Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Autyzm
(1)
autyzm
(1)
metody diagnostyczne
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wprowadzenie; 2. Epidemiologia autyzmu; 2.1. Częstość występowania zaburzeń autystycznych; 2.2. Status socjoekonomiczny rodziców dzieci autystycznych; 2.3. Badania longitudinalne nad autyzmem; 3. Koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu; 3.1. Koncepcje psychoanalityczne; 3.1.1. Autyzm jako zaburzenie procesu seperacji-indywidualizacji; 3.1.2. Współczesne teorie autyzmu w nurcie psychanalitycznym; 3.1.3. Ewolucja poglądów na temat roli rodziców w genezie autyzmu wczesnodziecięcego; 3.2. Autyzm w koncepcjach etologicznych; 3.2.1. Biologiczne mechanizmy tworzenia się przywiązania. Teoria Bowlby'ego; 3.2.2. Koncepcja N. Tinbergena; 3.2.3. Teoria przywiązania a poznawcze modele rozwoju; 3.3. Biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych; 3.3.1. Poszukiwanie deficytu biologicznego w autyzmie a zasada ekwifinalnosci i multifinalności w neurorozwoju; 3.3.2. Zaburzenia neurologiczne, naurochemiczne, nauroanatomiczne i genetyczne obserwowane w autyzmie; 3.3.3. Autyzm jako zaburzenie procesów integracji sensorycznej; 4. Charakterystyka osób z autyzmem; 4.1. Funkcjonowanie społeczne osób autystycznych; 4.2. Komunikacja osób autystycznych; 4.2.1. Charakterystyczne cechy mowy dzieci autystycznych; 4.2.2. Komunikacja niewerbalna w autyzmie; 4.3. Rozwój poznawczy; 4.3.1. Specyficzny deficyt poznawczy w autyzmie - koncepcja S. Barona-Cohena; 4.3.2. Ogólny poziom rozwoju psychoruchowego. Stabilność funkcjonowania poznawczego w autyzmie; 4.3.3. Stopień autyzmu a poziom rozwoju psychoruchowego; 4.3.4. Stopień autyzmu a profil rozwoju psychoruchowego; 4.3.5. Stopień autyzmu a poziom i profil rozwoju psychoruchowego w przebiegu procesu terapeutycznego. Badania własne; 5. Wybrane formy terapii osób autystycznych; 5.1. Niedyrektywne formy terapii; 5.2. Terapia " Holding "; 5.3. Terapia zaburzeń sensorycznych w autyzmie wczesnodziecięcym; 5.3.1. Ogólne zasady terapii sensorycznej; 5.3.2. Techniki stosowane w terapii zaburzeń sensorycznych; 5.3.3. Autoterapia dziecka autystycznego; 5.4. Zmodyfikowana forma metody dobrego startu; 5.5. Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne; 5.6. Terapia behawioralna; 5.6.1. Założenia teroetyczne; 5.6.2. Ocena behawioralna; 5.6.3. Cele i techniki terapii behawioralnej; 5.7. Model TEACCH jako program kompleksowej pomocy osobom autystycznym; 5.7.1. Koncepcja i zasady terapeutyczne leżące u podstaw TEACCH; 5.7.2. Formy świadczonych usług w ramach modelu TEACCH; Aneks: A. Diagnoza w autyzmie dziecięcym; A.1. Model postępowania diagnostycznego; A.2. Wybrane metody diagnostyczne; A.2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10; A.2.2) Kryteria diagnostyczne według DSM-IV; A.2.3. Diagnostyczna Lista Kontrolna ( E-2 ) B. Rimalda; A.2.4. Kwestionariusz Autyzmu w Okresie Poniemowlęcym ( CHAT ) S. Barona-Cohena, J. Allen, C. Gillberga; A.2.5. CARS - Childhood Autism Rating Scale ( Skala Oceny Autyzmu Dziecięcego ) E. Schoplera, R. Richlera, B. Renner; A.2.6. PEP-R - Psychoeducational Profile Revised ( Profil Psychoedukacyjny ) E. Schoplera, R. Richlera, A. Bashford; A.2.7. Southern California Sensory Integration Tests J. Ayres; A.2.8. Obserwacja kliniczna ukierunkowana na diagnozowanie zaburzeń sensorycznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43961 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Wprowadzenie; 2. Epidemiologia autyzmu; 2.1. Częstość występowania zaburzeń autystycznych; 2.2. Status socjoekonomiczny rodziców dzieci autystycznych; 2.3. Badania longitudinalne nad autyzmem; 3. Koncepcje dotyczące przyczyn autyzmu; 3.1. Koncepcje psychoanalityczne; 3.1.1. Autyzm jako zaburzenie procesu seperacji-indywidualizacji; 3.1.2. Współczesne teorie autyzmu w nurcie psychanalitycznym; 3.1.3. Ewolucja poglądów na temat roli rodziców w genezie autyzmu wczesnodziecięcego; 3.2. Autyzm w koncepcjach etologicznych; 3.2.1. Biologiczne mechanizmy tworzenia się przywiązania. Teoria Bowlby'ego; 3.2.2. Koncepcja N. Tinbergena; 3.2.3. Teoria przywiązania a poznawcze modele rozwoju; 3.3. Biologiczne przyczyny zaburzeń autystycznych; 3.3.1. Poszukiwanie deficytu biologicznego w autyzmie a zasada ekwifinalnosci i multifinalności w neurorozwoju; 3.3.2. Zaburzenia neurologiczne, naurochemiczne, nauroanatomiczne i genetyczne obserwowane w autyzmie; 3.3.3. Autyzm jako zaburzenie procesów integracji sensorycznej; 4. Charakterystyka osób z autyzmem; 4.1. Funkcjonowanie społeczne osób autystycznych; 4.2. Komunikacja osób autystycznych; 4.2.1. Charakterystyczne cechy mowy dzieci autystycznych; 4.2.2. Komunikacja niewerbalna w autyzmie; 4.3. Rozwój poznawczy; 4.3.1. Specyficzny deficyt poznawczy w autyzmie - koncepcja S. Barona-Cohena; 4.3.2. Ogólny poziom rozwoju psychoruchowego. Stabilność funkcjonowania poznawczego w autyzmie; 4.3.3. Stopień autyzmu a poziom rozwoju psychoruchowego; 4.3.4. Stopień autyzmu a profil rozwoju psychoruchowego; 4.3.5. Stopień autyzmu a poziom i profil rozwoju psychoruchowego w przebiegu procesu terapeutycznego. Badania własne; 5. Wybrane formy terapii osób autystycznych; 5.1. Niedyrektywne formy terapii; 5.2. Terapia " Holding "; 5.3. Terapia zaburzeń sensorycznych w autyzmie wczesnodziecięcym; 5.3.1. Ogólne zasady terapii sensorycznej; 5.3.2. Techniki stosowane w terapii zaburzeń sensorycznych; 5.3.3. Autoterapia dziecka autystycznego; 5.4. Zmodyfikowana forma metody dobrego startu; 5.5. Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne; 5.6. Terapia behawioralna; 5.6.1. Założenia teroetyczne; 5.6.2. Ocena behawioralna; 5.6.3. Cele i techniki terapii behawioralnej; 5.7. Model TEACCH jako program kompleksowej pomocy osobom autystycznym; 5.7.1. Koncepcja i zasady terapeutyczne leżące u podstaw TEACCH; 5.7.2. Formy świadczonych usług w ramach modelu TEACCH; Aneks: A. Diagnoza w autyzmie dziecięcym; A.1. Model postępowania diagnostycznego; A.2. Wybrane metody diagnostyczne; A.2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10; A.2.2) Kryteria diagnostyczne według DSM-IV; A.2.3. Diagnostyczna Lista Kontrolna ( E-2 ) B. Rimalda; A.2.4. Kwestionariusz Autyzmu w Okresie Poniemowlęcym ( CHAT ) S. Barona-Cohena, J. Allen, C. Gillberga; A.2.5. CARS - Childhood Autism Rating Scale ( Skala Oceny Autyzmu Dziecięcego ) E. Schoplera, R. Richlera, B. Renner; A.2.6. PEP-R - Psychoeducational Profile Revised ( Profil Psychoedukacyjny ) E. Schoplera, R. Richlera, A. Bashford; A.2.7. Southern California Sensory Integration Tests J. Ayres; A.2.8. Obserwacja kliniczna ukierunkowana na diagnozowanie zaburzeń sensorycznych; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40776, W.40777 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej