praca pozalekcyjna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Jodłowska Bogusława
(1)
Mazur Sławomir
(1)
Wojtycza Janusz
(1)
Ziarkowski Jan
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
praca pozalekcyjna
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
([Seria "Z Chłopkiem"])
Streszczenie: Wstęp; Część 1. Od szoku zawodowego nauczyciela do pedagogicznej twórczości: 1. Nauczyciel klas początkowych i obszar jego aktywności zawodowej; 1.1. Co jest istotą pracy nauczyciela?; 1.2. Właściwości psychofizyczne ucznia w młodszym wieku szkolny1.3. Główne elementy systemu edukacji rzutujące na zadania zawodowe nauczyciela; a) Środowisko lokalne; b) Oświata równoległa; c) Szkoła; 1.4. Perspektywa rozumienia ucznia; 2. Działalność twórcza nauczyciela klas początkowych; 2.1. Dlaczego nauczyciel musi być twórczy?; 2.2. Struktura twórczego działania nauczyciela; a) Projektowanie jako koncepcyjne przygotowanie zmian; b) Realizacja kontaktu pedagogicznego jako kierowanie twórcze; c) Zmiana i niepewność a realizacja kontaktu pedagogicznego; 3. O trudnej sztuce wchodzenia w obowiązki zawodowe własnym programem aktywności; 3.1. Wypowiedzi autobiograficzne młodych nauczycieli; a) Pierwszy dzień pracy zawodowej; b) Pierwsze samodzielne lekcje; c) Zebrania z rodzicami; d) Sytuacje pedagogiczne ( różne ); 3.2. Lekcje a sytuacje dydaktyczno-wychowawcze; 3.3. Czym jest " szok zawodowy "?; 3.4. Czym jest " start zawodowy "?; a) Start zawodowy jako gra z nieznanym; b) Start zawodowy jako gra z samym sobą; 3.5. Perspektywa twórczego startu zawodowego; Część 2. Zaproszenie do refleksji ideacyjno-realizacyjnego: 1. Zrozumieć warunki działania; 1.1. Orientacja w czasie; 1.2. Orientacja w przestrzeni; 1.3. Orientacja w zadaniach; 1.4. Orientacja w stosunkach społecznych; 1.5. Orientacja w ofertach doskonalenia zawodowego; 2. Planowanie i ideacja; 2.1. Roczny plan nauczania; 2.2. Okresowy plan nauczania; 2.3. Codzienne planowanie pracy; 2.4. Praca wychowawcza; 3. Lekcja i jej doskonalenie - wybrane problemy; 3.1. Precyzowanie celów lekcji; 3.2. Dobór treści do lekcji; 3.3. Temat lekcji; 3.4. Struktura lekcji; 3.5. Ewaluacja pedagogiczna; 4. Praca pozalekcyjna nauczyciela jako konieczne dopełnienie lekcji; 4.1. Czym są zajęcia pozalekcyjne?; 4.2. Praca pozalekcyjna nauczyciela klas początkowych - struktura i organizacja; a) Koła zainteresowań; b) Organizacje uczniowskie; c) Prace społecznie użyteczne; d) Współpraca wychowawcy klas I-III z rodzicami; e) Rada Pedagogiczna; Część 3. Warsztat pracy nauczyciela klas początkowych: 1. Refleksja nauczyciela nad własnym działaniem; 2. Warsztat bibliograficzny nauczyciela klas początkowych; 2.1. Planowanie i projektowanie działania pedagogicznego; 2.2. Młody nauczyciel - wychowanie - refleksja nad własnym działaniem; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37001, W.37800, W.36998, W.37000, W.36999, W.37003, W.37801, W.36871, W.37002 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Rozdział 1. Szkolny system wychowania obronnego młodzieży. Sławomir Mazur, Jan Ziarkowski: 1. Geneza i rozwój; 2. Szkoła jako ogniwo systemu wychowania obronnego; 3. Przysposobienie obronne; 4. Sojusznicy szkoły w wychowaniu obronnym młodzieży; 5. Wychowanie patriotyczne w szkole; 6. Organizacja działalności pozalekcyjnej nauczyciela PO; Rozdział 2. Organizacja zawodów na orientację. Sławomir Mazur, współpraca: Jacek Kozieł: 1. Zadania i cele imprez na orientację; 2. Krótki rys historyczny zawodów na orientację; 3. Klasyfikacja zawodów; 4. Zasady uczestników w zawodach sportowych; 5. Przebieg i zakończenie organizowanych imprez; 6. Obowiązujące przepisy dyscyplinarne; 7. Specyfika nocnych, długodystansowych i sztafetowych biegów na orientację; 8. Zasady organizowania zawodów ćwiczebnych; 9. Zawody azymutowi według danych liczbowych; 10. Zasady organizowania zawodów turystycznych; 11. Zasady bezpieczeństwa podczas organizowanych imprez; 12. Odznaki zdobywane podczas imprez na orientację; 13. Zasady punktacji, weryfikacji i przyznawania odznak; 14. Uprawnienia nadawane w biegach na orientację; 15. Przydatność imprez na orientację w działalności dydaktycznej nauczyciela PO; 16. Kilka porad dla organizatorów imprez; Aneks 1 ( Mapki używane do biegów na orientację; Ulotka propagandowa BnO; Przykładowa karta zgłoszenia ekipy na zawody na orientację; Mapka do zawodów warstwicowych ); Rozdział 3. Organizacja turystyki. Janusz Wojtycza: 1. Cele i funkcje turystyki młodzieży; 2. Krótki rys historii turystyki; 3. Organizacja turystyki w Polsce; 4. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze; 5. Szkolne Koło Krajoznawczo-Turystyczne; 6. Działalność krajoznawczo-turystyczna w planie dydaktyczno-wychowawczym szkoły; 7. Formy pracy turystyczno-krajoznawczej z młodzieżą; 8. Wycieczka - podstawową formą działalności turystycznej; 9. Organizacja wycieczek; 10. Walory krajoznawcze i regiony turystyczne Polski; 11. Wybrane odznaki turystyczne; 12. Kadra programowa PTTK. Organizatorzy turystyki; 13. Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży, odpowiedzialność kierownika wycieczki; 14. Ochrona przyrody; Aneks 2 ( Zarządzenie ministra Oświaty i Wychowania z dnia 12 maja 1983 r. w sprawie szkolnego ruchu krajoznawczego; Załącznik do zarządzenia Ministra Oświaty i Wychowania z dnia 12 maja 1983 r. w sprawie szkolnego ruchu krajoznawczo-turystycznego - wytyczne w sprawie szkolnego ruchu krajoznawczo-turystycznego; Karta wycieczki; Program szkolenia organizatorów turystyki; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39298, W.39297, W.p9444 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej