stymulacja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Białek Zofia
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fröhlich Andreas
(1)
Jadczak Maria
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
stymulacja
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do wydania polskiego; Słowo od tłumacza; 1. Omawiana populacja; 1.1. Przyczyny głębokiej wielorakiej niepełnosprawności; 1.2. Rodzaje i formy ekspresji głębokiej wielorakiej niepełnosprawności; 1.3. Cechy wspólne i specyficzne wyróżniające głęboką wieloraką niepełnosprawność1.4. Ewolucja demograficzna; 2. Dziecko głęboko wielorako niepełnosprawne; 2.1. Głęboka wieloraka niepełnosprawność - stałe zagrożenie życia; 2.2. Aspekty biograficzne; 2.3. Podstawowe potrzeby rozwojowe dziecka i ich odpowiednie zaspokajanie; 2.4. Rodzina dziecka głęboko wielorako niepełnosprawnego; 3. Zachowanie dziecka; 3.1. Stereotypie, autostymulacje i zachowania autodestrukcyjne; 3.2. Apatia i nadpobudliwość; 3.3. Percepcja; 3.4. Sprawności ruchowe; 3.5. Umiejętność porozumiewania się; 4. Pielęgnacja podstawowa; 4.1. Pielęgnacja ciała; 4.2. Pielęgnacja specyficzna; 4.3. Pomoce do przyjmowania różnych pozycji; 4.4. Problemy hospitalizacji; 4.5. Karmienie i pojenie; 5. Codzienna stymulacja; 5.1. Przyjemność okresów aktywności i wypoczynku; 5.2. Tworzenie odpowiedniej przestrzeni do życia i nauki; 5.3. Organizacja kontaktów i możliwości interakcji; 5.4. Uczestnictwo w codziennych czynnościach życiowych; 5.5. Kształtowanie stosunków interpersonalnych; 6. Stymulacja specjalna; 6.1. Podstawy organizacji percepcyjnej; 6.2. Podstawowe doświadczanie ciała; 6.3. Doświadczanie ruchowe; 6.3.1. Doświadczanie ruchowe i wibracje; 6.3.2. Doświadczanie nacisku i ruchu; 6.3.3. Doświadczanie mikroruchów; 6.3.4. Mobilizacja jako doświadczenie ruchowe; 6.3.5. Uelastycznianie w pozycji na boku; 6.3.6. Uelastycznianie długiej osi ciała poprzez rotację; 6.3.7. Inne przykłady doświadczeń ruchowych; 6.4. Stymulowanie porozumiewania się; 6.5. Poszerzanie doświadczeń i możliwości działania; 7. Organizowanie stymulacji; 7.1. Miejsce uczenia się ( grupa, klasa, szkoła, organizacja rodziców, placówka opiekuńcza ); 7.2. Czas trwania nauki i zajęć stymulacyjnych; 7.3. Pomoce do nauki i stymulacji ( specjalne pomoce do stymulacji, zabawy i zdobywania doświadczeń ); 7.4. Planowanie nauczania i rozwoju oraz diagnoza potrzeb w zakresie stymulacji; 7.5. Sprzymierzeńcy w procesie nauczania ( skład zespołu, zaangażowanie i współpraca personelu ); 8. Stymulacja dorosłej osoby głęboko wielorako niepełnosprawnej; 8.1. Uczenie się i rozwój w wieku dojrzałym; 8.2. Stymulacja osób dorosłych; 8.3. Uwagi praktyczne; 8.4. Aspekty organizacyjne; 8.5. Perspektywy pracy z osobami dorosłymi; 9. Nauczyciele, terapeuci i opiekunowie; 9.1. Kształcenie i przygotowanie specjalistyczne; 9.2. Współpraca wewnątrz zespołu, kompetencje i organizacja; 9.3. Współpraca z rodzicami i rodziną; 9.4. Indywidualna organizacja pracy; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40170, W.40052, W.40051, W.40169, W.40050 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9886, W.p9802 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej