pamięć
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Dostępność
dostępne
(27)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Autor
Pietrasiński Zbigniew
(5)
Szewczuk Włodzimierz
(4)
Włodarski Ziemowit
(3)
Buzan Tony
(2)
Galloway Charles
(2)
Kowaliszyn Artur
(2)
Lindsay Peter H
(2)
Norman Donald A
(2)
Siurawski Marek
(2)
Cossu Menotti
(1)
Czekański Marek
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dudley Geoffrey A
(1)
Hilgard E.R
(1)
Kimble G.A
(1)
Kurcz Ida
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lorayne Harry
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna
(1)
Marquis D.G
(1)
Morka Jerzy
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria
(1)
Radzicki Józef
(1)
Sternberg Robert J
(1)
Tomaszewski Tadeusz
(1)
Witwicki Władysław
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(8)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
pamięć
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
27 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pamięć na zawołanie / Tony Buzan ; tł. Marek Siurawski. - Łódź : Wydawnictwo Ravi, 1997. - 175 s., [2] k. tabl. kol. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39661 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rusz głową / Tony Buzan ; tł. Jerzy Morka. - Łódź : Wydawnictwo Ravi, 1999. - 147 s.[4] k. tabl. : il. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40725 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gry z wyobraźnią / Menotti Cossu. - Bielsko-Biała : "Park", 1989. - 126 s. : il. kol. ; 24 cm.
Streszczenie: Wprowadzenie; 1. Gry z zakresu wnioskowania dedukcyjnego; 2. Gry z zakresu wnioskowania liczbowego; 3. Gry z zakresu postrzegania przestrzennego; 4. Gry - sprawdzian koncentracji; 5. Gry - sprawdziany pamięci; Wykresy ilorazu inteligencji; Werdykt końcowy; Indeks gier
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37282, W.37283 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Pytaj o co chcesz!; Część 1. Wejdź z nami w świat pamięci: 1. Zapamiętujesz zawsze i wszędzie; 2. Co przechowujesz w swojej pamięci?; 3. Pamięć czasami zdumiewa; 4. Pamięć lubi płatać figle; 5. Czy zapominanie jest tylko złem?; Część 2. Uczenie się jako przetwarzanie informacji: 1. Zapamiętywanie to problem do rozwiązania; 2. Uwagą można kierować; 3. Słuchać nie znaczy usłyszeć; 4. Czytanie jest sztuką; 5. Nie wszystko jest równie ważne; 6. Co to znaczy zrozumieć?; 7. Powiedz to inaczej; 8. Odwołuj się do tego, co już wiesz; 9. Rób porządek w głowie; 10. Co i jak notować?; 11. Powtarzanie może okazać się niezbędne; Część 3. Bądź strategiem: 1. Przede wszystkim trzeba chcieć!; 2. Nie wystarczy chcieć; 3. Strategii jest wiele; 4. Mądrze korzystaj z cudzego doświadczenia; 5. Przyglądaj się sobie; 6. W poszukiwaniu optymalnych strategii; 7. Jak dobrze "sprzedać" to, czego się nauczyłeś?; Czy to już koniec?; Cytowana literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38073 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38290 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Treść i przebieg uczenia się i nauczania: Rozdział 1. Metoda opanowywania jako sposób podejścia do uczenia się i nauczania; 1. Aby stać się dobrym nauczycielem; 1.1. Psychologia uczenia się i nauczania; 1.2. Różne sposoby podejścia do efektywnego nauczania; 2. Stosowanie metody opanowywania; 2.1. Podstawowe założenia i ogólne idee; 2.2. Organizowanie materiału zgodnie z wymogami metody opanowywania; 3. Ludzie; 3.1. O sobie; Rozdział 2. Ścisłość w uczeniu się i nauczaniu; 1. Względny i przybliżony charakter prawdy; 2. Przyczyna i skutek w zachowaniu ludzkim; 3. Krótki zarys historyczny; Opis zachowania ludzkiego a jego wyjaśnienie; Prawa zachowania a nauczanie; Wyjaśnienie; Rozdział 3. Formułowanie celów ogólnych i szczegółowych: poznawczych, emocjonalnych i psychomotorycznych; 1. Formułowanie długoterminowych celów ogólnych oraz szczegółowych celówdydaktycznych; 1.1. Potrzeba celów szczegółowych; 1.2. Sposób dochodzenia do celów dydaktycznych; 2. Taksonomia szczegółowych celów kształcenia; 2.1. Sfera poznawcza; 2.2. Sfera emocjonalna; 2.3. Sfera psychomotoryczna; 3. Nauczanie dla realizacji celów; 3.1. Korzystanie z celów szczegółowych przed nauczaniem, w czasie niego i po nim; Rozdział 4. Natura uczenia się; 1. Czym jest uczenie się; 1.1. Dwa główne sposoby podejścia do uczenia się: dedukcyjny i indukcyjny; 2. Historia tradycyjnych interpretacji uczenia się; 2.1. Początki psychologii jako nauki; 2.2. Uczenie się w ujęciu koneksjonistycznym; 2.3. Uczenie się w ujęciu poznawczym; 3. Uczenie się w szkołach; 3.1. Koncepcja alternatywna wobec jednostronnych interpretacji uczenia się; 3.2. Analiza zadania przy zastosowaniu klasyfikacji typów uczenia się Gagné'a; 3.3. Model uczenia się szkolnego; 3.4. Uczenie się w celu opanowania; Rozdział 5. Uczenie się i nauczanie skojarzeń i rozróżnień; 1. Uczenie się od słabych uczniów; 1.1. Obserwacja z głębi klasy; 1.2. Obserwacja z bliska; 2. Wstępne warunki nauczania; 2.1. Spełnienie warunków wstępnych przed przystąpieniem do działania; 2.2. Pisemne formułowanie konkretnych, szczegółowych celów dydaktycznych; 2.3. Przeprowadzanie analizy zadania; 3. Warunki ucznia się; 3.1. Ocenianie wstępne: ustalanie jaki typ uczenia się łańcuchów; 4. Uczenie się łańcuchów ruchowych i słuchowych; 4.1. Warunki ogólne i specyficzne; 4.2. Organizowanie nauczania; 4.3. Nauczanie, które pomaga w uczeniu się łańcuchów; 4.4. Rzut oka na wyniki naszego własnego uczenia się; 5. Uczenie się rozróżnień; 5.1. Znaczeniowe podłoże uczenia się rozróżnień; 5.2. Warunki ogólne; 5.3. Warunki specyficzne; 5.4. Znaczenie jako podstawa uczenia się pojęć; Rozdział 6. Uczenie się i nauczanie pojęć i reguł; 1. Uczenie się pojęć; 1.1. Definicja uczenia się pojęć ;1.2. Uczenie się pojęć konkretnych; 1.3. Uczenie się pojęć abstrakcyjnych; 2. Uczenie się reguł; 2.1. Uczenie się reguł prostych; 2.2. Uczenie się reguł nadrzędnych; 2.3. Zestawienie reguł uczenia się i nauczania; Rozdział 7. Nauczanie i uczenie się nastawione na wywołanie transferu w dziedziniepoznawczej, emocjonalnej i psychomotorycznej; 1. Czym jest transfer?; 1.1. Wymiary transferu; 1.2. Poglądy na temat powstawania transferu; 2. Uczenie się, przechowywanie w pamięci i transfer; 2.1. Synteza ważniejszych pojęć; 2.2. Synteza nadrzędnych reguł uczenia się i nauczani a nastawionego na wywołanie transferu; Rozdział 8. Technologia kształcenia: podstawa nauczania zindywidualizowanego; 1. Nauka o zachowaniu a sztuka nauczania; 1.1. Nauka o zachowaniu; 1.2. Reguły warunkowania instrumentalnego; 2. Zastosowanie nauki o zachowaniu w nauczaniu i uczeniu się; 2.1. Stosowanie zasad wzmacniania za pośrednictwem środków dydaktycznych; 2.2. Stosowanie zasad wzmacniania za pośrednictwem strategii dydaktycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35613, W.35531, W.35615 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część 2. Kierowanie zachowaniem klasy szkolnej i różnice indywidualne: Rozdział 9. Pozytywne ujmowanie motywacji; 1. Motywacja: poglądy tradycyjne; 1.1. Skłonności i popędy; 1.2. Potrzeby i popędy; 2. Motywacja a nauka o zachowaniu; 2.1. Reguły wzmacniania; 3. Gry i symulacje: wysoce użyteczne strategie nauczania; 3.1. Strategie nauczania z wykorzystaniem gier szkolnych; 3.2. Model gier; Rozdział 10. Nauczanie organizacji; 1. Różnice spojrzenia na dyscyplinę; 1.1. Ujęcie humanistyczne; 1.2. Ujęcie behawiorystyczne; 2. Właściwe i niewłaściwe stosowanie kary; 2.1. Definicja kary; 2.2. Dlaczego karać?; 2.3. Mitologia kary; 2.4. Wpływ kary na zachowanie; 2.5. Zamiast kary; 2.6. Reguły karania; 3. Strategie skutecznego kierowania klasą szkolną; 3.1. Elementy skutecznych strategii kierowania klasą szkolną; Modyfikacja zachowania: ogólna strategia kierowania klasą szkolną; Część 3. Rozwój i różnice indywidualne: Rozdział 11. Koncepcje i prawa rozwoju; 1. Potrzeba rozległej perspektywy teoretycznej; 1.1. Jean Piaget - gigant psychologii rozwojowej; 1.2. Biologicznie ugruntowana piagetowska teoria adaptacji rozwojowej; 2. Reguły nadrzędne w przyrodzie; 3. Reguły nadrzędne dotyczące organizmów żywych; 3.1. Biologiczne ujęcie adaptacji rozwojowej; 3.2. Reguły działania genów; 3.3. Dziedziczność i doświadczenie w ewolucji i w rozwoju jednostki; 3.4. Ewolucja i rozwój zachowania poznawczego - inteligencja; 4. Piaget a poglądy innych autorów; 4.1. Poglądy innych teoretyków rozwoju; 4.2. Piaget a poglądy teoretyków kształcenia; 4.3. Reguły nadrzędne rozwoju; Rozdział 12. Nauczanie zindywidualizowane; 1. Różnice indywidualne a ogólna zdolność uczenia się; 1.1. Inteligencja jako ogólna zdolność uczenia się; 2. Ku teorii nauczania; 2.1. Wkład Burnera w teorię nauczania; 2.2. Podstawowa przesłanka dotycząca uczenia się i nauczania; 3. Ku zastosowaniu teorii nauczania; 3.1. Metody oparte na odkrywaniu; 3.2. Metody recepcyjne; Część 4. Ocena uczenia się i nauczania: Rozdział 13. Ocena uczenia się i nauczania; 1. Ocena w procesie kształcenia; 1.1. Przewidywanie i selekcja w procesie kształcenia; 1.2. Korygowanie w procesie kształcenia; 2. Podstawowe pojęcia i reguły związane z oceną; 2.1. Trafność; 2.2. Rzetelność; 3. Metody oceny w tradycyjnym kształceniu grupowym; 3.1. Nieformalne metody pomiaru i oceny; 3.2. Formalne metody pomiaru i oceny; 4. Metody w kształceniu zindywidualizowanym; 4.1. Dążenia do opracowania testów opartych na kryterium; 4.2. Oparte na kryterium testy inteligencji; 4.3. Nauczanie, testowanie i wystawianie stopni przy zastosowaniumetod zindywidualizowanych; Aneks ( Odpowiedzi na zadania kontrolne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35532, W.35616, W.35614 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.15279 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36805 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36847 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33608 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39680 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sztuka uczenia się / Zbigniew Pietrasiński. - Warszawa : "Wiedza Powszechna", 1960. - 255, [1] s. : il., wykr., [8] k. tabl.: il. ; 20 cm.
(Sygnały)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1890 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sztuka uczenia się / Zbigniew Pietrasiński. - Wyd. 2, rozszerz. - [Warszawa] : "Wiedza Powszechna", 1961. - 270 s. : il., [14] k. tabl.: il. ; 20 cm.
(Sygnały)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2689, 2690, 2588, 2688 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sztuka uczenia się / Zbigniew Pietrasiński. - Wyd. 3, rozszerz. - Warszawa : "Wiedza Powszechna", 1962. - 359 s. : il., wykr. ; 20 cm.
(Biblioteka Powszechna)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4218 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sztuka uczenia się / Zbigniew Pietrasiński. - Wyd. 6, zmienione. - Warszawa : "Wiedza Powszechna", 1990. - 186 s. : il. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37057, W.36392 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sztuka uczenia się / Zbigniew Pietrasiński. - Wyd. 4. - [Warszawa] : "Wiedza Powszechna", [1964]. - 359 s. : il. ; 20 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23608, 6193, 6191 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36465, W.36462, W.36468, W.36460, W.36453, W.36445, W.36443, W.36449, W.36442, W.36458, W.36469 (11 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40923 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Pedagogiczne / Polska Akademia Nauk. Komitet Pedagogiczny ; red. Bogdan Suchodolski ; T. VII)
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 233 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej