nauczanie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(89)
Forma i typ
Książki
(89)
Dostępność
dostępne
(89)
Placówka
Wypożyczalnia
(89)
Autor
Kruszewski Krzysztof
(9)
Okoń Wincenty
(4)
Śnieżyński Marian
(4)
Dzierzgowska Irena
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Bartecki Jan
(2)
Blusz Krzysztof
(2)
Dobrołowicz Witold
(2)
Galloway Charles
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Lech Konstanty
(2)
Nawroczyński Bogdan
(2)
Niemierko Bolesław
(2)
Ożdżyński Jan
(2)
Rittel Teodozja
(2)
Rościszewska-Woźniak Monika
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Arends Richard I
(1)
Banach Czesław
(1)
Białek Ewa
(1)
Brühlmeier Artur
(1)
Błasiak Władysław
(1)
Carlgren Frans
(1)
Chłapowska Eugenia
(1)
Czernichowski E
(1)
Czerniewski W
(1)
Davis Robert H
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dottrens Robert
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dzierzgowski Sergiusz
(1)
Ekiert-Grabowska Dorota
(1)
Ernst Ken
(1)
Gilarska Leonarda
(1)
Gęsicki Janusz
(1)
Głażewski Michał
(1)
Jaczewska Halina
(1)
Jadczak Maria
(1)
Jakobson S. G
(1)
Janiszowska I
(1)
Janowska Janina
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Jaśkiewicz Małgorzata
(1)
Jeziorska Janina
(1)
Jędraś Zbigniew
(1)
Kaliński Piotr
(1)
Kamiński Aleksander
(1)
Klingborg Arne
(1)
Komar Witold
(1)
Kotusiewicz Alicja A
(1)
Kotusuiewicz Anna Alicja
(1)
Koć-Seniuch Genowefa
(1)
Kunowski Stefan
(1)
Kędzio-Niczyporuk Elżbieta
(1)
Lawrence Alexsander T
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Maszczyńska-Góra Grażyna
(1)
Matczak Anna
(1)
Mialaret Gaston
(1)
Mizja Tadeusz
(1)
Mońka-Stanikowa Anna
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Niemiec Jerzy
(1)
Nowicka-Kozioł Maria
(1)
Palka Stanisław
(1)
Perrott Elizabeth
(1)
Pestalozzi Johann Heinrich
(1)
Petrykowski Romuland
(1)
Piramowicz Grzegorz
(1)
Polska Akademia Nauk w Krakowie. Nauka dla wszystkich
(1)
Polskie Towarzystwo Edukacyjne. Biblioteczka Edukacyjna
(1)
Prokina N. F
(1)
Putkiewicz Elżbieta
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Rast Edmund
(1)
Ray Michał
(1)
Rimm Sylvia B
(1)
Rudniański Jarosław
(1)
Rudowski Tomasz
(1)
Rutkowiak Joanna
(1)
Rylke Hanna
(1)
Semenowicz Halina
(1)
Smarzyński Henryk
(1)
Soltis Janas F
(1)
Sołtys Danuta
(1)
Szewczuk Włodzimierz
(1)
Szmigel Krystyna Maria
(1)
Szulkin Michał
(1)
Szymańska Beata
(1)
Teml Hubert
(1)
Tichy Elżbieta
(1)
Tripp David
(1)
Troczynski Józef
(1)
Walker Decker F
(1)
Whitmore Diana
(1)
Wiśniewski Andrzej
(1)
Wlazło Stefan
(1)
Wojtyński Wacław
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(47)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(3)
1940 - 1949
(2)
Kraj wydania
Polska
(89)
Język
polski
(89)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
nauczanie
(89)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
89 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9620 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9621 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9684 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9687 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Wstęp; I. Gry zakłócające spokój. Jaki ruch należy wykonać, gdy gra przeszkadza w prowadzeniu lekcji?; 1. Gry przerywające tok lekcji; 1.1. Awantura; 1.2. Drażliwy; 1.3. Głupi; 1.4. Błazen; 1.5. Niezdara; 1.6. Zmuś mnie; 2. Odmiana typu przestępczego; 2.1. Znajdźmy; 2.2. Policjanci i złodzieje; 2.3. Chcę być wyrzucony; 3. Wstęp do głębszego zrozumienia problemu; II. Gry upokarzające. Jak reagować na demonstrowanie przewagi psychicznej; 1. Odmiana pomniejszająca wartość; 1.1. Kochanie; 1.2. Wada; 2. Odmiana - Protest; 2.1. Dlaczego przytrafia się to zawsze mnie ( DPSTZM ); 2.2. Ubóstwo; 2.3. Dlaczego ty nie - tak ale ( DTNTA ); 2.4. Spóźniony referat; 2.5. Drewniana noga; III. Gry kusicielskie. Jak odpowiadać wyrafinowanym graczom; 1. Odmiana - Przymilenie; 1.1. Uczeń; 1.2. Potakiwacz; 2. Odmiana - Zastawianie pułapki; 2.1. Powalczcie trochę ze mną; 2.2. Panna Muffet; 2.3. Niech mają za swoje; 2.4. Wyniosły i dumny; 2.5. Zrób coś dla mnie; 2.6. Pończocha; 2.7.Gwałt; IV. Gry nauczycieli. Postępowanie z autorytetem tkwiącym w nas samych i w innych; 1. Identyfikacja gier uprawianych przez nauczycieli; 2. Odmiana - blisko ucznia; 2.1. Koleś; 2.2. Wyrażanie samego siebie; 2.3. Krytyka; 2.4. Jesteś niezwykle spostrzegawczy ( JNS ); 3. Odmiana - pomocny; 3.1. Kartoteka ucznia; 3.2. Ja tylko próbuję ci pomóc ( JTPCP ); 3.3. Radosna; 3.4. Wychowanie; 3.5. Dlaczego ty nie - tak, ale ( CTNTA ); 3.6. Popatrz, jak się starałem; 4. Odmiana - ja wiem najlepiej; 4.1. Co więcej; 4.2. Powiedz mi to; 4.3. Zawodowiec; 4.4. Dlaczego ty - nie, ale ( DTNA ); 4.5. Teraz cię mam ( TCM ); 4.6. Popatrz, co przez ciebie zrobiłem ( PCPCZ ); 4.7. Sala rozpraw; 4.8. Pułapka; 4.9. To już było; 5. Wniosek końcowy; Dodatek. Krótka historia analizy transakcyjnej; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37291, W.37292, W.42599, W.37290 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Treść i przebieg uczenia się i nauczania: Rozdział 1. Metoda opanowywania jako sposób podejścia do uczenia się i nauczania; 1. Aby stać się dobrym nauczycielem; 1.1. Psychologia uczenia się i nauczania; 1.2. Różne sposoby podejścia do efektywnego nauczania; 2. Stosowanie metody opanowywania; 2.1. Podstawowe założenia i ogólne idee; 2.2. Organizowanie materiału zgodnie z wymogami metody opanowywania; 3. Ludzie; 3.1. O sobie; Rozdział 2. Ścisłość w uczeniu się i nauczaniu; 1. Względny i przybliżony charakter prawdy; 2. Przyczyna i skutek w zachowaniu ludzkim; 3. Krótki zarys historyczny; Opis zachowania ludzkiego a jego wyjaśnienie; Prawa zachowania a nauczanie; Wyjaśnienie; Rozdział 3. Formułowanie celów ogólnych i szczegółowych: poznawczych, emocjonalnych i psychomotorycznych; 1. Formułowanie długoterminowych celów ogólnych oraz szczegółowych celówdydaktycznych; 1.1. Potrzeba celów szczegółowych; 1.2. Sposób dochodzenia do celów dydaktycznych; 2. Taksonomia szczegółowych celów kształcenia; 2.1. Sfera poznawcza; 2.2. Sfera emocjonalna; 2.3. Sfera psychomotoryczna; 3. Nauczanie dla realizacji celów; 3.1. Korzystanie z celów szczegółowych przed nauczaniem, w czasie niego i po nim; Rozdział 4. Natura uczenia się; 1. Czym jest uczenie się; 1.1. Dwa główne sposoby podejścia do uczenia się: dedukcyjny i indukcyjny; 2. Historia tradycyjnych interpretacji uczenia się; 2.1. Początki psychologii jako nauki; 2.2. Uczenie się w ujęciu koneksjonistycznym; 2.3. Uczenie się w ujęciu poznawczym; 3. Uczenie się w szkołach; 3.1. Koncepcja alternatywna wobec jednostronnych interpretacji uczenia się; 3.2. Analiza zadania przy zastosowaniu klasyfikacji typów uczenia się Gagné'a; 3.3. Model uczenia się szkolnego; 3.4. Uczenie się w celu opanowania; Rozdział 5. Uczenie się i nauczanie skojarzeń i rozróżnień; 1. Uczenie się od słabych uczniów; 1.1. Obserwacja z głębi klasy; 1.2. Obserwacja z bliska; 2. Wstępne warunki nauczania; 2.1. Spełnienie warunków wstępnych przed przystąpieniem do działania; 2.2. Pisemne formułowanie konkretnych, szczegółowych celów dydaktycznych; 2.3. Przeprowadzanie analizy zadania; 3. Warunki ucznia się; 3.1. Ocenianie wstępne: ustalanie jaki typ uczenia się łańcuchów; 4. Uczenie się łańcuchów ruchowych i słuchowych; 4.1. Warunki ogólne i specyficzne; 4.2. Organizowanie nauczania; 4.3. Nauczanie, które pomaga w uczeniu się łańcuchów; 4.4. Rzut oka na wyniki naszego własnego uczenia się; 5. Uczenie się rozróżnień; 5.1. Znaczeniowe podłoże uczenia się rozróżnień; 5.2. Warunki ogólne; 5.3. Warunki specyficzne; 5.4. Znaczenie jako podstawa uczenia się pojęć; Rozdział 6. Uczenie się i nauczanie pojęć i reguł; 1. Uczenie się pojęć; 1.1. Definicja uczenia się pojęć ;1.2. Uczenie się pojęć konkretnych; 1.3. Uczenie się pojęć abstrakcyjnych; 2. Uczenie się reguł; 2.1. Uczenie się reguł prostych; 2.2. Uczenie się reguł nadrzędnych; 2.3. Zestawienie reguł uczenia się i nauczania; Rozdział 7. Nauczanie i uczenie się nastawione na wywołanie transferu w dziedziniepoznawczej, emocjonalnej i psychomotorycznej; 1. Czym jest transfer?; 1.1. Wymiary transferu; 1.2. Poglądy na temat powstawania transferu; 2. Uczenie się, przechowywanie w pamięci i transfer; 2.1. Synteza ważniejszych pojęć; 2.2. Synteza nadrzędnych reguł uczenia się i nauczani a nastawionego na wywołanie transferu; Rozdział 8. Technologia kształcenia: podstawa nauczania zindywidualizowanego; 1. Nauka o zachowaniu a sztuka nauczania; 1.1. Nauka o zachowaniu; 1.2. Reguły warunkowania instrumentalnego; 2. Zastosowanie nauki o zachowaniu w nauczaniu i uczeniu się; 2.1. Stosowanie zasad wzmacniania za pośrednictwem środków dydaktycznych; 2.2. Stosowanie zasad wzmacniania za pośrednictwem strategii dydaktycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35613, W.35531, W.35615 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część 2. Kierowanie zachowaniem klasy szkolnej i różnice indywidualne: Rozdział 9. Pozytywne ujmowanie motywacji; 1. Motywacja: poglądy tradycyjne; 1.1. Skłonności i popędy; 1.2. Potrzeby i popędy; 2. Motywacja a nauka o zachowaniu; 2.1. Reguły wzmacniania; 3. Gry i symulacje: wysoce użyteczne strategie nauczania; 3.1. Strategie nauczania z wykorzystaniem gier szkolnych; 3.2. Model gier; Rozdział 10. Nauczanie organizacji; 1. Różnice spojrzenia na dyscyplinę; 1.1. Ujęcie humanistyczne; 1.2. Ujęcie behawiorystyczne; 2. Właściwe i niewłaściwe stosowanie kary; 2.1. Definicja kary; 2.2. Dlaczego karać?; 2.3. Mitologia kary; 2.4. Wpływ kary na zachowanie; 2.5. Zamiast kary; 2.6. Reguły karania; 3. Strategie skutecznego kierowania klasą szkolną; 3.1. Elementy skutecznych strategii kierowania klasą szkolną; Modyfikacja zachowania: ogólna strategia kierowania klasą szkolną; Część 3. Rozwój i różnice indywidualne: Rozdział 11. Koncepcje i prawa rozwoju; 1. Potrzeba rozległej perspektywy teoretycznej; 1.1. Jean Piaget - gigant psychologii rozwojowej; 1.2. Biologicznie ugruntowana piagetowska teoria adaptacji rozwojowej; 2. Reguły nadrzędne w przyrodzie; 3. Reguły nadrzędne dotyczące organizmów żywych; 3.1. Biologiczne ujęcie adaptacji rozwojowej; 3.2. Reguły działania genów; 3.3. Dziedziczność i doświadczenie w ewolucji i w rozwoju jednostki; 3.4. Ewolucja i rozwój zachowania poznawczego - inteligencja; 4. Piaget a poglądy innych autorów; 4.1. Poglądy innych teoretyków rozwoju; 4.2. Piaget a poglądy teoretyków kształcenia; 4.3. Reguły nadrzędne rozwoju; Rozdział 12. Nauczanie zindywidualizowane; 1. Różnice indywidualne a ogólna zdolność uczenia się; 1.1. Inteligencja jako ogólna zdolność uczenia się; 2. Ku teorii nauczania; 2.1. Wkład Burnera w teorię nauczania; 2.2. Podstawowa przesłanka dotycząca uczenia się i nauczania; 3. Ku zastosowaniu teorii nauczania; 3.1. Metody oparte na odkrywaniu; 3.2. Metody recepcyjne; Część 4. Ocena uczenia się i nauczania: Rozdział 13. Ocena uczenia się i nauczania; 1. Ocena w procesie kształcenia; 1.1. Przewidywanie i selekcja w procesie kształcenia; 1.2. Korygowanie w procesie kształcenia; 2. Podstawowe pojęcia i reguły związane z oceną; 2.1. Trafność; 2.2. Rzetelność; 3. Metody oceny w tradycyjnym kształceniu grupowym; 3.1. Nieformalne metody pomiaru i oceny; 3.2. Formalne metody pomiaru i oceny; 4. Metody w kształceniu zindywidualizowanym; 4.1. Dążenia do opracowania testów opartych na kryterium; 4.2. Oparte na kryterium testy inteligencji; 4.3. Nauczanie, testowanie i wystawianie stopni przy zastosowaniumetod zindywidualizowanych; Aneks ( Odpowiedzi na zadania kontrolne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35532, W.35616, W.35614 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37633 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9886, W.p9802 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24229 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39923 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9803 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38845 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.11399 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40937 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39735 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p7665, 24209 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39929 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36985, W.36987, W.36989, W.36993 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39930 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej