psychologia różnic indywidualnych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Clauss Gunter
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Szymański Mirosław S
(1)
Rok wydania
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
psychologia różnic indywidualnych
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; 1. Pojęcie i rodzaje uczenia się; 1.1. Uczenie się jako przetwarzanie informacji; 1.2. Działalność związana z uczeniem się jako proces przyswajania; 1.3. Znamienne cechy indywidualne uczenia się; 1.4. Poznawcze i motywacyjne czynniki uczenia się; 1.5. Psychologia różnic indywidualnych w działalności związanej z uczeniem się; 2. Obserwowanie różnic w działalności związanej z uczeniem się; 2.1. Zachowanie związane z ukierunkowaniem i uwagą; 2.2. Procesy selekcyjne zachodzące przy odbiorze informacji; 2.3. Tempo i jakość przetwarzania informacji; 2.4. Zakres i trwałość przechowywanych informacji; 2.5. Dostępność wiedzy i operacji poznawczych; 3. Osobowe czynniki uczenia się; 3.1. Wiek i poziom rozwoju; 3.2. Różnice związane z płcią: chłopcy a dziewczęta; 3.3. Style poznawcze; 3.4. Niezależność od pola; 3.5. Styl reakcji: impulsywność - refleksyjność; 3.6. Motywacja osiągnięć: oczekiwanie na sukces a obawa przed porażką; 4. O rozwoju znamiennych cech poznawania w procesie socjalizacji; 4.1. Rodzice i rodzina; 4.2. Rodzina a rozwój poznawczy; 4.3. Rodzina a rozwój motywacyjny; 4.4. Żłobek i przedszkole; 4.5. Szkoła; Indeks wykorzystanych skrótów; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35115 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola)
Streszczenie: Wstęp; I. Czynniki i mechanizmy rozwoju psychicznego dzieci; 1. Cechy procesu rozwojowego; 2. Indywidualne cechy dziecka a zaburzenia w rozwoju; II. Metody służące poznawaniu dziecka; 1. Techniki obserwacyjne; 2. Wywiad i rozmowa z rodzicami; III. Czynności saoobsługowe źródłeminformacji o dziecku; IV. Zabawy ruchowe odzwierciedleniem możliwości motorycznych dziecka i jego temperamentu; V. Analiza wytworów dzieci w wieku przedszkolnym; VI. Obserwacja i analiza aktywności werbalnej i czynnosci czytania dziecka przedszkolnego; VII. Zachowanie się dziecka w sytuacjach społecznych; 1. Nieprzystosowanie dziecka do przedszkola; 2. Trudności w kontaktach i we współdziałaniu z rówieśnikami i z dorosłymi; VIII. Wskazania terapeutyczno-wychowawcze; 1. Zespół objawów świadczących o zakłóceniach funkcji wzrokowo-ruchowych; 2. Stymulacja ogólnego rozwoju ruchowego; 3. Wyrównywanie opóźnień rozwojowych w zakresie sprawności manualnej i spostrzegania wzrokowego; 3.1. Czynności graficzne; 3.2. Gry angażujące motorykę manualną i koordynację wzrokowo-ruchową; 3.3. Ćwiczenia angażujące przede wszystkim funkcje wzrokowe; 4. Stymulacja rozwoju mowy i percepcji słuchowej; 4.1. Wzorce mowy; 4.2. Kształcenie umiejętności słuchania ( odbioru mowy ); i pobudzenie aktwyności werbalnej; 4.3. Zapamiętywanie słuchowe i wzbogacanie mowy; 4.4. Stymulacja rozwoju percepcji słuchowej u starszych przedszkolaków; Bibliografia; Spis ilustracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33909, 33906, 33904, 33902, 33905, W.33908, 33903, 33907, W.33910, W.33911 (10 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej