Pestalozzi, Johann Heinrich (1746-1827)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Brühlmeier Artur
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Pestalozzi, Johann Heinrich (1746-1827)
(-)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Pedagogika
(227)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
1 wynik Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa autora; Rozdział 1. Przyjazny stosunek wobec szkoły: Teoria człowieka według Pestalozziego; O istocie i możliwościach zawodu nauczycielskiego; Idea wychowania Pestalozziego; Całościowe traktowanie człowieka jako przewodnia idea pedagogiczna; Respekt przed dzieckiem; Naturalne kształcenie umysłu; Zasada bliskości; Rozwój predyspozycji manualnych; Rozwój predyspozycji przez ich użycie; Anielski krąg; Motywacja do osiągnięć poprzez zainteresowanie; Pobudzenie predyspozycji serca przez oddźwięk; Pielęgnacja stosunków międzyludzkich; Przyczyny i znaczeni walki o władzę; Zdolność rozwiązywania konfliktów; Stosunek do negatywnych emocji; O duchu przygotowania zajęć; Życie jako przygotowanie do zajęć; Potrzeba spokoju; Dostosowanie się do poziomu rozwoju uczniów; Wsłuchiwanie się w dziecko, zanim się je zacznie pouczać; Poważne traktowanie teraźniejszości uczniów; Znaczenie elementów estetycznych; Cud indywidualności; Rozwijać własną twórczość; Higiena psychiczna nauczyciela; We wszystkim serce; Rozdział 2. Władza i autorytet w wychowaniu: Istota władzy; Władza i autorytet w wychowaniu; Podsumowanie; Rozdział 3. Przyczyny i sposoby rozwiązywania konfliktów: O istocie konfliktu; Konflikty własne i cudze; Typowe przyczyny konfliktów; Dramatyzowanie konfliktu; Obchodzenie się z konfliktami z punktu widzenia Pestalozziego; Metoda rozwiązywania konfliktów według Thomasa Gordona; Unikanie konfliktów i inne pomoce; Rozdział 4. Pedagogika potrzeb czy wartości?: Przeciwdziałanie jako konieczny element czynności pedagogicznych; Znaczenie potrzeb i wymagań w sytuacjach konfliktowych; Krytyka "pedagogiki potrzeb"; Wymagania pedagogiczne na bazie norm i wartości; Przeciwdziałanie dotyczące różnych zakresów wartości; Wychowanie w poszanowaniu wartości; We wszystkim miłość; Rozdział 5. Kształcenie duchowe jako podstawa moralnego wychowania: Podstawowe zadanie pedagogiczne; Co jest postawą pozytywnego działania?; Dygresja: życie duchowe jako baza jakości życia; Kształcenie duchowe w szkole; Bogactwo obrazów; Nauczyciel z sercem; Ożywienie uczuć; Ufność w intuicję; Efekty społeczne; Rozdział 6. O duchowej karmie dziecka: Wewnętrzne obrazy jako podstawa działania; Karma duchowa jako zaspokojenie aktualnych potrzeb; Parę słów na temat pojęć "umysł" i "duch"; O istocie karmy duchowej; Wychowanie funkcjonalne i intencjonalne; Kształtowanie "odżywczego" środowiska; "Odżywcze" treści i czynności; Wszechobecny wróg: konsumpcja; Rozdział 7. Kształtowanie człowieka w epoce postmodernistycznej? - rozważania w oparciu o filozofię Pestalozziego: Odwołanie do filozofii Pestalozziego; Pestalozzi jako empirysta; Empiryka jako poglądowa metoda poznania; Istota człowieka; O zmiennym i niezmiennym; Przyczyna i istota zmiany społecznej; Błogosławieństwo i przekleństwo postępu; O istocie elektroniki; Epoka elektroniki; Konsekwencje dla kształcenia; "Nie" dla elektroniki - "tak" dla życia; Rozdział 8. Indywidualizacja: Problem pojęcia; Indywidualizacja, a wychowanie we wspólnocie; Co to jest indywidualność; Instynkt samozachowawczy a życie wewnętrzne; Istota indywidualizacji; Życie wewnętrzne: między obiektywizmem a subiektywizmem; Rdzeń człowieka: źródło dobra czy zła?; Zadanie wychowawcy; Znaczenie osobowości wychowawcy; Co musi umieć indywidualizujący nauczyciel?; Zajęcia klasowe a indywidualizacja; Na zakończenie: zdanie Pestalozziego; Rozdział 9. Teorie człowieka według Pestalozziego. Różnica pomiędzy stanem społecznym i moralnym w odniesieniu do teorii Pestalozziego o trzech stanach: Głos Pestalozziego; Stan społeczny a stan moralny; Rozdział 10. Teoria wychowania według Pestalozziego: Zgodność z naturą; Rozwijanie predyspozycji i zdolności; Rozwijanie predyspozycji przez ich używanie; Moc dążenia; Głowa, serce i ręka; Wielostronne, harmonijne kształcenie sił; Moc wspólnoty; Kształcenie serca; Prawa rozwoju; Dygresja: znaczenie matki; Kontynuacja: rozwój moralny; Rozwój predyspozycji intelektualnych; Zasada bliskości; Kształcenie formalne i materialne; Pogląd zewnętrzny i wewnętrzny; Rozwój zdolności manualnych; Znaczenie pracy; Zasada kompletności; Indywidualizowanie; Znaczenie rodziny; Stanowisko nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43167 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej