Galloway Charles
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Galloway Charles
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
cele ogólne
(2)
cele szczegółowe
(2)
nauczanie
(2)
nauczanie zindywidualizowane
(2)
pamięć
(2)
uczenie się
(2)
klasa szkolna
(1)
nauczanie indywidualizowane
(1)
samoorganizacja
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Część 1. Treść i przebieg uczenia się i nauczania: Rozdział 1. Metoda opanowywania jako sposób podejścia do uczenia się i nauczania; 1. Aby stać się dobrym nauczycielem; 1.1. Psychologia uczenia się i nauczania; 1.2. Różne sposoby podejścia do efektywnego nauczania; 2. Stosowanie metody opanowywania; 2.1. Podstawowe założenia i ogólne idee; 2.2. Organizowanie materiału zgodnie z wymogami metody opanowywania; 3. Ludzie; 3.1. O sobie; Rozdział 2. Ścisłość w uczeniu się i nauczaniu; 1. Względny i przybliżony charakter prawdy; 2. Przyczyna i skutek w zachowaniu ludzkim; 3. Krótki zarys historyczny; Opis zachowania ludzkiego a jego wyjaśnienie; Prawa zachowania a nauczanie; Wyjaśnienie; Rozdział 3. Formułowanie celów ogólnych i szczegółowych: poznawczych, emocjonalnych i psychomotorycznych; 1. Formułowanie długoterminowych celów ogólnych oraz szczegółowych celówdydaktycznych; 1.1. Potrzeba celów szczegółowych; 1.2. Sposób dochodzenia do celów dydaktycznych; 2. Taksonomia szczegółowych celów kształcenia; 2.1. Sfera poznawcza; 2.2. Sfera emocjonalna; 2.3. Sfera psychomotoryczna; 3. Nauczanie dla realizacji celów; 3.1. Korzystanie z celów szczegółowych przed nauczaniem, w czasie niego i po nim; Rozdział 4. Natura uczenia się; 1. Czym jest uczenie się; 1.1. Dwa główne sposoby podejścia do uczenia się: dedukcyjny i indukcyjny; 2. Historia tradycyjnych interpretacji uczenia się; 2.1. Początki psychologii jako nauki; 2.2. Uczenie się w ujęciu koneksjonistycznym; 2.3. Uczenie się w ujęciu poznawczym; 3. Uczenie się w szkołach; 3.1. Koncepcja alternatywna wobec jednostronnych interpretacji uczenia się; 3.2. Analiza zadania przy zastosowaniu klasyfikacji typów uczenia się Gagné'a; 3.3. Model uczenia się szkolnego; 3.4. Uczenie się w celu opanowania; Rozdział 5. Uczenie się i nauczanie skojarzeń i rozróżnień; 1. Uczenie się od słabych uczniów; 1.1. Obserwacja z głębi klasy; 1.2. Obserwacja z bliska; 2. Wstępne warunki nauczania; 2.1. Spełnienie warunków wstępnych przed przystąpieniem do działania; 2.2. Pisemne formułowanie konkretnych, szczegółowych celów dydaktycznych; 2.3. Przeprowadzanie analizy zadania; 3. Warunki ucznia się; 3.1. Ocenianie wstępne: ustalanie jaki typ uczenia się łańcuchów; 4. Uczenie się łańcuchów ruchowych i słuchowych; 4.1. Warunki ogólne i specyficzne; 4.2. Organizowanie nauczania; 4.3. Nauczanie, które pomaga w uczeniu się łańcuchów; 4.4. Rzut oka na wyniki naszego własnego uczenia się; 5. Uczenie się rozróżnień; 5.1. Znaczeniowe podłoże uczenia się rozróżnień; 5.2. Warunki ogólne; 5.3. Warunki specyficzne; 5.4. Znaczenie jako podstawa uczenia się pojęć; Rozdział 6. Uczenie się i nauczanie pojęć i reguł; 1. Uczenie się pojęć; 1.1. Definicja uczenia się pojęć ;1.2. Uczenie się pojęć konkretnych; 1.3. Uczenie się pojęć abstrakcyjnych; 2. Uczenie się reguł; 2.1. Uczenie się reguł prostych; 2.2. Uczenie się reguł nadrzędnych; 2.3. Zestawienie reguł uczenia się i nauczania; Rozdział 7. Nauczanie i uczenie się nastawione na wywołanie transferu w dziedziniepoznawczej, emocjonalnej i psychomotorycznej; 1. Czym jest transfer?; 1.1. Wymiary transferu; 1.2. Poglądy na temat powstawania transferu; 2. Uczenie się, przechowywanie w pamięci i transfer; 2.1. Synteza ważniejszych pojęć; 2.2. Synteza nadrzędnych reguł uczenia się i nauczani a nastawionego na wywołanie transferu; Rozdział 8. Technologia kształcenia: podstawa nauczania zindywidualizowanego; 1. Nauka o zachowaniu a sztuka nauczania; 1.1. Nauka o zachowaniu; 1.2. Reguły warunkowania instrumentalnego; 2. Zastosowanie nauki o zachowaniu w nauczaniu i uczeniu się; 2.1. Stosowanie zasad wzmacniania za pośrednictwem środków dydaktycznych; 2.2. Stosowanie zasad wzmacniania za pośrednictwem strategii dydaktycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35613, W.35531, W.35615 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część 2. Kierowanie zachowaniem klasy szkolnej i różnice indywidualne: Rozdział 9. Pozytywne ujmowanie motywacji; 1. Motywacja: poglądy tradycyjne; 1.1. Skłonności i popędy; 1.2. Potrzeby i popędy; 2. Motywacja a nauka o zachowaniu; 2.1. Reguły wzmacniania; 3. Gry i symulacje: wysoce użyteczne strategie nauczania; 3.1. Strategie nauczania z wykorzystaniem gier szkolnych; 3.2. Model gier; Rozdział 10. Nauczanie organizacji; 1. Różnice spojrzenia na dyscyplinę; 1.1. Ujęcie humanistyczne; 1.2. Ujęcie behawiorystyczne; 2. Właściwe i niewłaściwe stosowanie kary; 2.1. Definicja kary; 2.2. Dlaczego karać?; 2.3. Mitologia kary; 2.4. Wpływ kary na zachowanie; 2.5. Zamiast kary; 2.6. Reguły karania; 3. Strategie skutecznego kierowania klasą szkolną; 3.1. Elementy skutecznych strategii kierowania klasą szkolną; Modyfikacja zachowania: ogólna strategia kierowania klasą szkolną; Część 3. Rozwój i różnice indywidualne: Rozdział 11. Koncepcje i prawa rozwoju; 1. Potrzeba rozległej perspektywy teoretycznej; 1.1. Jean Piaget - gigant psychologii rozwojowej; 1.2. Biologicznie ugruntowana piagetowska teoria adaptacji rozwojowej; 2. Reguły nadrzędne w przyrodzie; 3. Reguły nadrzędne dotyczące organizmów żywych; 3.1. Biologiczne ujęcie adaptacji rozwojowej; 3.2. Reguły działania genów; 3.3. Dziedziczność i doświadczenie w ewolucji i w rozwoju jednostki; 3.4. Ewolucja i rozwój zachowania poznawczego - inteligencja; 4. Piaget a poglądy innych autorów; 4.1. Poglądy innych teoretyków rozwoju; 4.2. Piaget a poglądy teoretyków kształcenia; 4.3. Reguły nadrzędne rozwoju; Rozdział 12. Nauczanie zindywidualizowane; 1. Różnice indywidualne a ogólna zdolność uczenia się; 1.1. Inteligencja jako ogólna zdolność uczenia się; 2. Ku teorii nauczania; 2.1. Wkład Burnera w teorię nauczania; 2.2. Podstawowa przesłanka dotycząca uczenia się i nauczania; 3. Ku zastosowaniu teorii nauczania; 3.1. Metody oparte na odkrywaniu; 3.2. Metody recepcyjne; Część 4. Ocena uczenia się i nauczania: Rozdział 13. Ocena uczenia się i nauczania; 1. Ocena w procesie kształcenia; 1.1. Przewidywanie i selekcja w procesie kształcenia; 1.2. Korygowanie w procesie kształcenia; 2. Podstawowe pojęcia i reguły związane z oceną; 2.1. Trafność; 2.2. Rzetelność; 3. Metody oceny w tradycyjnym kształceniu grupowym; 3.1. Nieformalne metody pomiaru i oceny; 3.2. Formalne metody pomiaru i oceny; 4. Metody w kształceniu zindywidualizowanym; 4.1. Dążenia do opracowania testów opartych na kryterium; 4.2. Oparte na kryterium testy inteligencji; 4.3. Nauczanie, testowanie i wystawianie stopni przy zastosowaniumetod zindywidualizowanych; Aneks ( Odpowiedzi na zadania kontrolne )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35532, W.35616, W.35614 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej