szkolnictwo ogólnokształcące
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Furmanek Waldemar
(1)
Hiszpańska Bogumiła
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Komar Witold
(1)
Nakonieczna Danuta
(1)
Nalaskowski Stanisław
(1)
Stachyra Roman
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
szkolnictwo ogólnokształcące
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Umiejętności ogólnotechniczne jako kategoria wychowania technicznego: 1. Uwagi wstępne; 2. Pojęcie i cechy umiejętności ogólnotechnicznych; 3. Klasyfikacja umiejętności ogólnotechnicznych; 4. Struktura umiejętności ogólnotechnicznych; 5. Charakterystyka struktury wybranych umiejętności ogólnotechnicznych; 5.1. Struktura umiejętności pomiarowych; 5.2. Struktura umiejętności projektowo-konstrukcyjnych; 5.3. Struktura umiejętności posługiwania się metodami techniki ( na przykładzie umiejętności posługiwania się rysunkiem technicznym ); 5.4. Struktura umiejętności kształtowania materiałów; 5.5. Struktura umiejętności eksploatacji środków technicznych; 5.6. Struktura umiejętności diagnozowania technicznego; 5.7. Struktura umiejętności demontażowych i montażowych; 5.8. Struktura innych umiejętności ogólnotechnicznych; 6. Proces kształtowania umiejętności ogólnotechnicznych; 7. Ćwiczenia w procesie kształtowania umiejętności ogólnotechnicznych; 7.1. Pojęcie ćwiczenia; 7.2. Ćwiczenia w procesie kształtowania niektórych umiejętności; 8. Kryteria pomiaru umiejętności; 9. Uwagi końcowe; Rozdział 2. Metodologiczne podstawy badań umiejętności technologicznych: 1. Uwagi wstępne; 2. Problemy i hipotezy badań; 2.1. Problematyka pracy; 2.2. Hipotezy badań; 3. Podstawowe wskaźniki umiejętności technologicznych; 4. Propozycje narzędzi badań; 4.1. Uzasadnienie doboru treści zadań badających znajomość materiałów; 4.2. Uzasadnienie doboru zadań dydaktycznych wiadomości o narzędziach; 4.3. Uzasadnienie doboru zadań dotyczących znajomości podstaw technologicznych kształtowania materiałów; 4.4. Uzasadnienie doboru zadań badających umiejętność stosowania wiedzy w praktyce; 4.5. Uzasadnienie doboru zadań na wykonanie; 4.6. Omówienie konstrukcji testu i zadań testowych; 5. Opis badań własnych; 5.1. Krótka charakterystyka środowiska, w którym przeprowadzono badania; 5.2. Organizacja i przebieg badań; 5.3. Inne uwagi dotyczące organizacji i prowadzenia badań; Rozdział 3. Wyniki badań umiejętności kształtowania materiałów: 1. Uwagi wstępne; 2. Zestawienia wyników badań uczniów liceum ( klasa I ); 2.1. Przykład zestawień i obliczeń statystycznych; 3. Zestawienie statystyczne wyników badań; 4. Wstępna analiza wyników badań; 4.1. Znajomość materiałów w świetle wyników badań; 4.2. Znajomość narzędzi do ręcznej obróbki materiałów; 4.3. Znajomość technologicznych podstaw obróbki materiałów; 4.4. Wyniki badań praktycznych umiejętności kształtowania materiałów przez uczniów klas VI, VII, VIII oraz klas I liceum; 4.4.1. Ocena umiejętności technologicznych uczniów liceum; 4.4.2. Ocena umiejętności technologicznych uczniów klas VIII; 4.4.3. Ocena umiejętności technologicznych klas VII; 4.4.4. Ocena umiejętności technologicznych klas VI; 5. Hipotezy badań w świetle uzyskanych wyników; 6. Wnioski z przeprowadzonych badań; 6.1. Przydatność metod badań umiejętności kształtowania materiałów; 6.2. Wnioski dotyczące nauczania techniki w szkołach ogólnokształcących; Zakończenie; Bibliografia; Aneks ( Test do badań umiejętności kształtowania materiałów przeznaczonych dla uczniów szkół ogólnokształcących; Arkusz obserwacji i oceny; Ocena praktycznych umiejętności kształtowania materiałów; Zestawienie wyników testowania )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34508, 34505, 34506, 34504, W.34507 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37502 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33495 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona dla nauczycieli, wychowawców oraz studentów kierunków pedagogicznych
Streszczenie: Od autora; Część 1. Wychowanie przez pracę jako postulat i forma edukacji szkolnej: 1. Narodziny i rozwój wychowania przez pracę - podstawowe problemy; 1.1. Rys historyczny; 1.2. Kierunki wychowania przez pracę w różnych krajach; 2. Cele wychowania przez pracę w szkole ogólnokształcącej; 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Praca jako czynnik kształtujący człowieka; 2.3. Postawy wymagane od człowieka pracy; 3. Formy wychowania przez pracę; 3.1. Klasyfikacja i charakterystyka; 3.2. Wychowanie przez pracę a niektóre formy edukacji szkolnej; Część 2. Poznawanie skuteczności i warunków wychowania przez pracę - podstawy naukowe oraz wyniki badań w szkole: 1. Teoretyczne przesłanki i sposoby analizy osiągnięć szkół; 1.1. Problemy doboru kryteriów oceny skuteczności wychowania przez pracę; 1.2. Uwarunkowania skuteczności wychowania przez pracę w ustaleniach badawczych pedagogiki; 1.3. Założenia i organizacja badań nad skutecznością wychowania przez pracę oraz jej czynnikami; 2. Osiągnięcia szkół w zakresie wychowania przez pracę; 2.1. Gotowość uczniów do aktywnego działania w procesie pracy; 2.2. Zadowolenie z pracy; 2.3. Charakter oczekiwań uznania za pracę; 2.4. Dążenia do usprawnienie pracy; 2.5. Uwagi końcowe; 3. Niektóre czynniki związane z osobą ucznia; 3.1. Czynniki związane z osobą ucznia; 3.2. Czynniki pochodzące ze środowiska rodzinnego; 3.3. Czynniki związane ze środowiskiem szkolnym; 3.4. Uwagi końcowe; Część 3. Przygotowanie nauczycieli do realizacji wychowania przez pracę: 1. Podstawowe etapy i kierunki postępowania pedagogicznego; 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Wiązanie ogólnych celów wychowania z zadaniami praktyki; 1.3. Przygotowanie uczniów do podejmowania pracy; 1.4. Realizacja zadań wychowawczych pracy; 1.5. Kontrola i ocena w procesie wychowania przez pracę; 1.6. Wychowawcze wykorzystanie rezultatów pracy i doświadczeń uczniów; 2. Propozycje reguł działalności pedagogicznej; 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Reguły działalności pedagogicznej; 2.3. Przykłady z praktyki wychowania przez pracę; 3. Nauczyciel jako badacz wychowania przez pracę; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34280 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: I. Przedmowa; II. Wprowadzenie: Klasy autorskie próbą odpowiedzi na oczekiwania ucznió, nauczycieli, rodziców; III. Badania nad klasą szkolną; 1. Psychpedagogika klas autorskich; 2. Praktyka prowadzenia klasy; 3. Realizacja zasady indywidualizacji oraz aktywizacji uczniów w procesie kształcenia; 4. Wdrażanie do samopoznania i kierowania własnym rozwojem; IV. Współpraca szkoły i domu rodzinnego ucznia - warunkiem efektywnego wychowania; 1. Poszukiwanie dróg dialogu z dorastającymi dziećmi; 2. Kształtowanie postaw alternatywnych do pasywno-konsumpcyjnego stylu życia; V. Założenia programowo-organizacyjne oraz wychowawczo-dydaktyczne klas autorskich; 1. Wzbogacanie programów o profilu podstawowym i humanistycznym: klasy teatralne, kulturoznawcze, folklorystyczne, regionalne, dziennikarskie, językowe, wspólnoty europejskiej, cywilizacji globalnej , inne; 2. Wzbogacanie programów o profilu matematyczno-fizycznym: klasy przyrodniczo-informatyczne, matematyczno-przyrodnicze, fizyczno-chemiczne, politychniczne, menadżerskie, inne; 3. Wzbogacenie programów o profilu biologiczno-chemicznym: klasy przyrodniczo-turystyczne, ekologiczne, przyrodniczo-matematyczne, filozofii przyrody, służby medycznej, zintegrowanego nauczania przyrodoznawstwa, inne; 4. Wzbogacanie programów kształcenia w aspekcie wychowania społeczno-moralnego: klasy współpracy koleżeńskiej, służby społecznej, wszechstronnej aktywności społeczno-użytecznej, wychowania opartego o metodykę zuchową, o motedykę harcerską, o ruch Światło-Życie, o wartości wychowania rodzinnego, wychowania obywatelskiego, inne; VI. Klasy autorskie i ich wychowawcy; 1. Pragnę ich wyposażyć w korzenie i skrzydła. Teresa Kasprzyk. II Liceum Ogólnokształcące im. Króla Jana Sobieskiego w Krakowie; 2. Zainspirowana pedagogiką Tadeusza Łopuszańskiego... Aleksandra Wojciechowska. I Liceum Ogólnokształcące w Lesznie; 3. Trzeba umieć czekać na efekty wychowania... Krystyna Chałas. II Liceum Ogólnokształcące w Puławach; 4. Teatr - jako formuła wychowania i samowychowania. Krzysztof Stróżański. XIV Liceum Ogólnokształcące im. Polonii Belgijskiej we Wrocławiu; 5. Moje credo pedagogiczne. Krzysztof Karulak. I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku; VII. Prasa: O Szkołach Twórczych i klasach autorskich; VIII. Literatura cytowana i wykorzystywana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37529, W.37528 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39041, W.39040 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej