Brühlmeier Artur
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Sienkiewicz Henryk
(140)
Prus Bolesław
(101)
Żeromski Stefan
(101)
Mickiewicz Adam
(92)
Orzeszkowa Eliza
(79)
Brühlmeier Artur
(-)
Krzyżanowski Julian
(60)
Słowacki Juliusz
(59)
Suchodolski Bogdan
(58)
Kraszewski Józef Ignacy
(57)
Lenin Włodzimierz
(54)
Dąbrowska Maria
(50)
Okoń Wincenty
(50)
Lenin W. I
(48)
Bogdanowicz Marta
(45)
Kolberg Oskar. Dzieła wszystkie
(45)
Kolberg Oskar
(44)
Wyka Kazimierz
(44)
Kupisiewicz Czesław
(42)
Wyspiański Stanisław
(41)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(39)
Markiewicz Henryk
(35)
Witwicki Władysław
(35)
Iwaszkiewicz Jarosław
(34)
Pigoń Stanisław
(34)
Śliwerski Bogusław
(34)
Kotarbiński Tadeusz
(33)
Pieter Józef
(32)
Rocławski Bronisław
(32)
Szekspir William
(32)
Fredro Aleksander
(30)
Nałkowska Zofia
(30)
Reymont Władysław St
(30)
Nowacki Tadeusz
(29)
Krasiński Zygmunt
(28)
Parandowski Jan
(28)
Szuman Stefan
(28)
Morcinek Gustaw
(27)
Sieroszewski Wacław
(27)
Conrad Joseph
(26)
Doroszewski Witold
(26)
Włodarski Ziemowit
(26)
Jałowiec Magdalena
(25)
Juszczyk Stanisław
(25)
Jastrun Mieczysław
(24)
Orkan Władysław
(24)
Wołoszynowa Lidia
(24)
Zapolska Gabriela
(24)
Brandys Kazimierz
(23)
Marks Karol
(23)
Prus Bolesław (Aleksander Głowacki)
(23)
Suchodolski Bodgan
(23)
Tuwim Julian
(23)
Korczak Janusz
(22)
Piszczek Maria
(22)
Zieliński Bronisław
(22)
Łobocki Mieczysław
(22)
Bunsch Karol
(21)
Kieniewicz Stefan
(21)
Kruszewski Krzysztof
(21)
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Libera Zdzisław
(21)
Paszkowski Józef
(21)
Staff Leopold
(21)
Tatarkiewicz Władysław
(21)
Tomaszewski Tadeusz
(21)
Konopnicka Maria
(20)
Kozakiewicz Mikołaj
(20)
London Jack
(20)
Manteuffel Tadeusz
(20)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(20)
Szewczuk Włodzimierz
(20)
Wasilewska Wanda
(20)
Wyczesany Janina
(20)
Budzyk Kazimierz
(19)
Lem Stanisław
(19)
Molier
(19)
Pilecka Władysława
(19)
Szancer Jan Marcin
(19)
Żabiński Jan
(19)
Żukrowski Wojciech
(19)
Auderska Halina
(18)
Balzac [Honoré de]
(18)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Jakubowski Jan Zygmunt
(18)
Kallenbach Józef
(18)
Kasprowicz Jan
(18)
Kurdybacha Łukasz
(18)
Matuszewski Ryszard
(18)
Norwid Cyprian Kamil
(18)
Semadeni Zbigniew
(18)
Skorupka Stanisław
(18)
Stankowski Adam
(18)
Szewczyk Wilhelm
(18)
Andrzejewski Jerzy
(17)
Arnold Stanisław
(17)
Baley Stefan
(17)
Bleja-Sosna Barbara
(17)
Górski Konrad
(17)
Jasienica Paweł
(17)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Pedagogika
(2)
Wychowanie
(2)
Pestalozzi
(1)
Pestalozzi, Johann Heinrich
(1)
Pestalozzi, Johann Heinrich (1746-1827)
(1)
edukacja humanistyczna
(1)
nauczanie
(1)
pedagogika
(1)
wychowanie
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40794 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: O autorze Reguła językowa Cytaty z dzieł Pestalozziego Słowo wstępne do wydania drugiego Wprowadzenie od redaktora naukowego Kształcenie w duchu Pestalozziego Wstęp / podstawowy zamysł książki / cel kształcenia Jakość? Jakość! Cel: podnoszenie jakości kształcenia / Co to znaczy jakość? Typowy Pestalozzi Podstawowa zasada Pestalozziego: zgodność z naturą / potencjalne akty łamania zasady Daj spokój, wszystko jest przecież względne! Problemy z wartościowaniem / odwaga wartościowania Wysil się! Istota i konieczność osiągnięć uczniów O formach kontaktu i innych wartościach Wartości i normy / forma i treść Słynna triada Idea harmonijnego, elementarnego kształcenia według Pestalozziego Głosić kazania o moralności? Misja wychowawcza szkoły / możliwości kształcenia duchowego „Człowiek tam tylko jest pełnym człowiekiem, gdzie ćwiczy” Znaczenie, formy i problemy ćwiczenia / umiejętności i wiedza Kamień na kamieniu Zasada kompletności i jej konsekwencje Otwartość! Otwartość warunkiem kształcenia Posłuszeństwo – nie, dziękuję? Uzasadnienie posłuszeństwa / znaczenie dla szkoły Dyscyplina to przytomność ducha i ciała Dyscyplina jako skupienie na zadaniu Poślij papier tam, gdzie pieprz rośnie Zasada bliskości / konsekwencje dla szkoły Wspaniale, tak dużo wolnego! Życie jako przygotowanie do zajęć szkolnych Księżyc jest tak duży jak piłka Uwzględnianie dziecięcego obrazu świata Nie wiem, w co mam ręce włożyć Radzenie sobie z prawdziwym i rzekomym nawałem materiału Rękodzieło czy rękoczyn? O rozwoju zdolności manualnych Czym jest człowiek? Teoria człowieka według Pestalozziego Siłomierz, czyli walnij Łukasza! Przemoc w szkole, koncepcje rozwiązań Dobre chęci i całkowita porażka Rozwiązywanie konfliktów: przykład z życia Co robić bez paska? Władza i autorytet w wychowaniu Trzydzieści godzin zajęć językowych w tygodniu Wychowanie językowe jako holistyczna misja szkoły
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43659, W.43660 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa autora; Rozdział 1. Przyjazny stosunek wobec szkoły: Teoria człowieka według Pestalozziego; O istocie i możliwościach zawodu nauczycielskiego; Idea wychowania Pestalozziego; Całościowe traktowanie człowieka jako przewodnia idea pedagogiczna; Respekt przed dzieckiem; Naturalne kształcenie umysłu; Zasada bliskości; Rozwój predyspozycji manualnych; Rozwój predyspozycji przez ich użycie; Anielski krąg; Motywacja do osiągnięć poprzez zainteresowanie; Pobudzenie predyspozycji serca przez oddźwięk; Pielęgnacja stosunków międzyludzkich; Przyczyny i znaczeni walki o władzę; Zdolność rozwiązywania konfliktów; Stosunek do negatywnych emocji; O duchu przygotowania zajęć; Życie jako przygotowanie do zajęć; Potrzeba spokoju; Dostosowanie się do poziomu rozwoju uczniów; Wsłuchiwanie się w dziecko, zanim się je zacznie pouczać; Poważne traktowanie teraźniejszości uczniów; Znaczenie elementów estetycznych; Cud indywidualności; Rozwijać własną twórczość; Higiena psychiczna nauczyciela; We wszystkim serce; Rozdział 2. Władza i autorytet w wychowaniu: Istota władzy; Władza i autorytet w wychowaniu; Podsumowanie; Rozdział 3. Przyczyny i sposoby rozwiązywania konfliktów: O istocie konfliktu; Konflikty własne i cudze; Typowe przyczyny konfliktów; Dramatyzowanie konfliktu; Obchodzenie się z konfliktami z punktu widzenia Pestalozziego; Metoda rozwiązywania konfliktów według Thomasa Gordona; Unikanie konfliktów i inne pomoce; Rozdział 4. Pedagogika potrzeb czy wartości?: Przeciwdziałanie jako konieczny element czynności pedagogicznych; Znaczenie potrzeb i wymagań w sytuacjach konfliktowych; Krytyka "pedagogiki potrzeb"; Wymagania pedagogiczne na bazie norm i wartości; Przeciwdziałanie dotyczące różnych zakresów wartości; Wychowanie w poszanowaniu wartości; We wszystkim miłość; Rozdział 5. Kształcenie duchowe jako podstawa moralnego wychowania: Podstawowe zadanie pedagogiczne; Co jest postawą pozytywnego działania?; Dygresja: życie duchowe jako baza jakości życia; Kształcenie duchowe w szkole; Bogactwo obrazów; Nauczyciel z sercem; Ożywienie uczuć; Ufność w intuicję; Efekty społeczne; Rozdział 6. O duchowej karmie dziecka: Wewnętrzne obrazy jako podstawa działania; Karma duchowa jako zaspokojenie aktualnych potrzeb; Parę słów na temat pojęć "umysł" i "duch"; O istocie karmy duchowej; Wychowanie funkcjonalne i intencjonalne; Kształtowanie "odżywczego" środowiska; "Odżywcze" treści i czynności; Wszechobecny wróg: konsumpcja; Rozdział 7. Kształtowanie człowieka w epoce postmodernistycznej? - rozważania w oparciu o filozofię Pestalozziego: Odwołanie do filozofii Pestalozziego; Pestalozzi jako empirysta; Empiryka jako poglądowa metoda poznania; Istota człowieka; O zmiennym i niezmiennym; Przyczyna i istota zmiany społecznej; Błogosławieństwo i przekleństwo postępu; O istocie elektroniki; Epoka elektroniki; Konsekwencje dla kształcenia; "Nie" dla elektroniki - "tak" dla życia; Rozdział 8. Indywidualizacja: Problem pojęcia; Indywidualizacja, a wychowanie we wspólnocie; Co to jest indywidualność; Instynkt samozachowawczy a życie wewnętrzne; Istota indywidualizacji; Życie wewnętrzne: między obiektywizmem a subiektywizmem; Rdzeń człowieka: źródło dobra czy zła?; Zadanie wychowawcy; Znaczenie osobowości wychowawcy; Co musi umieć indywidualizujący nauczyciel?; Zajęcia klasowe a indywidualizacja; Na zakończenie: zdanie Pestalozziego; Rozdział 9. Teorie człowieka według Pestalozziego. Różnica pomiędzy stanem społecznym i moralnym w odniesieniu do teorii Pestalozziego o trzech stanach: Głos Pestalozziego; Stan społeczny a stan moralny; Rozdział 10. Teoria wychowania według Pestalozziego: Zgodność z naturą; Rozwijanie predyspozycji i zdolności; Rozwijanie predyspozycji przez ich używanie; Moc dążenia; Głowa, serce i ręka; Wielostronne, harmonijne kształcenie sił; Moc wspólnoty; Kształcenie serca; Prawa rozwoju; Dygresja: znaczenie matki; Kontynuacja: rozwój moralny; Rozwój predyspozycji intelektualnych; Zasada bliskości; Kształcenie formalne i materialne; Pogląd zewnętrzny i wewnętrzny; Rozwój zdolności manualnych; Znaczenie pracy; Zasada kompletności; Indywidualizowanie; Znaczenie rodziny; Stanowisko nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43167 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej