Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(649)
Forma i typ
Książki
(643)
Publikacje naukowe
(6)
Pliki i bazy danych
(5)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(619)
wypożyczone
(15)
tylko na miejscu
(11)
nieokreślona
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(641)
Czytelnia
(11)
Autor
Śliwerski Bogusław
(16)
Szuścik Urszula
(15)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Gajdzica Zenon
(12)
Skorek Ewa Małgorzata
(9)
Klinik Anna
(8)
Winczura Barbara
(8)
Chmielewska Elżbieta
(7)
Dymara Bronisława
(7)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(7)
Kirchner Hanna
(7)
Klus-Stańska Dorota
(7)
Korczak Janusz
(7)
Maciarz Aleksandra
(7)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Wyczesany Janina
(7)
Łobocki Mieczysław
(7)
Franczyk Anna
(6)
Krajewska Katarzyna
(6)
Mihilewicz Stanisława
(6)
Kaczmarek Bogusława Beata
(5)
Konieczna Ewelina J
(5)
Nęcka Edward
(5)
Tanaś Maciej
(5)
Cytowska Beata
(4)
Jodłowska Bogusława
(4)
Juszczyk Stanisław
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Maurer Alicja
(4)
Nowicka Agnieszka
(4)
Oszwa Urszula
(4)
Sikorski Wiesław
(4)
Szkudlarek Tomasz
(4)
Tomczak Joanna
(4)
Śliwierski Bogusław
(4)
Adamek Irena
(3)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Bińczycka Jadwiga
(3)
Brańka Zofia
(3)
Brühlmeier Artur
(3)
Błeszyński Jacek J
(3)
Chrzanowska Iwona
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Dudzikowa Maria
(3)
Grochmal-Bach Bożena
(3)
Grzyb Barbara
(3)
Gurba Urszula
(3)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(3)
Jąder Mariola
(3)
Kalbarczyk Anna
(3)
Kułaga Paweł
(3)
Makowska Aleksandra
(3)
Malczewski Jan
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Nalaskowski Aleksander
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Olszewski Sławomir
(3)
Plutecka Katarzyna
(3)
Polskie Towarzystwo Edukacyjne. Biblioteczka Edukacyjna
(3)
Postolska Bożena
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Soczomski Marcin
(3)
Sowińska Anna
(3)
Stypułkowski Cezary
(3)
Szczygieł Beata
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Węglińska Maria
(3)
Ziętara Renata
(3)
Śliwierski Wojciech
(3)
Adamska-Staroń Monika
(2)
Andrzejczak Henryka
(2)
Andrzejewska Anna
(2)
Arusztowicz Barbara
(2)
Barcicka W
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bieluga Krystyna
(2)
Billewicz Grażyna
(2)
Blusz Krzysztof
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Borecka Irena
(2)
Borowska-Beszta Beata
(2)
Brejnak Wojciech
(2)
Bugajski Jarosław
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(2)
Flanczewska-Wolny Maria
(2)
Flis Renata
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gajewki Łukasz
(2)
Galanciak Sylwia
(2)
Grabowska Małgorzata
(2)
Grygier Urszula
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Hajduk Barbara
(2)
Hajduk Edward
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(161)
2000 - 2009
(318)
1990 - 1999
(164)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(649)
Język
polski
(649)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Temat
Dziecko
(54)
Niepełnosprawni
(42)
Nauczanie początkowe
(32)
Wychowanie przedszkolne
(30)
Pedagogika
(27)
Wychowanie
(25)
Dziecko niepełnosprawne
(23)
dziecko
(23)
Nauczanie
(22)
Kształcenie integracyjne
(21)
nauczanie początkowe
(21)
Rodzina
(20)
Nauczyciele
(18)
wychowanie
(18)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(15)
Myślenie twórcze
(15)
Wychowanie w rodzinie
(15)
Dziecko upośledzone umysłowo
(13)
Gry edukacyjne
(13)
Język polski
(13)
Mowa
(13)
Pedagogika specjalna
(13)
pedagogika
(13)
Integracja społeczna
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Nauczanie zintegrowane
(11)
Biblioterapia
(10)
Szkolnictwo
(10)
Terapia zajęciowa
(10)
matematyka
(10)
Arteterapia
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Pisanie
(9)
Dziecko upośledzone
(8)
Komunikacja społeczna
(8)
Korczak, Janusz
(8)
Socjalizacja
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
język polski
(8)
nauczyciele
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dziecko autystyczne
(7)
Dziecko chore
(7)
Komputery
(7)
Uczniowie
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
nauczanie
(7)
twórczość
(7)
Autyzm
(6)
Chorzy w rodzinie
(6)
Czytanie
(6)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Edukacja medialna
(6)
Muzykoterapia
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Psychoterapia
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Sztuka
(6)
przemoc
(6)
wychowanie w rodzinie
(6)
Bajkoterapia
(5)
Dziecko głuche
(5)
Gry i zabawy
(5)
Metody nauczania
(5)
Multimedia
(5)
Osobowość
(5)
Postawy
(5)
Rodzice
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Zespół AD/HD
(5)
Zespół Downa
(5)
dziecko niepełnosprawne
(5)
uczniowie
(5)
Dziecko zdolne
(4)
Eurosieroctwo
(4)
Informatyka
(4)
Jakość życia
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Kształcenie
(4)
Ludzie starzy
(4)
Matematyka
(4)
Młodzież
(4)
Młodzież szkolna
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Niedorozwój umysłowy
(4)
Niepełnosprawni intelektualnie
(4)
Opieka społeczna
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Twórczość
(4)
Zdolności
(4)
antypedagogika
(4)
czytanie
(4)
edukacja
(4)
literatura dziecięca
(4)
nauczanie poczatkowe
(4)
ortografia
(4)
pedagogika Gestalt
(4)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Debata
(2)
Monografia
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
649 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Adamczyk M. J.: Pedagogika porównawcza jako dyscyplina wiedzy: a) Geneza, cele i zakres przedmiotu; b) Głównekoncepcje, kierunki i metody badań; c) Znaczenie dla współczesnej edukacji; Szkolnictwo wobec zachodzących zmian, wyzwań i zagrożeń; Węzłowe problemy edykacyjne współczesnego świata; Ważniejsze międzynarodowe organizacje, stowarzyszenia, ośrodki i wydawnictwa ciągłe: a) Organizacje i stowarzyszenia; b) Ośrodki badawcze, dokumentacji naukowej, statystycznej i informacji; c) Wydawnictwa ciągłe; Unia Europejska: a) Powstanie, cele i państwa członkowskie; b) Główne organy Unii i dokumenty dotyczące edukacji; c) Priorytety, standardy i programy edukacyjne; Upowszechnianie kształcenia ponadpodstawowego i jego konsekwencje; Reformy programowe w szkołach podstawowych i średnich: a) Cele kstzałcenia a dylematy doboru treści programowych; b)Tendencje reform programowych; c) Profile i warianty kształcenia a treści nauczania; d) Podstawy programowe i kryteria ich obudowy; e) Bloki programowe, ich rodzaje i kryteria doboru; Nauczyciel i jego zawód: a) Współczesne priorytety i orientacje w kształceniu naucyczycieli; b) Rekrutacja; c) Organizacja kształcenia; d) Zatrudnienie i stabilizacja zawodowa; e) Obowiązki i uprawnienia służbowe; f) Dokształcenie i doskonalenie zawodowe; Obowiązki i przymus szkoły; Szkolnictwo w USA: a) Tradycje, b) Zarządzanie i finansowanie; c) Organizacja szkolnictwa; d) Specyficzne cechy szkolnictwa USA i jego problemy; e) Próba oceny; Współczesne uniwersytety i wyższe szkoły techniczne: a) Uniwesytety; b) Wyższe szkoły techniczne; Rekrutacja kandydatów do szkół średnich i wyższych: a) Różnice w organizacji kształcenia i kryteriach selekcji kandydatów; b) Rekrutacja do szkół średnich I i II stopnia; c) Nabór do szkół wyższych; Praktyczne kształcenie i przygotowanie zawodowe: a) Współczesne tendencje w kształceniu zawodowym; b) Rola parametrów i standardów technicznych; c) Praktyki; d) Korporacje zawodowe; e) Kształcenie praktyczne a przekwalifikowanie zawodowe; f) Kursy przekwalifikujące do zawodu; Wychowanie obywatelskie w szkołach Polski i wybranych krajów; Nauczanie języków obcych w szkołach średnich; Ocena a motywowanie uczniów (studentów) do nauki; Konflikty młodzieżowe w szkołach wybranych krajów rozwiniętych i metoda ich rozwiązywania; Internaty szkół średnich i domy akademickie; Stypendia i pomoc socjalna dla studentów: a) Rodzaje świadczeń i warunki ich przyznawania; b) Stypendia jako instrument motywowania do nauki i promowania wyróżniających dokonań studenta; c) Pomoc socjalno-bytowa; Ładyżyński A.: Systemy edukacji krajów rozwiniętych i ich cechy: a) Kraje członkowskie Unii Europejskiej; b) Problemy występujące w szkolnictwie europejskim; c) Systemy edukacyjne państw pozaeuropejskich; Szkolnictwo kanadyjskie: a) Uwarunkowania funkcjonowania systemu oświatowego w Kanadzie; b) Szkoły elemantarne i średnie; c) Szkolnictwo wyższe; d) Problemy kanadyjskiej pedagogii; Koncepcje szkoły przyszłości: a) Krytyka współczesnej szkoły; b) Wizje szkoły przyszłości i ich ogólne założenia; c) Szkoły alternatywne; d) Krytyka szkół alternatywnych; Szkolnictwo holenderskie i jego tradycje: a) Z przeszłości szkolnictwa; b) Stan obecny; c) Szkolnictwo wyższe; d) Zarządzanie; e) Finansowanie oświaty; f) Organizacje wspierające; Kstzałcenie zawodowe i jego przeobrażenia: a) Współczesne trendy w kształceniu zawodowym; b) Przykłady organizacji szkolnictwa zawodowego w poszczególnych krajach; Szkoły zawodowe w Republice Federalnej Niemiec; Szkoły niepubliczne: a) Kraje Europy Zachodniej; b) Liczba placówek i finansowanie sektora szkolnictwa prywatnego; c) Kontrola i nadzór władz publicznych nad szkolnictwem prywatnym; e) Szkoły niepubliczne w Polsce; Nauczanie religii w szkołach publicznych; Orientacja szkolna i zawodowa; Selekcja i kształcenie uczniów zdolnych; Wybrane zagadnienia oświaty dorosłych; Nauczanie integracyjne; Edukacja interkulturowa w szkołach wybranych krajów rozwiniętych: a) Adaptacja imigrantów w kraju nowego osiedlenia; b) Rola języka w utrzymaniu tożsamości etnicznej; c) Znaczenie wyznania religijnego; d) Przykłady edukacji wielokulturowej w poszczególnych krajach; e) Problemy związane z edukacją wielokuturową; Opieka nad dzieckiem osieroconym w wybranych krajach; Wychowanie prorodzinne i seksualne w programach szkolnych: a) Programy i ich promotorzy; b) Istota edukacji seksualnej; c) Założenia wychowania prorodzinnego; d) Przykłady rozwiązań w poszczególnych krajach; Studia na uczelni wyższej w Stanach Zjednoczonych; W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań organizacyjnych i programowych; Tabele i wykazy; Podstawowa literatura do egzaminu; Proponowane pytania egzaminacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40252 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44015 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Biblijne drzewo oliwne versus Lexus? Złożoność sytuacji i wyborów człowieka w ponowoczesnej, zglobalizowanej rzeczywistości Rozdział 1 Stara teoria – nowe zastosowania: perspektywy wspomagania rozwoju osobowego jako warunku zdrowia psychicznego (Anna Mróz) Wprowadzenie Czym jest zdrowie psychiczne? Wielość perspektyw w pojmowaniu zdrowia psychicznego Zdrowie psychiczne w ujęciu rozwojowym: teoria dezintegracji pozytywnej Potencjał rozwojowy – ewolucja pojęcia i jej praktyczne znaczenie Rozwój czy zaburzenie? Ryzyko błędnych diagnoz psychologicznych Podsumowanie Rozdział 2 Społeczno-kulturowe uwarunkowania zaburzeń osobowości (Jerzy Herberger) Osobowość – ustalenia wstępne Typologie zaburzeń osobowości Zaburzenia osobowości w świecie ponowoczesnym Spostrzeżenia postempiryczne Podsumowanie Rozdział 3 Twórczość jako zadanie współczesności (Urszula Gembara) Wprowadzenie Twórczość: psychologiczna analiza zjawiska Twórczość: wymiar kulturowo-społeczny Twórczość: wymiar indywidualny Podsumowanie Rozdział 4 Rodzina wobec wyzwań współczesności (Marzanna Farnicka) Wprowadzenie Problemy wywołane zmianami kontekstu zewnętrznego Podsumowanie Rozdział 5 Dzieci z rodzin z problemem alkoholowym – zagrożenia i możliwości rozwoju (Iwona Grzegorzewska) Wprowadzenie Zróżnicowanie populacji dzieci uzależnionych rodziców Zagrożenia dla rozwoju dzieci alkoholików Możliwości rozwoju dzieci alkoholików – zasoby szansą na normalność Podsumowanie Rozdział 6 Terapia osób w związkach konsensualnie niemonogamicznych (Katarzyna Grunt-Mejer) Wprowadzenie Rodzaje związków odpowiedzialnie niemonogamicznych Wyzwania związków odpowiedzialnie niemonogamicznych Stosunek terapeutów do osób konsensualnie niemonogamicznych Zmiana paradygmatu Podsumowanie Rozdział 7 Ograniczenia i słabości współczesnej oferty edukacyjnej dla osób z niepełnosprawnością i/lub o specjalnych potrzebach (Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk) Wprowadzenie. Wyznaczniki prointegracyjnych działań i rozwiązań w edukacji osób z niepełnosprawnością i/lub o specjalnych potrzebach Słabości europejskiej oferty edukacyjnej dla osób z niepełnosprawnością Słabości rodzimej oferty edukacyjnej dla osób z niepełnosprawnością i/lub o specjalnych potrzebach Podsumowanie. Refleksje końcowe Rozdział 8 Proces żałoby i adaptacji do wdowieństwa u starzejących się kobiet. Wybrane psychospołeczne uwarunkowania (Dorota Niewiedział) Wprowadzenie Proces żałoby w okresie starzenia się kobiety Adaptacja podczas wdowieństwa Badania własne Dyskusja nad wynikami i podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43770 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Wprowadzenie Monika Gołubiew-Konieczna Integracja w edukacji – ewaluacja założeń integracyjnych w praktyce szkolnej Marzanna Farnicka Diagnoza i jej społeczno-kulturowe uwarunkowania Część I. Doświadczenia pedagogów i nauczycieli związane z prointegracyjną edukacją osób z niepełnosprawnością Anna Smoleń Sytuacja osób niepełnosprawnych w środowisku małego miasta Barbara Trela Integracja – zderzenie idei z realiami pracy początkującego nauczyciela Aneta Broczkowska Edukacja integracyjna w oczach młodego pedagoga Katarzyna Jackowiak Dziecko z ADHD w przedszkolu publicznym Małgorzata Skalska Kiedy integracja płynie prosto z serca? Katarzyna Domagała Oblicza integracji w rozważaniach nauczyciela wspomagającego Natalia Szkirpan Dylematy związane z edukacją osób z niepełnosprawnością intelektualną Justyna Brzeźniak Naznaczeni czy akceptowani? Agnieszka Woźniak Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej Wacław Fecko Kształcenie uczniów z defi cytami w oddziałach specjalnych i ogólnodostępnych w szkole ponadgimnazjalnej Robert Hawrylak Integracja czy normalność? Magdalena Królak Integracja uczestników warsztatu terapii zajęciowej poprzez rehabilitację zawodową Część II. Prointegracyjne bajki terapeutyczne dla wszystkich Agnieszka Klucznik Bajki Niebieską pisane Anioł Curraçao Bajka o Samotności Bajki dla Serca Bajka o Rzeczach Bajka o Kluczach Bajki Klejące Bajka o Kapciuszku Kuchniowa Bajeczka Jak powstała Przyjaźń Bajka o Łące
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43771 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41777 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41782 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39849, W.39848 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41655 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41688 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36819 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36820 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część I: Rodzinne wyznaczniki rozwoju; 1. Maria Straś-Romanowska. Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie; 2. Roman Ossowski. Człowiek niepełnosprawny w rodzinie - dylematy rozwoju i wsparcia; 3. Teresa Rostowska. Psychologiczne determinanty jakości życia rodzinnego. Pojęcie jakości życia i kierunki badań Barbara Harwas-Napierała. Komunikacja wewnątrzrodzinna a jakość życia rodziny; 4. Maria Kaźmierczak. Empatia w związkach małżeńskich; 5. Iwona Janicka. Dynamika związku a wzajemna zależność partnerów kohabitujących; 6. Aleksandra Nowakowska. Jakość życia w związkach marynarskich; 7. Piotr Połomski. Jedynactwo w perspektywie XXI wieku; 8. Aleksandra Lewandowska-Walter. Psychospołeczne uwarunkowania adaptacji dzieci do życia w rodzinie zrekonstruowanej; 9. Agnieszka Miłkowska. Lęk i depresyjność u młodzieży w świetle systemowych zasobów rodzinnych; 10. Bożena Petrykowska, Monika Zielińska. Postawy rodziców dziecka autystycznego; 11. Grażyna Poraj. Rodzina jako środowisko stymulujące agresywne zachowanie dziecina rożnych etapach rozwoju; Część II: Edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju; 1. Alina Kolańczyk. Nieuświadamiana kontrola afektu. Od pierwszeństwa afektu do kontroli działania (czy eksperymentator powinien rozumieć osobę badaną?); 2. Grażyna Krasowicz-Kupis. Świadomość językowa a komunikowanie się za pomocą pisma; 3. Izabela Pietras. Młodzież z dysortografią - próba typologii; 4. Krystyna Sochacka. Znaczenie płci w procesie nauki czytania; 5. Celestyna Grzywniak. Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych u dzieci w wieku szkolnym; 6. Irena Sorokosz. Radzenie sobie ze stresem szkolnym a osobowość uczniów z dysleksją; 7. Urszula Oszwa. Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej. Neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro; 8. Aneta R. Borkowska. Oblicza impulsywności w zespole ADHD; 9. Małgorzata Lipowska, Leszek Buloński. Współczesne koncepcje współwystępowania dysleksji rozwojowej i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 10. Dorota Kalka. Przyszłość w oczach młodzieży - jak i co planują adolescencji z nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją oraz młodzież uzależniona?; 11. Marta Łockiewicz, Dorota Kalka. Efektywność. Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa; 12. Marta Bogdanowicz. Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną - dane Kwestionariusza Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (EDA); 13. Paulina Petrus, Katarzyna Jaroszewska, Anna Konopacka-Rzepiak, Joanna Lewańczyk, Natalia Rybak. Wartość różnorodności - obcojęzyczna szkoła a czytanie w języku ojczystym; 14. Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak. Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera; 15. Henryk Olszewski. Psychologia wobec starzenia się i starości: o paradoksach związanych z pojęciem adaptacji do wieku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. W.43106 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38353 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42886, W.42885 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12987 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42731, W.42732 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39471 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część pierwsza - Relacja z obiektem i organizacja myślenia w psychozie dziecięcej; Część druga - Obiekt neurotyczny i symbol: 1. Neurotyczna relacja z obiektem; 2. Myślenie symboliczne; 3. Przeniesienie neurotyczne; 4. Przeciwprzeniesienie wobec dziecka neurotycznego; 5. Interpretacja. Rola identyfikacji; Część trzecia - Obiekt symbiotyczny i presymbol: 1. Symbiotyczna relacja z obiektem; 2. Myślenie presymboliczne; 3. Przeniesienie symbiotyczne; 4. Przeciwprzeniesienie wobec dziecka symbiotycznego; 5. Interpretacja. Rola holdingu; Część czwarta - Obiekt autystyczny i niesymbol: 1. Myślenie niesymboliczne; 2. Przeniesienie autystyczne; 3. Przeciwprzeniesienie wobec dziecka autystycznego; 4. Odzwierciedlanie. Rola holdingu; Część piąta - Przypadek Mateusza. Ewolucja organizacji osobowości dziecka psychotycznego w przebiegu terapii: 1. Początek; 2. Przywiązanie i utrata; 3. Odrzucenie i autodestrukcja; 4. Obrony obsesyjne; 5. Zależność; 6. Obrony maniakalne; 7. Męskość i zniszczenie; 8. Autokastracja; 9. Koniec; Część szósta - Znaczenia słowa i rozwój komunikacji werbalnej w przebiegu terapii dziecka psychotycznego: 1. Słowo jako symbol; 2. Presymboliczny charakter słowa; 3. Słowo-niesymbol; 4. Przypadek Mateusza; Zakończenie; Bibliografia; The Case of Matthew. Object, Symbol and the Nature of Analityc Therapy in Childhood Psychosis. (Summary in English)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38144, W.38376 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Część 1: 1. Założenia i definicje; 2. Badania nad oczekiwaniami wobec dzieci; 3. Badania interakcji w modelu gry komunikacyjnej; 4. Wpływ oczekiwań na wzór interakcji z dzieckiem; Część 2: 1. Ogólny schemat badań; 2. Osoby badane i przebieg badań; 3. Pomiar oczekiwań; 4. Pomiar i sposób analizy wzorów interakcji; Część 3: 1. Opis wzorów interakcji; 2. Typologia wzorów interakcji; 3. Wpływ oczekiwań na właściwości wzorów interakcji; Część 4: 1. Wprowadzenie; 2. Ewolucja interakcyjnego rozumienia procesów zachodzących w rodzinie (modele systemowe); 3. Mechanizm wpływu wychowawczego w ujęciu interakcyjnym; 4. Powstawanie trudności wychowawczych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38624, W.38622, W.38623, W.38620, W.38621 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział 1. Teoretyczne wprowadzenie do problematyki stresu 1.1. Wybrane koncepcje stresu 1.1.1. Koncepcje biologiczne 1.1.2. Koncepcje medyczne 1.1.3. Koncepcje psychologiczne 1.2. Definicje stresu 1.3. Źródła stresu 1.4. Czy Polacy są zestresowani? 1.5. Stres w środowisku pracy 1.6. Następstwa stresu 1.7. Odporność na stres 1.8. Radzenie sobie ze stresem 1.9. Syndrom wypalenia zawodowego Rozdział 2. Stres i wypalenie zawodowe nauczycieli w literaturze przedmiotu 2.1. Stres nauczycielski 2.2. Stresory w pracy pedagogicznej 2.3. Wypalenie się zawodowe nauczycieli Rozdział 3. Podstawy metodologiczne własnych badań 3.1. Przedmiot i cel badań 3.2. Problemy badawcze 3.3. Zmienne zależne i niezależne oraz ich wskaźniki 3.4. Metoda badań 3.5. Organizacja badań Rozdział 4. Opis wyników badań – źródła nauczycielskiego stresu i wypalenie się zawodowe U2007 4.1. Poziom nauczycielskiego stresu U2007 4.2. Czynniki stresogenne w ocenie nauczycieli U2007 4.2.1. Poczucie braku wewnętrznych nagród U2007 4.2.2. Uciążliwości fizyczne źródłem nauczycielskiego stresu 4.2.3. Poczucie psychicznego obciążenia pracą zawodową 4.2.4. Uciążliwości związane z pełnieniem funkcji dydaktycznej i wychowawczej jako stresor zawodowy 4.2.5. Zachowania uczniów generujące stres 4.2.6. Sytuacje konfliktowe jako źródło stresu zawodowego nauczycieli 4.2.7. Stres zagrożenia 4.2.8. Presja czasu jako stresor w pracy pedagogicznej 4.2.9. Presja odpowiedzialności 4.2.10. Brak wsparcia społecznego 4.3. Wypalenie się zawodowe w percepcji pedagogów Rozdział 5. Konsekwencje stresu i sposoby radzenia sobie ze stresem Praktyczne wnioski 5.1. Następstwa stresu dostrzegane przez badanych nauczycieli 5.2. Sposoby przezwyciężania stresu 5.3. Podsumowanie wyników badań 5.4. Praktyczne wnioski. Zapobieganie skutkom stresu w pracy edukacyjnej nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43934 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej