Kruk-Lasocka Joanna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Kruk-Lasocka Joanna
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Ruchy
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Dorosłość
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
autyzm
(1)
mózg
(1)
niepełnosprawni umysłowo
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40259 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: 1. „Rozumne podmioty tworzą idealne społeczeństwo” – filozoficzne korzenie „ugruntowanej pozycji” osoby z niepełnosprawnością intelektualnąU202F 1.1. Do czego praktykom potrzebna jest teoria? U202F 1.2. W stronę perspektywy filozoficznej U202F 1.3. Krytyczne spojrzenie na uwarunkowania podmiotowości osób z niepełnosprawnością intelektualną U202F 1.4. Samostanowienie U202F 1.5. Perspektywa dyskursu U202F 1.6. Filozofia troski o siebie U202F U202F 1.7. Jak z proponowanej zmiany mogą korzystać pedagodzy? U202F U202F 2. Koncepcja empowermentu jako inspiracja do kreowania miejsca osoby z niepełnosprawnością intelektualną w społeczeństwieU202F 2.1. Czym jest empowerment?U202F 2.2. Empowerment jako wyzwanie dla pedagogiki specjalnejU202F 2.2.1. Empowerment jest wielowymiarowyU202F 2.2.2. Różne poziomy empowermentu U202F 2.2.3. Nowe obszary badań nad empowermentem osób z niepełnosprawnością intelektualnąU202F 3. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w drodze z rezerwatu do supermarketu (coś się zmienia)U202F 3.1. Dorosłość osoby z niepełnosprawnością intelektualną w percepcji społecznej 3.1.1. Oblicza troski najbliższych 3.1.2. Motywy troski najbliższych 3.1.3. W stronę większego ryzyka – jak można choć trochę odejść od rodziców? 3.1.4. Jak społeczeństwo utwierdza wyuczoną bezradność – samodzielność z Caritasem 3.2. Trudna droga w stronę zmianyU202F 3.2.1.Próby decydowania o sobie w kontekście społecznego przyzwolenia 3.2.2. Regulaminy i dyskrecja – ustanawianie granic samodzielności U202F 3.3. Jak osoby z niepełnosprawnością intelektualną próbują otwierać się na własną dorosłość? 3.3.1. Cena za skrawek samostanowieniaU202F 3.3.2. Kim jestem?U202F 3.4. Osoby niepełnosprawne intelektualnie też przeżywają konfliktyU202F 4. Popatrzmy inaczej – dlaczego tak trudno się spotkać?U202F 4.1. Zasada Kasprowego WierchuU202F U202F 4.2. Projekt: samodzielność na warsztatachU202F 4.2.1. Nasi bohaterowieU202F 4.2.2. W poszukiwaniu zróżnicowanych praktyk – na czym polega samodzielność? 4.2.3. Razem, ale osobno – relacje z instruktoramiU202F 4.3. Sprzyjać rozwijaniu czy „upupianiu”?U202F 5. Uczymy się – różne perspektywyU202F 5.1. Jak w przedszkolu – pierwsza rozmowaU202F 5.2. ZakupyU202F 5.3. Następny krok – przygotowujemy posiłki 5.4. Wyjazd do Wrocławia – co widział kierownik warsztatówU202F 5.4.1. Podróż pociągiemU202F 5.4.2. SpotkanieU202F 5.4.3. Siedem samodzielnych dniU202F 5.5. Widziane z WrocławiaU202F U202F 5.5.1. Inaczej niż zwykleU202F 5.5.2. Teatr po raz pierwszyU202F 5.5.3. Teatr po raz drugi – w sytuacjach granicznych na zakończenie projektuU202F 6. Niedokończone obrazki – i co dalej? Rezygnacja z pokusy zaczarowywania świataU202F 6.1. Czego uczyć osoby niepełnosprawne intelektualnie? 6.2. Jak odczytywać potencjał osób niepełnosprawnych intelektualnie?U202F 6.3. Jak uczyć osoby niepełnosprawne intelektualnie? Indywidualizm czy uniwersalizmU202F 6.4. Reguły jako znakiU202F 6.5. Spotkanie powodujące, że wyruszamy w drogę do siebi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43936 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Część I Psychomotoryka w ujęciu interdyscyplinarnym Renate Zimmer Psychomotoryka – droga do całościowego wspierania dzieci Jacek Krajewski Psychomotoryka jako koncepcja wspierania rozwoju dziecka – kierunki poszukiwań Zofia Kułakowska, Jolanta Gnitecka Psychomotoryka w ujęciu neurologicznym Andrzej Majewski Dlaczego psychomotoryka? Joanna Kruk-Lasocka Psychomotoryczna obserwacja Ludwika Sadowska, Małgorzata Skórczyńska, Anna Maria Choińska, Henryk Filipowski, Marlena Maćkowiak, Ewa Otręba, Roksana Bibrowska Czynniki warunkujące tworzenie się więzi między matką i dzieckiem niepełnosprawnym w świetle obserwacji własnych Część II Psychomotoryczne podstawy rozwoju dziecka Marta Bogdanowicz Zaburzenia funkcji poznawczych i ruchowych oraz ich integracja percepcyjno-motoryczna: diagnoza i terapia Alina Czapiga Rozwój psychoruchowy małego dziecka: uwarunkowania, mechanizmy i dynamika zmian Pia Deiman, Ursula Kastner-Koller Wspieranie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym. Wspieranie zdolności motorycznych i wizualnych Iwona Jagoszewska Sprawność motoryczna dzieci głuchych a wybrane aspekty oddziaływania rehabilitacyjnego Aniela Korzon Konsekwencje zaburzenia zmysłu równowagi w rehabilitacji osób z wadą słuchu Barbara Winczura Dlaczego on tak ciągle się kołysze i macha rękami? Stereotypowe zachowania ruchowe w autyzmie Marzenna Zaorska Specyfika rozwoju małego głuchoniewidomego dziecka w poglądach wybranych współczesnych polskich oraz rosyjskich pedagogów i psychologów specjalnych Część III Psychomotoryczne wspieranie rozwoju dziecka Bożena Bartosik, Ludwika Sadowska, Anna Maria Choińska Znaczenie terapii psychomotorycznej dla rozwoju społecznego dzieci z zespołem Downa Małgorzata Łapeta, Agnieszka Blok, Ewa Chabik Dogoterapia w Integracji Sensorycznej w Niepublicznym Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Jana Pawła II przy ZOL dla Dzieci w Jaszkotlu koło Wrocławia Agnieszka Drzazga Stymulacja polisensoryczna dziecka niepełnosprawnego w Sali Doświadczania Świata a psychomotoryka Iwona Hołub Terapia czaszkowo-krzyżowa w pracy z dziećmi o subtelnych trudnościach w komunikacji Daria Jodzis Poziom sprawności językowej u dzieci z dysfunkcjami integracji sensorycznej – doniesienia z badań Marta Jósewicz Metodyka zuchowa – antidotum na popkulturę Krystyna Moczia, Teresa Galińska Popularność „Porannego kręgu” w przedszkolach ogólnodostępnych i integracyjnych Część IV Psychomotoryka w trosce o dobrostan człowieka dorosłego Lesław Kulmatycki Relacja ciało-umysł podczas kreatywnej ekspresji ruchowej Lesław Kulmatycki Wizualizacja i praca z ciałem jako propozycja relaksacji Ewa Moroch Ciało świadome – ciałem poruszonym. O potrzebie relaksu zawodników sportowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43717 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43558, W.43559 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43130, W.43131 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej