Pedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(227)
Forma i typ
Książki
(227)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(171)
tylko na miejscu
(50)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(176)
Czytelnia
(13)
Pracownia cymeliów
(37)
Autor
Śliwerski Bogusław
(19)
Suchodolski Bogdan
(18)
Krawcewicz Stanisław
(8)
Suchodolski Bodgan
(8)
Godlewski Michał
(7)
Różycka Ewa
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Kwieciński Zbigniew
(5)
Bauman Teresa
(4)
Gottlieb Wojciech
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Michalski Stanisław
(4)
Pilch Tadeusz
(4)
Radźko Andrzej
(4)
Włodarski Józef
(4)
Zieleńczyk Adam
(4)
Łempicki Stanisław
(4)
Adamski Franciszek
(3)
Hessen Sergiusz
(3)
Korniszewski Feliks
(3)
Kurdybacha Łukasz
(3)
Okoń Wincenty
(3)
Szulkin Michał
(3)
Łobocki Mieczysław
(3)
Ablewicz Krystyna
(2)
Binet Alfred
(2)
Brzeziński Jerzy
(2)
Brühlmeier Artur
(2)
Błeszyńska Helena
(2)
Chmaj Ludwik
(2)
Claparede Edward
(2)
Danek Wincenty
(2)
Dewey John
(2)
Draus Jan
(2)
Guilford J.P
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(2)
Jakiel Maria
(2)
Jaworska Teresa
(2)
Jodłowska Bogusława
(2)
Kerschensteiner Georg
(2)
Krzysztoszek Zofia
(2)
Kuchta Jan
(2)
Kuźma Józef
(2)
Leppert Roman
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Pieter Józef
(2)
Pomykało Wojciech
(2)
Schulz Roman
(2)
Stępkowski Dariusz
(2)
Szczodrak Mieczysław
(2)
Szymanowska M
(2)
Terlecki Ryszard
(2)
Wasiłowska Daniela
(2)
Wojnar Irena
(2)
Wojtyniak Józef
(2)
Adamczuk Elżbieta
(1)
Adamczyk Dariusz
(1)
Alt Robert
(1)
Bajor Kazimierz
(1)
Baley Stefan
(1)
Bandura L
(1)
Barankiewicz halina
(1)
Baranowska Maria
(1)
Baranowski Mieczysław
(1)
Barański Czesław
(1)
Barczyk Piotr Paweł
(1)
Becker-Pestka Daria
(1)
Benner Dietrich
(1)
Brachman Joachim
(1)
Brańka Zofia
(1)
Brezinka Wolfgang
(1)
Bron-Wojciechowska Agnieszka
(1)
Buckingham Burdett Ross
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Chałasiński Józef
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chrzanowski Ignacy
(1)
Chylińska Helena
(1)
Cichoń Władysław
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Claparéde Ed
(1)
Czaplińska-Mutermilchowa
(1)
Danysz Antoni
(1)
Dauber Heinrich
(1)
Dembowska Janina
(1)
Drynda Danuta
(1)
Drzewiecki Marcin
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dygasiński Adolf
(1)
Dziduszko Karrol
(1)
Eustachiewicz Tadeusz
(1)
Filipowicz Franciszek
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Foerster Fryderyk Wilhelm
(1)
Fucke Erhard
(1)
Geppert Maksymilian
(1)
Gibiec Emilia
(1)
Gibiec-Śledzińska Małgorzata
(1)
Goriszowski Włodzimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(57)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(16)
1970 - 1979
(20)
1960 - 1969
(30)
1950 - 1959
(21)
1940 - 1949
(8)
1930 - 1939
(26)
1920 - 1929
(7)
1910 - 1919
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(227)
Język
polski
(227)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść polska
(1089)
Polska
(758)
Dziecko
(481)
Poezja polska
(461)
Literatura polska
(456)
Pedagogika
(227)
Opowiadanie polskie
(363)
Wychowanie
(277)
Nauczanie
(274)
nauczanie początkowe
(265)
dziecko
(247)
Język polski
(236)
Dramat polski
(223)
język polski
(197)
Nauczanie początkowe
(186)
Pamiętniki polskie
(183)
Filozofia
(175)
Wychowanie w rodzinie
(160)
Sienkiewicz, Henryk
(145)
Psychologia
(143)
Szkolnictwo
(135)
Niepełnosprawni
(129)
Sztuka
(129)
Literatura młodzieżowa polska
(128)
Wychowanie przedszkolne
(128)
Nauczyciele
(126)
Pedagogika specjalna
(124)
Powieść francuska
(124)
Prus, Bolesław
(123)
Marksizm-leninizm
(115)
Matematyka
(115)
Żeromski, Stefan
(114)
Młodzież
(113)
matematyka
(113)
Literatura dziecięca polska
(110)
Mowa
(109)
Publicystyka polska
(109)
wychowanie
(107)
Rodzina
(103)
Powieść amerykańska
(100)
Powieść angielska
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(93)
Literatura
(91)
Mickiewicz, Adam
(91)
nauczanie
(89)
Fizyka
(86)
Słowacki, Juliusz
(85)
literatura polska
(85)
Elektrotechnika
(84)
Osobowość
(83)
Wojna 1939-1945 r.
(83)
pedagogika
(83)
pisanie
(81)
Powieść rosyjska
(80)
Śląsk
(80)
Kultura
(79)
czytanie
(79)
nauczyciele
(79)
Muzyka
(78)
Historia
(77)
Oświata
(77)
Psychoterapia
(77)
Czytanie
(74)
Dziecko upośledzone umysłowo
(73)
Malarstwo polskie
(73)
nauczanie zintegrowane
(73)
Praca
(72)
Orzeszkowa, Eliza
(71)
Uczenie się
(71)
młodzież
(71)
Komputery
(70)
Powieść niemiecka
(70)
Religia
(70)
Gry i zabawy
(68)
Technika
(68)
Warszawa
(68)
Maszyny
(67)
Kraszewski, Józef Ignacy
(65)
Pisanie
(65)
Psychologia wychowawcza
(65)
Socjologia
(64)
Etyka
(63)
Gry edukacyjne
(63)
Młodzież szkolna
(63)
wychowanie w rodzinie
(63)
Gry i zabawy ruchowe
(62)
Lenin, Vladimir Il'i
(62)
Samochody
(62)
Biblioterapia
(61)
Nauka
(61)
Wojsko
(61)
Malarstwo
(59)
Stosunki interpersonalne
(59)
młodzież szkolna
(57)
Nauczanie historii
(56)
Psychologia rozwojowa
(55)
Literatura dziecięca
(54)
Psychologia społeczna
(53)
dziecko upośledzone umysłowo
(53)
szkolnictwo
(53)
Temat: czas
2001-
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
227 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Dzieł Pedagogicznych ; Rok XIII nr 59,60,61)
Forma i typ
Temat
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17523 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Streszczenie: Od redakcji; Przedmowa; Rozdział 1. Źródła myśli pedagogicznej XX wieku: 1. Zmienione formy życia; 2. Wpływ biologii, psychologii i socjologii; 3. Prądy i kierunki w pedagogice XX stulecia; Bibliografia; Rozdział 2. Pedagogika naturalistyczno-liberalna: 1. Pedagogika psychologiczna; 1.1. Herbert Spencer (1820-1903); 1.2. Ellen Key (1849-1926); 1.3. Granville Stanley Hall (1846-1924); 1.4. Fryderyk E. Boston; 1.5. Jan Kretzschmar; 1.6. Sir T. Percy Nunn (1870-1944); 2. Pragmatyzm pedagogiczny; 2.1. William James (1842-1910); 2.2. Eduard Claparede (1873-1940); 3. Psychobehawioryzm pedagogiczny; 3.1. William Chandler Bagley (1874-1946); 3.2. Eduard Lee Throndike (ur. 1874); 3.3. John Broadus Watson (ur. 1878); 3.4. William Mc Dougall (1871-1938); 3.5. John B. Saxby; 3.6. Pierre Bovet (1878-1944); 4. Kierunek terapeutyczny; 4.1. Psychoanaliza; 4.1.1. Sigmund Freud (1856-1939); 4.1.2. Oskar Pfister (ur. 1873); 4.2. Pedagogika seksualna; 4.2.1. Albert Dryjski (ur. 1889-1956); 4.3. Psychologia indywidualna; 4.3.1. Alfred Adler (1870-1937); 4.3.2. Fritz Künkel (ur. 1889); 4.4. Psychologia; 4.4.1. Artur Kronfeld; 4.5. Neopsychoanaliza; 4.5.1. Erich Fromm (ur. 1900); 4.5.2. Karen Horney (1885-1952); 4.5.3. Harry Stack Sullivan (1892-1949); 4.6. Pedagogika integralna; 4.6.1. Ludwika Jeleńska; 4.7. Sugestia jako metoda wychowania; 4.7.1. Jean Marie Guyau (1854-1888); 4.7.2. Henri Bernheim (1837-1919); 4.7.3. Paul-Emile Lévy i Emile Coué (1857-1926); 4.7.4. Charles Baudoin; 5 Kierunek pedagogiczny; 5.1. Reakcja przeciw starej szkole; 5.1.1. Ernest Linde (1864-1943); 5.2. O wychowanie estetyczne; 5.2.1. Ernest Weber (ur. 1873); 5.2.2. Hermann Itschner (1837-1922); 5.3. Impresjonizm pedagogiczny; 5.3.1. Fritz Gansberg (1871-1950); 5.3.2. Henryk Scharrelmann (1871-1940); 5.4. Aktywizm pedagogiczny; 5.4.1. Lipski Związek Nauczycielski; 5.4.2. Hugo Gaudig (1860-1923); 5.5. Próby "nowego wychowania"; 5.5.1. Ovide Jean Decroly (1871-1932); 5.5.2. Maria Montessori (1870-1952); 5.5.3. Dom Dziecka w Genewie; 5.5.4. Carleton D. Washurne (ur. 1889); 5.5.5. Helena Parkhurst (1887-1957); 5.5.6. Paulina Kergomard-Duplessis (1838-1929); 5.5.7. Roger Cousinet (ur. 1881); 5.5.8. Celestyn Freinet (ur.1896); 5.5.9. Janusz Korczak (Henryk Goldszmidt; 1878-1942); 5.6. Teoretycy "nowego wychowania"; 5.6.1. Adolf Ferriere (ur. 1979); 5.6.2. Henryk Bouchet; 5.6.3. Józef Joteyko (1866-1928); 5.6.4. Maria Grzegorzewska (ur. 1888); 5.6.5. Henryk Rowid (1877-1944); 5.7. Szkoła pracy; 5.7.1. Georg Kerschensteiner (184-1932); 5.8. Pedagogika wspólnoty życia; 5.8.1. Wilhelm Wundt (1832-1920); 5.8.2. Otto Willmann (1839-1920); 5.8.3. Fryderyk Paulsen (1846-1908); 5.9. Szkoły wspólnoty życia; 5.9.1. Gustaw Wyneken (ur. 1875); 5.9.2. Jan Langermann (1855-1923); 5.10. Hamburskie szkoły wspólnoty; 5.10.1. Piotr Petersen (1884-1952); 6. Pedagogika egzystencjalistyczna; 6.1. Eberhardt Griesebach (1880-1945); 6.2. Gustaw Würtenberg (ur. 1898); 6.3. Oswald Kroh (1887-1955); 6.4. René Hubert; Rozdział 3. Pedagogika Socjologiczna: 7. Pedagogika czysto socjologiczna (jej główne systemy); 7.1. Emil Durkheim (1858-1917); 7.2. Paul Bergemann (1862-1946); 7.3. Paul Barth (1858-1922); 7.4. Jan Stanisław Bystroń (ur. 1892); 7.5. John Dewey (1859-1952); 7.6. William Heard Klipatrick (ur. 1871); 7.7. George S. Counts (ur. 1889); 8. Wychowanie obywatelskie; 8.1. John C. Almack; 9. Teoretycy wychowania obywatelskiego w Polsce; 9.1. Kazimierz Sośnicki (ur. 1883); 10. Pedagogika nacjonalistyczna; 10.1. Ernest Krieck (1882-1947); 11. Pedagogika narodowa; 11.1. Stanisław Prus-Szczepanowski (Piast; 1846-1900); 11.2. Lucjan Zarzecki (1873-1925); 11.3. Inni przedstawiciele pedagogiki narodowej; 12. Pedagogika społeczna; 12.1. Jan Władysław Dawid (1895-1914); 12.2. Aniela Szycówna (1869-1921); 12.3. Helena Orsza-Radlińska (1876-1954); 12.4. Antoni Bolesław Dobrowolski (1872-1954); 12.5. Kazimierz Korniłowicz (1897-1939); 12.6. Izabela Moszczeńska; 12.7. Józef Mirski; 12.8. Józef Chałasiński (ur.1904); 13. Pedagogika idealistyczna; 13.1. Paul Natorp (1854-1924); Rozdział 4. Pedagogika kultury: 14. Kierunek aksjologiczny; 14.1. Wilhelm Dithley (1833-1911); 14.2. Herman Nohl (ur. 1879); 14.3. Eduard Spranger (ur. 1882); 14.4. Teodor Litt (ur. 1870); 14.5. Georg Kerschensteiner; 14.6. Alain (Emil Chartier; 1868-1951); 14.7. Bertrand Artur William Russell (ur. 1872); 14.8. Sergiusz Hessen (1887-1950); 14.9. Florian Witold Znaniecki (1882-1958); 14.10. Stefan Szuman (ur. 1889); 14.11. Zygmunt Mysłakowski (ur. 1890); 14.12. Bogdan Suchodolski (ur. 1903); 15. Kierunek aktualistyczny; 15.1. Benedetto Corce (1866-1952); 15.2. Giovanni Gentile (1875-1944); 15.3. Giuseppe Lombardo-Radice (1879-1938); 15.4. Ernesto Codignola (ur. 1885); Rozdział 5. Pedagogika religijna: 16. Fryderyk Wilhelm Foerster (ur. 1869); 17. Jacques Maritain (ur. 1882); 18. Przedstawiciele nowej metody wychowania religijnego; 19. Inni przedstawiciele religijnej myśli wychowawczej; Rozdział 6. Pedagogika materializmu historycznego: 20. Pedagogika socjaldemokratyczna; 20.1. Robert Seidel (1850-1933); 20.2. Henryk Schulz (1872-1932); 20.3. "Związek dla stanowczej reformy szkolnej" ("Der Bund entschiedener Schulreformer" (1919-1933); 20.4. Jerzy Zygfryd Kawerau (ur. 1886); 20.5. Maks Adler (1873-1940); 20.6. Luigi Volpicelli (ur. 1900); 21. Pedagogika socjalistyczna; 21.1. Ruch pedagogiczny w Rosji na początku XX wieku; 21.2. Stanisław Tieofiłowicz Szacki (1878-1934); 21.3. Włodzimierz Iljicz Lenin (1870-1924); 21.4. Nadzieżda Konstantinowna Krupska (1869-1939); 21.5. Paweł Piotrowicz Błonski (1884-1941); 21.6. Antoni Siemionowicz Makarenko (1888-1939); 21.7. Michał Iwanowicz Kalinin (1875-1946); 21.8. Współcześni pedagogowie radzieccy; 21.9. Paweł Langevin (1872-1946); 21.10. Henryk Detters (ur. 1887); 21.11. Antoni Banfi (1887-1957); 21.12. Władysław Spasowski (1878-1941); 21.13. Stefan Rudniański (1887-1941); 21.14. Bogdan Suchodolski; 21.15. Zygmunt Mysłakowski; Zakończenie; Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.3423, w.26931, W.23500, W.23499 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; 1. Szkoła i kształcenie ogólne jako wyzwanie współczesności; 1.1. Bieda i ubóstwo - wstydliwe oblicze rozwoju cywilizacji; 1.2. Wybrane koncepcje marginalności i wykluczenia społecznego; 1.3. Edukacyjne konsekwencje biedy i ubóstwa; 1.4. Edukacyjne konsekwencje diagnozy, selekcji i izolacji; 1.5. Bieda dzieci i ich środowisk rodzinnych - sytuacja w Polsce; 1.6. O nierównościach edukacyjnych - zaspokajanie specjalnych potrzeb; 1.7. Niepełnosprawność groźbą edukacyjnego niepowodzenia i wykluczenia; 1.8. Edukacja w Polsce - szansa czy zagrożenie?; 1.9. Jak "zreformować reformę"; 2. Trudności w uczeniu się jako potencjalna przyczyna wykluczenia i marginalizacji; 2.1. Teoretyczne koncepcje trudności w uczeniu się; 2.2. Koncepcja trudności w uczeniu się jako zaburzenie indywidualnego rozwoju człowieka; 2.3. Konteksty trudności w uczeniu się jako efekt marginalizacji i wykluczenia; 2.4. Teoria socjolingwistyczna Basila Bernsteina; 2.5. Teoria reprodukcji kulturowej Pierre'a Bourdieu; 2.6. Trudności w uczeniu się a koncepcja wyuczonej bezradności; 2.7. Trudności w uczeniu się w kontekście teorii naznaczania społecznego; 3. Edukacja na wsi. Mity a rzeczywistość; 3.1. Możliwe przyczyny i obszary wykluczenia społecznego na terenach wiejskich: 3.1.1. Mit 1. Edukacja przedszkolna na wsi - wciąż zaniedbany i niedoceniany etap w edukacji; 3.1.2. Mit 2. Mniejsze szanse kształcenia w toku realizacji obowiązku szkolnego; 3.1.3. Mit 3. Ograniczony dostęp do kształcenia na poziomie wyższym; 3.1.4. Mit 4. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych na terenach wiejskich - nierozwiązany problem alternatywnej edukacji; 3.2. Ocena jakości kształcenia i efektywności pracy szkół - raporty polskie z badań OECD w latach 2000-2006; 3.2.1. Tło dla analizy zaniedbań w obszarze edukacji; 3.3. Uwarunkowania i efekty kształcenia podstawowego na terenach wiejskich - analiza wyników egzaminów zewnętrznych przeprowadzonych w latach 2002-2008; 3.5. Kwalifikacje nauczycieli; 3.5.1. Dostęp do współczesnych technologii informacyjnych a specyfika kształcenia na terenach wiejskich; 3.5.2. Zasoby biblioteczne we wspomaganiu kształcenia na terenach wiejskich; 3.5.3. Zajęcia pozalekcyjne w kształceniu podstawowym na terenach wiejskich; 3.6. Uwarunkowania i efekty kształcenia gimnazjalnego na terenach wiejskich - z wyników badań CKE w latach 2002-2008; 3.6.1. Kwalifikacje nauczycieli; 3.6.2. Dostęp i wykorzystanie współczesnych technologii informacyjnych w kształceniu gimnazjalnym; 3.6.3. Zasoby biblioteczne i ich wykorzystanie w kształceniu gimnazjalnym na terenach wiejskich; 3.6.4. Zajęcia pozalekcyjne w kształceniu gimnazjalnym na terenach wiejskich; 3.6.5. Odpad szkolny - przemilczane wykluczenie; 4. Uwarunkowania i efekty kształcenia podstawowego i gimnazjalnego uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych - z wyników badań CKE w latach 2002-2008; 4.1. Pojęcie specjalnych potrzeb edukacyjnych; 4.2. Efekty kształcenia podstawowego uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (z danych CKE za lata 2002-2008); 4.3. Kształcenie specjalne w Polsce - szkoły podstawowe; 4.4. Kwalifikacje nauczycieli pracujących z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 4.5. Dostęp i wykorzystanie współczesnych technologii informacyjnych w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 4.6. Zasoby biblioteczne i ich wykorzystanie w kształceniu podstawowym uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 4.7. Zajęcia pozalekcyjne w kształceniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 5. Efekty kształcenia gimnazjalnego uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych - z danych CKE za lata 2002-2008; 5.1. Kształcenie specjalne w Polsce - etap gimnazjum; 5.2. Kwalifikacje nauczycieli pracujących z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na etapie gimnazjum; 5.3. Dostęp i wykorzystanie współczesnych technologii informacyjnych w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych na etapie gimnazjum; 5.4. Zasoby biblioteczne i ich wykorzystanie w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na etapie gimnazjum; 6. Polskie wyzwania edukacyjne XXI wieku. Jaka szkoła, w jakim systemie?; 6.1. Edukacyjne szanse oraz zagrożenia w kształceniu dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych na terenach wiejskich - z badań własnych; 6.2. Efekty kształcenia gimnazjalnego na terenach wiejskich a zagadnienie trudności w uczeniu się. Prezentacja wyników badań własnych; 6.3. Ocena poziomu kompetencji uczniów gimnazjów wiejskich w zakresie treści humanistycznych; 6.4. Ocena poziomu kompetencji uczniów gimnazjów wiejskich w zakresie treści matematyczno-przyrodniczych; 6.5. Zróżnicowanie wyników uczniów z gimnazjów wiejskich a płeć badanych; Podsumowanie; Uczeń z niepełnosprawnością umysłową poza kształceniem specjalnym; Zaspokajanie specjalnych potrzeb edukacyjnych na terenach wiejskich; Relacja: integracja - nauczanie włączające; Efekty procesu kształcenia uczniów z niepełnosprawnością umysłową w szkole ogólnodostępnej na terenach wiejskich; Relacja z badań własnych; Podsumowanie; Jaka przyszłość?; Wnioski, postulaty, prognozy; Bibliografia; Netografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43089 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6960 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bibljoteka Dzieł PedagogicznychRok II ; Nr 10 i 11)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17625, Sp.17066, Sp.17624 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Pedagogiczne / Polska Akademia Nauk. Komitet Pedagogiczny ; red. Bogdan Suchodolski ; T.I)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17507 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O wychowaniu / Antoni Danysz. - Wyd. 2. - Lwów; Warszawa : Książnica Atlas, 1925. - 336, [1] s. ; 24 cm.
Forma i typ
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17805 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej - Biblioteka Cyfrowa Politechniki Śląskiej http://delibra.bg.polsl.pl/dlibra
Odbitka z "Ateneum Kapłańskiego" T. 35-4;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17593 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pracownia cymeliów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp.17509 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42174 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41810 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42316, W.42219, W.42164, W.42218 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp ( Danuta Drynda ); Rozdział 1. Violetta Rodek. Narodziny i rozwój historii wychowania w Polsce, jej twórcy i przedstawiciele; Rozdział 2. Danuta Drynda. O koncepcjach historii wychowania - jako dyscypliny naukowej w Polsce drugiej połowy XX wieku; 2.1. Niektóre koncepcje historii wychowania jako dyscypliny naukowej w Polsce; 2.2. Zamiast zakończenia. Dylematy i kontrowersje; Rozdział 3. Juliusz Jundziłł. Dzieje edukacji w starożytności klasycznej; 3.1. Tło cywilizacyjno-kulturowe; 3.2. Kształcenie szkolne i domowe; 3.3. Środowiska wychowawcze; 3.4. Ideały wychowawcze; Rozdział 4. Krzysztof Ratajczak. Oświata i wychowanie w wiekach średnich; 4.1. Prymat chrześcijańskiej kultury umysłowej w średniowiecznej Europie; 4.2. Modele życia i wzorce osobowe edukacji śreniowiecznej; 4.3. Specyfika wychowania stanowego; 4.4. Wychowanie i edukacja kobiet; 4.5. Rozwój szkolnictwa kościelnego w wiekach średnich; 4.6. Powstanie i organizacja pierwszych uniwersytetów; 4.7. Myśl o nauce i wychowaniu w wiekach średnich: poglądy Piotra Abelarda i Tomasza z Akwinu; Rozdział 5. Sławomir Sztobryn. Wychowanie i kultura w epoce renesansu; 5.1. Idee renesansu podstawą nowoczesnego świeckiego systemu szkolnego; 5.2. Humanistyczne utopie - myśl pedagogiczna Erazma z Rotterdamu, T. Morusa, J. L. Vivesa, T. Campanelli; 5.3 Myśl edukacyjna M. Reja, A. F. Modrzewskiego, Sz. Marycjusza, E. Glicznera, S. Petrycego z Pilzna; 5.4. Reformacja i kontrreformacja w Europie oraz ich znaczenie dla rozwoju oświaty; 5.5. Edukacja w Poslce w okresie reformacji i kontrreformacji; Rozdział 6. Violetta Rodek, Iwona Wendreńska. Korzenie szkoły i pedagogiki współczesnej - XVII/XVIII wiek; 6.1. System pedagogiczny J. A. Komeńskiego i jego znaczenie dla rozwoju dydaktyki; 6.2. Wychowanie i wykształcenie " gentelmena " w ujęciu Johna Locke'a; 6.3. Wzchowanie nautaralne Jana jakuba Rousseauł Roydyia 7. Szlwia Nowakowska. Reformz sykolne w ycasach saskichł 7.1. Kultura i ođwiata cyasw saskichł 7.2. Dyieo Stanisawa Konarskiego 7.3. Powstanie i dziedziczność Szkoły Rycerskiej; Rozdział 8. Grażyna Kempa. Komisja Edukacji Narodowej i jej rola w rozwoju oświaty; 8.1. Okoliczności powstania KEN; 8.2. Etapy działalności KEN; 8.3. Znaczenie KEN dla rozwoju polskiej edukacji; Rozdział 9. Karol Poznański. Szkoła i wychowanie na ziemiach polskich w okresie zaborów; Rozdział 10. Krzusztof Jakubiak. Polska myśl pedagogiczna przełomu XIX i XX wieku oraz okresu II Rzeczypospolitej; Rozdział 11. Iwona Wendreńska. Oświata i szkolnictwo w okresie II Rzeczypospolitej;11.1. Stan oświaty w pierwszych latach po odzyskaniu niepodległości; 11.2. Projekty reform szkolnych i reforma jędrzejewiczowska; 11.3 Specyfika kształcenia nauczycieli w latach 1918-1939; Rozdział 12. Józef Krasuski. Jawne i tajne szkolnictwo polskie w okresie okupacji 1939-1945; 12.1. Politya oświatowa okupantów; 12.2. Organizacja i zasięg podziemnej oświaty; Rozdział 13. Andrzej Kliś. Szkoła i wychowanie po drugiej wojnie światowej - uwarunkowania polityczne, ekonomiczne, oświatowe; 13.1. Szkolnictwo ogólnokształcące podstawowe i średnie; 13.2. Organizacja i kierunki przemian polskiego szkolnictwa zawodowego po II wojnie światowej; 13.3. Opieka nad dzieckiem; 13.4. Edukacja nauczycielska; 13.5. Szkolnictwo wyższe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41958, W.41965, W.41960, W.41959, W.41963, W.41957, W.41966, W.41961, W.41962, W.41964 (10 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; Nr 50)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pr.41131 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44032 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. p8749 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17506 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4732, 23960 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej