nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(79)
Forma i typ
Książki
(79)
Dostępność
dostępne
(78)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(78)
Pracownia cymeliów
(1)
Autor
Kuźma Józef
(4)
Dawid Jan Władysław
(3)
Maciaszek Maksymilian
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(2)
Elsner Danuta
(2)
Grzegorzewska Maria
(2)
Knafel Krystyna
(2)
Kwiatkowska Henryka
(2)
Kwiatkowski Stefan M
(2)
Palka Stanisław
(2)
Piotrowski Piotr Antoni
(2)
Włodek-Chronowska Jadwiga
(2)
Łobocki Mieczysław
(2)
Banach Czesław
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Bohucki Jan
(1)
Bortnowski Stanisław
(1)
Celarek Barbara
(1)
Chymuk Maria
(1)
Debesse Maurice
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dybek Halina
(1)
Dąbrowski Mirosław
(1)
Frątczak Emilia
(1)
Frątczak Jan
(1)
Gołębiowski Bronisław
(1)
Jadam Henryk
(1)
Jankowski Bogdan
(1)
Janowska Janina
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Janowski Maciej
(1)
Jazukiewicz Iwona
(1)
Jerzak Józef
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Jędrzejewski Stanisław
(1)
Kaiser Jan
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kotusiewicz Alicja A
(1)
Kotusuiewicz Anna Alicja
(1)
Kowalewska Halina
(1)
Koć-Seniuch Genowefa
(1)
Kubiczek Bożena
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Kwilecki Andrzej
(1)
Maszczyńska-Góra Grażyna
(1)
Maurer Alicja
(1)
Mialaret Gaston
(1)
Mizja Tadeusz
(1)
Moroz Henryk
(1)
Niemiec Jerzy
(1)
Obidniak Dorota
(1)
Ochmański Marian
(1)
Pachociński Ryszard
(1)
Pearson Allen T
(1)
Pielachowski Józef
(1)
Piramowicz Grzegorz
(1)
Polak Krzysztof
(1)
Porembski Lucjan
(1)
Przetacznikowa Maria
(1)
Ratajek Zdzisław
(1)
Rutkowiak Joanna
(1)
Rylke Hanna
(1)
Samson Andrzej
(1)
Siemak-Tylikowska Alicja
(1)
Składanowski Henryk
(1)
Szedny Franciszek
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szewczyk Kazimierz
(1)
Szymański Mirosław J
(1)
Sęk Halina
(1)
Tiller Tom
(1)
Turos Lucjan
(1)
Walczyna Jadwiga
(1)
Wall W. D
(1)
Wesołowska Anna
(1)
Wojciechowski Kazimierz
(1)
Wróblówna Halina
(1)
Węglińska Maria
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Śliwierski Bogusław
(1)
Żebrowski Jan
(1)
Żmijski Janusz
(1)
Żłobecki Edward
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(43)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(11)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(79)
Język
polski
(79)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
nauczyciele
(79)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
79 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40611 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; I. Wychowawcze funkcje psychologii; 1. Społeczna użyteczność psychologii w wychowaniu; 2. Użyteczność wiedzy psychologicznej w pracy nauczyciela; 3. Psychologia jako przedmiot nauczania; 4. Funkcje nauczania psychologii; 5. Specyfika nauczania i uczenia się psychologii; 6. Psychologia teoretyczną podstawą samowychowania; 7. Uwagi i konkluzje; Zadania; II. Problem celów i treści nauczania psychologii; 1. Zagadnienie doboru treści nauczania; 2. Ogólna charakterystyka celów kształcenia; 3. Cele nauczania psychologii; 4. Postulowane i operacyjne ujmowanie celów kształcenia; 5. Czynności nauczyciela wymagające kształcenia psychologicznego; 5.1. Czynności dydaktyczne i samokształceniowe; 5.2. Czynności wychowawcze i samowychowawcze; 5.3. Czynności opiekuńcze i społeczne; 6. Programowe treści nauczania psychologii; 6.1. Psychologia uczenia się i nauczania; 6.2. Psychologia wychowania i samowychowania; 6.3. Zagadnienia pracy opiekuńczej i społecznej; 7. Warunki realizacji programu nauczania; Zadania; III. Nauczanie psychologii w kształceniu nauczycieli; 1. Użyteczność psychologii w opinii studentów; 2. Metody nauczania a zainteresowanie psychologią; 3. Wpływ wiedzy psychologicznej na osobowość studentów; 4. Stosowanie psychologii w samokształceniu; 5. Praca nauczyciela w opinii młodzieży; Zadania; IV. O psychologicznych problemach wychowania; 1. Organizowanie sytuacji wychowawczych; 2. Stymulowanie uczniów do samorozwoju; 3. O realizacji planów pracy wychowawczej; 4. Czynności samowychowawcze w procesie nauczania; 5. Praca opiekuńcza szkoły warunkiem prawidłowego rozwoju uczniów; 6. O wychowaniu w czasie wolnym; 7. Inspirowanie poczynań nowatorskich w szkole; Zadania; V. O psychologicznych problemach nauczania; 1. Próba cybernetycznej interpretacji procesu nauczania - R. Harajda; 2. Psychologiczne podstawy organizacji pracy uczniów; 2.1. Jedność uczenia się i nauczania; 2.2. Prawa uczenia się a organizacja pracy; 2.3. Efektywna organizacja procesu nauczania; 3. Ogólne założenia nauczania czynnościowego; 3.1. Psychologiczne podstawy nauczania czynnościowego; 3.2. Etapy kształtowania nowych czynności; 3.3. O efektywności nauczania czynnościowego; 4. Psychologiczne podstawy nauczania czynnościowego; 4.1. Krótka charakterystyka poziomu umysłowego uczniów; 4.2. Podstawowe założenia nauczania zróżnicowanego; 5. O potrzebie uczenia się i nauczania systemowego; 5.1. Zagadnienie systematyzacji wiedzy; 5.2. Funkcjonowanie systemu wiedzy, umiejętności i postaw; 5.3. Uwagi o procesie nauczania systemowego; 6. Kształtowanie postaw społecznych w procesie nauczania; Zadania; VI. O aktywizujących metodach nauczania psychologii; 1. Uczenie się przez nauczanie; 2. Czynne uczestnictwo studentów w organizacji ćwiczeń; 3. Metoda inscenizacji w nauczaniu psychologii; 4. Efekty stosowania metody inscenizacji; 5. Sytuacyjna metoda nauczania psychologii; 6. Ocena efektywności metody sytuacyjnej; 7. Problemowe nauczanie psychologii; 8. Efektywność nauczania problemowego; 9. Programowane nauczanie psychologii; 10. O efektywności nauczania programowego; Zadania; VII. Psychologiczne podstawy recepcji wykładów; 1. O potrzebie doskonalenia organizacji wykładów; 2. Zagadnienie recepcji wykładu; 3. Typy studentów a recepcja wykładu; 4. Organizacja wykładu a prawa uczenia się; 5. Wskazówki praktyczne; Zadania; Zamiast zakończenia; Aneksy ( Rozmowa z uczniem; Charakterystyka ucznia [instrukcja]; Psychologia - ramowy program nauczania dla jednolitych magisterskich studiów dziennych kierunków kształcących kandydatów na nauczycieli ); Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35123, 35125, W.35124 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. Kształcenie nauczycielek przedszkoli i ich sytuacja społeczno-zawodowa w niektórych krajach; 1. Przykład Anglii i Walii; 2. Przykład Finlandii; 3. Przykład Czechosłowacji; II. Badania nad sytuacją psychospołeczną, aktywnością społeczną, kulturalną i intelektualną polskich nauczycielek przedszkoli; 1. Socjopedagogiczne i psychologiczne podstawy teoretyczne; 1.1. Rodzaje ludzkiej aktywności; 1.2. Uwarunkowania aktywności społeczno-kulturalnej i intelektualnej; 2. Metody i techniki badań; 2.1. Charakterystyka metod i narzędzi badawczych; 2.2. Sposoby gromadzenia i opracowania materiałów empirycznych; 3. Sytuacja psychospołeczna nauczycielek przedszkoli; 3.1. Zasady pomiaru; 3.2. Pochodzenie społeczne nauczycielek przedszkoli i jego niektóre konsekwencje; 3.3. Staż pracy; 3.4. Sytuacja materialna; 3.5. Wykształcenie; 3.6. Budżet czasu; 3.7. Uwarunkowania sytuacji pracy w przedszkolu; 3.8. Samoocena pozycji społecznej i jej uwarunkowania; 3.9. Uznawane wartości ( cele życiowe ); 3.10. Następstwo pokoleń - uznawane wartości - postawy społeczne nauczycielek przedszkoli w świetle relacji pamiętnikarskich; 4. Uczestnictwo społeczno-kulturalne nauczycielek przedszkoli w świetle badań; 4.1. Aktywność prospołeczna nauczycielek przedszkoli; 4.1.1. Aktywność prospołeczna nauczycielek a ich sytuacja psychospołeczna; 4.1.2. Typy działalności społecznej w świetle relacji autobiograficznych; 4.2. Aktywność kulturalna nauczycielek przedszkoli; 4.2.1. Aktywność kulturalna nauczycielek a niektóre elementy ich sytuacji psychospołecznej; 4.2.2. Aktywność kulturalna nauczycielek a niektóre elementy ich sytuacji psychospołecznych; 4.3. Aktywność edukacyjno-samokształceniowa ( uczestnictwo intelektualne ); 4.3.1. Samokształcenie nauczycielek a niektóre elementy ich sytuacji psychospołecznej; 4.3.2. Typy uczestnictwa intelektualnego w świetle wypowiedzi autobiograficznych; III. Propozycje zmian w formach i metodach kształcenia i doskonalenia nauczycielek przedszkoli; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.34401, W.34402, 34399, 34400, 34398 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Od szoku zawodowego nauczyciela do pedagogicznej twórczości: 1. Nauczyciel klas początkowych i obszar jego aktywności zawodowej; 1.1. Co jest istotą pracy nauczyciela?; 1.2. Właściwości psychofizyczne ucznia w młodszym wieku szkolny1.3. Główne elementy systemu edukacji rzutujące na zadania zawodowe nauczyciela; a) Środowisko lokalne; b) Oświata równoległa; c) Szkoła; 1.4. Perspektywa rozumienia ucznia; 2. Działalność twórcza nauczyciela klas początkowych; 2.1. Dlaczego nauczyciel musi być twórczy?; 2.2. Struktura twórczego działania nauczyciela; a) Projektowanie jako koncepcyjne przygotowanie zmian; b) Realizacja kontaktu pedagogicznego jako kierowanie twórcze; c) Zmiana i niepewność a realizacja kontaktu pedagogicznego; 3. O trudnej sztuce wchodzenia w obowiązki zawodowe własnym programem aktywności; 3.1. Wypowiedzi autobiograficzne młodych nauczycieli; a) Pierwszy dzień pracy zawodowej; b) Pierwsze samodzielne lekcje; c) Zebrania z rodzicami; d) Sytuacje pedagogiczne ( różne ); 3.2. Lekcje a sytuacje dydaktyczno-wychowawcze; 3.3. Czym jest " szok zawodowy "?; 3.4. Czym jest " start zawodowy "?; a) Start zawodowy jako gra z nieznanym; b) Start zawodowy jako gra z samym sobą; 3.5. Perspektywa twórczego startu zawodowego; Część 2. Zaproszenie do refleksji ideacyjno-realizacyjnego: 1. Zrozumieć warunki działania; 1.1. Orientacja w czasie; 1.2. Orientacja w przestrzeni; 1.3. Orientacja w zadaniach; 1.4. Orientacja w stosunkach społecznych; 1.5. Orientacja w ofertach doskonalenia zawodowego; 2. Planowanie i ideacja; 2.1. Roczny plan nauczania; 2.2. Okresowy plan nauczania; 2.3. Codzienne planowanie pracy; 2.4. Praca wychowawcza; 3. Lekcja i jej doskonalenie - wybrane problemy; 3.1. Precyzowanie celów lekcji; 3.2. Dobór treści do lekcji; 3.3. Temat lekcji; 3.4. Struktura lekcji; 3.5. Ewaluacja pedagogiczna; 4. Praca pozalekcyjna nauczyciela jako konieczne dopełnienie lekcji; 4.1. Czym są zajęcia pozalekcyjne?; 4.2. Praca pozalekcyjna nauczyciela klas początkowych - struktura i organizacja; a) Koła zainteresowań; b) Organizacje uczniowskie; c) Prace społecznie użyteczne; d) Współpraca wychowawcy klas I-III z rodzicami; e) Rada Pedagogiczna; Część 3. Warsztat pracy nauczyciela klas początkowych: 1. Refleksja nauczyciela nad własnym działaniem; 2. Warsztat bibliograficzny nauczyciela klas początkowych; 2.1. Planowanie i projektowanie działania pedagogicznego; 2.2. Młody nauczyciel - wychowanie - refleksja nad własnym działaniem; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37001, W.37800, W.36998, W.37000, W.36999, W.37003, W.37801, W.36871, W.37002 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44017, W.39335 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37487, W.37486 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9588 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Metody; Rozdział 2. Uczniowskie problemy adaptacyjne; Rozdział 3. Nauczycielskie schematy uczniów; 1. Schematy w ocenianiu uczniów; 2. Schematy w stawianiu zadań; 3. Schematy w badaniach oświatowych; Podsumowanie; Bibliografia; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38321, W.38319 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39735 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.28572 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9703 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nauczyciele przyszłej szkoły / Józef Kuźma. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2001. - 251, [3] s. [7] k. tabl. kol. : rys. ; 24 cm.
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 290)
Streszczenie: tablice
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41160 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: I. Podstawy teoretyczne badań pedeutologicznych: Wstęp; 1. Filozoficzne aspekty edukacji i nowe orientacje kształcenia nauczycieli; 2. Uściślenie pojęć stosownych w pracy; 3. Orientacja zawodowa i dobór kandydatów do zawodu nauczyciela; 4. Postawy zawodowe i postawy nauczyciela wobec zawodu; 5. Teoretyczny model pedagogicznego kształcenia nauczycieli; 6. Cele i treści kształcenia nauczycieli przyszłej szkoły ogólnokształcącej; 7. Znaczenie kształcenia wielostronnego w procesie przygotowania do zawodu nauczyciela; 8. Założenia ustawicznego kształcenia i doskonalenia nauczycieli; 9. Start i adaptacja nauczycieli w zawodzie; II. Rozwój zawodowy nauczycieli - na podstawie badań diagnostycznych: 1. Założenia metodologiczne badań; 2. Orientacja zawodowa i dobór kandydatów na nauczycieli; 3. Cele, treści i niektóre uwarunkowania procesu pedagogicznego kształcenia nauczycieli w uniwersytetach i wyższych szkołach pedagogicznych; 4. Cele, treści oraz niektóre uwarunkowania procesu pedagogicznego kształcenia nauczycieli w Studiach Nauczycielskich i Oddziałach Centrum Doskonalenia Nauczycieli; 5. Proces dokształcania i doskonalenia pedagogicznego nauczycieli; 6. Kształcenie nauczycieli a kształtowanie ich postaw zawodowych; 7. Start i proces adaptacji nauczycieli w zawodzie; 8. Przydatność pedagogiczna nauczycieli w zawodzie; 9. Analiza porównawcza programów, form i metod dydaktyczno-wychowawczych, stosowanych w uczelniach pedagogicznych wybranych krajów; III. Kierunki optymalizacji systemu pedagogicznego kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli: 1. Ogólne przesłanki optymalizacji systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli; 2. Kierunki optymalizacji systemu orientacji zawodowej i doboru kandydatów na nauczycieli; 3. Kierunki optymalizacji systemu kształcenia nauczycieli; 4. Kierunki rekonstrukcji systemu dokształcania i doskonalenia nauczycieli; 5. Kierunki optymalizacji systemu startu i adaptacji zawodowej nauczycieli; 6. Propozycje modernizacji systemu pedagogicznego kształcenia nauczycieli, wynikające z badań komparatystycznych w wybranych krajach; Podsumowanie; Bibliografia; Wykaz raportów szczegółowych z badań prowadzonych w ramach CPBP-08.17, grupa tem. IVB
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38093, W.38091, W.38092 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej ; Z.183)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39531, W.39302, W.39503, W.39441, W.39440 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; Nr 138)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37493, W.37494 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39710 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40591, W.40438 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p1000 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Perspektywa specjalnej edukacji komputerowej: 1. Łaszczyk, Jan. Rola komputera w edukacji specjalnej; 2. Markieiwcz, Krzysztof. Sprzęt komputerowy i systemy operacyjne dla edukacji specjalnej; 3.Modzelewski, Mirosław. Klasyfikacja i kryteria oceny edukacyjnych programów komputerowych; 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Klasyfikacja edukacyjnych programów komputerowych; 3.3. Ogólne kryteria oceny programów komputerowych; 3.4. Gry komputerowe; 4. Korczak, Aleksander. Elementy metodyki nauczania podstaw informatyki w kształceniu specjalnym; 4.1. Podmiot i przedmiot kształcenia; 4.2. Zakres przedmiotu informatyka w szkole specjalnej; 4.3. Specyfika stosowania mikrokomputerów na zajęciach w szkole specjalnej; 5. Fila, Mariusz, Łaszczyk, Jan. Kształcenie nauczycieli do komputerowego wspomagania edukacji specjalnej; 5.1. Zadania Studium; 5.2. Koncepcja programowa Studium; 5.3. Uczestnicy Studium i ich nabór; 5.4. Prowadzący zajęcia; 5.5. Zasady realizacyjne; 5.6. Organizacja i przebieg zajęć; 5.7. Ocena efektów funkcjonowania studium; 5.8. Podstawowe problemy; 6. Jakubowski, Stanisław, Szczepankowski, Bogdan. Rola technik informatycznych w procesie integracji osób niepełnosprawnych; 6.1. Skala zjawiska niepełnosprawności; 6.2. Informatyczne wspomaganie osób z dysfunkcją narządu ruchu; 6.3. Znaczenie komputera dla osób niesłyszących; 6.4. Komputer dobrodziejstwem dla niewidomych; 7. Markiewicz, Krzysztof. Wykorzystanie Internetu dla potrzeb osób niepełnosprawnych; 7.1. Zasoby informacyjne i edukacyjne WWW; 7.2. Poczta elektroniczna - medium wspomagające komunikowanie się; 7.3. Publiczne archiwa plików ( FTP ); 7.4. Teleedukacyjna, telepraca, teleusługi - szanse na niezależną aktywność; Część 2. Wybrane zastosowania komputera w kształceniu specjalnym: 1. Szczepakowski, Bogdan, Lemirowski, Andrzej. Komputer w pracy z dzieckiem z uszkodzonym słuchem; 1.1. Informacje wstępne; 1.2. Komputer w wychowaniu słuchowym; 1.3. Komputer w nauce mowy dźwiękowej; 1.4. Komputer w nauce języka migowego; 2. Jakubowski, Stanisław. Komputer w kształceniu dzieci z dysfunkcją wzroku; 2.1. Niewidomi i słabowidzący; 2.2. Techniczne środki w edukacji niewidomych; 2.3. Techniki informatyczne w edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku; 3. Dońska-Olszko, Małgorzata, Lechowicz, Anna. Dostosowanie komputera do indywidualnych potrzeb niepełnosprawnego dziecka; 3.1. Wstęp; 3.2. Rodzaje urządzeń peryferyjnych i inne pomoce do pracy na komputerze; 3.3. Adaptacje sotwarowe i programy typu shareware wykorzystywane w terapii pedagogicznej; 3.4. Oprogramowanie logopedyczne i programy wspierające alternatywną komunikację; 3.5. Wymagania wobec programów edukacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo; 3.6. Rola komputera w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi ruchowo; 4. Markiewicz, Krzysztof. Komputerowe stanowisko dla osoby niesprawnej ruchowo; 4.1. Sprzęt i oprogramowanie wspomagające pracę z komputerem; 4.2. Komputer jako urządzenie sterujące otoczeniem domowym; 5. Siedlecka, Maria. Komputer w pracy oligofrenopedagoga; 6. Jabłonowska, Małgorzata. Komputer w pracy z dzieckiem doświadczającym specyficznych trudności w uczeniu się; 6.1. Typowe źródła niepowodzeń szkolnych dziecka; 6.2. Rola indywidualnych zajęć korekcyjno-wyrównawczych; 6.3. Metody i środki zwiększające skuteczność oddziaływań terapeutycznych; 6.4. Wybrane zasady pracy wspomagającej rozwój dziecka; 6.5. Niektóre ograniczenia i zagrożenia wynikające z zastosowania komputera w indywidualnej pracy z dzieckiem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41891, W.39718, W.39720, W.41892, W.39719, W.41890 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42712 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej