Czelakowska Danuta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Czelakowska Danuta
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Dziecko
(1)
Język polski
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Twórczość
(1)
aktywność twórcza
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
język
(1)
nauczanie początkowe
(1)
twórczość
(1)
wymowa
(1)
wypowiedzi
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42221 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp 1. Cele polonistycznej edukacji wczesnoszkolnej 1.1. Cele kształcenia polonistycznego a funkcje języka 1.2. Klasyfikacja i formułowanie celów nauczania 1.3. Treści kształcenia i wychowania w edukacji polonistycznej 1.4. Materiał nauczania i środki dydaktyczne w kształceniu wczesnoszkolnym języka polskiego 1.5. Nauczyciel a kształcenie języka ojczystego w edukacji wczesnoszkolnej 1.6. Przygotowanie się nauczyciela do lekcji 2. Metody nauki czytania i pisania w ujęciu porównawczym 2.1. Podział metod nauki czytania i pisania 2.2. Syntetyczne metody nauki czytania 2.3. Metody alfabetyczne 2.4. Metody fonetyczne 2.5. Metody sylabowe 2.6. Metody analityczne – ich wady i zalety 2.7. Rozwój metod analityczno-syntetycznych 2.8. Metody globalne 2.9. Najnowsze tendencje w procesie nauki czytania i pisania 2.9.1. Koncepcja czytania według Glenna Domana 2.9.2. Metoda wczesnej nauki czytania i pisania w systemie pedagogicznym Marii Montessori 2.9.3. Metoda naturalnej ekspresji i motywacji Celestyna Freineta 2.9.4. Naturalna nauka języka 2.9.5. Programy wspierające edukację dzieci 3. Proces nauki czytania 3.1. Psychofizjologiczne podstawy procesu czytania i pisania 3.2. Istota nauki czytania 3.3. Gotowość i aspekty procesu czytania 3.4. Kształtowanie umiejętności czytania 3.4.1. Etapy w procesie nauki czytania 3.4.2. Treści programowe 3.5. Znaczenie elementarza w procesie nauki czytania i pisania 3.6. Etapy pracy podczas wprowadzania nowej litery 3.7. Doskonalenie umiejętności czytania 3.7.1. Cechy dobrego czytania 3.7.2. Podstawowe formy czytania 3.7.3. Kształtowanie umiejętności cichego czytania ze zrozumieniem 4. Proces pisania 4.1. Psychofizjologiczne podstawy procesu pisania 4.2. Nauka poprawnego pisania 4.2.1. Etapy nauki pisania nowej litery 4.3. Rodzaje ćwiczeń w pisaniu 4.4. Błędy graficzne w piśmie 4.5. Trudności w nauce czytania i pisania 5. Rozwój i kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym 5.1. Język pisany a mówiony – wzajemny wpływ, badania 5.2. Proces wielostronnego poznania a metody kształcenia sprawności językowej 5.3. Ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne i ich funkcja w procesie kształcenia mowy 5.4. Organizacja i planowanie dłuższych form wypowiedzi 5.5. Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych 5.5.1. Opowiadanie 5.5.2. Opis 5.5.3. Sprawozdanie 5.5.4. List i inne pisma użytkowe 5.6. Ćwiczenia kompozycyjne 5.6.1. Kontrola i ocena prac pisemnych 6. Praca z tekstem literackim 6.1. Cele opracowywania utworów 6.2. Etapy pracy z tekstem czytanki lub lektury 6.3. Opracowywanie utworów literackich 6.3.1. Analityczne formy pracy z tekstem 6.3.2. Syntetyczne ćwiczenia oparte na utworach literackich 6.4. Inne sposoby wykorzystania treści tekstów literackich 6.5. Opracowywanie utworów poetyckich 6.6. Praca z lekturą 7. Nauczanie gramatyki w edukacji wczesnoszkolnej 7.1. Cele kształcenia języka uczniów 7.2. Treści nauczania 7.3. Metody i organizacja materiału językowego 7.4. Konstruowanie zdań złożonych 8. Nauczanie ortografii i interpunkcji 8.1. Cele i zadania nauczania ortografii 8.2. Dobór i zakres treści ortograficznych 8.3. Zasady nauczania ortografii 8.4. Metody opracowywania materiału ortograficznego 8.5. Rodzaje ćwiczeń ortograficznych 9. Rozwijanie twórczej aktywności uczniów 9.1. Pojęcie, istota i cechy aktywności twórczej 9.2. Metody pobudzania myślenia twórczego 9.3. Stymulowanie wytwarzania dywergencyjnego i konwergencyjnego 9.4. Twórcza ekspresja uczniów według koncepcji Nowoczesnej Szkoły Francuskiej Celestyna Freineta 10. Gry i zabawy dydaktyczne w polonistycznej edukacji dzieci 10.1. Cele i zadania gier i zabaw dydaktycznych 10.2. Funkcje zabaw w nauczaniu języka polskiego 10.3. Przykłady zabaw w edukacji polonistycznej 11. Dramatyzacje w nauczaniu wczesnoszkolnym języka polskiego 11.1. Pojęcie, istota i klasyfikacja gier dramatycznych 11.2. Rodzaje technik dramowych 11.3. Przykłady dramatyzacji Bibliografia Aneks Przykład lekcji wprowadzającej nową literę Przykład lekcji z tekstem literackim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43698 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Twórcze kształtowanie języka uczniów w edukacji wczesnoszkolne na tle literatury przedmiotu: 1.1. Istota i cechy twórczej aktywności; 1.2. Uwarunkowania rozwoju języka dziecka a problem twórczości; 1.2.1. Społeczne podstawy rozwoju języka; 1.3. Twórcza aktywność uczniów w koncepcji pedagogicznej C. Freineta; 1.4. Problem kształcenia języka dziecka w literaturze pedagogicznej i psychologicznej; 1.5. Możliwości twórczego rozwoju języka uczniów w wieku wczesnoszkolnym; 2. Twórczość językowa a kształcenie mowy dziecka: 2.1. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu a sprawność językowa dzieci klas pierwszych; 2.2. Kształcenie języka dziecka a założenia programu; 2.3. Twórczość językowa a proces wielostronnego poznania; 2.4. Organizacja twórczej działalności uczniów w procesie nauczania języka polskiego; 2.4.1. Ćwiczenia redakcyjne eksponujące aktywność twórczą dzieci; 2.5. Funkcja ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych i syntaktycznych w kształceniu dłuższych wypowiedzi uczniów; 2.5.1. Organizacja i sposoby prowadzenia ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych; 2.5.2. Związek ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych z gramatyką i ortografią; 3. Metodologia badań nad twórczym kształceniem dłuższych wypowiedzi uczniów: 3.1. Problematyka i cel badań; 3.2. Metody i organizacja badań; 3.3. Organizacja pracy uczniów w badanych klasach; 3.4. Struktura jednostki metodycznej zajęć twórczych; 4. Analiza i przebieg lekcji stymulujących aktywność twórczą dziecka: 4.1. Inspiracja działań uczniów; 4.2. Twórcza praca dzieci; 4.3. Tematyka i formy twórczości językowej; 4.4. Wybór najciekawszych wypracowań; 4.5. Wykorzystanie prac uczniów do ćwiczeń językowych; 5. Kształcenie dłuższych wypowiedzi uczniów w toku działalności twórczej: 5.1. Kształcenie języka dziecka w procesie realizacji działu ćwiczeń w mówieniu i pisaniu; 5.2. Swobodne wypowiedzi uczniów; 5.3. Umiejętność komponowania opowiadań; 5.4. Tworzenie opisów; 5.5. Sprawozdania; 5.6. Notatki kronikarskie; 5.7. Twórcze wypowiedzi z zakresu pism użytkowych; 5.8. Ćwiczenia kompozycyjne; 6. Kształcenie sprawności językowej uczniów klas I-III na podstawie badań: 6.1. Problemy badawcze a kształcenie dłuższych form wypowiedzi; 6.2. Zasób słownictwa uczniów; 6.3. Struktura składniowa wypowiedzi; 6.4. Sprawności gramatyczno-ortograficzne; 7. Propozycje rozwiązań metodycznych z zakresu twórczego kształcenia wypowiedzi uczniów: 8. Wnioski: Bibliografia; Aneks (test słownikowy dla klasy III - początek roku oraz koniec roku - MK)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38726, W.38725, W.38931, W.38724 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej