surdopedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Duliński Tomasz
(1)
Dziemidowicz Czesław
(1)
Eckert Urszula
(1)
Ferens Halina
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Hoffmann Bogdan
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Löwe Armin
(1)
Muller Jacob Rene
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Zięcina-Banek Maria
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
surdopedagogika
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Słowo wstępne; Początek drogi; I. Doktrynalne cechy języka pedagogiki specjalnej: II. Metodologiczna charakterystyka twierdzeń pedagogik o głuchocie dziecięcej; 1. Wzory strukturalne teorii naukowych: a ) Aksjomatyczna teoria naukowa - hipotetyzm; b ) Struktura teorii i struktura rewolucji naukowej - paradygmat; c ) Esencjonalna struktura teorii naukowej; d ) Struktura teorii praktycznej; 2. Struktury epistemologiczne teorii naukowych a surdopedagogika; a ) Surdopedagogika a epistemologia hipotetyzmu; b ) Surdopedagogika jako paradygmat; c ) Surdopedagogika a esencjalizm; d ) Surdopedagogika jako nauka praktyczna; e ) Wnioski; 3. Teoria języka jako implikacja epistemologicznych struktur teorii naukowych; 4. Perspektywy badawcze nad mechanizmem poznawania języka w całkowitej ciszy ( MPJ-C ); III. Badania nad mechanizmem przyswajania języka: 1. Teoria uczenia się języka przez wzmocnienie; 2. " The Language Acquistition Device " - Noama Chomsky'ego; 3. Teoria równoważenia struktur poznawczych - Jeana Piageta; 4. Koncepcja przyswajania języka - Ruth Clark; 5. Kres koncepcji mechanizmu ( MPJ ); 6. Krytyczny okres rozwoju języka dziecka jako hipoteza; 7. MPJ jako program poznawczy; 8. Zewnętrzne warunki funkcjonowania MPJ; 9. MPJ jako ogólna teoria języka; 10. MPJ a struktura rzeczywistości pozajęzykowej; 11. Język dziecka, język uczonego - źródło i horyzont; IV. Podstawowe procesy psycholingwistyczne i racjonalne w ontogenezie języka dziecka: 1. Jednoznaczny kontakt językowy; 2. Chaos jako sytuacja językowa; 3. Redundancja; 4. Rotacja kontekstów; 5. Bezpośredniość; 6. Inkubacja i iluminacja; 7. Idiomatyzacja języka; 8. Supremacja poznania; 9. Otwarcie metafizyczne; 10. Konkluzja; V. Mechanizm przyswajania języka jako filozofia: 1. Filozoficzne interpretacje zagadnień dydaktycznych - wyjaśnienie słów i rzeczy; 2. Język dziecka jako teoria; 3. MPJ - nowe horyzonty badawcze; VI. Język i rozumowanie: Kategorie rozumienia i jej znaczenie dla kształcenia dzieci głuchych; 1. Pismo i jego implikacje poznawcze - koncepcja Jakca Goody'ego i jej znaczenie pedagogiczne; 2. Pojęcie rozwoju myślenia w świetle antropologii kulturowej; 3. Rozmowy z małpami; VII. W świecie ciszy: 1. W poszukiwaniu psychologii głuchych; 2. Inny świat; VIII. Język a metoda kształcenia uczniów niesłyszących: 1. Metody kształcenia niesłyszących w pedagogice tradycyjnej; 2. Ogólna charakterystyka dotychczasowych metod; 3. Spór o martwe cele; 4. Dezintegracja pojęcia rehabilitacja głuchych; 5. Mechanizm poznawania języka a nauczanie głuchych; 6. Statystyczna struktura języka a nauczanie głuchych; 7. Rehabilitacja mowy jako źródło niepowodzeń dzieci niesłyszących -jatrogeneza; IX. Rekonstrukcja metody kształcenia głuchoniewidomej Heleny Kelner; Zakończenie; Summary; Źródła
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38960, W.38961, W.38962 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39853 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40478, W.40673 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; I. Poznawanie ucznia niesłyszącego; 1. Niesłyszący w Polsce w liczbach; 2. Budowa ucha; 3. Słyszenie dźwięków mowy; 4. Przyczyny uszkodzenia słuchu; 5. Stopnie uszkodzenia słuchu; 6. Ogólne konsekwencje uszkodzenia słuchu; 7. Swoistość procesów poznawczych u niesłyszących; 8. Charakterystyczne cechy psychospołeczne niesłyszących; 9. Sposoby porozumiewania się niesłyszących; 10. Kształcenie percepcji słuchowej; 11. Porozumiewanie się z niesłyszącymi; 12. Dobór zawodu dla nieśłyszących; II. Zasady nauczania w surdopedagogice zawodowej; 1. Zasada akceptacji emocjonalnej niesłyszącego ucznia; 2. Zasada indywidualizacji oddziaływań pedagogicznych; 3. Zasada kontaktu społecznego niesłyszącego uczna ze słyszącymi; 4. Zasada świadomego i aktywnego udziału uczniów w procesie nauczania-uczenia się; 5. Zasada ukierunkowanego rozwoju w nauczaniu mowy i w pracy poznawczej; 6. Zasada poglądowości i analogii w pracy poznawczej; 7. Zasada ekonomii w pracy poznawczej; 8. Zasada operatywności wiedzy uczniów; 9. Zasada trwałości wyników nauczania; 10. Zasada wiązania teorii z praktyką; III. Organizacja praktycznego nauczania zawodu; 1. Ochrona słuchu i wzroku niesłyszących; 2. Tłumaczenie języka migowego; 3. Nauczanie niesłyszących ze słyszącymi; 4. System Szwajdlera; IV. Metody w nauczaniu niesłyszących zawodu; 1. Metoda słowno-poglądowa i metoda problemowa; 2. Instruktaż; 2.1. Instruktaż wstępny ustny i pisemny; 2.2. Instruktaż bieżący; 2.3. Instruktaż końcowy; 3. Pokaz; 4. Ćwiczenia; 5. Doświadczenie; 6. Ćwiczenia słowne; 7. Wyjaśnienie; 8. Opis; 9. Opowiadanie; 10. Pogadanka; 11. Dyskusja; 12. Wykład praksyjny; 13. Metoda inscenizacji; 14. Metoda odkryć; 15. Metoda przypadków; V. Czynności poznawcze niesłyszących w procesie zdobywania wiedzy; 1. " Słuchanie " - odczytywanie z ust - analiza, zapamiętywanie; 2. Obserwacja; 3. Naśladowanie; 4. Ćwiczenia w umiejętnościach zawodowych; 5. Analiza sytuacji praktycznych - rozumowanie; 6. Praca ucznia z książką; VI. Kontrola wiadomości i umiejętności motorycznych niesłyszących; 1. Obserwacja z oceną ucznia w toku wykonywania czynności; 2. Kontrola wykonywanych prac; 3. Kontrola wiadomości i umiejętności; 3.1. Kontrola wiadomości i umiejętności za pomocą pytań; 3.2. Kontrola wiadomości i umiejętności za pomocą wypowiedzi pisemnych; 3.3. Kontrola wiedzy i umiejętności za pomocą sprawdzianów; 3.4. Ocenianie umiejętności praktycznych i wiadomości uczniów; VII. Sprawdzanie własnych wyników pracy przez ucznia; 1. Samokontrola wykonywanych czynności i prac; 2. Rozwiązanie zadań teoretycznych; Zakończenie; Piśmiennictwo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36937, W.36938 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40280 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39449, W.39448 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej