Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(55)
Forma i typ
Książki
(51)
Audiobooki
(2)
Filmy i seriale
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(54)
Czytelnia
(1)
Autor
Bogucka Jadwiga
(3)
Kosakowski Czesław
(3)
Kościelska Małgorzata
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Żiżka Dorota
(3)
Gajdzica Zenon
(2)
Grygier Urszula
(2)
Hulek Aleksander
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Krzyżewska Jadwiga
(2)
Kuźma Józef
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Mikrut Adam
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Vítková Marie
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartoňová Miroslava
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Fairbairn Gavin
(1)
Fairbairn Susan
(1)
Flis Renata
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gustavsson Anders
(1)
Guzy Anna
(1)
Klinik Anna
(1)
Konieczny Henryk
(1)
Kosińska Anna
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Król Anna
(1)
Lis-Kujawski Andrzej
(1)
Maciejewski Piotr
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Osik Danuta
(1)
Ošlejšková Hana
(1)
Palak Zofia
(1)
Piwowarski Janusz
(1)
Polak Anna
(1)
Popławska Joanna
(1)
Puszczewicz Barbara
(1)
Rempel Wiesława
(1)
Rudek Iwona
(1)
Sarnowska Maria
(1)
Sierpińska Bożena
(1)
Sowiar Danuta
(1)
Szalbierz Andrzej
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wojtkowiak Antoni
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zakrzewska-Manterys Elżbieta
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Zawadzka-Bartnik Elżbieta
(1)
Łaś Helena
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Temat
Kształcenie integracyjne
(29)
nauczanie integracyjne
(18)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Pedagogika specjalna
(9)
Niepełnosprawni
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Dziecko upośledzone umysłowo
(6)
Nauczanie integracyjne
(6)
Szkolnictwo specjalne
(6)
nauczanie początkowe
(5)
Nauczanie
(4)
Przedszkola integracyjne
(4)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
dzieci upośledzone umysłowo
(3)
szkolnictwo specjalne
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko upośledzone fizycznie
(2)
Gry dydaktyczne
(2)
Integracja społeczna
(2)
Internaty
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
integracja
(2)
integracja społeczna
(2)
metody aktywizujące
(2)
pedagodzy specjalni
(2)
Domanna, metoda
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko upośledzone umysowo
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Języki
(1)
Kirejczyk, Kazimierz
(1)
Komputery
(1)
Metoda Integracji Sensorycznej
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Przedszkola
(1)
Selekcja szkolna
(1)
Sprzężone zaburzenia
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoła życia
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Szuman, Wanda
(1)
Sękowska, Zofia (1924-1997)
(1)
Tolerancja
(1)
Uczniowie niepełnosprawni
(1)
Ukryty program
(1)
Upośledzenie umysłowe
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zakład Psychopedagogiki Specjalnej Uniwersystetu Marii Curie-Skłodowskiej
(1)
depresja dziecięca
(1)
dignoza psychologiczna
(1)
dzieci niepełnosprawne
(1)
dziecko głęboko upośledzone
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
kształcenie
(1)
młodzież
(1)
niepełnosprawni
(1)
ocena opisowa
(1)
osobowość
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pomoce dydaktyczne
(1)
rehabilitacja (med.)
(1)
religia a dziecko
(1)
szkolnictwo powszechne
(1)
uczniowie niedostosowanie społecznie
(1)
upośledzeni umysłowo
(1)
uroczystości szkolne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
55 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40174 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część ogólna: 1. Populacja uczniów niepełnosprawnych; 2. Istota możliwości integracji społecznej uczniów niepełnosprawnych; 3. Formy pomocy specjalnej dla uczniów niepełnosprawnych w szkole powszechnej; 4. Zasady postępowania z uczniami niepełnosprawnymi w szkole powszechnej; 5. Współdziałanie nauczycieli z rodzicami uczniów niepełnosprawnych; 6. Pomoc udzielania szkole i rodzinie przez instytucje i organizacje społeczne; 1. Pomoc poradni wychowawczo-zawodowej; 2. Pomoc organizacji i towarzystw społecznych; 3. Pomoc nauczycieli metodyków i nauczycieli szkół specjalnych; 4. Pomoc pracowników służby zdrowia; Bibliografia; Część szczegółowa: 1. Uczniowie z mikrozaburzeniami rozwoju; 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Rodzaje i objawy mikrozaburzeń rozwoju; 1.3. Porady wychowawczo-dydaktyczne i skuteczna pomoc specjalna; Bibliografia; 2. Uczniowie z inteligencją niższą od przeciętnej; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Charakterystyka trudności rozwojowych uczniów z inteligencją niższą od przeciętnej; 2.3. Porady wychowawczo-dydaktyczne i rodzaje pomocy specjalnej; Bibliografia; 3. Uczniowie upośledzeni umysłowo; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Charakterystyka możliwości rozwoju uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 3.3. Cechy osobowości i zachowanie się uczniów upośledzonych umysłowo; 3.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne i rodzaje pomocy specjalnej; 4. Uczniowie z dysfunkcją narządu ruchu; 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Psychiczne skutki dysfunkcji narządu ruchu; 4.3. Wybrane przypadki dysfunkcji narządu ruchu; 4.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne i rodzaje pomocy specjalnej; Bibliografia; 5. Uczniowie przewlekle chorzy; 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Choroba jako bezpośrednie źródło trudności rozwojowych i przystosowawczych; 5.3. Trudności rozwojowe i przystosowawcze związane z rolą " osoby chorej "; 5.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne i rodzaje pomocy specjalnej; 5.5. Postępowanie opiekuńczo-wychowawcze z dziećmi chorymi na wybrane choroby; Bibliografia; 6. Uczniowie z wadą słuchu; 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Podstawowe informacje o wadach słuchu u dzieci; 6.3. Wpływ głuchoty na ogólny rozwój dziecka; 6.4. Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki w szkole powszechnej; 6.5. Wskazówki i praktyczne rady dla nauczycieli; 6.6. Niepowodzenia ucznia z wadą słuchu w szkole powszechnej; 6.7.Pomoc socjalna; Bibliografia; 7. Uczniowie niedowidzący; 7.1. Wprowadzenie; 7.2. Trudności w poznawaniu światu, w nauce i przystawaniu społecznym dzieci niedowidzących; 7.3. Możliwości kształcenia dzieci niedowidzących; 7.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne nauczycieli; Bibliografia; 8. Uczniowie niewidomi; 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Trudności w poznawaniu świata, w nauce i przystosowaniu społecznym dzieci niewidomych; 8.3. Możliwości kształcenia dzieci niewidomych; 8.4. Porady wychowawczo-dydaktyczne dla nauczycieli; Bibliografia; 9. Uczniowie niedostosowani społecznie; 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Przejawy, rodzaje i tło niedostosowania społecznego dzieci; 9.3. Porady w zakresie profilaktyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji dzieci; Bibliografia; Literatura zalecana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36812, W.40394, W.37391, W.37392, W.37427, W.37308, W.37429, W.37430, W.43336 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Ep.20 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37005, W.37008, W.37006, W.37004, W.37007, W.36832 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Załącznik: płyta CD: Praca w klasie integracyjnej dla nauczycieli klas IV-VI i gimnazjum (AV/CD/110 i AV/CD/112)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41630, W.41578 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Załącznik do książki Grygier U.: Praca w klasie integracyjnej... (41578 i 41630)
Wymagania systemowe: oprogramowanie do odczytu plików w formacie Adobe Reader (.pdf)
Stron: 69.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. AV/CD/110, AV/CD/112 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9707, W.p9739 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43764 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział I: Integracja osób niepełnosprawnych w szkolnictwie. Idea czy szansa?; Rozdział II: Ukryty program - między wiarą, wiedzą i nauką; ii.1. Jeden ukryty program czy wielość spraw ukrytych?; ii.2. Co badać, aby badać ukryty program?; ii.3. Jak bardzo ukryty jest ukryty program?; ii.4. Ukryty program - wina nauczycieli?; ii.5. Szczególny ukryty program w szczególnej szkole?; ii.6. Ukryty program z perspektywy interakcyjnej; Rozdział III: "Łapanie ducha". W poszukiwaniu ukrytego programu integracji w szkolnictwie; iii.1. Program ukryty za zachowaniami nauczycieli; iii.2. Program ukryty za ocenianiem; iii.3. Program ukryty za codziennością szkolną; iii.4. Program ukryty za działaniem instytucji; iii.5. Wpływ ukrytego programu; Rozdział IV: Obraz siebie osoby niepełnosprawnej - uwarunkowania psychospołeczne; iv.1. "Ja" - obraz, struktura, wiedza czy tożsamość?; iv.2. Obraz siebie - szersze ramy; iv.3. Rozwój obrazu siebie - ciągłość czy rozbite zwierciadło?; iv.4. "Ja" podobny czy "ja" różny?; iv.5. "Ja" zaradny czy bezradny?; iv.6. "Ja" bez wartości?; Rozdział V: Metodologiczne podstawy badań własnych; v.1. Sposób rozumienia zjawiska ukrytego programu; v.2. Cel i przedmiot badań; v.3. Problemy i hipotezy badawcze; v.4. Wskaźniki ukrytego programu; v.5. Metody, techniki i narzędzia badawcze; v.6. Opis procedury badawczej; v.7. Metody analizowania danych; Rozdział VI: Zjawiska ukrytego programu na podstawie narracji pracowników szkoły; vi.1. Niejawne aspekty przyjmowania uczniów niepełnosprawnych do szkoły; vi.2. Program deklarowany przez nauczycielki; vi.3. Niejawne aspekty oceniania i stawiania wymagań; vi.4. Program ukryty za organizacją lekcji; vi.5. Niejawne aspekty komunikacji z uczniami niepełnosprawnymi; vi.6. Poruszanie spraw związanych z niepełnosprawnością podczas lekcji i sposób mówienia o niepełnosprawności; vi.7. Organizowanie pomocy dla uczniów niepełnosprawnych; vi.8. Program ukryty za pełnieniem ról szkolnych; vi.9. Program ukryty za zatrudnianiem nauczycieli i rozwiązaniami praktycznymi życia szkolnego; vi.10. Podsumowanie i interpretacja; Rozdział VII: Zjawiska ukrytego programu na podstawie narracji niepełnosprawnych uczniów; vii.1. Stosunek niepełnosprawnych uczniów do szkoły; vii.2. Niejawne aspekty stawiania wymagań i oceniania - perspektywa uczniów niepełnosprawnych; vii.3. Niejawne aspekty prowadzenia lekcji- perspektywa uczniów niepełnosprawnych; vii.4. Sposób mówienia o niepełnosprawności - perspektywa uczniów niepełnosprawnych; vii.5. Uczniowie niepełnosprawni wobec pełnienia funkcji w szkole i klasie; vii.6. Uczniowie niepełnosprawni wobec niektórych rozwiązań funkcjonowania szkoły; vii.7. Szczególne problemy uczniów niepełnosprawnych; vii.8. Zjawiska ukrytego programu z perspektywy rodziców; Rozdział VIII: Przejawy ukrytego programu w szkole integracyjnej; Rozdział IX: Obraz siebie uczniów niepełnosprawnych - ujęcie interakcyjne; ix.1. "Ja" podobny czy "ja" różny? - rola ucznia; ix.2. "Ja" podobny czy "ja" różny? - inne role szkolne; ix.3. "Ja" zaradny czy "ja" bezradny?; ix.4. "Ja" bez wartości?; Podsumowanie i zakończenie; Summary; Bibliografia; Dodatki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43123, W.43124 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43763 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43135, W.43134 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w GliwicachIntegracja - Nauczyciel - Wychowanie / red. Janina Wyczesany ; T. 3)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42667, W.42683, W.42671, W.42680, W.42676, W.42677, W.42666, W.42681, W.42670, W.42663, W.42668, W.42682, W.42664, W.42669, W.42675, W.42687, W.42665, W.42678, W.42679, W.42685, W.42672, W.42673, W.42684, W.42674 (24 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43813 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41052, W.41051, W.41011, W.41053, W.41054 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42027 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43168 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Wprowadzenie Monika Gołubiew-Konieczna Integracja w edukacji – ewaluacja założeń integracyjnych w praktyce szkolnej Marzanna Farnicka Diagnoza i jej społeczno-kulturowe uwarunkowania Część I. Doświadczenia pedagogów i nauczycieli związane z prointegracyjną edukacją osób z niepełnosprawnością Anna Smoleń Sytuacja osób niepełnosprawnych w środowisku małego miasta Barbara Trela Integracja – zderzenie idei z realiami pracy początkującego nauczyciela Aneta Broczkowska Edukacja integracyjna w oczach młodego pedagoga Katarzyna Jackowiak Dziecko z ADHD w przedszkolu publicznym Małgorzata Skalska Kiedy integracja płynie prosto z serca? Katarzyna Domagała Oblicza integracji w rozważaniach nauczyciela wspomagającego Natalia Szkirpan Dylematy związane z edukacją osób z niepełnosprawnością intelektualną Justyna Brzeźniak Naznaczeni czy akceptowani? Agnieszka Woźniak Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej Wacław Fecko Kształcenie uczniów z defi cytami w oddziałach specjalnych i ogólnodostępnych w szkole ponadgimnazjalnej Robert Hawrylak Integracja czy normalność? Magdalena Królak Integracja uczestników warsztatu terapii zajęciowej poprzez rehabilitację zawodową Część II. Prointegracyjne bajki terapeutyczne dla wszystkich Agnieszka Klucznik Bajki Niebieską pisane Anioł Curraçao Bajka o Samotności Bajki dla Serca Bajka o Rzeczach Bajka o Kluczach Bajki Klejące Bajka o Kapciuszku Kuchniowa Bajeczka Jak powstała Przyjaźń Bajka o Łące
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43771 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42489, W.41953, W.42266, W.42265 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej