niesłyszący
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Dziemidowicz Czesław
(1)
Grochmal-Bach B
(1)
Pietrzak Włodzimierz
(1)
Pilecki Jan
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
niesłyszący
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Początek drogi; I. Doktrynalne cechy języka pedagogiki specjalnej: II. Metodologiczna charakterystyka twierdzeń pedagogik o głuchocie dziecięcej; 1. Wzory strukturalne teorii naukowych: a ) Aksjomatyczna teoria naukowa - hipotetyzm; b ) Struktura teorii i struktura rewolucji naukowej - paradygmat; c ) Esencjonalna struktura teorii naukowej; d ) Struktura teorii praktycznej; 2. Struktury epistemologiczne teorii naukowych a surdopedagogika; a ) Surdopedagogika a epistemologia hipotetyzmu; b ) Surdopedagogika jako paradygmat; c ) Surdopedagogika a esencjalizm; d ) Surdopedagogika jako nauka praktyczna; e ) Wnioski; 3. Teoria języka jako implikacja epistemologicznych struktur teorii naukowych; 4. Perspektywy badawcze nad mechanizmem poznawania języka w całkowitej ciszy ( MPJ-C ); III. Badania nad mechanizmem przyswajania języka: 1. Teoria uczenia się języka przez wzmocnienie; 2. " The Language Acquistition Device " - Noama Chomsky'ego; 3. Teoria równoważenia struktur poznawczych - Jeana Piageta; 4. Koncepcja przyswajania języka - Ruth Clark; 5. Kres koncepcji mechanizmu ( MPJ ); 6. Krytyczny okres rozwoju języka dziecka jako hipoteza; 7. MPJ jako program poznawczy; 8. Zewnętrzne warunki funkcjonowania MPJ; 9. MPJ jako ogólna teoria języka; 10. MPJ a struktura rzeczywistości pozajęzykowej; 11. Język dziecka, język uczonego - źródło i horyzont; IV. Podstawowe procesy psycholingwistyczne i racjonalne w ontogenezie języka dziecka: 1. Jednoznaczny kontakt językowy; 2. Chaos jako sytuacja językowa; 3. Redundancja; 4. Rotacja kontekstów; 5. Bezpośredniość; 6. Inkubacja i iluminacja; 7. Idiomatyzacja języka; 8. Supremacja poznania; 9. Otwarcie metafizyczne; 10. Konkluzja; V. Mechanizm przyswajania języka jako filozofia: 1. Filozoficzne interpretacje zagadnień dydaktycznych - wyjaśnienie słów i rzeczy; 2. Język dziecka jako teoria; 3. MPJ - nowe horyzonty badawcze; VI. Język i rozumowanie: Kategorie rozumienia i jej znaczenie dla kształcenia dzieci głuchych; 1. Pismo i jego implikacje poznawcze - koncepcja Jakca Goody'ego i jej znaczenie pedagogiczne; 2. Pojęcie rozwoju myślenia w świetle antropologii kulturowej; 3. Rozmowy z małpami; VII. W świecie ciszy: 1. W poszukiwaniu psychologii głuchych; 2. Inny świat; VIII. Język a metoda kształcenia uczniów niesłyszących: 1. Metody kształcenia niesłyszących w pedagogice tradycyjnej; 2. Ogólna charakterystyka dotychczasowych metod; 3. Spór o martwe cele; 4. Dezintegracja pojęcia rehabilitacja głuchych; 5. Mechanizm poznawania języka a nauczanie głuchych; 6. Statystyczna struktura języka a nauczanie głuchych; 7. Rehabilitacja mowy jako źródło niepowodzeń dzieci niesłyszących -jatrogeneza; IX. Rekonstrukcja metody kształcenia głuchoniewidomej Heleny Kelner; Zakończenie; Summary; Źródła
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38960, W.38961, W.38962 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej ; Z.150)
Streszczenie: B. Grochmal-Bach. Wprowadzenie; Część 1. Psychopedagogiczne i społeczne problemy w rewalidacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 1. A. Hulek. Stan i problemy przebudowy systemu kształcenia specjalnego w Polsce; 2. V. Rutte. Syndrom wypalenia się u nauczycieli szkół specjalnych; 3. J. Volišova. Wybrane cechy osobowości nauczyciela szkoły specjalnej; 4. I. Obuchowska. O autorewalidacji; 5. J. Pačesova. Ontogeneza fonologicznego systemu dziecka; 6. T. Kott. Uwarunkowania społecznej aktywności młodzieży przewlekle chorej; 7. A. Perzanowska. Asymetria funkcjonalna półkul mózgowych i jej aspekty kliniczne; 8. J. Pilecki. Aktywność umysłowa dziecka chorego w procesie dydaktyczno-wychowawczym; 9. B. Grochmal-Bach, J. Jedynak. Reakcje nerwicowe a profilaktyka i rewalidacja pedagogiczna; 10. J. Jedynak, B. Grochmal-Bach. Funkcjonowanie społeczne dzieci przewlekle chorych w sanatoryjnych grupach wychowawczych; 11. W. Pilecka. Rozwój umysłowy dzieci chorych na astmę, mukowiscydozę i rozstrzenie oskrzeli - studium porónawcze; 12. B. Sanicka. Interakcje społeczne w środowisku rodzinnym i w szkole dzieci przewlekle chorych na astmę oskrzelową; 13. B. Wieczorek. Psychospołeczne konsekwencje defektu narządu ruchu u młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym; 14. B. Szychowiak. Rozwój społeczny dzieci i młodzieży z uszkodzeniami narządu ruchu; 15. Z. Lohn, W. Gontarczyk. Zmienne osobowościowe a proces rehabilitacji edukacyjno-zawodowej młodzieży z przewlekłymi chorobami układu oddechowego; 16. J. Sowa. Problemy uczniów niepełnosprawnych; Część 2: Kształcenie i wychowanie dzieci i młodzieży z zaburzeniami narządu słuchu: 1. U. Eckert. problemy nauczania początkowegoniedosłyszących; 2. D. Kornaś, G. Gunia. Wybrane aspekty integracji dzieci z wadą słuchu w masowej szkole podstawowej; 3. J. Baran. Stosunek uczniów słyszących do ich niesłyszących rówieśników; 4. G. Gryszkiewicz. Nauczanie języka w szkole dla dzieci głuchych a glottodydaktyka; 5. J. Cieszyńska. Zaburzenia związków paradygmatycznych w nazywaniu i rozumieniu u dzieci głuchych; 6. T. Maszczak. Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna dzieci głuchych w Polsce; 7. D. Wolska. Rewalisacja indywidualna dziecka niesłyszącego w pracy Poradni Wychoawczo-Zawofowej; 8. A. Korzon. Wychowanie seksualne młodzieży gluchej; 9. G. Gunia, M. Klaczak. Zainteresowania zawodowe i wiedza o zawodach młodzieży głuchej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.37489, W.37296, W.37295, W.37490, W.37488 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Język migany w szkole / Włodzimierz Pietrzak. - Wyd.2 zmienione. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Cop.1992. - 191 s. : il. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9860 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej ; Z.175)
Streszczenie: Wstęp; I. Prace rewalidacyjne z upośledzonymi umysłowo ( wybrane zagadnienia ): 1. A. Mikrut. Aktywność społeczna osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim - warunkowania i przejawy; 2. S. Olszewski. Poziom samooceny i samoakceptacji uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, a ich pozycja socjometryczna w zespole klasowym; 3. D. Łakomy, M. Trojańska. Próba stymulacji rozwoju sprawności manualnej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w oparciu o zajęcia muzyczno-ruchowe; 4. A. Pękała, J. Wyczesany. Rola i znaczenie muzyki w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu lekkim klas I-III; 5. K. Parys. Wpływ pytań na czas uczenia się tekstów przez dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim; 6. M. Konarska. Redagowanie listów przez uczniów klas VIII lekko upośledzonych umysłowo; 7. E. Minczakiewicz. Emotywna funkcja komunikacyjna u dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; 8. D. Wolska. Poziom funkcjonowania społecznego osób dorosłych upośledzonych umysłowo w świetle badań Zmodyfikowaną Skalą Przystosowania Społecznego R. McConkeya; II. Wybrane zagadnienia z rewalidacji głuchych: 1. G. Gunia. Proces adaptacji dzieci z wadą słuchu w toku rewalidacji instytucjonalnej; 2. M. Klaczak, M. Szymańska. Przyczyny rekwalifikacji dzieci niedosłyszących i ich sytuacja w szkole dla głuchych; 3. D. Kornaś. Zabawy dzieci głuchych na terenie przedszkola masowego; 4. A. Rakowska. Rozumienie stosunków określanych za pomocą przyimków przez dzieci niesłyszące; III. Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży: 1. T. Oleńska-Pawlak. Percepcja środowiska rodzinnego i szkolnego przez dzieci przewlekle chore i kalekie; 2. P. Majewicz. Próba wykorzystania socjoterapii w korekcji zaburzeń zachowania dzieci w młodszym wieku szkolnym; 4. J. Pilecki, Z. Gruntkowski. Preferowane wartości oraz umiejętności społeczne młodzieży niewidomej i widzącej; 5. B. Grochmal-Bach, D. Łakomy, M. Trojańska. Poglądy stuedntów na stres i wartości życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38499, W.39437, W.38308, W.38310, W.38498, W.38496, W.39913, W.38497, W.39439, W.39438, W.38309 (11 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej