Innowacje
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Andrukowicz Wiesław
(1)
Barański Czesław
(1)
Chęciński Tadeusz
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Matwiejczuk Wanda
(1)
Schulz Roman
(1)
Szewczyk-Kłos Danuta
(1)
Śliwierski Bogusław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Innowacje
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dydaktyka komplementarna / Wiesław Andrukowicz. - Warszawa : Wydawnictwo WSP TWP, 2004. - 182 s. : wykr., tab. ; 24 cm.
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Komplementarność poznania: 1.1. Ekstraspekcja percepcyjna; 1.2. Ekstraspekcja recepcyjna; 1.3. Introspekcja percepcyjna; 1.4. Introspekcja percepcyjna; 1.5. Świadomość potencjalna i aktualna; Rozdział 2. Materiał i struktura edukacji komplementarnej: 2.1. Geneza edukacji integralnej; 2.2. Edukacja jako wieloczynnikowe kontinuum; 2.3. Kompetencje kognitywne; 2.4. Kompetencje deskryptywne; 2.5. Kompetencje mnemoniczne; 2.6. Kompetencje prakseologiczne; 2.7. Kompetencje ewaluacyjne; 2.8. Kompetencje emocjonalne; 2.9. Kompetencje lingwistyczne; 2.10. Kompetencje komunikatywne; Rozdział 3. Podstawowe procesy rozwoju i kształcenia w edukacji komplementarnej: 3.1. Sześć szczebli kształcenia informacyjnego; 3.1.1. Recepcja informacji; 3.1.2. Analiza informacji; 3.1.3. Synteza informacji; 3.1.4. Zrozumienie informacji; 3.1.5. Zastosowanie informacji; 3.1.6. Ocena informacji; 3.2. Sześć szczebli kształcenia percepcyjnego; 3.2.1. Percepcja obrazu; 3.2.2. Formowanie obszaru obserwacji; 3.2.3. Odkrywanie podobieństw; 3.2.4. Indeksacja różnic; 3.2.5. Weryfikacja wytworów obserwacji; 3.2.6. Wnioskowanie; 3.3. Szcześć szczebli rozwoju emocjonalnego; 3.3.1. Zauważanie emocji; 3.3.2. Komunikowanie; 3.3.3. Formowanie (praktyczne) emocji; 3.3.4. Zrozumienie i waloryzacja własnych emocji; 3.3.5. Respektowanie i konceptualizacja ludzkich uczuć; 3.3.6. Integrowanie; 3.4. Sześć szczebli rozwoju impresyjnego; 3.4.1. Recepcja wrażeń; 3.4.2. Dyspozycja do określonego kierunku przyjmowanych wrażeń; 3.4.4. Zaangażowanie; 3.4.5. Systematyzacja wrażeń; 3.4.6. Waloryzacja; Rozdział 4: Cele edukacji komplementarnej; 4.1. Głowne zadania edukacyjne; 4.2. Ogólny projekt edukacji kompementarnej; 4.3. Taksonomia celów ujęta komplementarnie; Rozdział 5: Metoda rozwoju i kształcenia komplementarnego: 5.1. Ogólna charakterystyka metody; 5.2. Strategia retrospektywna; 5.2.1. Techniki erotematyczne; 5.2.1.1. Rozmowa kierowana; 5.2.1.2. Dialog; 5.2.1.3. Dyskusja; 5.2.2. Techniki akromatyczne; 5.2.2.1. Wykład; 5.2.2.2. Praca z książką; 5.2.2.3. Nauczania programowe; 5.2.3. Techniki medialne; 5.2.3.1. Audycja radiowa; 5.2.3.2. Audycja telewizyjna; 5.2.3.3. Praca z komputerem; 5.3. Startegia deskryptywna; 5.3.1. Techniki empiryczne; 5.3.1.1. Obserwacja; 5.3.1.2. Eksperyment; 5.3.1.3. Sondaż diagnostyczny; 5.3.2. Techniki ćwiczeniowe; 5.3.2.1. Ćwiczenia operacyjne; 5.3.2.2. Ćwiczenia czynnościowe; 5.3.2.3. Ćwiczenia ogólne; 5.3.3. Techniki projektów; 5.3.3.1. Technika wytwórcza; 5.3.3.2. Agrotechnika; 5.3.3.3. Zootechnika; 5.4. Strategia transgresyjna; 5.4.1. Techniki dramy; 5.4.1.1. Inscenizacja; 5.4.1.2. Symulacja; 5.4.1.3. Identyfikacja sytuacyjna; 5.4.2. Techniki odroczonej ewaluacji; 5.4.2.1. Burza mózgów; 5.4.2.2. Synektyka; 5.4.3. Techniki komunikacji interpersonalnej; 5.4.3.1. Kalambur wyrazowy; 5.4.3.2. Kalambur sygnałowy; 5.4.3.3. Kalambur obrazowy; 5.4.3.4. Improwizacja werbalna; 5.4.3.5. Improwizacja pozawerbalna; 5.4.3.6. Twórcze słuchanie; 5.4.3.7. Emocjonalna ewaluacja; 5.5. Strategia prospektywna; 5.5.1. Techniki relaksacyjne; 5.5.1.1. Ćwiczenia odprężające; 5.5.1.2. "Sen na jawie"; 5.5.1.3. Ekspozyja nastroju; 5.5.2. Techniki wizualizacyjne; 5.5.2.1. Kooperacja skojarzeń; 5.5.2.2. "Gdybanie"; 5.5.2.3. "Burza wrażeń"; 5.5.2.4. Archiwum X; 5.5.2.5. Koncert życzeń; 5.5.3. Techniki ekspozycyjne; 5.5.3.1. Budowanie nastroju; 5.5.3.2. Odkrywanie wartości; Zakończenie; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41768, W.41803 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Podstawowe pojęcia; 1.1. Twórczość; 1.2. Innowacje; 1.3. Nowatorstwo; 1.4. Postęp pedagogiczny; 2. Czynniki wewnętrzne warunkujące działalność innowacyjną nauczycieli; 2.1. Przegląd czynników wewnętrznych warunkujących działalność innowacyjną; 2.2. Weryfikacja empiryczna niektórych czynników wewnętrznych warunkujących działalność innowacyjną nauczycieli i dyrektorów szkół; 3. Czynniki zewnętrzne warunkujące działalność innowacyjną nauczycieli; 3.1. Przegląd czynników zewnętrznych warunkujących działalność innowacyjną; 3.2. Czynniki zewnętrzne warunkujące działalność innowacyjną nauczycieli i dyrektorów szkół; 4. Działalność innowacyjna nauczycieli i ich przełożonych; 4.1. Obszar, formy i wytwory działalności innowacyjnej; 4.2. Sfery działalności innowacyjnej nauczycieli i ich przełożonych; 4.3. Aktywność publicystyczna innowatorów; 5. Wojewódzkie struktury i formy organizacyjne w zakresie rozwijania działalności innowacyjnej nauczycieli; 5.1. Struktury i formy organizacyjne sprzyjające działalności innowacyjnej nauczycieliw województwach: kieleckim, radomskim i tarnobrzeskim; 5.2. Ocena działalności organizacyjnej ruchu innowacyjnego; 6. Założenia i realizowane funkcje oświatowej kadry kierowniczej; 6.1. Pojęcia i podział funkcji kierowniczych; 6.2. Realizowane funkcje i budżet czasu oświatowej kadry kierowniczej; 6.3. Wnioski dotyczące realizowanych funkcji oświatowej kadry kierowniczej; 7. Optymalizowanie roli i funkcji organizatorów zespołów nauczycielskich w rozwijaniu działalności innowacyjnej; 7.1. Rola i funkcje organizatorów zespołów nauczycielskich w opinii innowatorów; 7.2. Sylwetki organizatorów zespołów nauczycielskich (innowatorów); 7.3. Charakterystyka kierowników - innowatorów; 8. Synteza materiału badawczego; 8.1. System motywujący nauczycieli do działalności; 8.2. Wnioski; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33621, 33620, 33622 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29980 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Streszczenie: CZĘŚĆ 1. BYĆ NAUCZYCIELEM DZISIAJ Rozdział 1 Dramat zawodności nauczycielstwa - dylematy genezy i przyczyn (refleksje w kręgu "prowokacji") 1.1. Galernicy edukacji. Nauczycielstwo - profesja uwikłana w zawodność i mity (wprowadzenie terminologiczne) 1.2. Zmiana formacji ustrojowej. Syndromy "powrotu nowego" w edukacji 1.3. Mandatariusze społeczeństwa czy... "chłopcy do bicia?" 1.4. Sześć tysięcy lat szkoły - "falstart sumeryjski"? 1.5. O "przekleństwie edukacji" - czy pedagogia zmierza donikąd? (rozważania bluźniercze) 1.6. Zawodność nauczycielstwa jako... inspiracja zmiany edukacyjnej Lepiej mniej, a lepiej...? 1.7. O nieobecnych treściach w edukacji nauczycielskiej (słowo kończące) Rozdział 2 Nauczyciele w gorsecie MENskich regulacji Bogusław Śliwerski 2.1. Wstęp 2.2. Nauczycielska tożsamość w MENskim gorsecie 2.3. Trzy okresy MENskiego gorseciarstwa 2.4. Rodzaje pedeutologicznych gorsetów 2.4. Czas pozbyć się gorsetu... Rozdział 3 Korozja tożsamości nauczyciela Rzecz o relacji między sferami prywatną i publiczną Radosław Nawrocki 3.1. Wstęp 3.2. Nauczyciel niezależny/zależny/współzależny 3.2.1. Z perspektywy koncepcji Harolda Blooma 3.3. Wokół tożsamości 3.4. Tożsamość nauczyciela. Między tyranią intymności a grą społeczną 3.4.1. Tożsamość osiągnięta 3.4.2. Tożsamość nadana 3.4.3. Tożsamość moratoryjna 3.4.4. Tożsamość rozproszona 3.5. Tożsamość zawodowa nauczyciela 3.6. Zakończenie Rozdział 4 Prywatno-publiczne "zaplątanie" - palący problem współczesnych nauczycieli Justyna Miko-Giedyk 4.1. Wprowadzenie 4.2. Przenikanie się sfer publicznej i prywatnej jako kontekst odniesienia do nauczycielskiego funkcjonowania 4.3. Nauczycielskie "zaplątanie" w sferach: publicznej i prywatnej 4.3.1. Czy wypada mi...? 4.3.2. Belferskie naleciałości 4.3.3. Ofiara z prywatności? 4.3.4. Poszukiwanie granicy 4.4. Konkluzja. W stronę homeostazy... Rozdział 5 Obcy - bogactwo czy niechciany bagaż współczesności? Edukacja wobec odmienności kulturowej Magdalena Grygierek 5.1. O Obcym i obcości słów kilka... 5.2. Obcy, edukacja a ideologia 5.3. "Edukacja w klatce" (asymilacja) 5.4. "Edukacja zobojętniała" (tygiel) 5.5. Edukacja pluralistyczna (międzykulturowa) - szansa równości czy utopia? 5.6. Międzykulturowe doświadczenia polskie Rozdział 6 "Jak pokonać siłą własną"? Relacje nauczyciele - uczniowie w świetle pamiętników nauczycieli Wanda Dróżka 6.1. Wstęp. Przybliżenie problematyki oraz szerszego kontekstu rozważań 6.2. Zjawiska i prawidłowości rzutujące na sferę komunikacji w szkole w świetle badań 6.3. Problemy dotyczące "szkolnej komunikacji" na podstawie pamiętników nauczycieli 6.4. Porozumienie i integracja jako filary szkolnej komunikacji 6.5. Jak sobie radzić? Konkretne przykłady 6.6. Podsumowanie Rozdział 7 Nauczyciel obecny z oddali czasu Józefa Chmielewska-Tyszkiewicz 7.1. Wprowadzenie 7.2. Jak nauczyciel jest obecny w pamięci retrospektywnej swoich uczniów z upływem czasu? 2.A. "Byłeś mi mentorem i wzorem, ja będę naśladowcą i adoratorem" 2.B. "Służyłeś nam czasem, trudem, kompetencją, rozdamy je innym z tą samą intencją" 2.C. "Byłeś gorliwym okrutnikiem, ja Twoim niewolnikiem" 2.D. "Dręczyłeś - odrodzenie znajdziesz we mnie" 7.3. Refleksje końcowe CZĘŚĆ 2. DEFICYTY CZŁOWIECZEŃSTWA W KOMUNIKACJI SZKOLNEJ Rozdział 8 Oznaki dehumanizacji szkoły W perspektywie metaforyki odzwierzęcej Maria Dudzikowa 8.1. Wprowadzenie 8.2. Dwa wymiary dehumanizacji 8.3. Metafora w życiu codziennym 8.4. U źródeł wartościowania negatywnego w metaforyce odzwierzęcej 8.5. Klasyczne przykłady dehumanizacji animalistycznej 8.6. "X to osioł" i inne metafory, które głęboko wzrosły w szkolną tradycję 8.7. Szkoła, czyli "porządek dżungli" 8.8. Czyżby zasady darwinowskie konstytuowały kulturę szkoły? 8.9. "Uczniowie to zwierzęta"... "Nie chodzi o prawdę czy fałsz metafor"... 8.10. "Chcemy szkoły pozwalającej rozwinąć skrzydła", czyli nadzieja na zmianę metafor 8.11. Jeszcze jedna refleksja zamiast zakończenia Rozdział 9 Za kulisami indywidualizacji Retoryka JA - MY w klasie szkolnej Anna Bargielska 9.1. Wprowadzenie 9.2. Indywidualizm - szanse i zagrożenia 9.3. Cyfrowi tubylcy, czyli współcześni indywidualiści na scenie społecznej 9.4. Indywidualizm i kolektywizm w edukacji - pytanie o wspólną perspektywę 9.5. Tytułowa kategoria retoryki w kontekście pojęć "klasa szkolna" oraz "indywidualizacja" 9.6. Jak zrealizować pozytywny potencjał indywidualizmu? 9.7. Dlaczego praca w grupach nie spełnia swoich funkcji? 9.8. Czym jest racjonalność instrumentalna w edukacji? 9.9. Refleksje końcowe. W stronę tożsamości JA i MY Rozdział 10 Mowa milczenia w szkole - o czym mówi? Ewa Marciniak 10.1. Milczenie jako komunikat 10.2. Wokół pojęcia "milczenie" 10.2.1. Filozoficzne pojmowanie milczenia 10.2.2. Semiotyczne aspekty milczenia 10.3. Znaczenia nadawane milczeniu ucznia - rezultat analizy kontekstualnej lekcji 10.3.1. Milczenie jako rezultat braku zdolności do zdefiniowania sytuacji 10.3.2. Milczenie jako lęk 10.3.3. Milczenie jako wyraz antypatii wobec nauczyciela 10.3.4. Milczenie jako wyraz solidarności z grupą 10.3.5. Milczenie jako wyraz namysłu 10.3.6. Milczenie jako wyraz obcości 10.3.7. Milczenie jako wyraz wstydu 10.4. Podsumowanie Rozdział 11 (Współ)brzmienie nauczycielskiej orkiestry - o komunikacji w społecznym świecie nauczycieli Hanna Kędzierska 11.1. W poszukiwaniu metafory 11.2. Struktura nauczycielskiej orkiestry 11.3. Dyrygent 11.4. Partytura 11.5. Potęga (współ)brzmienia Rozdział 12 Nauczyciel uwikłany w mówienie - spojrzenie z perspektywy teorii Friedemanna Schulza von Thuna Małgorzata Mądry-Kupiec 12.1. Kwadrat wypowiedzi według Schulza von Thuna 12.2. Wymiary wzajemnego komunikowania się nauczyciela i uczniów w świetle badań własnych 12.2.1. Jak traktują siebie nawzajem nauczyciele i uczniowie? 12.2.2. Co mówią o sobie nauczyciele, a co uczniowie? 12.2.3. Wzajemny wpływ, jaki chcą wywrzeć na sobie nauczyciele i uczniowie 12.2.4. O czym mówią badani w klasie szkolnej? 12.3. Aspekty komunikacyjne w wypowiedziach nauczycieli i uczniów - porównanie 12.4. Wnioski Rozdział 13 Twarz dyrektora szkoły Bożena Tołwińska 13.1. Wprowadzenie 13.2. "Powinność moralna" dyrektorów szkół 13.3. Nauczyciele o komunikacji z dyrektorem - pożądane tematy rozmów 13.4. Podsumowanie Rozdział 14 Dzieci Czarnej Dziury Ewa Muszyńska 14.1. Wprowadzenie 14.2. Styl wychowania w rodzinie 14.3. Relacje rodzic - dziecko 14.4. Rozwój przywiązania dziecka 14.5. Konsekwencje bezpiecznego i pozabezpiecznego przywiązania 14.6. Jak powstaje i czym jest rodzina dysfunkcyjna? 14.7. Jaki rodzaj działań edukacyjnych może stanowić istotne wsparcie dla dziecka wychowującego się w rodzinie dysfunkcyjnej? 14.8. Terapia przez sztukę (arteterapia) 14.9. Podsumowanie CZĘŚĆ 3. O (NIE)MOŻNOŚCI POROZUMIENIA SIĘ Rozdział 15 Kiedy mówienie nie sprzyja uczeniu się O braku dialogu w szkole i jego skutkach Agnieszka Nowak-Łojewska 15.1. Wstęp 15.2. Znaczenie dialogu w szkole 15.3. Sposoby użytkowania języka na lekcjach 15.4. Cechy szkolnego języka Rozdział 16 Pierwotne doświadczenia komunikacyjne ucznia Małgorzata Zalewska-Bujak 16.1. Wprowadzenie 16.2. O autokratycznym stylu komunikowania się nauczyciela z uczniami 16.3. Obecność manipulacji w werbalnych interakcjach nauczyciela z uczniem Rozdział 17 Do tablicy! Ocenianie szkolne jako komunikacja nauczyciela z uczniem Sylwia Jaskulska 17.1. Wstęp 17.2. Kultura jest komunikacją, komunikacja jest kulturą 17.3. Władza nad komunikacją 17.4. Mowa czasu i przestrzeni 17.5. Aktorzy i publiczność 17.6. Gry komunikacyjne, czyli ocenianie zachowania 17.7. Co komunikuje ocenianemu uczniowi szkoła? Rozdział 18 Język otwartości w relacjach nauczyciel - uczeń Małgorzata Samujło, Teresa Sokołowska-Dzioba 18.1. Czym jest otwartość w edukacji? 18.2. Jak w praktyce szkolnej rozumiany jest język otwartości przez nauczycieli? 18.3. Znaczenie otwartości nauczyciela wobec ucznia w sytuacjach szkolnych 18.4. W jakim zakresie należy być otwartym w komunikacji z uczniami? 18.5. Jak postrzegane są komunikaty werbalne i niewerbalne w kontekście udzielanych przez nauczyciela informacji zwrotnych? 18.6. Co nauczyciele wiedzą o treści i jakości informacji zwrotnych? 18.7. Kto jest i/lub powinien być odpowiedzialny za otwartość w szkole? 18.8. W jakich obszarach badani oczekują otwartości od uczniów? 18.9. Czy nauczyciele uczą otwartości czy do niej zniechęcają? Rozdział 19 Nauczyciel - uczeń. O paradoksach wzajemnej komunikacji Alicja Matusz-Rżewska 19.1. W krainie ciszy szkolnej... 19.2. Komunikacja etyczna w edukacji - utopia czy rzeczywistość? 19.3. Co tam, Panie, w edukacji... czyli o znajomości uczniowskich oczekiwań 19.4. Razem, czyli osobno 19.5. Czy mamy kres podmiotowości w komunikacji szkolnej? 19.6. Zakończenie Rozdział 20 Szkoła, jakiej potrzebujemy Marta Michalicka-Ipnarska 20.1. Wprowadzenie 20.2. Z czym zmaga się współczesna szkoła? 20.3. Sytuacja uczniów i nauczycieli w szkole 20.3.1. Samodzielność uczniów 20.3.2. Opinie uczniów o regulaminie szkolnym 20.3.3. Opinie nauczycieli o swojej sytuacji w szkole 20.3.4. Opór nauczycieli 20.4. Co z tego wynika? 20.5. Szkoła, jakiej potrzebujemy 20.6. Przykład szkoły, w której powyższe założenia są realizowane 20.7. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43944 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43507 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30818 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40874 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej