Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(127)
Forma i typ
Książki
(127)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(110)
tylko na miejscu
(15)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(113)
Czytelnia
(12)
Pracownia cymeliów
(3)
Autor
Kowalczuk Rajmund
(8)
Brzeziński Jerzy
(6)
Zimbardo Philip G
(6)
Harwas-Napierała Barbera
(5)
Johnson Robert L
(5)
Materska Maria
(5)
McCann Vivian
(5)
Strelau Jan
(5)
Szewczuk Włodzimierz
(5)
Trempała Janusz
(5)
Wojciechowski Aleksander
(5)
Brzezińska Anna
(3)
Jurkowski Andrzej
(3)
Matczak Anna
(3)
Pieter Józef
(3)
Pilecka Władysława
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria
(3)
Putkiewicz Zygmunt
(3)
Schaffer H. Rudolph
(3)
Tyszkowa Maria
(3)
Włodarski Ziemowit
(3)
Bagley Wiliam Chandler
(2)
Bee Helen
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Colvin Stephen Sheldon
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gliszczyńska Xymena
(2)
Moszczeńska Iza
(2)
Nowacki Tadeusz
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Pietrasiński Zbigniew
(2)
Pąchalska Maria
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Sieczyński Tadeusz
(2)
Skorny Zbigniew
(2)
Spionek Halina
(2)
Szmyd Jan
(2)
Wrona Leszek
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Akert Robin M
(1)
Anderson John R
(1)
Andziak Dagmara
(1)
Aronson Elliot
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Baley Stefan
(1)
Basco Monica Ramirez
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Borkowska Aneta
(1)
Boyd Denise
(1)
Brun Brigitte
(1)
Brzezińska Anna I
(1)
Budoholska Wanda
(1)
Bętkowska-Korpała Barbara
(1)
Cielecki Marek
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Danielska Z
(1)
Darby David
(1)
Dembo Myron H
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Fiodorow Patrycja
(1)
Fontana David
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Gellert Manfred
(1)
Gierowski Józef Krzysztof
(1)
Goldstein Eda G
(1)
Grabowska Anna
(1)
Greenstone James L
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Guillaume Paul
(1)
Gurycka Antonina
(1)
Hammen Constance L
(1)
Hay Dale F
(1)
Hebb Donald Olding
(1)
Herzyk Anna
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Hunca-Bednarska
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Józefowicz Elżbieta
(1)
Kipp Katherine
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Kozielecki Józef
(1)
Kołyszko Piotr
(1)
Kreutz Mieczysław
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kunicka-Kaiser Irmina
(1)
Kwiatkowski Paweł
(1)
Leippe Michael R
(1)
Leviton Sharon C
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Mietzel Gerd
(1)
Moscovici Serge
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Młodkowski Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(46)
1990 - 1999
(27)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(19)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(3)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(127)
Język
polski
(127)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Psycholodzy
(2)
Pedagodzy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Studenci
(1)
Temat
Psychologia
(28)
Psychologia rozwojowa
(15)
Praca
(10)
psychologia
(10)
psychologia wychowawcza
(8)
Dziecko
(7)
Psychologia kliniczna
(7)
Motywacja
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Neuropsychologia
(4)
Niepełnosprawni
(4)
dziecko
(4)
emocje
(4)
poznanie
(4)
układ nerwowy
(4)
Diagnoza
(3)
Dzieci
(3)
Mózg
(3)
Osobowość
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Uczenie się
(3)
osobowość
(3)
praca
(3)
Dziecko chore
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metodologia
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Pamięć
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Religia
(2)
Rodzina
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Stres
(2)
Testy
(2)
Uczeń zdolny
(2)
Uczucia
(2)
dzieci specjalnej troski
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
młodzież
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
nauczyciel a uczeń
(2)
nauczyciele
(2)
uczenie się
(2)
uczeń a nauczyciel
(2)
uczniowie
(2)
wychowanie
(2)
Agresywność
(1)
Autorytet
(1)
Bajka i baśń
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Decyzje
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko upośledzone fizycznie
(1)
Eksperyment
(1)
Empatia
(1)
Gniew
(1)
Integracja społeczna
(1)
Karność
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Logika
(1)
Macierzyństwo
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Medycyna
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Nałóg
(1)
Nerwice
(1)
Niemowlę
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Perswazja
(1)
Piaget, Jean (1896-1980)
(1)
Poczucie winy
(1)
Praca socjalna
(1)
Praca społeczna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Projekt socjalny
(1)
Przemawianie
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Przywiązanie (psychol.)
(1)
Psychiatria
(1)
Psychologia lekarska
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
127 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak walczyć z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Warszawa : Difin, 2011. - 118 s. : il. ; 23 cm.
(Engram)
Forma i typ
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Czytelnik otrzymuje monografię psychologiczną, zawierającą aktualną wiedzę wzbogaconą badaniami i doświadczeniem terapeutycznym autora na temat uzależnień opisanych od strony diagnozy, rozpowszechnienia i terapii. Książka adresowana jest nie tylko do specjalistów terapii uzależnień, ale także studentów kierunków medycznych i psychologicznych oraz osób borykających się z problemem własnego uzależnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44165 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.30745 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p784 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza dla rodziców (lata 0-7) / Halina Spionek. - Wyd. 2. - Warszawa : Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, [1962]. - 131, [2] s. : il., [3] k. tabl.: il. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3443 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41192 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wprowadzenie do psychologii klinicznej dziecka: 1.1. Zarys historii psychologii klinicznej; 1.2. Przedmiot, zadania i podstawowe pojęcia psychologii klinicznej; 1.3. Miejsce psychologii klinicznej dziecka wśród innych gałęzi psychologii i innych dyscyplin naukowych; 2. Problematyka zaburzeń rozwoju psychoruchowego: 2.1. Rozwój psychoruchowy dziecka - podstawowe pojęcia i modele rozwoju; 2.2. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego; 2.3. Problemy diagnozy, terapii i profilaktyki w psychologii klinicznej dziecka; 2.4. Metody diagnostyczne w psychologii klinicznej dziecka; 3. Przyczyny zaburzeń rozwoju psychoruchowego dziecka: 3.1. Biologiczne przyczyny zaburzeń rozwoju psychoruchowego dziecka; 3.2. Społeczne przyczyny zaburzeń rozwoju psychoruchowego dziecka; 3.3. Patomechanizm zaburzeń rozwoju psychoruchowego; 4. Globalne zaburzenia rozwoju psychoruchowego dziecka: 4.1. Upośledzenie umysłowe; 4.2. Inteligencja niższa niż przeciętna; 4.3. Postępowanie korekcyjno-wychowawcze; 5. Parcjalne zaburzenia rozwoju ruchowego - procesów wykonawczych u dzieci: 5.1. Motoryka i jaj zaburzenia; 5.2. Lateralizacja i jej zaburzenia; 6. Parcjalne zaburzenia rozwoju niektórych procesów orientacyjno-poznawczych u dzieci: 6.1. Percepcja wzrokowa i zaburzenia jej rozwoju; 6.2. Percepcja słuchowa i zaburzenia jej rozwoju; 6.3. Mowa i jej zaburzenia; 6.4. Zaburzenia procesów instrumentalnych, a trudności w czytaniu; 7. Parcjalne zaburzenia procesów emocjonalno-motywacyjnych u dzieci: 7.1. Procesy emocjonalne i zaburzenia nerwicowe; 7.2. Procesy motywacyjne i zaburzenia motywacji; 7.3. Procesy neurodynamiczne i zaburzenia dynamiki procesów nerwowych; 8. Zaburzenia rozwoju osobowości dziecka: 8.1. Rozwój osobowości dziecka; 8.2. Zaburzenia rozwoju osobowości dziecka; 8.3. Metody badania osobowości dziecka; 8.4. Postępowanie korekcyjno-wychowawcze; Posłowie; Wyjaśnienie wybranych terminów; Opisy przypadków; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42595, W.38440, W.36965, W.38366, W.38439, W.36966, W.38938, W.38936, W.38305, W.38937, W.36964, W.38306, W.38441 (13 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wprowadzenie do psychologii klinicznej dziecka: 1.1. Zarys historii psychologii klinicznej; 1.2. Przedmiot, zadania i podstawowe pojęcia psychologii klinicznej; 1.3. Miejsce psychologii klinicznej dziecka wśród innych gałęzi psychologii i innych dyscyplin naukowych; 2. Problematyka zaburzeń rozwoju psychoruchowego: 2.1. Rozwój psychoruchowy dziecka - podstawowe pojęcia i modele rozwoju; 2.2. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego; 2.3. Problemy diagnozy, terapii i profilaktyki w psychologii klinicznej dziecka; 2.4. Metody diagnostyczne w psychologii klinicznej dziecka; 3. Przyczyny zaburzeń rozwoju psychoruchowego dziecka: 3.1. Biologiczne przyczyny zaburzeń rozwoju psychoruchowego dziecka; 3.2. Społeczne przyczyny zaburzeń rozwoju psychoruchowego dziecka; 3.3. Patomechanizm zaburzeń rozwoju psychoruchowego; 4. Globalne zaburzenia rozwoju psychoruchowego dziecka: 4.1. Upośledzenie umysłowe; 4.2. Inteligencja niższa niż przeciętna; 4.3. Postępowanie korekcyjno-wychowawcze; 5. Parcjalne zaburzenia rozwoju ruchowego - procesów wykonawczych u dzieci: 5.1. Motoryka i jaj zaburzenia; 5.2. Lateralizacja i jej zaburzenia; 6. Parcjalne zaburzenia rozwoju niektórych procesów orientacyjno-poznawczych u dzieci: 6.1. Percepcja wzrokowa i zaburzenia jej rozwoju; 6.2. Percepcja słuchowa i zaburzenia jej rozwoju; 6.3. Mowa i jej zaburzenia; 6.4. Zaburzenia procesów instrumentalnych, a trudności w czytaniu; 7. Parcjalne zaburzenia procesów emocjonalno-motywacyjnych u dzieci: 7.1. Procesy emocjonalne i zaburzenia nerwicowe; 7.2. Procesy motywacyjne i zaburzenia motywacji; 7.3. Procesy neurodynamiczne i zaburzenia dynamiki procesów nerwowych; 8. Zaburzenia rozwoju osobowości dziecka: 8.1. Rozwój osobowości dziecka; 8.2. Zaburzenia rozwoju osobowości dziecka; 8.3. Metody badania osobowości dziecka; 8.4. Postępowanie korekcyjno-wychowawcze; Posłowie; Wyjaśnienie wybranych terminów; Opisy przypadków; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36194, W.33378, W.33471, W.33380, W.36199, W.33377, W.33470, W.36196, W.36202, W.33381, W.43324, W.36198, W.36195, W.36200, W.33379, W.36201 (16 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41514, W.42625 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści: Wstęp 1. Pojęcie diagnozy – zagadnienia terminologiczne 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania 1.2.1. Diagnoza profilaktyczna (przesiewowa) 1.2.2. Diagnoza pogłębiona (funkcjonalna) 1.2.3. Diagnoza różnicowa (klasyfikacyjna, kliniczna) 1.3. Etapy procesu diagnozowania 1.3.1. Model teoretyczny procesu diagnostycznego 1.3.2. Implikacje praktyczne 1.3.2.1. Etap prediagnostyczny 1.3.2.2. Etap badania diagnostycznego (identyfikacji) – rozpozna-nie problemu, planowanie diagnozy oraz badanie 1.3.2.3. Etap wyjaśniania i opiniowania (orzekania) 1.3.2.4. Etap interwencji 1.3.2.5. Ocena efektów interwencji (rediagnoza) Literatura polecana 2. Wprowadzenie w problematykę rozwoju małego dziecka 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy Literatura polecana 3. Warunki skutecznych działań diagnostycznych i prognostycznych 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania 3.2. Warunki fizyczne – pomieszczenie i wyposażenie 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę Literatura polecana 4. Wybrane metody diagnozowania rozwoju w pierwszych latach życia 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych? 4.2. Wywiad rozwojowy 4.2.1. Wyjaśnienia terminologiczne 4.2.2. Wskazówki praktyczne związane z prowadzeniem wywiadu 4.2.3. Najczęstsze błędy i ograniczenia w trakcie prowadzenia wywiadu 4.3. Obserwacja 4.3.1. Wyjaśnienia terminologiczne 4.3.2. Wskazówki praktyczne do przeprowadzenia obserwacji małego dziecka 4.3.3. Co można obserwować 4.3.4. Najczęstsze błędy podczas prowadzonej obserwacji Literatura polecana 5. Interdyscyplinarny charakter diagnozy 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44140 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37799, W.37798 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40055, W.40054 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41209 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38959, w.38001, W.37978, W.38958 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Jakościowe czy ilościowe metody badania rozwoju małego dziecka? 1.1. Eklektyczny model diagnozy małego dziecka 1.2. Jakie wymagania powinien spełniać test psychometryczny? 1.2.1. Rzetelność testu 1.2.2. Trafność testu 1.2.3. Standaryzacja testu 1.2.4. Normalizacja testu 1.3. Czy diagnoza psychometryczna jest niezbędna w badaniu małego dziecka? Literatura polecana Rozdział 2. Opis wybranych narzędzi i metod do badania małego dziecka 2.1. Standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.1. Aktualne testy do badania ogólnego poziomu rozwoju lub inteligencji dziecka 2.1.1.1. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie 3 (Leiter-3) 2.1.1.2. Skale Inteligencji Stanford-Binet. Edycja Piąta (SB5) 2.1.1.3. Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym (IDS-P) 2.1.1.4. Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella – Wersja 1 (CFT 1-R) 2.1.1.5. Dziecięca Skala Rozwojowa (DSR) 2.1.1.6. Test Matryc Progresywnych Ravena w Wersji Kolorowej (TMK) 2.1.2. Testy rozwoju językowego 2.1.2.1. Inwentarze Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK) 2.1.2.2. Test Rozwoju Językowego (TRJ) 2.1.2.3. Test Słownikowy dla Dzieci (TSD) 2.1.2.4. Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie (OTSR) 2.1.3. Do badania rozwoju społeczno-emocjonalnego 2.1.3.1. Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3–6 lat (SkaRE) 2.1.3.2. Narzędzia do diagnozy funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat 2.1.4. Inne standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci 2.1.4.1. System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3. Wydanie 3 2.1.4.2. Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP) 2.1.4.3. Sortowanie Kart dla Dzieci (SKD) 2.1.4.4. Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu (ADOS-2) 2.1.4.5. Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Autyzmu (ASRS) 2.1.4.6. Profil Sensoryczny Dziecka (PSD) 2.2. Niestandaryzowane narzędzia do badania małego dziecka 2.2.1. Krótka Skala Rozwoju Dziecka (KSRD) 2.2.2. Rozwojowa Skala Obserwacyjna 2.2.3. Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego 2.2.4. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR) 2.2.5. Karty Diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia 2.2.6. Profil Psychoedukacyjny (PEP-R) 2.2.7. Test Apercepcji Tematycznej dla Dzieci (CAT-A – Wersja z Postaciami Zwierząt, CAT-H – Wersja z Postaciami Ludzi) 2.2.8. Skala Oceny Zachowania Noworodka (NBAS) 2.3. Krótka prezentacja nieaktualnych metod diagnozy małego dziecka Rozdział 3. Zapowiedzi nowych testów i metod do badania małego dziecka 3.1. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie 3.2. Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku 3.3. Projekty badawcze dotyczące opracowania nowych narzędzi diagnostycznych do wykorzystania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych Załącznik Przykładowa opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju przygotowana na podstawie badania wybranymi narzędziami diagnostycznymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44141 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 18)
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41437, W.41318 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami. Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.44142 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39924 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poprawione i rozszerzone wydanie drugie tego znakomitego podręcznika proponuje sprawdzone strategie służące poprawie długoterminowych skutków leczenia oraz jakości życia osób cierpiących na zaburzenia afektywne dwubiegunowe. Czerpiąc wiedzę z wielu badań i bogatego doświadczenia, autorzy opracowują pełne ramy zindywidualizowanej terapii poznawczo-behawioralnej. Podręcznik pełen jest przykładów i opisów przypadków. Został zaprojektowany tak, by uwzględnić złożoność procesu leczenia trudnych, przewlekłych zaburzeń. W tym wydaniu dawny protokół dwudziestu sesji terapii (w dodatku na końcu książki) został zastąpiony nowym, bardziej elastycznym modelem oceny i procesu leczenia. Format książki ułatwia przeprowadzenie skutecznych interwencji w pracy z pacjentami o różnych historiach choroby i profilach klinicznych – osobami z niedawno rozpoznanymi zaburzeniami, chorymi z objawami ustabilizowanymi oraz pacjentami codziennie zmagającymi się z objawami. Podręcznik zawiera jasne wskazówki dotyczące konceptualizacji indywidualnych potrzeb pacjentów oraz współpracy, która ma im pomóc w: lepszym zrozumieniu natury zaburzeń afektywnych dwubiegunowych, systematycznym przestrzeganiu sposobu i pór dawkowania leków, rozpoznawaniu wczesnych sygnałów ostrzegających o epizodach maniakalnych i depresyjnych, radzeniu sobie z objawami poznawczymi, behawioralnymi i afektywnymi, rozwijaniu umiejętności radzenia sobie i rozwiązywania problemów, wzmacnianiu relacji nadwątlonych zaburzeniem. Podręcznik ma charakter praktyczny i został napisany w przystępny sposób. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono najważniejsze informacje, które terapeuta powinien zapamiętać oraz zagadnienia, które należy omówić z pacjentem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odrzucenie dziecka przez rówieśników powinno być dla rodziców i wychowawców sygnałem ostrzegawczym. Zapowiada bowiem problemy na kolejnych etapach rozwoju dziecka: niedostosowanie społeczne w okresie dorastania, trudności w życiu dorosłym. Książka Marii Deptuły pozwala zrozumieć przyczyny odrzucenia rówieśniczego i jego przejawy. Czytelnik znajdzie w niej analizę działań, jakie można podjąć, by skutecznie pomóc dzieciom odrzucanym przez rówieśników w przedszkolu, szkole, świetlicach środowiskowych czy terapeutycznych. Autorka zwraca uwagę na zapobieganie odrzuceniu, czemu służyć może wczesne wspomaganie rodziców w wypełnianiu ich opiekuńczej i wychowawczej roli, praca z grupą rówieśniczą w przedszkolu i szkole sprzyjająca rozwojowi tolerancji oraz pomaganie dziecku, gdy pojawią się problemy w relacjach z rówieśnikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44173 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej