Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Autor
Klinik Anna
(3)
Szymański Mirosław J
(3)
Gajdzica Zenon
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(2)
Jaworska Teresa
(2)
Leppert Roman
(2)
Skorny Zbigniew
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Borowska-Beszta Beata
(1)
Bugajski Jarosław
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Grabowska Małgorzata
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Lis Stanisława
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Makowski Aleksander
(1)
Morgała Monika
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Pilecka Władysława
(1)
Piszczek Maria
(1)
Pituła Beata
(1)
Prysak Dorota
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Schaffer H. Rudolph
(1)
Sierankiewicz Ewa
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Surzykiewicz Janusz
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Tyrała Paweł
(1)
Walancik Marek
(1)
Wroczyński Ryszard
(1)
Zaborowski Zbigniew
(1)
Zawadzki Antoni
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Temat
Socjalizacja
(21)
Niepełnosprawni
(4)
Dziecko
(3)
Selekcja szkolna
(3)
Struktura społeczna
(3)
Szkolnictwo
(3)
dziecko
(3)
Agresja (psychol.)
(2)
Dziecko trudne
(2)
Globalizacja
(2)
Integracja społeczna
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Wychowanie
(2)
socjalizacja
(2)
Agresywność
(1)
Arteterapia
(1)
Dojrzewanie
(1)
Domy dziecka
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samorealizacja
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
charakter
(1)
dzieci
(1)
ergoterapia
(1)
młodzież
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
ortopedagogika
(1)
socjalizacja reedukacyjna
(1)
wychowanie obywatelskie
(1)
Gatunek
Debata
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42757 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauczyciela / red. Władysław Okoń, Bogdan Suchodolski ; CTreść i metody wychowania ; Nr 8)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15327, W.23782 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41751 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39769 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42407, W.42408 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12458 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36804 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41852 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41326, W.41327 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41458 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; Wstęp; Rozdział 1. Nieletni sprawni inaczej jako innowacja terminologiczna w ortopedagogice: 1. Zaburzenia rozwojowe a upośledzenia i niedostosowanie społeczne; 1.1. Wpływ zaburzeń rozwojowych na upośledzenia, niedostosowanie społeczne i trudności w nauce; 1.2. Upośledzenia jednostek z punktu widzenia ich wychowalności; 1.3. Analogia porównawcza między upośledzeniem a niedostosowaniem społecznym; 1.4. Pojęcie, aspekty i kierunki rewalidacji upośledzonych; 1.5. Specyfika ortopedagogiki w resocjalizacji niedogotowanych społecznie; 2. Upośledzenia a inne określenia stosowane w rewalidacji; 3. Niedostosowanie społeczne na tle postępowej terminologii w resocjalizacji; 3.1. Jednostki " nieobyte " w środowisku; 3.2. Osobnicy z zaburzeniami w socjalizacji; 3.3. Nieletni sprawni inaczej oraz motywy ich przestępczej działalności; Podsumowanie; Rozdział 2. Nieletni sprawni inaczej w znowelizowanej ortopedagogice szczegółowej: 1. Specyfika i przedmiot zainteresowań ortopedagogiki; 2. Nowelizacja ortopedagogiki szczegółowej; 2.1. Oligofrenopedagogika w rewalidacji upośledzonych umysłowo; 2.2. Tyflopedagogika w rewalidacji niewidomych; 2.3. Surdopedagogika w rewalidacji głuchych; 2.4. Logopedia w rewalidacji osób z wadami wymowy; 2.5. Pedagogika lecznicza w rewalidacji przewlekle chorych i kalekich; 2.6. Pedagogika resocjalizacyjna w rewalidacji nieletnich sprawnych inaczej; 3. Nieletni sprawni inaczej w znowelizowanej ortopedagogice szczegółowej - problemy; Podsumowanie; Rozdział 3. Socjalizacja reedukacyjna w znowelizowanej ortopedagogice szczegółowej: 1. Specyfika i zakres oddziaływań ortopedagogicznych w socjalizacji reedukacyjnej; 1.1. Istota socjalizacji reedukacyjnej; 1.2. Zakresy socjalizacji reedukacyjnej; 1.3. Relacja między socjalizacją a socjalizacją reedukacyjną; 2. Wychowanie resocjalizacyjne jako przedmiot socjalizacji reedukacyjnej; 2.1. Funkcjonalne znaczenie wychowania resocjalizacyjnego; 2.2. Swoistość oddziaływań ortopedagogicznych w wychowaniu resocjalizującym; 3. Ergoterapia i jej zastosowanie w socjalizacji reedukacyjnej; 4. Działalność ortopedagogiczna wspomagająca wychowanie resocjalizujące; 4.1. Adaptacja i readaptacja nieletnich sprawnych inaczej do warunków wychowania w zakładzie ortopedagogicznym; 4.2. Opieka ortopedagoguczna; 4.3. Profilaktyka ortopedagogiczna; 5. Współczesny zakład ortopedagogiczny jako znowelizowane środowisko społeczno-wychowawcze; Podsumowanie; Rozdział 4. Metodologia badań: 1. Problem badawczy i hipotezy; 2. Teren, metody i organizacja badań; 3. Wyniki badań oraz sposób opracowania zebranego materiału; 4. Zarys historyczny i przeobrażenia strukturalno-organizacyjnego placówek badawczych; Podsumowanie; Rozdział 5. Charakterystyka nieletnich sprawnych inaczej, objętych badaniami: 1. Nieletni sprawni inaczej z przejawami zaburzeń osobowościowych; 2. Nieletni sprawni inaczej z przejawami defektów charakteru; 3. Nieletni sprawni inaczej sprawujący trudności wychowawcze; Podsumowanie; Rozdział 6. Zastosowanie nowych koncepcji ortopedagogicznych w socjalizacji reedukacyjnej: 1. Poszukiwanie nowych koncepcji w przezwyciężaniu izolacji zakładowej i trudności wychowawczych; 2. Pogląd na innowacje ortopedagogiczne i zasady ich wdrażania; 3. Model działań celowościowych w systemie wdrażania innowacji do praktyki ortopedagogicznej; 3.1 Inicjatywne ośrodki działań; 3.2. Sytuacje zadaniowe; 3.3. Sekcje pracy problemowej; 3.4. Zasady realizacji zadań; 4. Innowacje ortopedagogiczne ułatwiające nieletnim realizację obowiązku szkolnego i nauki zawodu; 5. Profil kształcenia zawodowego i znowelizowane przepisy w sprawie szkolenia rzemieślniczego; 6. Praktyka wychowania resocjalizującego w relacji z wychowaniem ortopedagogicznym; Podsumowanie; Rozdział 7. Strategia działań ortopedagogicznych w socjalizacji reedukacyjnej nieletnich: 1. Pogląd na strategię celowościowego postępowania w socjalizacji reedukacyjnej; 2. Niekonwencjonalne zasady działań strategicznych w socjalizacji reedukacyjnej; 2.1. Nauczanie problemowe w zespołach uczniowskich; 2.2. Aktywizowanie zainteresowań nieletnich; 2.3. Reformowanie negatywnych reakcji i postaw; 2.4. Integracja nieletnich z zakładem ortopedagogicznym i środowiskiem; 2.5. Współdziałanie wychowanka z grupą i nauczycielem - wychowawcą; 2.6. Samoregulacja zachowania; 2.7. Projektowanie perspektyw życiowych; 3. Podstawowe techniki socjalizacji reedukacyjnej; Podsumowanie; Rozdział 8. Procedura działań ortopedaggicznych w socjalizacji reedukacyjnej nieletnich: 1. Pogląd na procedurze działań socjalizująco-reedukacyjnych; 2. Podstawowe zasady działań proceduralnych; 3. Specyficzne procesy uczenia się w socjalizacji reedukacyjnej; 3.1. Uczenie się reedukujące; 3.2. Uczenie się reedukacyjne; 3.3. Uczenie się edukacyjne; 4. Metody socjalizacji reedukacyjnej; 5. Ergoterapia i jej odmiany; 5.1. Ergoterapia terapeutyczno-poznawcze; 5.2. Ergoterapia kształcące w zawodzie; 5.3. Ergoterapia o charakterze pracy samoobsługowej; 5.4. Ergoterapia kreatywna; 5.5. Ergoterapia profilaktyczna; 6. Ergoterapia antropotechniką wychowania; 6.1. Psychotechnika resocjalizująca; 6.2. Socjotechnika resocjalizująca; 7. Ergoterapia kulturotechniką wychowania; 8. Ergoterapia w samowychowaniu nieletnich; 9. System strategiczno-personalnych oddziaływań ergoterapeutycznych; Podsumowanie; Rozdział 9. Skuteczność metod i technik socjalizacji reedukacyjnej: 1. Promocja śródroczna i roczna oraz świadectwo ukończenia nauki szkolnej; 2. Uzyskanie uprawnień w określonej profesji zawodowej; 3. Wartości społeczno-wychowawcze w zakresie reformowania negatywnych reakcji i postaw; Podsumowanie; Rozdział 10. Tendencje i kierunki rozwoju działalności socjalizujaco-reedukacyjnej: 1. Propozycje nazewnictwa placówek o ograniczonej wolności; 2. Podstawowe założenia dotyczące zasadności funkcjonowania zakładów ortopedagogicznych; 3. Postępowe poglądy na wymogi pracy szkolnej w domu wychowania ortopedagogicznego; 4. Propozycje dotyczące profilizacji kształcenia zawodowego; 5. Wytyczne do pracy socjalizująco-reedukacyjnej nauczyciela i wychowawcy internatu; Podsumowanie; Zakończenie i wnioski; Literatura; Aneks ( Karta Bridges - w modyfikacji J. Konopnickiego służąca do mierzenia postępu uspołeczniania się wychowanka; Karta zachowania wychowanka; Wpływ zaburzeń rozwojowych na upośledzenie, niedostosowanie społeczne i trudności w nauce [schemat]; Rodzaje dewiacji społecznych [schemat]; Znowelizowana ortopedagogika szczegółowa [z uwagi na rodzaje upośledzeń] [schemat]; Socjalizacja reedukacyjna [schemat]; Strategiczno-proceduralne oddziaływania ortopedagogiczne w socjalizacji reedukacyjnej [schemat]; Komunikat Ministerstwa Sprawiedliwości z dnia 23 października 1987 roku [O porozumieniu zawartym między Ministerstwem Oświaty i Wychowania, Centralnym Związkiem Rzemiosła i Ministerstwem Sprawiedliwości w sprawie Zakładów Poprawczych podległych Ministerstwu Sprawiedliwości] )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39480, W.39481, W.39482, W.39424 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42827, W.42828 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40425, W.40423, W.40424, W.40496, W.41060 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40215 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka jest skryptem ćwiczeniowym z dziedziny edukacji społeczno-przyrodniczej dedykowanym studentom pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także nauczycielom rozpoczynającym pracę w zawodzie. Celem publikacji jest przygotowanie studentów do podejmowania działań w zakresie treści społeczno-przyrodniczych, a w efekcie nabycie umiejętności nauczania przyrody. To wspaniały materiał dydaktyczny do kształcenia studentów oraz świetna pomoc metodyczna i źródło inspiracji w pracy nauczyciela przedszkola i klas I–III szkoły podstawowej. Wykorzystanie ćwiczeń podczas zajęć ze studentami pozwala na łączenie teorii z praktyką, a tym samym na rozwijanie kompetencji dydaktycznych przyszłych nauczycieli oraz inspirowanie ich do podejmowania działań innowacyjnych, nieszablonowych, będących podstawową przesłanką przygotowania i realizacji efektywnego procesu dydaktyczno-wychowawczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44091, W.44090, W.44089 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 6)
Streszczenie: Wstęp (Zenon Gajdzica); Introduction (Zenon Gajdzica); Część I. Społeczne i edukacyjne konteksty normalizacji sytuacji osób niepełnosprawnych: 1. Mieczysław Gulda. Socjalizacja osób niepełnosprawnych; 2. Beata Tylewska-Nowak. Droga do dorosłości osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Beata Krośniak-Kiszka. Drogi edukacyjne uczniów z głębszym i głębokim deficytem intelektualnym - między teorią a praktyką; 4. Jerzy Rottermund. Terapia zajęciowa przyczynkiem do samodzielności; 5. Beata Stępień, Józefa Kielak. Problemy w edukacji, rehabilitacji i socjalizacji dzieci niepełnosprawnych na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 1z Oddziałami Integracyjnymi w Raciborzu; 6. Zdzisław Brachaczek. Wybrane działania na rzecz osób niepełnosprawnych w Ustroniu; Część II. Wokół problematyki kompetencji zawodowych i rynku pracy osób niepełnosprawnych; 1. Marcin Garbat. Możliwości wsparcia osób niepełnosprawnych na rynku pracy; 2. Jaroslav Kysučan. Działalność robocza i przygotowanie zawodowe jako czynnik rozwoju umiejętności społecznych młodzieży z upośledzeniem umysłowym; 3. Ján Hučík. Czynniki warunkujące przygotowanie do zawodu osób niepełnosprawnych umysłowo; 4. Joanna Zarzycka. Realizacja projektów społecznych w środowisku osób niepełnosprawnych; 5. Grażyna Adamczyk. Kształcenie zawodowe osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym; 6. Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski. Rozważania na temat zdobywania kwalifikacji zawodowych przez młodzież upośledzoną umysłowo w stopniu lekkim; 7. Bartosz Klinik. Społeczeństwo multimedialne a praca osoby niepełnosprawnej; 8. Zenon Gajdzica. Ogólny rys organizacji oraz podstawowych założeń kształcenia zawodowego osób z upośledzeniem umysłowym w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42821, W.42822 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T. 10)
Streszczenie: Wstęp (Anna Klinik); Introduction (Anna Klinik); Część I. Zabiegi edukacyjne w procesie integracji osób niepełnosprawnych w środowisku społecznym; 1. Joanna Belzyt. Edukacja w przezwyciężaniu kryzysu życiowego na przykładzie osoby ociemniałej (doniesienie z badań); 2. Anna Kołcz-Trzęsicka. Niepełnosprawni studenci - możliwości i ograniczenia na drodze edukacji; 3. Ewa Bogdanowicz. Kontrola aktywności ruchowej dzieci wykazujących symptomy nadpobudliwości psychoruchowej, uczestniczących w autorskim programie opracowanym według metody Rytmiki; 4. Emila Jaques-Dalcroze'a, Marta Niemiec. Funkcjonowanie społeczne młodzieży niepełnosprawnej wzrokowo; 5. Renata Kovářová. Wsparcie uzdolnionych uczniów w Republice Czeskiej; 6. Magdalena Bełza. Oddziaływanie terapią plastyczną na rozwój fizyczny i psychospołeczny osób upośledzonych umysłowo na przykładzie Domu Pomocy Społecznej w Pielgrzymowicach; 7. Józef Binnebesel. Relacyjne aspekty terapii dzieci terminalnie chorych; Część II. Podmiotowy kontekst osób niepełnosprawnych w procesie rehabilitacyjnym; 1. Bożena Sikor. Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością umysłową; 2. Ewa Dyduch, Barbara Grzyb. Wpływ strukturyzacji otoczenia na zachowania uczniów z głęboką niepełnosprawnością psychofizyczną podczas zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z przedmiotem nietypowym; 3. Paulina Głowacka, Zbigniew Gąsior, Katarzyna Mizia-Stec. Czy cukrzyca nadal stanowi czynnik ryzyka niepełnosprawności?; 4. Karol Będziński. Wartości obecne w stylach życia preferowanych przez młodzież z deficytem słuchu i jej pełnosprawnych rówieśników; 5. Izabela Bieńkowska. Zagrożenia niedostosowaniem społecznym osób z niepełnosprawnością intelektualną; Część III. Instytucjonalne podmioty wspierające osoby niepełnosprawne w procesie socjalizacji; 1. Aniela Korzon. Wolontariat - wyzwaniem ponowoczesności; 2. Jana Swierkoszová. Kompetencje nauczycieli. Diagnostyka ADHD; 3. Ewa Kochanowska, Dominika Machnio. Pomoc socjalna i wsparcie społeczne w ocenie niepełnosprawnych studentów; 4. Beata Tylewska-Nowak. Niepełnosprawny student na UAM
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42894 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42942, W.42943 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przed czytelnikiem tom spostrzegawczych i refleksyjnych analiz psychologów, pedagogów i socjologów, którzy przyglądają się Archipelagowi Młodości, w perspektywie oscylowania jego fal przypływu i odpływu na biegunach zagrożeń i zachowań zrównoważonych. Autorzy trafnie ukazują specyfikę współczesności, którą nazywają „nowym światem”, w którym socjalizują się i doświadczają szczególnej zmienności kontekstowej nastolatkowie, dzieci i młodzież. W kryteriach tej zmienności znajdują się między innymi: „prawda”, która co rusz jest podważana, zniekształcana, relatywizowana; „wolność”, która nieodmiennie pulsuje pomiędzy wolnością do… i wolnością od… oraz nieoczywistość, nieodgadnioność najbliższej przyszłości naznaczonej niebywałym tempem zmian, choćby z powodu wpadania w infostrady, rwące w szaleńczym tempie megabajtów informacji, komunikatów, wzorców i antywzorców. Opracowanie cechuje aktualność i poruszanie się po obszarach zbyt rzadko nawiedzanych analitycznie i wychowawczo, a także troska o wyniki młodzieńczej brawury, zagubienia i niepewności. dr hab. Jacek Kurzępa, prof. AHE Wraz ze zmianami społecznymi i przechodzeniem od społeczeństwa tradycyjnego do ponowoczesnego, katalog zagrożeń społecznych zdecydowanie się zmienia, a w każdej dekadzie powstaje co najmniej jedno znaczące nowe zagrożenie, którego koszty obciążają wiele sfer życia społecznego. Ich cechą charakterystyczną jest opóźniona reakcja na nie, co skutkuje w pierwszej kolejności niedowierzaniem, że tak jest, a w drugiej kolejności opóźnionymi już działaniami. Tak się stało z „dopalaczami”, tak jest z cyberzagrożeniami. Powstaje zatem pytanie, czy społeczeństwo i jego instytucje są przygotowane na zmiany w sferze dysfunkcjonalnych zachowań dzieci i młodzieży. Do tych nowych zagadnień nawiązuje kolejna publikacja przygotowana pod kierunkiem wytrawnych pedagogów – praktyków. Powinni po nią sięgnąć nie tylko nauczyciele i pedagodzy, rodzice, dyrektorzy szkół, przedstawiciele władz oświatowych odpowiadający za oświatę i wychowanie. władze samorządowe, czy politycy społeczni. dr hab. Eugeniusz Moczuk, prof. PRz Praca dotyka niezwykle ważnych ze społecznego punktu widzenia, a jednocześnie poznawczo interesujących kategorii problemowych. Zaliczają się do nich w szczególności kwestie uwarunkowań rozwoju psychofizycznego dzieci i młodzieży rozpatrywane w kontekście zmiany społecznej. W zasadzie nieustannie zaznaczają one swoją obecność w przestrzeni interdyscyplinarnie zorientowanych dociekań prowadzonych na gruncie pedagogiki, socjologii wychowania, psychologii, filozofii czy prawa. Trzeba zaznaczyć, że fenomen zmiany społecznej i związanych z nią szans oraz zagrożeń dla przebiegu procesu socjalizacji dzieci i młodzieży nieodmiennie fascynuje badaczy, a jednocześnie stanowi przedmiot dynamicznej, wielopłaszczyznowej, społecznej debaty. Przedkładana Czytelnikowi praca stanowi w tej debacie ważny głos. Jego wartość dodatkowo podkreśla fakt oparcia jej o wyniki rzetelnie przeprowadzonych, naukowych dociekań. Jest to walor niebagatelny, bowiem pozwala na znalezienie równowagi pomiędzy ważkimi, ale częstokroć skrajnie różniącymi się stanowiskami, a jednocześnie w znacznym stopniu neutralizuje jakże często pojawiające się w takich przestrzeniach wątki obarczone populizmem. Sądzę, że praca powinna zainteresować zarówno przedstawicieli środowisk akademickich, jak osoby zorientowane na praktykę wsparcia społecznego dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44072 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42178 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej