poznawczych; C. Relacja terapeutyczna na etapie uzyskiwania wglądu; a. Role terapeuty i pacjenta; 3. Etap przygotowania do zmian zachowania i ćwiczenia nowych zachowań; A. Poszukiwanie nowych wzorców; B. Wypróbowywanie potencjalnych zachowań; C. Uczenie się nowych umiejętności; D. Relacja terapeutyczna; 4. Etap utrwalenia i rozszerzania zmian; A. Relacja terapeutyczna w końcowym okresie psychoterapii; Rozdział 6. Psychoterapia jako proces uczenia się rozwiązywania problemów; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40415, W.40884 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42024 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia)
Zbiór metodologicznych tekstów to przełomowy manifest nowej drogi metodologii badań jakościowych - badań zaangażowanych społecznie, walczących z dyskryminacją i nierównością, eksperymentujących z nowymi formami, takimi jak performans czy autoetnografia, stawiających pytania o kwestie trafności, rzetelności, naukowej obiektywności. To teksty wrażliwe na płeć, kolor skóry, pochodzenie etniczne, które obok całościowego wprowadzenia do podejmowanej tematyki, odpowiadają na pytanie, w jaki sposób badacze mogą zaangażować się w działanie na rzecz sprawiedliwości społecznej. Na oba tomy składa się ponad 40 rozdziałów napisanych przez czołowych światowych specjalistów w dziedzinie metodologii badań jakościowych. Tom 1 obejmuje pierwsze trzy bardziej teoretyczne części: I. Obszar badań, II. Rywalizujące paradygmaty i perspektywy, III. Strategie badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44077 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia)
Zbiór metodologicznych tekstów to przełomowy manifest nowej drogi metodologii badań jakościowych – badań zaangażowanych społecznie, walczących z dyskryminacją i nierównością, eksperymentujących z nowymi formami, takimi jak performans czy autoetnografia, stawiających pytania o kwestie trafności, rzetelności, naukowej obiektywności. To teksty wrażliwe na płeć, kolor skóry, pochodzenie etniczne, które obok całościowego wprowadzenia do podejmowanej tematyki, odpowiadają na pytanie, w jaki sposób badacze mogą zaangażować się w działanie na rzecz sprawiedliwości społecznej. Na oba tomy składa się ponad 40 rozdziałów napisanych przez czołowych światowych specjalistów w dziedzinie metodologii badań jakościowych. Tom 2 zawiera trzy kolejne części, tym razem bardziej empiryczne: IV. Metody zbierania i analizowania materiałów empirycznych, V. Sztuka i praktyka interpretacji, ewaluacji i reprezentacji, VI. Przyszłość badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odrzucenie dziecka przez rówieśników powinno być dla rodziców i wychowawców sygnałem ostrzegawczym. Zapowiada bowiem problemy na kolejnych etapach rozwoju dziecka: niedostosowanie społeczne w okresie dorastania, trudności w życiu dorosłym. Książka Marii Deptuły pozwala zrozumieć przyczyny odrzucenia rówieśniczego i jego przejawy. Czytelnik znajdzie w niej analizę działań, jakie można podjąć, by skutecznie pomóc dzieciom odrzucanym przez rówieśników w przedszkolu, szkole, świetlicach środowiskowych czy terapeutycznych. Autorka zwraca uwagę na zapobieganie odrzuceniu, czemu służyć może wczesne wspomaganie rodziców w wypełnianiu ich opiekuńczej i wychowawczej roli, praca z grupą rówieśniczą w przedszkolu i szkole sprzyjająca rozwojowi tolerancji oraz pomaganie dziecku, gdy pojawią się problemy w relacjach z rówieśnikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44173 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40164 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38190 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37256 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39692 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41038 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Wstęp: W obronie metody eksperymentalnej w psychologii; Uwagi ogólne; I. Wprowadzenie metodologiczne; Eksperyment nr 1. Wpływ znajomości wyników na zachowanie się osoby badanej; II. Motoryka i praca; Eksperyment 2. Mierzenie czasu reakcji prostej i złożonej; Eksperyment 3. Psychomotoryka; 3. Precyzja ruchów; 4. Precyzja ruchów docelowych i amplituda ruchów mimowolnych; Eksperyment 5. Pschomotoryka; 5. Sprawność ruchowa; Eksperyment 6. Praca mięśni; Eksperyment 7. Poziom wydolności; III. Reakcja emocjonalna; Eksperyment 8. Reakcja psychogalwaniczna ( lub skórno-galwaniczna ); Eksperyment 9. Zmiany w krążeniu krwi; Eksperyment 10. Zmiany w oddychaniu; Eksperyment 11. Reakcja strachu i gniewu; IV. Procesy sensoryczne i metody psychofizyczne; Eksperyment 12. Wrażliwość dotykowa; 1. Próg absolutny dotyku; Eksperyment 13. Wrażliwość dotykowa; 2. Próg różnicy; Eksperyment 14. Wrażliwość kinestetyczna; 1. Odtwarzanie ruchu; Eksperyment 15. Czułość kinestetyczna; 2. Próg różnicy; Eksperyment 16. Barwy; Eksperyment 17. Kontrast i obrazy następcze; Eksperyment 18. Adaptacja do ciemności; Eksperyment 19. Zjawisko Pulfricha; Eksperyment 20. Spostrzeganie odległości; Eksperyment 21. Wrażliwość słuchowa; Eksperyment 22. Bilateralna lokalizacja słuchowa; Eksperyment 23. Wyobrażenia; V. Spostrzeganie; Eksperyment 24. Pamięć bezpośrednia; Eksperyment 25. Zmiany w spostrzeganiu i wpływ nastawienia na te zmiany; Eksperyment 26. Mierzenie złudzeń; 1. Złudzenie Müller-Lyera; Eksperyment 27. Mierzenie złudzeń; 2. Złudzenie wzrokowo-kinestetyczne Demoora; Eksperyment 28. Działanie następcze spostrzeganych figur; Eksperyment 29. Prawo stałości; 1. Stałość wielkości; Eksperyment 30. Prawo stałości; 2. Stałość kształtu; Eksperyment 31. Ruch pozorny; Eksperyment 32. Spostrzeganie związków przyczynowych; Eksperyment 33. Wpływ nastawienia na wybiórcze spostrzeganie; Eksperyment 34. Sądy absolutyzujące; VI. Uczenie się i pamięć; Eksperyment 35. Uczenie się metodą prób i błędów: labirynt; Eksperyment 36. Zależność uczenia się od stosowania przerw; Eksperyment 37. Uczenie się i transfer bilateralny; Eksperyment 38. Hamowanie proaktywne; Eksperyment 39. Hamowanie retroaktywne; Eksperyment 40. Znaczenie sensowności materiału przy zapamiętywaniu; Eksperyment 41. Zależność czasu uczenia się od ilości materiału; Eksperyment 42. Przypominanie, rozpoznawanie i uczenie się na nowo; VII. Czas i rytm; Eksperyment 43. Ocena czasu; Eksperyment 44. Struktury rytmiczne; VIII. Skojarzenia i myślenie; Eksperyment 45. Badanie skojarzeń; Eksperyment 46. Proces uogólnienia; Eksperyment 47. Rozwiązywanie zadań: " giętkość myślenia "; Eksperyment 48. Wpływ nastawienia na rozwiązywanie zadań; IX Osobowość; Eksperyment 49. Sugestywność; Eksperyment 50. Rozwiązywanie konfliktów; Eksperyment 51. Czas decyzji; Eksperyment 52. Poziom aspiracji; Eksperyment 53. Sądy o innych; X Psychologia społeczna; Eksperyment 54. Tworzenie się norm społecznych w spostrzeganiu; Eksperyment 55. Dyskusja; Eksperyment 56. Plotka; Eksperyment 57. Dystans społeczny; Eksperyment 58. Uczenie się w grupie; Eksperyment 59. Wpływ rodzaju sieci komunikacyjnej na wyniki pracy zespołowej; Eksperyment 60. Wzajemne stosunki w grupie i socjometria; Załącznik 1. Mierzenie progów; Załącznik 2. Uwagi o technice rejestracji graficznej; Wykaz aparatów i materiału
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40335, 16926 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36807 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii / red. Ryszard Stachowski ; Teresa Rzepa, Cezary W. Domański)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42694, W.42497 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40704 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37250 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38136 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: WPROWADZENIE W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej Joanna Głodkowska CZĘŚĆ I DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym – uwagi historyczne Wojciech Gasik Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Marta Pągowska Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych Joanna Głodkowska CZĘŚĆ II DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Barbara Marcinkowska Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku Kornelia Czerwińska Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu Katarzyna Wereszka Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą Iwona Konieczna Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym Joanna Moleda Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Danuta Al-Khamisy CZĘŚĆ III DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych Małgorzata Jabłonowska Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej Urszula Markowska-Manista, Aleksandra Niedźwiedzka-Wardak Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu Marta Pągowska Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce Katarzyna Cichocka-Segiet Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi Urszula Gosk, Kamil Kuracki Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy Justyna Maria Gasik CZĘŚĆ IV DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE Kształcenie uczniów głuchoniewidomych Małgorzata Książek, Elżbieta Paradowska Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju Grażyna Walczak Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia Diana Aksamit WYBRANE ASPEKTY PRAWNE Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Katarzyna Smolińska ZAMIAST ZAKOŃCZENIA Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia Joanna Głodkowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43947 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie. W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej Część I. Dydaktyka specjalna źródła historyczne, perspektywa badawcza, projektowanie dydaktyk specjalistycznych Uczniowie z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym uwagi historyczne Dydaktyka specjalna teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Dydaktyka specjalna system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych Część II. Dydaktyki specjalistyczne zdefiniowane Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Tyflodydaktyka kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku Surdodydaktyka kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą Dydaktyka resocjalizacyjna kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym Dydaktyka korekcyjna kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Część III. Dydaktyki specjalistyczne niezdefiniowane Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia kształcenie uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe dydaktyka edukacji międzykulturowej Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy Część IV. Dydaktyki specjalistyczne niedookreślone Kształcenie uczniów głuchoniewidomych Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia Wybrane aspekty prawne. Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Zamiast zakończenia. Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd jedności w zróżnicowaniu ze względu na uczestników procesu kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43948 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej