Plutecka Katarzyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Plutecka Katarzyna
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Dziecko głuche
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Surdopedagodzy
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach)
Streszczenie: Wstęp Rozdział 1 Przegląd historyczny metod nauczania uczniów niesłyszących 1.1. Narodziny metody 1.2. Rozwój metod nauczania 1.3. Współczesne metody nauczania 1.3.1. Totalna komunikacja 1.3.2. Metoda macierzyńska1.3.3. Fonogesty jako metoda nauczania języka1.3.4. Metoda audytywno-werbalna 1.3.5. Metoda ośrodków pracy Rozdział 2 Specyfika kształcenia zintegrowanego uczniów niesłyszących 2.1. Cele kształcenia2.2. Zasady kształcenia2.3. Metody kształcenia2.4. Kształtowanie pojęć jako podstawowy problem nauczania językadzieci niesłyszących2.5. Środki dydaktyczne Rozdział 3Zasady i metody wychowania uczniów niesłyszących Rozdział 4Metoda ośrodków pracy jako model dla kształcenia zintegrowanegouczniów głuchych 4.1. Zajęcia wstępne4.1.1. Sprawdzenie obecności 4.1.2. Praca z kalendarzem 4.1.3. Obserwacja i opis pogody 4.1.4. Przypomnienie o obowiązkach dyżurnego4.2. Zajęcia przygotowujące do nauki mowy4.2.1. Ćwiczenia oddechowe4.2.2. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne4.2.3. Ćwiczenia fonacyjne4.2.4. Ćwiczenia słuchowe4.3. Zajęcia właściwe ľ poznawcze4.3.1. Wprowadzenie do tematu 4.3.2. Opracowanie nowej litery 4.3.3. Ćwiczenia w mówieniu i w pisaniu4.3.4. Ćwiczenia kształtujące wstępne pojęcia matematyczne4.3.5. Ćwiczenia w czytaniu4.4. Zajęcia ekspresyjne4.5. Zajęcia końcowe4.5.1. Ocena pracy ucznia 4.5.2 Zadanie pracy domowej 4.5.3. Zajęcia porządkowe Rozdział 5Rewalidacja indywidualna Rozdział 6Realizacja założeń wychowania słuchowego w kształceniu zintegrowanym Rozdział 7Ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym Rozdział 8Planowanie i konstruowanie programów nauczania oraz wychowania na pierwszym etapie edukacyjnym dla uczniów niesłyszących Bibliografia Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43240, W.43244, W.43241, W.43242, W.43243 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część I. Wielowymiarowość i złożoność twórczości osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: 1. Ewelina Jutrzyna. Rozważania nad rozwojem potencjału twórczego osób niepełnosprawnych; 2. Alicja Rakowska. Zasoby twórczej aktywności osób niepełnosprawnych; 3. Bogdan Szczepankowski. Franciszek Ksawery Prek - pierwszy głuchoniemy literat; 4. Aniela Korzon. Wartość twórczości osób niesłyszących dla wychowania przez sztukę dzieci i młodzieży z wadą słuchu; 5. Katarzyna Plutecka. Twórczy charakter zdolności kierunkowych uczniów niesłyszących; 6. Ditta Baczała. Twórczość niepełnosprawna intelektualnie; 7. Dorota Podgórska-Jachnik. Refleksje o teatrze osób niepełnosprawnych w kontekście ich edukacji, samorealizacji i terapii; 8. Hanna Kubiak. Rozwijanie twórczego potencjału dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; 9. Marta Wójcie. Kreatywny charakter twórczości osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 10. Anna Grzebinoga. Uczestnictwo osób niesłyszących w kulturze; Część II. Wielostronne spojrzenie na praktyczne rozwiązania służące rozwijaniu potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: 1. Jolanta Baran. Warsztaty autokreacji jako forma przygotowania uczniów z niepełnosprawnością do działań transgresyjnych inspirowanych zorganizowaną aktywnością pozalekcyjną; 2. Joanna Pawlikowska, Jolanta Zielińska. Metody waloryzacyjne jako sposób stymulujący twórczy potencjał dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym; 3. Urszula Bartnikowska. Teatroterapia jako forma rehabilitacji osób z głębszą i wieloraką niepełnosprawnością. Rehabilitacja w życiu niepełnosprawnych; 4. Elżbieta Lubińska-Kościółek. Aktorzy z niepełnosprawnością intelektualną; 5. Izabela Bieńkowska. Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój i osiągnięcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 6. Piotr Sipiorski. Wykorzystanie metody Integracji Sensorycznej jako stymulatora potencjału twórczego u dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń; 7. Anna Jakoniuk-Diallo. Wykorzystanie muzyki w dynamizowaniu potencjałów rozwojowych dzieci z niepełnosprawnością; 8. Joanna Drozd-Kucz. Dziecko z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w świecie muzyki. Od percepcji muzyki do aktywności twórczej; 9. Agnieszka Balicka. Muzykoterapia jako forma terapii i aktywności twórczej dziecka niepełnosprawnego intelektualnie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43419 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41773, W.41884, W.41772 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej