metody diagnostyczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
metody diagnostyczne
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wprowadzenie; 2. Epidemiologia autyzmu; 2.1. Częstość występowania zaburzeń autystycznych; 2.2. Status socjoekonomiczny rodziców dzieci autystycznych; 2.3. Badania longitudinalne nad autyzmem; 3. Koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu; 3.1. Koncepcje psychoanalityczne; 3.1.1. Autyzm jako zaburzenie procesu seperacji-indywidualizacji; 3.1.2. Współczesne teorie autyzmu w nurcie psychanalitycznym; 3.1.3. Ewolucja poglądów na temat roli rodziców w genezie autyzmu wczesnodziecięcego; 3.2. Autyzm w koncepcjach etologicznych; 3.2.1. Biologiczne mechanizmy tworzenia się przywiązania. Teoria Bowlby'ego; 3.2.2. Koncepcja N. Tinbergena; 3.2.3. Teoria przywiązania a poznawcze modele rozwoju; 3.3. Biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych; 3.3.1. Poszukiwanie deficytu biologicznego w autyzmie a zasada ekwifinalnosci i multifinalności w neurorozwoju; 3.3.2. Zaburzenia neurologiczne, naurochemiczne, nauroanatomiczne i genetyczne obserwowane w autyzmie; 3.3.3. Autyzm jako zaburzenie procesów integracji sensorycznej; 4. Charakterystyka osób z autyzmem; 4.1. Funkcjonowanie społeczne osób autystycznych; 4.2. Komunikacja osób autystycznych; 4.2.1. Charakterystyczne cechy mowy dzieci autystycznych; 4.2.2. Komunikacja niewerbalna w autyzmie; 4.3. Rozwój poznawczy; 4.3.1. Specyficzny deficyt poznawczy w autyzmie - koncepcja S. Barona-Cohena; 4.3.2. Ogólny poziom rozwoju psychoruchowego. Stabilność funkcjonowania poznawczego w autyzmie; 4.3.3. Stopień autyzmu a poziom rozwoju psychoruchowego; 4.3.4. Stopień autyzmu a profil rozwoju psychoruchowego; 4.3.5. Stopień autyzmu a poziom i profil rozwoju psychoruchowego w przebiegu procesu terapeutycznego. Badania własne; 5. Wybrane formy terapii osób autystycznych; 5.1. Niedyrektywne formy terapii; 5.2. Terapia " Holding "; 5.3. Terapia zaburzeń sensorycznych w autyzmie wczesnodziecięcym; 5.3.1. Ogólne zasady terapii sensorycznej; 5.3.2. Techniki stosowane w terapii zaburzeń sensorycznych; 5.3.3. Autoterapia dziecka autystycznego; 5.4. Zmodyfikowana forma metody dobrego startu; 5.5. Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne; 5.6. Terapia behawioralna; 5.6.1. Założenia teroetyczne; 5.6.2. Ocena behawioralna; 5.6.3. Cele i techniki terapii behawioralnej; 5.7. Model TEACCH jako program kompleksowej pomocy osobom autystycznym; 5.7.1. Koncepcja i zasady terapeutyczne leżące u podstaw TEACCH; 5.7.2. Formy świadczonych usług w ramach modelu TEACCH; Aneks: A. Diagnoza w autyzmie dziecięcym; A.1. Model postępowania diagnostycznego; A.2. Wybrane metody diagnostyczne; A.2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10; A.2.2) Kryteria diagnostyczne według DSM-IV; A.2.3. Diagnostyczna Lista Kontrolna ( E-2 ) B. Rimalda; A.2.4. Kwestionariusz Autyzmu w Okresie Poniemowlęcym ( CHAT ) S. Barona-Cohena, J. Allen, C. Gillberga; A.2.5. CARS - Childhood Autism Rating Scale ( Skala Oceny Autyzmu Dziecięcego ) E. Schoplera, R. Richlera, B. Renner; A.2.6. PEP-R - Psychoeducational Profile Revised ( Profil Psychoedukacyjny ) E. Schoplera, R. Richlera, A. Bashford; A.2.7. Southern California Sensory Integration Tests J. Ayres; A.2.8. Obserwacja kliniczna ukierunkowana na diagnozowanie zaburzeń sensorycznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40776, W.40777 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej