muzyka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(52)
Forma i typ
Książki
(52)
Dostępność
dostępne
(46)
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(46)
Czytelnia
(6)
Autor
Przychodzińska Maria
(6)
Burowska Zofia
(4)
Lipska Ewa
(4)
Wilk Andrzej
(4)
Danel-Bobrzyk Helena
(3)
Karpała Barbara
(3)
Malko Dorota
(3)
Waluga Anna
(3)
Barcicka W
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Czarnecka Maria
(2)
Noworol Bożena
(2)
Przychodzińska-Kaciczak Maria
(2)
Stacewicz Regina
(2)
Tomaszewska Maria
(2)
Wachowiak Eugeniusz
(2)
Ławrowska Romualda
(2)
Banasiewicz Andrzej
(1)
Ciarkowska Jolanta U
(1)
Cydzik Zofia
(1)
Dadak-Kozicka Katarzyna
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Jankowska Leokadia
(1)
Janosz Bożena
(1)
Kacperska J
(1)
Kaja Piotr
(1)
Klonow Arkady
(1)
Komorowska Małgorzata
(1)
Kowalska Anna
(1)
Krystyniak Tadeusz
(1)
Krzyżowska Teresa
(1)
Kurcz Jerzy
(1)
Marczykowska Bożena
(1)
Olbrycht Katarzyna
(1)
Ostolski K
(1)
Pawlisz Ziemowit
(1)
Podolska Beata
(1)
Regner Hermann
(1)
Sienkiewicz Mirosława
(1)
Smoczyńska-Nachtman Urszula
(1)
Stawińska Urszula
(1)
Stokowska Magdalena
(1)
Szlagowska Danuta
(1)
Szypułowa Irena
(1)
Turowska-Zakrzewicz Katarzyna
(1)
Wasilewska Danuta
(1)
Wawreczko Roman
(1)
Wichura Helena
(1)
Wilczewski Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(31)
1980 - 1989
(16)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(52)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
muzyka
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
52 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1.Muzyka w szkole podstawowej; 2.Metodyczna interpretacja materiału nauczania zawartego w "Elementarzu muzycznym": Ćwierćnuty i ósemki. Barwa i wysokość dźwięków. Ćwierćnuty i ósemki c.d. Treść i nastrój w muzyce. Fortepian i pianino. Dynamika, Akcent muzyczny. Znaki graficzne wartości rytmicznych. Ilustracje muzyczne. Pauza ćwierćnutowa. Czas trwania i wysokość dźwięków. Skrzypce. Dźwięki g1 i e1. Półnuty. Tempo. Znaki graficzne wartości rytmicznych. Wyrażanie muzyką ruchu pojazdów. Symbole wartości rytmicznych. Melodia i rytm. Krakowiak. Dźwięk a1. Kontrast w muzyce. Dźwięk d1. Dźwięk c13.Uzupełniający materiał repertuarowy; 3.1. Piosenki z towarzyszeniem instrumentów: A) Partyturki rytmiczne. Kareta. Ecie pecie. Ślimak, ślimak; B) Piosenki oparte na materiale dźwiękowym melodii-wzorów. Czapla. Smyku, smyku. Zaproszenie. Zabawa w drobną kaszkę. Kołysanka. Kózka. Kołysanka. Kukułka. Miś; C) Repertuar uzupełniający. To dla was, żołnierze. Idzie górnik. Choinka. Piosenka dla Babci. Piosenka dla Mamy. Idzie Pierwszy Maj. Jabłko. Jesienne liście. Liście. Deszcz po szybie ścieka. Gile. Kulig. Kołysanka zimowa. Jak dobrze się zbudzić o świcie. Na kominku płoną drwa. Zegarek - podarek. Fotografia psa. Idzie wiosna. Zagonek pietruszki. Piosenka o przepiórce. Zielona lekcja. Kołysanka żartobliwa. Zgadywanka. Sarna. Bocian zapustny. Dyngus. Cicha piosenka. Dzwonny. Sroczka-skoczka; 4. Ćwiczenia i zabawy ruchowe: Technika ruchu. Inhibicja i incytacja. Rozwijanie szybkiej orientacji. Zmiana tempa. Zmiana dynamiki. Akcent metryczny. Wartości i tematy rytmiczne. Rozplanowanie ruchu w przestrzeni. Wysokość dźwięku. Kierunek melodii. Improwizacja ruchu; 5. Przykłady zadań twórczych: Tworzenie rytmu. Tworzenie melodii. Tworzenie form muzycznych z elementów improwizacji rytmicznej, melodycznej i ruchowej. Tworzenie formy "AB" i "ABA" z elementów rytmu, melodii i ruchu; 6. Kształcenie głosu dzieci w klasie I: Uwagi ogólne. Higiena głosu dziecka. Rozwijanie oddechu. Rozwijanie mowy. Rozwijanie głosu. Materiały ćwiczeniowe; 7. Rozkład materiału nauczania na poszczególne miesiące roku szkolnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35457, 35458, 35459, 35456, 35455 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36819 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36820 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9463, W.p9479 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kasety 1 i 2: wersja wokalno-instrumentalna i instrumentalna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9287 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Dźwięki "so," (dolne) - skrót s,. Przedtakt. Tonika: do-mi-so: 1. Echo; 2. Muzykowanie; 3. Zapis; 4. Tworzenie; 5. Słuchanie muzyki; Ćwiczenia sprawdzające; Rozdział 2. Dźwięk "ti," (dolne) - skrót "t.". Dominanta: so,-ti,-re. Ósemka z kropką i szesnastka: 1. Echo; 2. Muzykowanie; 3. Zapis; 4. Tworzenie; 5. Słuchanie muzyki; 6. Ćwiczenia sprawdzające; Rozdział 3. Dźwięki "so," (dolne) i "ti," (dolne). Ćwierćnuta z kropką i ósemką: 1. Echo; 2. Muzykowanie; 3. Zapis; 4. Tworzenie; 5. Słuchanie muzyki; 6. Ćwiczenia sprawdzające; Rozdział 4. Dźwięk "la," (dolne) w postępie diatonicznym: so,-la,-ti,-do. Melodie majorowe w zakresie: so, -so(la). Pauza całonutowa. Mazur, krakowiak: 1. Echo; 2. Muzykowanie; 3. Zapis; 4. Tworzenie; 5. Słuchanie muzyki; 6. Ćwiczenia sprawdzające; Rozdział 5. Dźwięk "ti" (w średnicy). Triada harmoniczna w tonacji majorowej. Cztery szesnastki. Ósemka i dwie szesnastki. Polonez: 1. Echo; 2. Muzykowanie; 3. Zapis; 4. Tworzenie; 5. Słuchanie muzyki; 6. Ćwiczenia sprawdzające; Rozdział 6. Następstwo dźwięków: la,-ti,-do-re-mi-fa. Tonika molowa: la,-do-mi. Metrum 6/8: 1. Echo; 2. Muzykowanie; 3. Zapis; 4. Tworzenie; 5. Słuchanie muzyki; 6. Ćwiczenia sprawdzające; Rozdział 7. Dźwięk "si". Triada harmoniczna w tonacji minorowej. Metrum 3/8. Kujawiak, oberek: 1. Echo; 2. Muzykowanie; 3. Zapis; 4. Tworzenie; 5. Słuchanie muzyki; 6. Ćwiczenia sprawdzające; Rozdział 8. Dźwięki obce: fi ri di tu lu. Triola: 1. Echo; 2. Muzykowanie; 3. Zapis; 4. Tworzenie; 5. Słuchanie muzyki; 6. Ćwiczenia sprawdzające; Rozdział 9. Skale i gamy. Utwory ametryczne i zmienne metrum. Klucze: 1. Echo; 2. Muzykowanie; 3. Zapis; 4. Tworzenie; 5. Słuchanie muzyki; 6. Ćwiczenia sprawdzające; Spis pieśni i piosenek; Spis utworów; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37520, W.37519, W.37806, W.38638, W.37805, W.37809, W.37807, W.37808 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział I: 1. Dźwięki dłuższe i krótsze; 2. Ćwierćnuta i sylaba rytmiczna "ta"; 3. Ósemka i sylaba rytmiczna "ti"; 4. Znak powtórzenia; 5. Metrum dwudzielne; 6. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział II: 1. Dźwięki wyższe i niższe; 2. Dźwięki "so-mi" - skrót "s-m"; 3. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział III: 1. Dźwięk "la" - skrót "l"; 2. Ćwiczenia i zabawy; 3. Półnuta i sylaba rytmiczna "ta-a". Pauza ćwierćnutowa i sylaba rytmiczna "sza"; 4. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział IV: 1. Dźwięk "do" - skrót "d"; 2. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział V: 1. Metrum trójdzielne. Półnuta z kropką i sylaba rytmiczna "ta-a-a"; 2. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział VI: 1. Dźwięk "re" - skrót "r"; 2. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział VII: 1. Synkopa: ósemka, ćwierćnuta, ósemka, "ti, ta, ti"; 2. Pauza ósemkowa i sylaba rytmiczna "es"; 3. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział VIII: 1. Dźwięk "do" (górne) - skrót "d"; 2. Ćwiczenia i zabawy; 3. Pauza półnutowa i sylaba rytmiczna "sza-a"; 4. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział IX: 1. Dźwięk "fa" - skrót "f"; 2. Ćwiczenia i zabawy; 3. Metrum czterodzielne. Cała nuta i sylaba rytmiczna "ta-a-a-a"; 4. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział X: 1. Zastosowanie solmizacji relatywnej do nauki piosenek w klasach I-III; Rozdział XI: 1. Wybrane wiadomości z nauki o muzyce; Rozdział XII: 1. Metoda solmizacji relatywnej; Bibliografia; Literatura dziecięca wykorzystywana w książce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33283, 33281, 33282, 33285, 33284 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział I: 1. Dźwięki dłuższe i krótsze; 2. Ćwierćnuta i sylaba rytmiczna "ta"; 3. Ósemka i sylaba rytmiczna "ti"; 4. Znak powtórzenia; 5. Metrum dwudzielne; 6. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział II: 1. Dźwięki wyższe i niższe; 2. Dźwięki "so-mi" - skrót "s-m"; 3. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział III: 1. Dźwięk "la" - skrót "l"; 2. Ćwiczenia i zabawy; 3. Półnuta i sylaba rytmiczna "ta-a". Pauza ćwierćnutowa i sylaba rytmiczna "sza"; 4. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział IV: 1. Dźwięk "do" - skrót "d"; 2. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział V: 1. Metrum trójdzielne. Półnuta z kropką i sylaba rytmiczna "ta-a-a"; 2. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział VI: 1. Dźwięk "re" - skrót "r"; 2. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział VII: 1. Synkopa: ósemka, ćwierćnuta, ósemka, "ti, ta, ti"; 2. Pauza ósemkowa i sylaba rytmiczna "es"; 3. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział VIII: 1. Dźwięk "do" (górne) - skrót "d"; 2. Ćwiczenia i zabawy; 3. Pauza półnutowa i sylaba rytmiczna "sza-a"; 4. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział IX: 1. Dźwięk "fa" - skrót "f"; 2. Ćwiczenia i zabawy; 3. Metrum czterodzielne. Cała nuta i sylaba rytmiczna "ta-a-a-a"; 4. Ćwiczenia i zabawy; Rozdział X: 1. Zastosowanie solmizacji relatywnej do nauki piosenek w klasach I-III; Rozdział XI: 1. Wybrane wiadomości z nauki o muzyce; Rozdział XII: 1. Metoda solmizacji relatywnej; Bibliografia; Literatura dziecięca wykorzystywana w książce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38841, W.39677, W.38842, W.38840 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Wstęp; Elementy muzyki; Funkcje społeczne muzyki; Aparat wykonawczy; Muzyka programowa i absolutna; Środki techniki kompozycyjnej; Średniowiecze (Chorał gregoriański. Początki wielogłosowości. Średniowieczna muzyka świecka. Ars Nova. Guillaume de Machaut. Muzyka religijna i świecka w XV wieku); Renesans (Muzyka religijna. G. P. Palestrina. Madrygał i chanson. Orlando di Lasso i C. Jannequin. Złoty wiek muzyki polskiej. Renesansowa muzyka instrumentalna); Barok (Nowa muzyka. Początki opery. Claudio Monteverdi. Polscy kompozytorzy muzyki barokowej. Jan Sebastian Bach. Jerzy Fryderyk Haendel. Styl rococco. Klawesyniści francuscy. Domenico Scarlatti. Antonio Vivaldi); Klasycyzm (Opera Krzysztofa Wilibalda Glucka. Muzyka polska w dobie Oświecenia. Józef Haydn. Wolfgang Amadeusz Mozart. Ludwik van Beethoven); Romantyzm (Opera w stylu tradycyjnym - Gioacchino Rossini. Opera romantyczna - Karol Maria Weber. Franciszek Schubert. Niccolo Paganini. Hektor Berlioz. Fryderyk Chopin. Feliks Mendelssohn-Bartholdy. Robert Szumann. Franciszek Liszt. Giuseppe Verdi. Ryszard Wagner. Stanisław Moniuszko. Henryk Wieniawski. Jan Brahms. Piotr Czajkowski. Modest Musorgski. Edward Grieg. George Bizet. Ryszard Strauss); XX wiek (Claude Debussy. Młoda Polska. Mieczysław Karłowicz. Karol Szymanowski. Maurice Ravel. Manuel de Falla. Béla Bartók. Igor Strawiński. Arnold Schönberg. Anton Webern. Sergiusz Prokofiew. Aram Chaczaturian. George Gershwin. Muzyka polska po drugiej wojnie światowej. Witold Lutosławski. Krzysztof Penderecki. Dziś i jutro muzyki); Wykaz utworów wymienionych w tekście; Literatura pomocnicza dla studentów; Bibliografia; Indeks kompozytorów; Słowniczek terminów muzycznych zastosowanych w podręczniku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40390, W.37315, W.37229, W.37314, W.38641, W.40389, W.37316 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9719 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15193, W.15225 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9296 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9297 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38258 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36522 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 1002)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36383, W.36384, 36382 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36361, W.36360 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom / red. serii Bronisława Dymara)
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Świat sztuki a twórcze działania dziecka: 1. Dymara B.: O człowieku trójskrzydłym; 1.1. Rozważania wstępne; 1.2. Magia liczb; 1.3. Metaforyka lotu, czyli o potrzebie rozwijania wyobraźni; 1.4. Świat zewnętrzny a świat przeżyć dziecka; 1.5. Dynamika wyobraźni, czyli jak latać bez skrzydeł?; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 2. Krzempek A.: Wzoru kulturowe a postawa twórcza: 2.1. Wstęp; 2.2. Człowiek wytworem, nosicielem i twórcą kultury; 2.3. Rozważania antropologów o wzorach kulturowych; 2.4. Wzory kulturowe w świetle socjologii; 2.5. W stronę sztuki przyszłości - pomiędzy wioską elektroniczną a kosmosem; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 3. Cibor R.: Potencjał twórczy dziecka; 3.1. Dziecko jako twórca spontaniczny; 3.2. Kryzys twórczy; 3.3. Rozwój osobowości twórczej; 3.4. Atmosfera twórczego wychowania; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 4. Murzyn A.: Odwaga twórcza jako podstawa wychowania i komunikacji językowej; 4.1. Wstęp; 4.2. Orientacja podmiotowa w psychologii rozwojowej a " paradoks odwagi "; 4.3. Służebna rola kultury; 4.4. Werbalizacja świata i ekspresyjny charakter działania ludzkiego; 4.5. Odwago twórcza a komunikacja językowa; 4.6. Przydatność odwagi twórczej w działalności dziecka; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwaniaStreszczenie; 5. Michałowski S.: Sztuka jako inspiracja twórcza w toku spotkań i dialogów edukacyjnych; 5.1. Rola sztuki w spotkaniach i dialogach edukacyjnych - rozważania wstępne; 5.2. Inspiracyjna i kreacyjna rola sztuki; 5.3. Spotkanie i dialog jako potrzeba współczesnego człowieka; 5.4. Metoda dzienników dialogowych w systemie edukacyjnym; 5.5. Piękno świata a dziecko jako twórca; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 6. Blok samokształceniowy nr 1 - czyli dla każdego coś dobrego; Część 2. Na tropach innowacyjnego uczenia się: 1. Urban-Kojs E.: W stronę osobowości twórczej; 1.1. Wstęp; 1.2. Pojęcia: twórczość, postawa twórcza, człowiek twórczy; 1.3. Twórczość pierwotna i wtórna; 1.4. Czynniki wpływające na działania twórcze uczniów; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 2. Oelszlaeger B.: Dziecko jako twórca w koncepcji Celestyna Freineta; 2.1. Rozważania wstępne; 2.2. Żywotność koncepcji Celestyna Freineta we współczesnej szkole; 2.3. Świat przyrody a dziecko jako twórca; 2.4. Świat sztuki a kreacyjne działania uczniów i nauczyciela; 2.5. Kilka osobliwości proponowanej koncepcji; Przypisy; Aneks nr 1 - Mój plan na miesiąc ( samokształcenie edukacyjne - MK ); Aneks nr 2 - Moje osiągnięcia w tygodniu ( karta samooceny - MK ); Aneks nr 3 - Przykłady swobodnych tekstów; 3. Uchyła-Zroski J.: Muzyka i muzykowanie; 3.1. O wybranych koncepcjach wychowania muzycznego; 3.2. Nowy program a cele wychowania muzycznego; 3.3. Kreatywność działań w muzyce; 3.4. Zintegrowana pedagogika muzyczna - uwagi końcowe; Przypisy; Literatura - co czytać?; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Aneks - ćwiczenia z praktycznej znajomości muzyki ( - MK); Streszczenie; 4. Szuścik U.: Spotkania dzieci ze sztuką; 4.1. Wstęp; 4.2. Wyzwalanie twórczych dyspozycji dziecka poprzez łączenie plastyki z muzyką; 4.3. Tekst literacki jako inspiracje do działań twórczych; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 5. Dymara B.: Świat pełen poezji; 5.1. Skąd przychodzi poezja?; 5.2. Skąd biorą się tematy dziecięcych wierszy i rymowanek?; 5.3. Dlaczego piękno niejedno ma imię?; 5.4. Dlaczego niektóre słowa mają skrzydła?;5.5. Czy wiemy co jest istotą dziecięcości i paidialnego święta?; Przypisy; Problemy - inspiracje - poszukiwania; Streszczenie; 6. Blok samokształceniowy nr 2 - czyli dla każdego coś użytecznego ( dziesięć testów - każdy do jednego z rozdziałów )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42808, W.39012, W.39011 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Orientacja procesu nauczania; 2. Metodyczna interpretacja materiału nauczania zawartego w podręczniku ucznia klasy III; 3. Repertuar uzupełniający; 4. Regina Stacewicz - Kształcenie głosu dzieci w klasie III; 5. Jak przygotować uczniów klasy trzeciej do śpiewania w dwugłosie; 6 Przykładowe plany lekcji i rozkład materiału nauczania na poszczególne miesiące roku szkolnego; Lektura pomocnicza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34900, 34899, 34901 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Psychomotoryka dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; 1. Dynamika procesów nerwowych i jej zaburzenia; 2. Fizjologia podstawy sprawności ruchowej; 3. Zaburzenia rozwoju ruchowego; 4. Znaczenie ruchu dla psychomotorycznego rozwoju dziecka; Emocje; Procesy emocjonalno-motywacyjne; Rola muzyki w usprawnianiu psychomotorycznym dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; Zajęcia rytmiczno-muzyczne jako jeden ze sposobów pobudzania aktywności dziecka głębiej upośledzonego umysłowo; Treści programowe wychowania muzycznego i rytmiki w szkole życia; 1. Instrumenty perkusyjne; 2. Ćwiczenia rytmiczne i metryczne; 3. Ćwiczenia dynamiczne i agogiczne; 4. Ćwiczenia hamujące i pobudzające; 5. Ćwiczenia słuchowe; 6. Ćwiczenia głosowe; 7. Słuchanie muzyki; 8. Ćwiczenia autoorientacyjni i orientacji przestrzennej; 9. Ćwiczenia ilustracyjno-taneczne; 10. Przykładowe konspekty zajęć muzycznych i rytmicznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37399, W.38682, W.37670, W.37401, W.37669, W.37671, W.37400, W.38683 (8 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej