Kurcz Ida
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Kurcz Ida
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
język
(3)
Psychologia
(2)
uczenie się
(2)
Język
(1)
Psycholingwistyka
(1)
badania psychologiczne
(1)
czytanie
(1)
osobowość
(1)
pamięć
(1)
poznanie
(1)
psychologia eksperymentalna
(1)
psychologia społeczna
(1)
rozumienie
(1)
spostrzeganie
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Wstęp: W obronie metody eksperymentalnej w psychologii; Uwagi ogólne; I. Wprowadzenie metodologiczne; Eksperyment nr 1. Wpływ znajomości wyników na zachowanie się osoby badanej; II. Motoryka i praca; Eksperyment 2. Mierzenie czasu reakcji prostej i złożonej; Eksperyment 3. Psychomotoryka; 3. Precyzja ruchów; 4. Precyzja ruchów docelowych i amplituda ruchów mimowolnych; Eksperyment 5. Pschomotoryka; 5. Sprawność ruchowa; Eksperyment 6. Praca mięśni; Eksperyment 7. Poziom wydolności; III. Reakcja emocjonalna; Eksperyment 8. Reakcja psychogalwaniczna ( lub skórno-galwaniczna ); Eksperyment 9. Zmiany w krążeniu krwi; Eksperyment 10. Zmiany w oddychaniu; Eksperyment 11. Reakcja strachu i gniewu; IV. Procesy sensoryczne i metody psychofizyczne; Eksperyment 12. Wrażliwość dotykowa; 1. Próg absolutny dotyku; Eksperyment 13. Wrażliwość dotykowa; 2. Próg różnicy; Eksperyment 14. Wrażliwość kinestetyczna; 1. Odtwarzanie ruchu; Eksperyment 15. Czułość kinestetyczna; 2. Próg różnicy; Eksperyment 16. Barwy; Eksperyment 17. Kontrast i obrazy następcze; Eksperyment 18. Adaptacja do ciemności; Eksperyment 19. Zjawisko Pulfricha; Eksperyment 20. Spostrzeganie odległości; Eksperyment 21. Wrażliwość słuchowa; Eksperyment 22. Bilateralna lokalizacja słuchowa; Eksperyment 23. Wyobrażenia; V. Spostrzeganie; Eksperyment 24. Pamięć bezpośrednia; Eksperyment 25. Zmiany w spostrzeganiu i wpływ nastawienia na te zmiany; Eksperyment 26. Mierzenie złudzeń; 1. Złudzenie Müller-Lyera; Eksperyment 27. Mierzenie złudzeń; 2. Złudzenie wzrokowo-kinestetyczne Demoora; Eksperyment 28. Działanie następcze spostrzeganych figur; Eksperyment 29. Prawo stałości; 1. Stałość wielkości; Eksperyment 30. Prawo stałości; 2. Stałość kształtu; Eksperyment 31. Ruch pozorny; Eksperyment 32. Spostrzeganie związków przyczynowych; Eksperyment 33. Wpływ nastawienia na wybiórcze spostrzeganie; Eksperyment 34. Sądy absolutyzujące; VI. Uczenie się i pamięć; Eksperyment 35. Uczenie się metodą prób i błędów: labirynt; Eksperyment 36. Zależność uczenia się od stosowania przerw; Eksperyment 37. Uczenie się i transfer bilateralny; Eksperyment 38. Hamowanie proaktywne; Eksperyment 39. Hamowanie retroaktywne; Eksperyment 40. Znaczenie sensowności materiału przy zapamiętywaniu; Eksperyment 41. Zależność czasu uczenia się od ilości materiału; Eksperyment 42. Przypominanie, rozpoznawanie i uczenie się na nowo; VII. Czas i rytm; Eksperyment 43. Ocena czasu; Eksperyment 44. Struktury rytmiczne; VIII. Skojarzenia i myślenie; Eksperyment 45. Badanie skojarzeń; Eksperyment 46. Proces uogólnienia; Eksperyment 47. Rozwiązywanie zadań: " giętkość myślenia "; Eksperyment 48. Wpływ nastawienia na rozwiązywanie zadań; IX Osobowość; Eksperyment 49. Sugestywność; Eksperyment 50. Rozwiązywanie konfliktów; Eksperyment 51. Czas decyzji; Eksperyment 52. Poziom aspiracji; Eksperyment 53. Sądy o innych; X Psychologia społeczna; Eksperyment 54. Tworzenie się norm społecznych w spostrzeganiu; Eksperyment 55. Dyskusja; Eksperyment 56. Plotka; Eksperyment 57. Dystans społeczny; Eksperyment 58. Uczenie się w grupie; Eksperyment 59. Wpływ rodzaju sieci komunikacyjnej na wyniki pracy zespołowej; Eksperyment 60. Wzajemne stosunki w grupie i socjometria; Załącznik 1. Mierzenie progów; Załącznik 2. Uwagi o technice rejestracji graficznej; Wykaz aparatów i materiału
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40335, 16926 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. Wprowadzenie; 2. Rozumienie w procesie czytania; 2.1. Rozumienie jako tworzenie się reprezentacji czytanego tekstu; 2.2. Charakterystyka procesu czytania; 3. Ogólna charakterystyka procesów przetwarzania informacji; 3.1. Charakterystyka strukturalna; 3.2. Poziomy przetwarzania; 3.3. Jednostki przetwarzania; 3.4. Podstawowe kontrowersje; 3.4.1. Kierunek przetwarzania: " z dołu do góry " czy " z góry na dół "; 3.4.2. Porządek przetwarzania: seryjność a paralelność; 3.4.3. Giętkość przetwarzania: obligatoryjność a selektywność; 3.4.4. Wiedza typu " że " i wiedza typu " jak ": deklaratywizm a proceduralizm; 4. Modele przetwarzania informacji językowych; 4.1. Zastosowanie podstawowych kontrowersji do modeli językowych: interakcyjność a modułowość; 4.2. Przegląd modeli przetwarzania informacji językowych; 4.2.1. Modele przetwarzania informacji językowych; 4.2.2. Modele tworzenia się umysłowej reprezentacji tekstu. Relacje między wiedzą językową a wiedzą o świecie; 5. Założenia i hipotezy badawcze; 6. Metoda; 6.1. Charakterystyka zmiennych i sytuacji eksperymentalnych; 6.2. Opis użytych metod; 6.3. Pomiar danych; 6.4. Metody analizy wyników; 7. Wyniki; 7.1. Rozumienie badane w toku czytania ( on-line ); 7.1.1. Wpływ stopnia trudności tekstu na proces jego rozumienia; 7.1.2. Wpływ nastawienia na proces rozumienia tekstu; 7.1.3. Wpływ szybkości czytania na proces rozumienia tekstu; 7.1.4. Wpływ rodzaju języka na proces rozumienia tekstu; 7.1.5. Wpływ rodzaju informacji językowej na proces rozumienia tekstu; 7.2. Rozumienie badane testem przypominania ( off-line ); 7.2.1. Hipotezy szczegółowe dotyczące umysłowej reprezentacji tekstu; 7.2.2. Wyniki dla poprawnych przypomnień; 7.2.3. Wyniki dla " rozwiązań "; 7.2.4. Podsumowanie; 8. Dyskusja wyników; Załączniki; Bibliografia; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37711, W.37709, W.37710 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp: Co psychologia i psycholingwistyka może wnieść do nauczania języków obcych?; Część 1. Przedmiot i historia psycholingwistyki: 1. Przedmiot psycholingwistyki; 2. Rozróżnianie terminologiczne: język a mowa; kompetencja a realizacja językowa; wiedza językowa; 3. Historia badań psycholingwistycznych; 3.1. Okres pierwszy: lata pięćdziesiąte; 3.2. Okres drugi: lata sześćdziesiąte; 3.3. Okres trzeci: współczesny; Część 2. Biologiczne i społeczne uwarunkowania języka: 1. Neurofizjologiczne podstawy języka; 2. Filogeneza języka; 3. Język ludzki a język zwierząt; 4. Produkcja i percepcja mowy; 4.1. Artykulacja dźwięków mowy; 4.2. Percepcja mowy; 4.3. Motoryczna teoria percepcji mowy; 5. Społeczne podstawy języka; 5.1. Filogeneza; 5.2. Ontogeneza; 5.3. Aspekty teoretyczne; 6. Rozwój języka u dziecka; 6.1. Język a inne funkcje poznawcze dziecka; 6.2. Prawidłowości rozwoju języka w aspekcie porównawczym; Część 3. Rozważania nad językiem w jego funkcji reprezentatywnej: 1. Składniki kompetencji językowej; 2. Wiedza językowa a wiedza o świecie; 3. Rola słownika umysłowego; 4. Języka a procesy percepcyjno-wyobrażeniowe; 5. Język a pamięć; 6. Język a pojęcia; 7. Determinizm językowy czy determinizm poznawczy; 8. Język a świadomość; Część 4. Rozważania nad językiem w jego funkcji komunikacyjnej: 1. Kompetencja komunikacyjna; 1.1. Wypowiedzi i akty mowy; 1.2. Dyskurs; 1.3. Odmiany i warianty językowe; 1.4. Style osobiste; `2. Rozumienie i produkowanie dyskursu; 2.1. Dyskurs a tekst; 2.2. Badania nad dyskursem konwersacyjnym; 2.2.1. Główne prawidłowości dyskursu konwersacyjnego w aspekcie społecznym; 2.2.2. Prawidłowości dyskursu konwersacyjnego w aspekcie informacyjnym; 2.3. Badania nad dyskursem testowym; 2.3.1. Struktura tekstu; 2.3.2. Funkcja pragmatyczna dyskursu tekstowego; 3. Psychologiczna problematyka czytania; 3.1. Charakterystyka procesu czytania; 3.2. Psychologiczny model procesu czytania; 3.3. Różnice indywidualne w szybkości i efektywności czytania; 3.4. Studia porównawcze nad czytaniem; Część 5. Psychologiczna problematyka dwujęzyczności: 1. Dwujęzyczność; postawienie problemu; 1.1. Psycholingwistyczne i neurolingwistyczne badania nad dwujęzycznością czystą i mieszaną; 1.2. Badania rozwojowe nad dwujęzycznością; 2. Submersja: dwujęzyczność zubożająca; 3. Immersja: dwujęzyczność pożądana; 4. Porównanie submersji z immersją; 5. Zdolności językowe i inne różnice indywidualne; 6. Motywacja do nauki języka drugiego; 7. Postawy wobec języka i grupy językowej; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37860, W.38355 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Język a reprezentacja świata w umyśle / Ida Kurcz. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1987. - 364, [4] s. : rys., wykr., err. ; 21 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Autor
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35017 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36805 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz.41186 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43625 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej