Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(60)
Forma i typ
Książki
(60)
Dostępność
dostępne
(59)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(60)
Autor
Pańczyk Jan
(13)
Tomasik Ewa
(4)
Rola Jarosław
(3)
Bałachowicz Józefa
(2)
Eckert Urszula
(2)
Gasik Wojciech
(2)
Karwot Izydor
(2)
Pisula Ewa
(2)
Atys Paulina
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gamulczak Franciszek
(1)
Grzegorzewska Maria
(1)
Góralski Andrzej
(1)
Górny Jerzy
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Huszcz Mirosław
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Kuligowska Krystyna
(1)
Leonhardt Merce
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Mierzejewska Halina
(1)
Misiewicz Halina
(1)
Nowicka-Kozioł
(1)
Nowicka-Kozioł Maria
(1)
Paluszewski Jan
(1)
Pełka Jerzy
(1)
Pytka Lesław
(1)
Rdzanek-Piwowar Grażyna
(1)
Rola Stanisław
(1)
Rudowski Tomasz
(1)
Siedlecka Hanna
(1)
Stojanowska Wanda
(1)
Stupin-Rzońca Agnieszka
(1)
Stąsiek Kazimierz
(1)
Szałański Jan
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Sękowska Zofia
(1)
Walczak Grażyna
(1)
Walkiewicz Małgorzata
(1)
Zięcina-Banek Maria
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(57)
Kraj wydania
Polska
(60)
Język
polski
(60)
Temat
Pedagogika specjalna
(13)
pedagodzy specjalni
(5)
pedagogika specjalna
(5)
Biblioterapia
(3)
Niepełnosprawni
(3)
dziecko
(3)
dziecko upośledzone umysłowo
(3)
matematyka
(3)
młodzież
(3)
nauczanie
(3)
twórczość
(3)
upośledzeni umysłowo
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko upośledzone umysłowo
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
autyzm
(2)
diagnoza
(2)
dziecko głuche
(2)
mózgowe porazenie dziecięce
(2)
młodzież szkolna
(2)
niewidomi
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
uczniowie
(2)
zaburzenia rozwojowe
(2)
zdolności
(2)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Grzegorzewska, Maria
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Górski, Andrzej
(1)
Hulek, Aleksander (1916-1993)
(1)
Instytut Pedagogiki Specjalnej
(1)
Język polski
(1)
Kształcenia specjalne
(1)
Listy polskie
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Młodzież
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Oceny szkolne
(1)
Pedagogika
(1)
Poezja polska
(1)
Przestępczość nieletnich
(1)
Sieroctwo społeczne
(1)
Skala Leonhardt
(1)
Socjologia
(1)
Sprzężone zaburzenia
(1)
Uczeń zdolny
(1)
Vojty, metoda
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej
(1)
Wzrok
(1)
Zespół Ushera
(1)
Znaniecki, Florian
(1)
badania eksperymentalne
(1)
czytanie
(1)
depresja
(1)
dzieci upośledzone umysłowo
(1)
dzieci z dysfunkcją narządu ruchu
(1)
dziecko a rodzice
(1)
dziecko niedosłyszące
(1)
dziecko upośledzone
(1)
dziecko uzdolnione
(1)
edukacja literacka
(1)
głuchoniewidomi
(1)
kalkulatory elektroniczne
(1)
kształcenie specjalne- pedagodzy
(1)
kultura literacka
(1)
logopedia
(1)
metoda baśniowych spotkań
(1)
metody obserwacyjne
(1)
mowa
(1)
muzykoterapia
(1)
narkomania
(1)
nauczyciele
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niepełnosprawni fizycznie
(1)
niepełnosprawni ruchowo
(1)
odpowiedzialność karna
(1)
odpowiedzialność moralna
(1)
odpowiedzialność- psychologia
(1)
osobowość
(1)
osoby uzależnione
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika humanistyczna
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pedagogika rewalidacyjna
(1)
pedagogika twórczości
(1)
penitencjarystyka
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
prawo karne
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
psychodydaktyka kreatywności
(1)
rehabilitacja
(1)
resocjalizacja
(1)
60 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39614 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40523, W.40524, W.40525 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39600 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39540, W.39400, W.39399, W.39119, W.41196, W.39541, W.40502, W.39121, W.39120, W.39398 (10 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39340 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od wydawcy; Wstęp; Rozdział 1. Ewolucja teorii i praktyka pedagogiki specjalnej: 1. Uwagi terminologiczne; 2. Aspekty historyczne pedagogiki specjalnej; 3. Ewolucja pedagogiki specjalnej; 4. Interdyscyplinarne aspekty pedagogiki specjalnej; 5.Pedagogika specjalna w aspekcie edukacyjnym; 6. Trendy rozowjowe we współczesnej pedagogice specjalnej; 6.1. Przedmiot zainteresowań i zakres pedagogiki specjalnej; 6.2. System kształcenia specjalnego; 7. Kształcenie specjalnej w polskim systemie edukacyjnym; 7.1. Rozwój praktyki i teorii pedagogiki specjalnej w Polsce; 7.2. Założenia współczesnego systemu kształcenia specjalnego w Polsce; 7.3. Kształcenie pedagogów specjalnych dla systemu integracyjnego; 8. Podstawy prawne funkcjonowania systemu kształcenia specjalnego w Polsce ( Wiesława Szczepaniak-Maleszka ); Rozdział 2. Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie: 1. Pojęcie resocjalizacji; 2. Aspekt historyczny resocjalizacji nieletnich; 3. Wykolejenie społeczne; 4. Objawy wykolejenia społecznego młodzieży; 5. Przyczyny przestępczości; 6. Przestępczość nieletnich i formy jej zwalczania; 7. Cele i zasady wychowania resocjalizacyjnego; 8. Resocjalizacja w środowisku otwartym; 9. Resocjalizacja w zakładach poprawczych; 10. Resocjalizacja nieletnich w zakładach wychowawczych; 11. Współczesne trendy w pedagogice resocjalizacyjnej; 12. System opieki nad dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie; Rozdział 3. Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących: 1. Budowa, funkcjonowanie i znaczenie narządu wzroku; 2. Dysfunkcje narządu wzroku; 3. Osoby niewidome i słabowidzące; 4. Stopień inwalidztwa wzroku a możliwości rehabilitacji pedagogicznej; 5. Przyczyny inwalidztwa wzroku; 6. Ewolucja sytuacji społęcznej i kształcenia niewidomych; 7. Wpływ braku wzroku na rozwój psychiczny dziecka; 8. Przegląd badań nad dziećmi słabowidzącymi; 9. Rehabilitacja pedagogiczna dzieci niewidomych i słabowidzących; 10. Stres i frustracja w życiu dziecka z inwalidztwem wzroku; 11. Elementy specjalne kstzałcenia niewidomych i słabowidzących; 11.1. Pismo punktowe L. Braille'a; 11.2. Zasada poglądowości w nauczaniu niewidomych; 11.3. Wskazówki metodyczne; 11.4. Ćwiczenia kompensacyjne, korekcyjne i orientacyjne w kształceniu niewidomych; 12. Uwarunkowania efektywności rehabilitacji uczniów niewidomych; 13. Uwarunkowania efektywności uczniów słabowidzących; 14. Problemy integracyjnego kstzałcenia uczniów niewidomych i słabowidzących; 15. Rehabilitacja zawodowa niewidomych i słaobowidzących; Rozdział 4. Rehabilitacja dzieci niesłyszących i słabosłyszących: 1. Pojęcie głuchoty; 2. Głuchota a rozwój psychiczny dziecka; 3. Specyfika proceesów poznawczych u dziecka z uszkodzonym słuchem; 4. Specyficzne warunki kształtowania mowy dzieci niesłyszących; 5. Problematyka nauczania i wychowania dzieci niesłyszących; 6. Rozwój szkolnictwa dla dzieci niesłyszących; 7. Wychowanie dziecie niesłyszących w wieku przedszkolnym; 8. Metody nauczanie mowy dzieci niesłyszących; 9. Współczesne tendencje w rehabilitacji dzieci niesłyszących i słabosłyszących; 10. System fonogestów jako klucz do rozumienia mowy oralnej i tekstu przez dzieci niesłyszące; 11. Perspektywy rehabilitacji niesłyszących; Rozdział 5. Rehabilitacja dzieci upośledzonych umysłowo: 1. Definicja upośledzenia umysłowego; 2. Profilaktyka w zakresie upośledzenia umysłowego; 3. Z badań nad osobowością dzieci upośledzonych umysłowo; 4. Opieka wychowawcza nad dziećmi upośledzonymi umysłowo; 5. Realizacja zadań szkoły specjalnej; 6. Kwalifikacja uczniów do szkół specjalnych; 7. Cele wychowania i nauczania upośledzonych umysłowo; 8. Nauczanie początkowe w kształceniu specjalnym uczniów upośledzonych umysłowo; 9. Nauczanie całościowe ( globalne ) przez stosowanie metody ośrodków pracy; 10. Realizacja metody ośrodków pracy; 10.1. Zajęcia wspólne; 10.2. Obserwacja; 10.3. Kojarzenie; 10.4. Ekspresja; 11. Fomry ekspresji stosowane w metodzie ośrodków pracy; 11.1. Ćwiczenia fizyczn jako forma ekspresji; 11.2. Czytanie i pisanie; 12. Zastosowanie metod warunkowania instrumentalnego w kształceniu dzieci upośledznych umysłowo; 13. Współdziałanie warunkowania instrumentalnego z metodą nauczania globalnego w szkołach specjalnych; 14. Nauczanie problemowe w szkolnictwie dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; 15. Funkcje nauczania problemowego w rozwijaniu myślenia uczniów upośledzonych umysłowo; 16. Uwagi dotyczące rehabilitacji zawodowej uczniów upośledzonych umysłowo; Rozdział 6. Terapia wychowawcza dzieci hospitalizowanych i niepełnosprawnych ruchowo: 11. Ograniczenia zaspokajania potrzeb przez choroby i dysfunkcje sprawności fizycznej; 2. Pojęcie stresu i jego związek z chorobą; 3. Wpływ choroby i niepełnosprawności ruchowej na stan psychiczny dziecka; 4. Mózgowe porażenie dziecięce jako rodzaj niepełnosprawności; 4.1. Objawy, rodzaje, terapia; 4.2. Epidemiologia mózgowego porażenia dziecięcego; 5. Choroba reumatyczna jako problem medyczno-pedagogiczny; 6. Cele i formy terapii wychowawczej; 7. Nauczanie dzieci w szkole szpitalnej; Rozdział 7. Korekcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych utrudniających dzieciom uczenie się: 1. Zjawisko fragmentarycznych deficytów rozwojowych; 2. Przyczyny trudności i niepowodzeń szkolnych; 3. Nieharmonijny rozwój uczniów przyczyną trudności w uczeniu się; 4. Opóźnienie rozwoju funkcji słuchowych jakoprzyczyna trudności w nauce czytania i pisania; 5. Dysfunkcje myślenia jako przyczyna niepowodzeń w nauce; 6. Zaburzenia lateralizacji jako przyczyna trudności w uczeniu się; 7. Zaburzenia mowy a trudności w uczeniu się; 8. Wpływ zaburzeń emocjonalnych na powstawanie niepowodzeń szkolnych; 9. Opóźnienie rozwoju ruchowego a trudności w nauce; 10. Organizowanie w Poslce pomocy dzieciom z trudnościami w czytaniu i pisaniu; 11. Terapia zaburzeń percepcyjno-motorycznych w innych krajach; 12. Zasady pracy korekcyjno-wyrównawczej z dziećmi; 13. Zasady działań korekcyjnych; 14. Zadania nauczyciela prowadzącego pracę korekcyjno-wyrównawczą; Rozdział 8. Pomoc logopedyczna w procesie rehabilitacji: 1. Koncepcje logopedii i jej specjalizacje zawodowe; 2. Rozwój logopedii w Polsce; 3. Opieka logopedyczna w Polsce; 4. Rozwój mowy - przyczyny jej zaburzeń; 5. Proces rehabilitacji logopedycznej; 6. Funkcje pomocy logopedycznej dzieciom upośledzonym umysłowo; 7. Metody pracy logopedycznej; 7.1. Ćwiczenia stosowane na etapie przygotowawczym do opanowania prawidłowej mowy; 7.2. Metody wywoływania dźwięków; 7.3. Utrwalanie dźwięków; 8. Ogólne zasady metodyczne; 9. Efekty rehabilitacji mowy; 10. Rehabilitacja logopedyczna dzieci z uszkodzonym słuchem; Rozdział 9. Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych: 1. Cechy wyróżniające uczniów zdolnych; 2. Problem kształcenia uczniów zdolnych w Polsce; 3. Wybrane formy pracy z uczniami zdolnymi w Europie; Aneksy: 1. Szkolnictwo specjalne w Polsce w latach 1980-1995 ( Rocznik Statystyczny GUS 1995 ); 2. Szkolnictwo specjalne w Polsce w roku szkolnym 1994/95 według rodzaju niepełnosprawności uczniów ( Rocznik Statystyczny GUS 1995 ); 3. Zarządzenie nr 9 Ministra Eduakcji Narodowej z dnia 7 czerwca 1996 r. w sprawie ramowych planów nauczania w publicznych specjalnych szkołach podstawowych oraz zasadniczych i średnuch zawodowych; 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 1997 r. w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży dla dzieci i mlodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim; 5. Deklaracja Praw Dziecka uchwalona jednomyślnie przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 listopada 1959 roku; 6. Dekalracja Praw Osób Upośledzonych Umysłowo. Rezolucja 2856 (XXVI) przyjęta przez Zgromadzenie Oólne ONZ w dniu 20 grudnia 1971; 7. Deklaracja Praw Osób Niepełnosprawnych. Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego ONZ z dnia 9 grudnia 1975; 8. Konwencja o Prawach Dziecka, przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 listopada 1989 roku; 9. Ustawa z dnia 21 września 1990 roku o Ratyfikacji Konwencji o Prawach Dziecka, przyjętej przez Zgromadzenie Oólne ONZ w dniu 20 listopada 1989 roku; 10. Podstawowe Zasady Dotyczące Wyrównywania Możliwości Rozwojowych Osób Niepełnosprawnych, przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w dniu 20 grudnia 1993 roku; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39576 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42192 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39612 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39263, W.38582, W.39412, W.38581, W.38580 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38811, W.38812, W.38594, W.38953, W.39411, W.38595, W.43438, W.38810, W.38954 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42112, W.42194 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Pr.41070 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39588 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42195 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40325, W.39282, W.39281, W.38952, W.38951 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41072 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Uwagi szczegółowe; 2. Działania w zbiorze liczb naturalnych w zakresie miliona; 2.1. Zadania oznaczone; 2.2. Zadania oznaczone " z szumami "; 2.3. Zadania nieoznaczone; 2.4. Zadania nieoznaczone " z szumami "; 2.5. Zadania sprzeczne; 2.6. Mnożenie liczb naturalnych; 3. Ułamki; 4. Geometria; 5. Projekt rozkładu materiału nauczania matematyki w klasie VII; 6. Sprawdzanie umiejętności matematycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9367, W.p9368, W.p9369 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. d39610, d39611, d39609 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Część 1. Wprowadzenie w kierunku twórczości: Uwagi wstępne; Rozdział 1. Rozczarowania; 1.1. Kryzys; Tekst uzupełniający 1 - Antypedagogika; 1.2. O brakach dotychczasowej pedagogiki; Tekst uzupełniający 2 - O nową psychologię; Rozdział 2. Potrzeba twórczości i ograniczenia; 2.1. Nowa epoka; 2.2. Potrzeba wiedzy o twórczości; 2.3. Ewolucja poglądów; 2.4. Dysonans; 2.5. Bariery psychiczne i psychospołeczne; 2.5.1. Informacje wstępne. Pojęcie barier; 2.5.2. Rodzaje barier psychicznych; 2.6. Skąd brać ludzi twórczych?; Tekst uzupełniający 3 - O pierwotnej i wtórnej naturze człowieka; Rozdział 3. Krytyka szkoły; Uwagi wstępne; 3.1. Bariery psychospołeczne w strukturach oświatowych; 3.2. Barierogenny charakter kształcenia szkolnego; 3.3. Paradoksy; Tekst uzupełniający 4 - Wyuczona bezradność; Tekst uzupełniający 5 - Pranie mózgów; Rozdział 4. W kierunku psychodydaktyki kreatywności; Uwagi wstępne; 4.1. Dydaktyka odtwórczości; 4.2. Psychodydaktyka kreatywności; 4.3. O istocie twórczości; 4.4. O postawach twórczych; Część 2. Zarys psychodydaktyki kreatywności: Uwagi wstępne; Rozdział 1. O celach kształcenia; 1.1. Informacje ogólne; 1.2. Przykłady nie wykorzystanych możliwości; 1.3. Cele nadrzędne; Tekst uzupełniający 6 - Osoby samorealizujące się; 1.4. Cele etapowe; Rozdział 2. Problemy doboru treści kształcenia; 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Problem roli wiedzy; 2.3. Jaka wiedza?; Tekst uzupełniający 7 - Potrzeba i obawa poznania; Rozdział 3. O nowe spojrzenie na proces kształcenia; 3.1. Uwagi krytyczne; Tekst uzupełniający 8 - O wyobraźni; Tekst uzupełniający 9 - Myślenie konwergencyjne i dywergencyjne; Tekst uzupełniający 10 - O myśleniu intuicyjnym; Tekst uzupełniający 11 - Metafora w myśleniu. O znaczeniu denotacyjnym i konotacyjnym słów; Rozdział 4. O potrzebie nowych zasad dydaktycznych; 4.1. O zasadach dydaktyki klasycznej; 4.2. O dotychczasowych propozycjach; Tekst uzupełniający 12 - Przykład zasad H. Altszullera; 4.3. Propozycja nowych zasad; 4.3.1. Informacje wstępne; 4.3.2. Primum non nocere; 4.3.3. Zasada prognostyczności; 4.3.4. Zasada podmiotowości; 4.3.5. Zasada twórczej aktywności obu podmiotów; Tekst uzupełniający 13 - O możliwościach twórczych dzieci i młodzieży; 4.3.6. Zasada "dopuszczania do głosu niekonwencjonalnych form świadomości"; Tekst uzupełniający 14 - O zmiennych stanach świadomości; Tekst uzupełniający 15 - Wykorzystać inkubację; 4.4. O sprzyjający klimat; Tekst uzupełniający 16 - O klimacie psychospołecznym; Uwagi końcowe; Rozdział 5. Problem metod kształcenia; 5.1. O metodach tradycyjnych; 5.2. O dotychczasowych próbach modernizacji metod nauczania i uczenia się; 5.3. O metody kształcenia kreatywnego; Rozdział 6. O środkach dydaktycznych; 6.1. Uwagi ogólne; 6.2. O podręcznik nowego typu; 6.3. Nieokreśloność zaletą; Rozdział 7. Nauczyciel w nowym systemie; 7.1. Uwagi ogólne; 7.2. Postulaty; Tekst uzupełniający 17 - O twórczości pedagogicznej nauczycieli; Część 3. Aspekty realizacyjne: Wprowadzenie; Rozdział 1. O uczniach kreatywnych; 1.1. Wstęp; 1.2. O tzw. dzieciach cudownych; 1.3. Dzieci uzdolnione; 1.4. Uczniowie kreatywni; Tekst uzupełniający 18 - O niektórych cechach dzieci zdolnych; Rozdział 2. Diagnozowanie zdolności i postaw twórczych uczniów; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. O wartości obserwacji; Tekst uzupełniający 19 - Jaka szkoła?; 2.3. O badaniach testowych; 2.3.1. Prezentacja wybranych zadań testowych; 2.3.1.1. Zadania do badania wyobraźni i myślenia dywergencyjnego; 2.3.1.2. O sposobach oceniania; 2.4. O innych metodach i technikach diagnozowania zdolności i postaw twórczych; 2.5. Uwagi końcowe; Rozdział 3. Problemy kształtowania umiejętności i postaw twórczych; 3.1. Wprowadzenie; 3.1.1. Uwagi wstępne; 3.1.2. Ogólne pojęcie i rodzaje treningów twórczości; 3.2. Trening instrumentalny; 3.2.1. Informacje ogólne; 3.3. Opanowywanie sposobów rozwiązywania problemów twórczych; 3.3.1. Zasady, metody i techniki czynności kreatywnych; 3.3.2. Brainstorming; 3.3.3. Synektyka; 3.3.4. Analiza morfologiczna; 3.4. Trening osobowości; 3.5. W kierunku abarietyki; 3.5.1. Informacje wprowadzające; 3.5.2. O treningu z pozycji abarietyki; 3.5.2.1. Zasady ogólne; 3.5.2.2. Doświadczenia ujawniające bariery; 3.5.2.3. Ćwiczenia w rozwiązywaniu problemów fantastycznych; 3.6. Propozycja metody nauczania czytania i pisania; 3.6.1. Krytycznie o dotychczasowych metodach nauczania i pisania; 3.6.2. Prezentacja podstawowych zasad nowego modelu nauczania czytania i pisania; 3.6.3. Problemy realizacyjne; Tekst uzupełniające 20 - Mity na temat szkodliwości wczesnego uczenia dzieci czytania; 3.7. Problemy form organizacyjnych oraz efektów kształcenia; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38636, W.38632, W.38634, W.38633 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej