Dzieci głuche
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Cieszyńska Jadwiga
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Dzieci głuche
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 292)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Wpływ głuchoty na rozwój dziecka do tryzdziestego miesiąca życia; 1.1. Skutki wczesnej deprywacji słuchowej; 1.1.1. Bodźce akustyczne jako nośniki informacji o świecie; 1.1.2. Badania rozwoju niemowląt z uszkodzonym słuchem; 1.2. Umiejętności zdobywane przez dziecko w pierwszych dwunastu miesiącach życia; 1.2.1. Rozwój psychomotoryczny niemowlęcia; 1.2.2. Etapy rozwoju mowy i zabawy w pierwszym roku życia; 1.3. Umiejętności zdobywane przez dziecko od piętnastego do tzrydziestego miesiąca życia; 1.3.1. Rozwój psychomotoryczny; 1.3.2. Etapy rozwoju mowy i zabawy w wieku poniemowlęcym; Rozdział 2. Współczesne metody kształcenia sprawności komunikacyjnej dzieci niesłyszących; 2.1. Porozumiewanie się językowe w życiu człowieka; 2.1.1. Językowa wykładnia świata; 2.1.2. Charakterystyka procesu porozumiewania się; 2.2. Metody nauczania dzieci niesłyszących; 2.2.1. Metoda całościowa S. Schmid-Giovannini; 2.2.2. Metoda macierzyńska A. van Udena; 2.2.3. Interakcyjno-komunikacyjna metoda P. A. Janna; 2.2.4. Fonogesty - metoda wspomagania komunikacji językowej K. Krakowiak; Rozdział 3. Wczesna nauka czytania w świetle badań naukowych; 3.1. Poglądy językoznawców; 3.2. Poglądy psychologów, socjologów i pedagogów; 3.3. Poglądy logopedów; Rozdział 4. Alternatywna metoda nauczania systemu językowego dzieci prelingwalnie ogłuchłych; 4.1. W poszukiwaniu metody; 4.2. Kształtowanie sprawności sytuacyjnej i pragmatycznej; 4.3. Kształtowanie kompetencji kulturowej; 4.3.1. Ćwiczenia sprawności motorycznej; 4.3.2. Ćwiczenia percepcji wzrokowej; 4.3.3. Ćwiczenia myślenia; 4.3.4. Ćwiczenia pamięci; 4.3.5. Ćwiczenia umiejętności naśladowania; 4.4. Kształtowanie sprawności systemowej; 4.4.1. Cechy tekstu tworzonego podczas pracy z dzieckiem niesłyszącym; 4.5. Opis eksperymentu; 4.5.1. Ogólny opis grupy dzieci uczestniczacych w programie wczesnej nauki czytania; 4.5.2. Możliwości słuchowego odbioru mowy w świetle międzynarodowej klasyfikacji zabyrzeń słuchu; 4.6. Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym; 4.6.1. Etap I - od sylaby otwartej do pierwszego słowa; 4.6.2. Etap II - od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych; 4.6.3. Etap III - od wypowiedzi wieloczłonowych do minimalnego zasobu leksykalnego; Rozdział 5. Rozwój semantyczny języka dzieci niesłyszących; 5.1. Analiza słownika Szymka; 5.1.1. Wiek 3,7; 5.1.2. Wiek 4,7; 5.1.3. Wiek 5,7; 5.2. Analiza słownika Alka; 5.2.1. Wiek 2,11; 5.2.2. Wiek 3,11; 5.2.3. Wiek 4,11; Uwagi końcowe; Aneks: a) Wypowiedzi językowe dzieci z najmlodszej grupy wiekowej; b) Wypowiedzi językowe dzieci niesłyszących z grup eksperymentalnych; Bibliografia; Contents
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40632, W.41412 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej