Głodkowska Joanna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Głodkowska Joanna
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Pedagogika specjalna
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
dziecko upośledzone umysłowo
(2)
Akademia pedagogiki Specjalnej
(1)
Grzegorzewska, Maria
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Seksuologia
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zespół Downa
(1)
baśnie
(1)
baśń
(1)
bilioterapia
(1)
dziecka upośledzone umysłowo
(1)
dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
matematyka
(1)
metoda baśniowych spotkań
(1)
pedagogika specjalna
(1)
uczniowie
(1)
upośledzeni umysłowo
(1)
wrażliwość edukacyjna
(1)
zabawa
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: WPROWADZENIE W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej Joanna Głodkowska CZĘŚĆ I DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym – uwagi historyczne Wojciech Gasik Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Marta Pągowska Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych Joanna Głodkowska CZĘŚĆ II DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Barbara Marcinkowska Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku Kornelia Czerwińska Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu Katarzyna Wereszka Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą Iwona Konieczna Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym Joanna Moleda Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Danuta Al-Khamisy CZĘŚĆ III DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych Małgorzata Jabłonowska Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej Urszula Markowska-Manista, Aleksandra Niedźwiedzka-Wardak Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu Marta Pągowska Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce Katarzyna Cichocka-Segiet Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi Urszula Gosk, Kamil Kuracki Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy Justyna Maria Gasik CZĘŚĆ IV DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE Kształcenie uczniów głuchoniewidomych Małgorzata Książek, Elżbieta Paradowska Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju Grażyna Walczak Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia Diana Aksamit WYBRANE ASPEKTY PRAWNE Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Katarzyna Smolińska ZAMIAST ZAKOŃCZENIA Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia Joanna Głodkowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43947 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie. W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej Część I. Dydaktyka specjalna źródła historyczne, perspektywa badawcza, projektowanie dydaktyk specjalistycznych Uczniowie z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym uwagi historyczne Dydaktyka specjalna teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Dydaktyka specjalna system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych Część II. Dydaktyki specjalistyczne zdefiniowane Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Tyflodydaktyka kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku Surdodydaktyka kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą Dydaktyka resocjalizacyjna kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym Dydaktyka korekcyjna kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Część III. Dydaktyki specjalistyczne niezdefiniowane Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia kształcenie uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe dydaktyka edukacji międzykulturowej Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy Część IV. Dydaktyki specjalistyczne niedookreślone Kształcenie uczniów głuchoniewidomych Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia Wybrane aspekty prawne. Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Zamiast zakończenia. Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd jedności w zróżnicowaniu ze względu na uczestników procesu kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43948 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40409, W.40561, W.40410 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Pedagogiki Specjalnej / Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej ; red. Jan Pańczyk ; T.12-13)
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej - uczelnia z osiemdziesięcioletnią tradycją: 1. E. Tomasik. Maria Grzegorzewska - pedagog, społecznik, organizator; 2. M. Marek-Ruka. Dynamika pedagogiki specjalnej Profesor Marii Grzegorzewskiej; 3. Osiągnięcia naukowo-badawcze jednostek wydziałowych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej: 3.1. Katedra Pedagogiki Specjalnej; 3.2. Katedra Psychopedagogiki Resocjalizacyjnej; 3.3. Zakład Logopedii; 3.4. Katedra Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania; 3.5. Katedra Pedagogiki Ogólnej; 3.6. Katedra Dydaktyki Ogólnej; 3.7. Katedra Psychologii; 3.8. Katedra Nauk Społecznych; 3.9. Zakład Metodologii; 3.10. Katedra Wychowania Estetycznego i Technicznego; 3.12. Zakład Plastyki; Część 2. Prace przeglądowe: 1. Z. Gajdzica. Dydaktyczna funkcja podręcznika w edukacji uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; 2. J. Głodkowska. Wizerunek osoby z upośledzeniem umysłowym na początku XXI wieku w refleksji pedagoga specjalnego; 3. L. Malinowski. W Polsce - od dobroczynności do pracy socjalnej; 4. A. Mikrut. Kształcenie zintegrowane a metoda ośrodków pracy; 5. M. Nowakowska. Na początku była Ewa; 6. R. Parol, J. Pietrzak. Klątwa nad Adamem; 7. J. Pietrzak. Determinizm bilogiczny w świetle poglądów niektórych współczesnych autorów; 8. G. Szumski. Między uniwersalnością a przygodnością - wprowadzenie do porównawczej pedagogiki specjalnej; Część 3. Prace empiryczne: 1. I. Chrzanowska. Różnice w poziomie funkcjonowania społecznego dzieci 6-7 letnich i jego temperamentalno-osobowościowe uwarunkowania; 2. J. Głodkowska. Metdoa " baśniowych spotkań " w procesie wspomagania wrażliwości edukacyjnej dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 3. J. Kostrzewski. Cechy osobowości 8-15 letnich dzieci z zespołem Downa; 4. E. Kulesza. Osiągnięcia poznawcze dzieci upośledzonych umysłowo w porównaniu z grupą w normie intelektualnej o tym samym wieku umysłowym; 5. E. Minczakiewicz. Wsparcie społeczne rodziny jako czynnik modelujący i kształtujący więzi w rodzinie wychowującej dziecko z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 6. M. Pecyna. Zachowanie się rytmów fal beta i theta w wolnozmiennych polach magnetycznych generowanych przez magnetostymulator Viofor JPS; 7. J. Ostrowski, T. Szewczuk. Modyfikujący wpływ trwałego lęku na agresywność - asertywność wychowanek MOW w Sobótce; 8. J, Ostrowski. Cechy temperymentalno-osobowościowe grup nieformalnych; 9. J. Ostrowski. Modyfikujący wpływ środowiska instytucji resocjalizacyjnej na cechy temperamnetu; 10. E. Zasępa. Struktura osobowości a postawy religijne dzieci; Część 4. Prezentacje, refleksje, dyskusje: Wstęp; 1. R. Janeczko. Niektóre aspekty reformy dydaktycznej i przygotowania zawodowego absolwentów specjalności pedagogika terapeutyczna; 2. R. Janeczko. Współczesne konieczności rozwoju kształcenia specjalnego w Polsce i powinności przygotowania zawodowego absolwentów pedagogiki specjalnej; 3. T. rodriguez. Program nauczania jako źródło refleksji na temat potrzeb wychowawczych i społecznych; Streszczenie w języku angielskim; Streszczenie w języku rosyjskim; A) Recenzje: 1. Grażyna Olszewska-Baka (red.). " Dzieci ulicy " - problemy - profilaktyka, resocjalizacja ( L. Malinowski ); Danuta Lalak, Tadeusz Pilch (red.). Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej ( L. Malinowski ); Małgorzata Sekułowicz. Matki dzieci niepełnosprawnych wobec problemów życiowych ( E. Jutrzyna ); Maria Bogumiła Pecyna. Wolnozmienne pola magnetyczne w badaniach psychofizjologicznych ( Sz. Kubiak ); B) Przegląd czasopism: Przegląd artykułow w " American Journal on Mental Retardation " 1999-2000 ( E. Kulesza ); C) Sprawozdania: Diagnoza, wychowanie i nauczanie dzieci niepełnosprawnych. Konferencja na Ukrainie (1999) i w Rosji (2000) ( E. Kulesza ); Konferencja " Od tradycjonalizmu do ponowoczesności " zorganizowana przez Zakład Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie od 16 do 18 maja 2001 roku ( S. Przybylski ); Międzynarodowa konferencja naukowa " Dziecko z utrudnieniami rozwoju. Problemy interdyscyplinarnej diagnozy i terapii w świetle najnowszych teorii ". Wrocław, od 4 do 6 maja 2000 roku ( B. Szczupał ); D) Wspomnienia: Urszula Zofia Parol ( 1942-1998 ) ( E. Minczakiewicz ); E) Prace opublikowane w latach 2000-2001 przez Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41078 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41720 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Psychologiczne i metodyczne aspekty edukacji matematycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim: 1.1. Dojrzałość szkolna czy wrażliwość edukacyjna ucznia szkoły specjalnej - krótka historia koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; 1.2. Sytuacja dzieci rozpoczynających naukę w szkole specjalnej ( dzieci kierowane bezpośrednio i porażką w szkole ogólnodostępnej ); 1.3. Charakterystyka upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - ważniejsze poglądy i przegląd badań; 1.4. Zdolności matematyczne w świetle wybranych teorii psychologicznych; 1.5. Specjalna edukacja matematyczna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - zarys stanowisk; 1.6. Prawidłowości kształtowania podstawowych pojęć matematycznych i wiedza matematyczna ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej; 1.7. Warunki osiągnięć w uczeniu się matematyki dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Rozdział 2. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań własnych: 2.1. Wrażliwość edukacyjna - prezentacja własnego modelu; 2.1.1. Zarysy wrażliwości edukacyjnej uczniów szkoły specjalnej; 2.1.2. Wrażliwość edukacyjna uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej w kontekście metody ośrodków pracy; 2.2. Podstawy teoretyczne i metodyczne zajęć korekcyjno-usprawniających " metodą baśniowych spotkań "; 2.2.1. Baśniowe spotkania - metoda bliska myślom, uczuciom i aktywności dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; 2.2.2. Profil rozwojowy klasy pierwszej w budowaniu programu wspomagającego wrażliwość edukacyjną; 2.2.3. Metodyczne wskazania do prowadzenia zajęć w kręgu baśni; 2.3. Cele badań, założenia koncepcyjne i hipotezy; 2.4. Charakterystyka badanych zmiennych i ich wskaźników; 2.5. Procedura i etapy badań; 2.6. Metody i techniki w przyjętych zakresach badawczych; 2.6.1. Metoda obserwacyjna - " Arkusz obserwacyjny oceny zachowania ucznia szkoły specjalnej "; 2.6.2. Metoda pomiaru dydaktycznego - " Zestaw wzorców czynności matematycznych ucznia klasy pierwszej szkoły specjalnej "; 2.6.3. Eksperyment pedagogiczny; 2.6.4. Metoda indywidualnego przypadku; 2.6.5. Metoda analizy profilowej; 2.6.6. Metody statystyczne; 2.7. Kryteria doboru próby i jej charakterystyka; Rozdział 3. Dziecko rozpoczynające naukę w szkole specjalnej - badania własne: 3.1. Informacje o uczniach rozpoczynających naukę w szkole specjalnej; 3.1.1. Dotychczasowe formy opieki i wychowania; 3.1.2. Poziom rozwoju umysłowego; 3.1.3. Rozpoznanie etiologiczne; 3.1.4. Poziom rozwoju fizycznego; 3.2. Środowisko rodzinne dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3.2.1. Stan rodziny uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej; 3.2.2. Stan domowej opieki wychowawczej nad dzieckiem; 3.2.3. Stanowisko rodziców wobec uczęszczania dziecka do szkoły specjalnej; 3.2.4. Wykształcenie i zatrudnienie rodziców; 3.2.5. Zaburzenia życia rodzinnego; 3.3. Podsumowanie; Rozdział 4. Wrażliwość edukacyjna a zasób doświadczeń matematycznych uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej: 4.1. Wyniki badań własnych w przyjętych zakresach wrażliwości edukacyjnej; 4.1.1. Ogólna wrażliwość edukacyjna; 4.1.2. Sytuacyjna wrażliwość edukacyjna - uczeń klasy pierwszej w procesie dydaktyczno-wychowawczym; 4.1.3. Zadaniowa wrażliwość edukacyjna; 4.2. Analiza czynnikowa wrażliwości edukacyjnej; 4.3. Profilowa prezentacja wrażliwości edukacyjnej uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 4.4. Wrażliwość edukacyjna jako wyznacznik osiągnięć matematycznych; 4.5. Podsumowanie; Rozdział 5. Skuteczność " metody baśniowych spotkań " w świetle wyników eksperymentu: 5.1. Rola " metody baśniowych spotkań " w procesie wspomagania wrażliwości edukacyjnej dzieci upośledzonych umysłowo; 5.2. " Metoda baśniowych spotkań " w kształtowaniu podstaw wiedzy matematycznej; 5.3. Podsumowanie; Wnioski z badań; Wykaz literatury; Wykaz tabel, wykresów, diagramów i schematów; Załączniki: 1. Przykładowe scenariusze " baśniowych spotkań "; 2. Psychopedagogiczne portrety uczniów klasy pierwszej szkoły specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40180, W.39834, W.39835, W.40178, W.40179, W.39833, W.39945 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41069 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej